Fijn nessie dat alles goed gaat! En bijna 20 weken alweer, gaat dat hard zeg! Placenta aan de voorkant kan inderdaad ervoor zorgen dat je de eerste bewegingen wat later voelt, is me verteld. Bij mij ligt de placenta aan de rugkant, en voelde bij 18 weken de eerste echte bewegingen. Maar komt vast gauw ook bij jou hoor! Tash, jij nog flink druk druk druk, ik herken het zeker! Hopelijk kun je alles stap voor stap alles afhandelen. Ik werk continu met to do lijstjes, om zo wat rust in m'n hoofd te creeeren.. Caro, klopt helemaal, ik denk dat we allemaal nog niet zo door hebben dat we werkelijk in de laatste 1,5 maand zijn beland...vooral als ik 's ochtends wakker wordt, voel ik me bijna "normaal"...ik voel me buik dan niet hangen en zwaar aanvoelen, en voel me gewoon fit en uitgerust. Maar...dat duurt niet lang, want net na de ochtend begint alles tegen te zitten, zwaar aan te voelen en kan ik echt niet meer flink doorlopen. Tegen de avond waggel ik al, kan dan echt niet meer normaal lopen
Nou, na 3 enorm drukke en hectische dagen, is m'n verlof vanaf vandaag echt een feit... Het is zo hectisch geweest, omdat ons bedrijf binnen een maand gaat verhuizen naar een nieuw en groter pand. Echt super leuk, maar voor onze klanten en relaties nog geheim...dus ik kan er ook niks over zeggen tegen m'n omgeving. En tja, als coordinator is het natuurlijk erg jammer om zo'n spannende nieuwe uitdaging te moeten laten gaan...dus naast het overdragen van m'n dagelijkse werk ook nog erg druk geweest met adviseren en meehelpen plannen voor de inrichting en zo.. Gelukkig blijf ik wel beetje betrokken via internet, facebook, whatsapp etc, en ook omdat ijsman bij ons bedrijf werkt (wel andere afdeling zeg maar). Maar ja, grootste gedeelte moet ik toch echt loslaten.. Lichamelijk ben ik erg blij dat ik nu verlof heb, want het werd echt te zwaar om hele werkweken door te gaan. Ben heel benieuwd hoe ik het zal ervaren komende weken
Hihi, leuk nien dat we allebei dezelfde laatste dag hebben gehad. Ik had ook niet zo'n euforisch gevoel en nog steeds niet. Ben de hele week al onrustig en zit nu ook echt op de bank beetje suffig te realizeren dat het nu echt verlof is... Zo raar... Hier ook continu getrappel en uitstekende bulten in m'n zij. Bij mij meestal aan 1 kant, echt een voorkeurshouding
Wat grappig toch dat we met zoveel rond dezelfde tijd uitgerekend zijn en dus vaak tegen dezelfde dingen aanlopen! Ik heb inmiddels aangegeven dat deze week ws de laatste keer was dat ik kwam 'buurten', ,aar voor't zelfde geld loop ik volgende weer vrolijk naar binnen om te kijken of ik nog ergens mee kan helpen. Dat is het voordeel en nadeel van je ouders helpen... En nu zijn er dus hier weer twee met verlof, helemaal aan toe, maar nog onwerkelijk. Hihi! Leuk te lezen! Ik herken het ook wel dat je je 's ochtends nog bijna normaal/niet zwanger voelt en dat je 's avonds waggelt als een eend en nauwelijks de bank af kan komen! Hier 's ook erg stijf als ik even heb gezeten, dus blijf't liefst in beweging. Zijn de verlofmeiden al helemaal klaar met alles? Kamertje, kleertjes, tas klaar, bed op klossen? Ik heb hier zomaar een flinke slag geslagen en het kamertje is nu echt bijna klaar! Moet nog schoonmaken en de tuttels erin, maar de klusspullen kunnen bijna allemaal opgeruimd worden! Jippie! Gordijnen zijn 'oma' en ik gister mee begonnen. De kleertjes liggen klaar om gewassen te worden en dan ga ik volgende week de dingen regelen qua bed en tas. Vorige week was ik er absoluut nog niet klaar voor dat beeb al zou kunnen komen. Nu zou ik het voor beeb te vroeg vinden, maar zijn we er al wel redelijk klaar voor! En mama heeft weer wat rust. Heb zo het gevoel dat het eerder komt... Vriendje heeft vandaag vrij en we hebben dus een lekker lang weekend met z'n 2en. Leuke dingen doen, uitslapen, lekker (uit) eten, 'laatste' weekend met z'n 2en vieren! We blijven wel thuis, had geen zin omnog weg te gaan. En zo kunnen we evengoed alle kanten op! Hij heeft zelfs de zaal- EN veldvoetbal afgezegd!! Lief hè?! Zo, ik ga maar eens uit bed en lekker ontbijt maken voor ons voor ik lief wakker maar, haha! Knuff
Oja Nien, wat geweldig om zo al met je ukkie te spelen!! Hier vind baby het vooral heel leuk om heel om de as te draaien, met alle golven van dien! We 'vinden' wel eens een voet oid, maar niet zoals jij beschrijft, wat schattig! Zijn jullie ukkies al ingedaald trouwens? Dinsdag bij de echo was onze Plurkie gelukkig toch weer ingedaald. Had zeker even een eigenwijs daggie toen ie uit mijn bekken geploept was, haha!
