Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dat is schrikken Nessie. Wel goed dat ze je zo onder controle houden, maar ik snap dat je nu eindelijk wel eens zonder ziekenhuis wilt. Mijn zus had het ook, maar heeft geen ks gekregen.

Ik heb pampers Newborn 1 (zit urine indicator in, lijkt me in het begin wel fijn) en ook die gratis van Kruidvat. In het begin wil ik Pampers gebruiken. Ik weet van mijn werk op het kdv dat Kruidvat goed is. Ik denk zelf dat ik na een tijdje overdag Kruidvat ga gebruiken en 's nachts nog wel pampers.

@ Ijs: Balen van de striae. Je denkt nu dat het niet meer komt, maar juist nu groeit de baby (en je buik) hard.

Wow mooie foto's Tash! Ik vind zelf 43 heel mooi, maar dan sta je wel met je gezicht op de site (weet niet of je dat wil).

Caro: balen dat je zo slecht slaapt. Hopelijk nog even uitrusten voor de bevalling. Misschien overdag maar wat blijslapen.

Wat kopen jullie aan verzorgingsproducten? Ik heb nu badmelk, shampoo, zeepvrije wasgel, sudocreme, zinkzalf en wil nog haarlotion.

2. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tash: wat een supermooie foto's!! Ik vind 43 en 35 het mooist denk ik :)

Hier inmiddels nog steeds in het zkh, hopelijk vanmiddag naar huis. Sinds vrijdagsmiddag geen bloeding meer gehad...

Nien: had jouw zus ook dat de placenta volledig voor de bm mond lag dan? Ik geloof dat bij mij de kans niet zo groot is dat ie alsnog optrekt en dus voor de uitgang wegtrekt.. Is je zus veel in t zkh geweest ivm bloedingen??

Nou ik ga weer verder met boekje lezen en wachten op de arts. Werd vanmorgen alweer om half 8 gewekt voor ontbijt. Pff..en dat in t weekend ;))

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @caro, rustig aan meis. Beetje pas op de plaats en goed aan jezelf denken. Hopelijk kun je wat bijslapen (evt in de middag??)

@nientje, ik heb ook zinkzalf, zeepvrije wasgel, haarlotion, shampoo en bodylotion.

@nessie, meis, hopelijk mag je snel naar huis, maar je zal het zeker heel rustig aan moeten doen. Ik denk aan je. Dikke knuf voor jou

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Meiden even een dilemma, wat zouden jullie doen.

Gisteren heel veel gespuugd en zo beroerd. Vannacht heel wat menstruatiepijn en erg "vochtige" onderbroeken. Sorry, beetje genant. Dat laatste heb ik al een tijdje, vandaar niet de zekerheid vruchtwater of niet. Kan wellicht ook met schimmel te maken hebben. alhoewel dat volgens mij wel zo goed als over is.
    Maar vannacht dus erge krampen, nu ook nog wel maar minder.
    Maar ook lichtroze bloedverlies echt in maandverband en met plassen vlokjes in urine (wit-roze).
    Ik heb de kleine wel goed gevoeld. Ik krijg morgen een groeiecho dus dan zal ik dit zeker aankaarten.En vragen of ze naar de baarmoedermond wil kijken.
    Of vinden jullie dat ik nu al zou moeten overleggen?
    Zelf dacht ik, ik kijk het nog even paar uurtjes aan. Wordt roze verlies erger (overigens met veel slijm) of rood en worden krampen erger bel ik sowieso. Vind het zo lastig, kan niet echt van mijn lichaam op aan.

Er staat op de kaart bellen bij ruim helderrood bloedverlies. Maar tis roze en geen rood en tja, wat is ruim???
    Moeilijk moeilijk.
    Zelf wil ik als het kan tot morgen wachten, maar dacht, vraag even jullie mening.

5. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen MF! Zeker gezien de erge menstruatiepijn en troebele urine. Dan kunnen ze je wellicht geruststellen en dan ga je morgen alsnog heen. Als je niet belt, zit je er toch de hele dag mee in je hoofd.. Tenminste zo werkt het bij mij 😁

6. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Thanks nessie. Ik heb gebeld en ze zeiden me toch even langs te komen voor check up. Heb toch wel veel menstruatiepijn, dus misschien toch even voor mijn eigen geruststelling wel fijn.
    Ik hou jullie op de hoogte.