@nien en ijs, wat heerlijk dat jullie nu verlof hebben. Geniet ervan en probeer los te laten hoe moeilijk dat ook is. Zeker denk ik aan het begin. Ik heb dat niet zo, dat kindje zo uitsteekt. Zou ik ook wel willen zien, maar daar is ze veels te rustig voor. @ijs, was idd zo'n ei die ik in moest brengen. Hopelijk werkt het. Het lijkt wel wat te verbeteren. Wel al anderhalve week steeds wat bloedverlies en bruinverlies. Gyn zei er niets over maandag. Ik hou het gewoon in de gaten. @tash, heerlijk meis dat je kamertje zo goed als af is. ben benieuwd. En nu nog de laatste dingetjes. Wel goede tip van ijs om lijstjes te maken met wat te doen. Doe ik ook, want ik vergeet toch af en toe wel wat. En heerlijk genieten nu samen met je mannetje. Idd erg lief dat hij e.e.a af heeft gezegd. Geniet maar lekker nog even saampjes.
@caro, rustig aan meis. Je bent idd hoogzwanger. Nog eventjes en dan heb je je kleintje in je armen.Ben zo benieuwd naar alle baby's hier en de namen. @nientje, wat cool van dat voetje. En nu al zo'n lekker eigenwijsje die nu al slimmer af is als mamma,haha! Schimmelinfectie is nog niet over. Vraag me dan ook af of ik nu al lekker in bad mag (ipv douche). I love badderen zeker als het koud is of als ik last heb van mijn buik. Maar ja, met dat lichte bloedverlies lijkt me het ook geen aanrader. Dus maar even pas op de plaats.
Nien en IJs: jaaaaaa... verlof!! Geniet er heerlijk van meiden. Jullie hebben het verdiend! En accepteer het ook gewoon als je er nog niet optimaal van kunt genieten. Het is ook een hele omslag ineens... MF, vervelend van het bloedverlies. Hou het maar goed in de gaten. Badderen zou ik nu ook even niet doen. Hopelijk is de infectie snel voorbij! Tash, geniet van je weekend met je vriendje! Gelukkig heb je wat meer rust in je hoofd nu. Vandaag weer voor controle geweest. Er is nog meer dan voldoende vruchtwater, de navelstreng is nog goed qua bloedtoevoer en beepje ligt mooi vast met het hoofdje in het bekken. Hartje klonk ook weer goed. Ik ben weer gerustgesteld in ieder geval. Ik vond de baby nl. erg rustig de afgelopen dagen, dus ik maakte me wat druk erom. Verder voel ik nog niets qua voorwerk of zo... heb eigenlijk de hele zwangerschap nog geen krampje of steekje gehad. Wat ik ook apart vind is dat ik geen afscheiding heb. Heb de hele zwangerschap nog geen inlegkruisje hoeven te gebruiken. Het zit dus allemaal nog potdicht! Nou ja, kan snel genoeg veranderen misschien. Heb zoveel visite gehad de laatste weken dat ik er gewoon flauw van ben! Vond het heel gezellig allemaal, maar heb nu echt behoefte aan rust merk ik. De komende weken gelukkig geen afspraken meer staan en ik spreek ook niets meer af. Tijd voor mezelf! Vanavond lekker languit op de bank TVOH kijken.
Hi meiden, hier even een ego berichtje... Vanochtend had ik opeens wat bloedverlies en kon gelukkig gelijk naar zkh voor een echo. Met beebje gaat t gelukkig goed! Het bloedverlies komt door mijn placenta die volledig voor mijn bm mond ligt. Moet nu dus een nachtje blijven om te kijken of t bloeden weer stopt (sinds vanmiddag niks meer gehad). Wel is de kans klein geloof ik dat de placenta nog voor de bm mond weg draait, dus dat wordt tzt een keizersnede.... En grote kans dat ik nog regelmatig in zkh moet blijven ivm mogelijk toenemend bloedverlies. Pffff...ben er toch wel erg van geschrokken. Weg 'zorgeloze' zwangerschap, welkom medische molen. Bah! Sorry, moet t ff van me af schrijven... Belangrijkste is natuurlijk dat t uiteindelijk goed komt. Xx
Jeetje Nessie, wat een domper... Natuurlijk een geruststellende gedachte dat het zo goed in de gaten gehouden wordt, maar dit had je natuurlijk niet verwacht. Hoop dat je geen bloedverlies meer krijgt. Sterkte meis! Hou je taai... Knuffel!
Jeetje Nessie! Wat is echt een enorme tegenvaller! Ik hoop dat je niet te vaak opgenomen hoeft te worden en dat je verder geen bloedverlies meer zal hebben. Dan kan je straks misschien nog even een beetje genieten van de zwangerschap! Word je alleen opgenomen bij nieuw bloedverlies of ook om andere redenen? Bah!! Tuurlijk is het goed dat ze jou en beeb goed in de gaten houden, maar erg jammer dat dat nu al zo moet.. Dikke knuff
He bah Nessie! Maar gelukkig ziet 't er dus nog goed en uit en met beepje alles goed, das natuurlijk het belangrijkste. Balen dat er nu ineens wel een stempel wordt gedrukt op het verdere verloop, maar zolang je goed in de gaten gehouden wordt, kan er ook gelijk actie worden genomen waar nodig. Hopelijk valt het mee en krijg je niet teveel gedoe. En, van je afschrijven hier mag altijd hoor, daar zijn we voor hihi
Mf, hopelijk zijn je klachten vd infectie inmiddels bijna weg? En inderdaad ff niet badderen eerste dagen na het inbrengen. Maar daarna natuurlijk wel weer. Ik heb de eerste 6 maanden helemaal niet meer gebadderd, terwijl ik normaal elke week wel 2x doe. Maar was in hey begin zo bang dat de hogere temperatuur kwaad kon, dat ik het niet durfde en in de zomer douche ik sowieso meer dan in bad gaan. Maar dus laatste weken ook weer in bad geweest, sinds het kouder is geworden, heerlijk!! Tash, fijn dat je zo bent opgeschoten, geeft rust he? Meeste is klaar hier, kamer is klaar, box staat, kleding en baby wasgoed gewassen en zo. Ook gister een waterdichte moltonzeil op m'n bed gelegd. Eigenlijk moet ik vooral nog wat kleine dingen doen, zoals nog wat hydrofiel luiers erbij halen, extra kruik (volgens kraamzorg moeten we er 2), extra thermometer, nog ff kleding nalopen en/of bijkopen indien nodig. En moet ook nog baby verzorging spulletjes kopen, zoals olie, zalf, luiers e.d. Ook bezig met adreslijst voor geboortekaartje nog afmaken...dat soort dingen. En...oh ja, ga vandaag ziekenhuis koffertje klaar zetten en proberen te vullen + lijstje erbij van wat ik niet wil vergeten mee te nemen.. Weten jullie al welke luiers jullie gaan gebruiken? Ik heb er eigenlijk nog niet goed over nagedacht. Heb wel een pakje newborn van kruitvat staan (van gratis tas), en op zich lees ik wel goede berichten over de kruitvat luiers. Maar wellicht hebben jullie nog goede tips? Oh ja, moet ook nog kijken naar voedings BH...pfff...to do lijstje is dus nog niet af...