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Goed dat hebt gebeld hebt mf! Daar zijn ze voor en dan heb je zekerheid. Stress is ook helemaal niet goed voor je meissie! Ben benieuwd wat er uit komt.. Misschien heb je wel blaasontsteking. Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik je bericht las. Caro, jij ook ff rustig aan nu.. Het is idd te hopen dat beeb nog even lekker zit en dat jij dus helemaal tot rust kan komen en van je verkoudheid af bent voor de kleine komt! (Sorry weer voor't onduidelijke typen, met phone kan ik geen enter doen, dus staat alles achter elkaar) Nien, hier wasschuim, shampoo, haarlotion, talkpoeder, bodylotion, olie en verschillende zinkzalfjes. Meeste gekregen/probeerverpakkingen. Zelf altijd al shampoo en wascreme/schuim in huis. Ik koop verder nog niets om eerst af te wachten wat we echt gebruiken en of het huidje van beeb er niet raar op reageerd. Nessie, ik hoop dat jij inmiddels thuis bent! Hoef je dan alleen weer terug te komen als je weer bloedverlies hebt? En moet je nu dan ook bedrust houden? Bedankt voor de reacties op de foto's! Zal van de week mijn foto opsturen voor de buik van de maand! Oja, foto's zijn gemaakt door mijn lieve vriendin! We zouden ook nog 'lichte' foto's maken, maar dat gaat ws niet door. Zelf kan ze geen kindjes krijgen en het raakt'r toch meer dan verwacht.. Ik vond't al zo stoer van d'r... Liefs

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey meiden,

Ze hebben een CTG gemaakt, die was goed en nog een echo om te kijken of er voldoende vruchtwater was. Het vochtverlies en bloed zagen ze wel, maar was gelukkig geen vruchtwater. Tja, wat het wel is en waar bloed vandaan komt dat weten ze niet. Mochten de buikkrampen erger worden of het bloedverlies dan moet ik sowieso meteen terugkomen. Ze waren superlief en ik ben wel wat gerustgesteld. De misselijkheid is nog steeds enorm en heb wel gespuugd vandaag maar nog niet zoveel gelukkig. (nu zit er ook niet zoveel in mijn maag,maar goed). Ben doodop van de spanning van vandaag. Duik op tijd mijn bed in.

@tash, ze hebben niet getest op blaasontsteking.
    Idd, superknap en lief van je vriendin dat ze de foto's toch wilde maken. De donkere heb je in ieder geval. Misschien kun je zelf nog lichte maken.
    Blijft moeilijk zo'n situatie als vriendin geen kindjes kan krijgen en de ander wel. Je gunt het haar ook zo! Wauw tash, je bent ook al bijna 37 weken. Gaat opschieten meis!! Knuf voor jou

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @lieve nessie, hoop dat je inmiddels thuis bent. Neem je rust meis en laat je lekker verzorgen.knuf

10. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben weer thuis meiden! Ik hoef niet perse bedrust te houden maar wel heel rustig aan doen. Voorzichtig mobiliseren zoals ze dat zo mooi noemen... En nu maar hopen dat de bloedingen eerst uitblijven, want bij elke bloeding moet ik weer in het zkh blijven. Maar komende vrijdag moet ik sowieso weer heen voor de 20 weken echo en controle bij mijn eigen gyn. Vind t wel heel moeilijk wat ik nu wel en niet mag doen, zeker in relatie tot werk. Ik blijf de hele week sowieso thuis maar mss dat ik toch thuis nog wat ga werken.. Pfff...stom verantwoordelijkheidsgevoel!

MF: goed dat je gebeld hebt.. Mss morgen nog even een testje doen op blaasontsteking, kan nooit kwaad?!

Caro: rustig aan meis! Hoop dat je een paar goede nachten kunt maken de komende week...

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Goed dat je gebeld hebt MF, gelukkig dat alles goed was. Miss inderdaad nog wel verstandig om je urine naar de huisarts te brengen, want ik had behoorlijke buikpijn van blaasontsteking.