@ luiers: na onderzoek op internet hebben wij Pampers aangeschaft. @ voedingsbh: die moet ik ook nog kopen, maar ik wacht nog even tot na de bevalling i.v.m. de maat. Bestel ik wel wat online of zo. Ben niet helemaal fit! Verkoudheid komt opzetten.
Zal ook 'ns wat zoeken op internet, en vraag me ook af welke luier maat: 0 of 1, of beide voor de zekerheid.. Zag vanochtend helaas dat de eerste striae strepen op m'n onderbuik zichtbaar zijn. Aan beide kanten van m'n vertikale litteken 2 stuks van ongeveer 2 cm, kan het ook voelen. Dacht eerst nog dat het slaapstrepen waren, maar besefte gauw genoeg dat dat 't niet was. De huid op m'n buik kriebelt ook al een paar dagen en staat zo super strak, dat het pijn deed. Vooral gister, dus denk dat de uitrekking vd huid in de afgelopen dagen is ontstaan..maar ja, tis maar zo. Ukkie is overduidelijk aan het groeien. M'n buik is daarbij al gehavend genoeg, dus dit kan er nog wel bij Ga zo maar wat boodschappen doen, en gelijk even kijken voor wat baby verzorgingsproducten. Heb zin om wat te kopen, dus gelijk maar wat van m'n to do lijstje aanpakken
Wij hebben hier maat 1 en 2 luiers van pampers en idd zo'n pakje maat 1 van kruidvat. En als we toch nog maat 0 nodig gaan hebben is dat zo gehaald. Jammer van de strepen Ijs... Maar zo denk ik er ook over ja.. Paar 'streepjes' meer of minder maakt bij veel van ons niet meer uit ben ik bang. Ik hou het even kort, gaan zo naar de klimduin en daarna lekker uit eten. Ik heb een mapje met buikfoto's in mijn fotoalbum gezet en wil graag met één van die foto's meedoen aan de buikfoto's van zwangerschapspagina. Willen jullie kijken en zeggen welke je het mooiste vindt? Ik kan niet kiezen, hihi! Tot snel meiden, dan een langer berichtje!! x
WOW!!!!!! Tash wat een gave foto's zeg. Hebben jullie die zelf gemaakt of door een fotograaf? Echt mooi, ben beetje jaloers hoor. Vind ze echt gaaf zo in het donker met dat licht. Misschien dat ik dat zelf nog een keer probeer.. Ik vind ze allemaal mooi, maar die met de lichte kleur bh (0035 geloof ik) vind ik wel erg mooi
@nessie, jeetje meis, dat is even flink schrikken. Gelukkig met beebje wel alles goed. Balen dat je nu weer in die molen zit, maar wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Sterkte meis en hele dikke knuf. Hopelijk stopt het bloeden snel. @caro, gelijk heb je dat je nu goed aan jezelf denkt. Al die bezoekjes zijn leuk, maar waren idd dus toch teveel van het goede. En hopelijk voel je je snel weer wat fitter. @ijs, luiers heb ik nu van pampers, kruidvat en aldi. Ga ze dus allemaal uitproberen. Mijn vriendin gebruikt van alles en nog wat en is nergens echt ontevreden over geweest. Dus ben benieuwd. Mijn zus gebruikte kruidvat luiers omdat kids van pampers luieruitslag en vuurrode billen kregen. Is het nog gelukt met alle spulletjes bij elkaar shoppen vandaag?
@tash, supermooie foto's. Ik vind denk ik 0080 het mooiste, maar eigenlijk zijn ze allemaal super. 0035 is idd ook gaaf.xx
Mooie foto's Tash! Vind ze allemaal mooi, maar 0035 springt er voor mij het meest uit. Bah, weer slecht geslapen. Ik slaap de laatste nachten gemiddeld nu zo'n 4 uur per nacht en voel me dus erg brak en moe!! Daarnaast verkouden, verstopte neus enzo, niks aan! Ik hoop dat de bevalling nog op zich laat wachten, zodat ik nog even wat bij kan slapen en me wat fitter ga voelen, want heb nu totaal geen energie... Als ik hier de komende dagen niet ben, dan weten jullie de reden... even geen puf.