@ Nessie: lekker dat je weer thuis bent! Moeilijk om nu te beslissen wat je wel en niet kan doen, maar ik zou sowieso een paar dagen goed rust houden.
    Bij mijn zus lag de placenta tegen de bmm en daardoor kreeg ze een bloeding. Dan zal de placenta nog wel verschoven zijn, want die mag niet eerst komen tijdens de bevalling.

@ Tash: wat stoer van je vriendin dat ze het toch gedaan heeft!
    Hoe is het trouwens bij de vk? Je was er toch niet tevreden over?

Gisteren de box gezet, ziet er leuk uit! Heb ik nog even de tijd om de katten te leren dat ze er niet in mogen. De ene kijkt er niet naar om en de andere probeert er steeds in te gaan liggen slapen, dus daar heb ik nog wel even werk aan ;).

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Haha Nien, kan me de katten helemaal voorstellen, want zo'n box is natuurlijk een ultieme fijne slaapplek voor ze :D succes!

Nessie, fijn dat je weer thuis bent, en idd ff rus houden. Das veel belangrijker dan de rest en werk. Ze moeten maar even accepteren dat dit voor gaat, en als het vooralsnog goed lijkt te gaan kun je altijd nog wee stap voor stap werk oppakken lijkt me..

MF, goed dat je toch aan de bel hebt getrokken, gewoon doen hoor, beter zekerheid dan onzekerheid. Je hebt al zoveel voor je kiezen gehad, dus alle recht om na te laten kijken! En ik zou ook ff urine naar de huisarts brengen, nee heb je, ja kun je krijgen zeg ik altijd..

Tash, wow, dat je vriendin het uberhaupt heeft gedaan vind ik al heel wat hoor, maar kan me hee, goed voorstellen dat ze een 2e keer toch te moeilijk vind. Het blijft confronterend voor haar..maar je hebt al echt gave foto's hoor!

Caro, hoe is het nu met jou, heb je beetje kunnen bijslapen? Ik slaap geregeld een uur op de bank tussen 12 en 15 uur. Dat helpt wel beetje.

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hier m'n eerste verlofweekend achter de rug, en nog best druk gehad, elke middag/avond afspraken. Wel wat to do dingetjes opgepakt, zoals verzorgings spullen gekocht voor de baby. Ik heb meeste van neutral gekocht, dat heb ik sinds een half jaar ook voor mezelf, vooral als wasmiddel. Ik had elke avond jeuk, en besefte steeds meer dat het kwam van parfum in alles. Sinds ik met neutral m'n wassen draai heb ik nergens meer last van...overduidelijk dus...vandaar ook olie, shampoo en wasspul voor de baby gekocht van neutral. Wel duur, maar ja, ik neem geen risico.

Heb ook m'n koffer klaargezet, al is ie nog lang niet gevuld, dus nog to do...:)

En...het was toch vals alarm met de striae strepen op m'n buik. De volgende dag waren ze foetsie, dus blijkbaar toch kleding of zoiets wat die strepen heeft veroorzaakt. Pfff, hoop dat het zo blijft!

Een kennis van ons is op 10/12 uitgerekend en die zagen we gister. Blijkt dat ze weinig vruchtwater heeft, dus ze staat nu onder controle. Als het steeds minder wordt zal ze eerder worden ingeleid..toch apart om te horen, het gaat steeds meer opschieten voor ons allemaal, en ik besef echt dat ik me beetje zenuwachtig ga voelen, vooral omdat ik echt nog ff tijd wil om thuis te zijn. Hoop echt niet dat ukkie te vroeg gaat komen..

14. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Het wordt nu allemaal wel heel echt he meiden?! Boxen en vluchttassen (wat doen jullie daar allemaal in?), kamertje klaar, kleertjes gewassen, namen gekozen... We zijn er straks allemaal helemaal klaar voor en dan is het echt wachten geblazen tot we allemaal ons kleintje in onze armen mogen sluiten! Wie had dit gedacht een jaar geleden? Ik had iig nooit durven hopen dat ik nu met een dikke buik op de bank zou zitten met allemaal babykleertjes om me heen!

15. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @Nessie, wat fijn dat je weer lekker thuis bent. Neem je rust en laat je maar goed verzorgen.

@nientje, wat cool dat de box staat. Bij mij staat ie nog niet, maar zal ook wel over een week of 2/3 denk ik. En ja, ik vrees ook beetje voor de katten. Maar ik denk dat zonder boxkleed nog wel gaat. Zodra die erin ligt vinden ze dat een heerlijk plekje.

@ijs, kan me voorstellen dat je neutral producten gaat gebruiken. Als je zelf al zo reageert en gelukkig dat het dan echt beter gaat bij jezelf. Dan zou ik dat zeker ook bij kindje doen.
    En wat fijn dat striae loos alarm was. Hopelijk blijft het zo voor je.Spannend van je kennis. Gelukkig houden ze haar goed in de gaten. En idd, ik hoop dat je beeb nog ff blijft zitten. Tja, als we eens zouden weten wanneer de kleine zich zou aandienen. Maar helaas.

@tash, idd, het wordt allemaal steeds echter allemaal. En het blijft zo speciaal dat we allemaal zo snel achter elkaar zwanger zijn geworden.

@caro, hoop dat je een beetje bij kunt slapen meis

@mukje, hoe gaat het met jou?

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier geen blaasontsteking, maar nog steeds licht bloedverlies en vooral enorme menstruatiepijn en krampen. Vind het echt niet fijn en af en toe beetje eng, maar goed, het zal wel oke zijn allemaal. Gebruik nu kruiken,bad, maar wil liever geen pijnstilling nemen.
    Ze zullen wel opnieuw urine checken want ze willen het op kweek zetten. Maar daar verwacht ik niets van eigenlijk.

Vanmorgen echo gehad en beebje zit iets onder het gemiddelde.
    Ze ligt dus nog in stuit en echt heel raar. Ik heb gewoon een gekke meid,haha!
    Ze gaf me een fotootje mee van haar gezichtje, maar de kleine verstopte zich achter haar handjes.Het is dat ze vertelde dat haar oogkassen en neusje te zien waren, anders zou ik niet eens weten wat ik zou zien.
    En ze heeft al haartjes. Vond ik stiekem wel leuk om te horen.

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nou he Tash, ik blijf het ook allemaal zo ontzettend bijzonder vinden. Ik weet nog dat ik elk jaar naar de vakbeurs ging voor m'n werk in september, en elk jaar hoopte dat ik volgend jaar met een zwangere buik kon gaan, en zo had ik nog veel meer momenten, en nu is het allemaal uitgekomen, en daar ben ik echt zo enorm dankbaar voor! Het voelde allemaal nog veel mooier dan ik van te voren had durven hopen...

MF, super balen dat de krampen en zo nog niet wegtrekken, en gun je zo dat om wat minder te hoeven afzien!! Maar zolang je zoveel mogelijk gecontroleerd wordt, is het vertrouwen hebben in je kleintje, en zo te lezen is ze al lekker eigenwijs hihi!

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hier weer update, we hebben vanmiddag weer controle ghad en groeimeting, en ukkie groeit goed! Ligt iets boven de gemiddelde lijn op de groeicurve, maar alles wel in verhouding en geen extremen of zo. Dus niet meer alleen groter hoofd, maar nu alles iets boven gemiddeld. Dat stelde ons wel gerust t.o.v. vorige groeimeting.

Gewicht is nu ca. 2877 gram, en verwacht geboortegewicht zal richting de 3500 gram gaan, en das natuurlijk helemaal prima.

Ook nog volop genoeg vruchtwater en ligging is prima, hoofdje nog steeds beneden en al voor een deel ingedaald, al zei ze dat ze het er nog wel uit kon tillen bij wijze van spreken. Maar verder zei ze dat dat normaal was voor deze termijn. Bloeddruk 135/80, ook netjes.

Dus we zijn helemaal blij. Was toch wel beetje zenuwachtig na de vorige groeimeting en opmerking van groot hoofd.

19. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Dames,

Ik kan wel merken dat jullie met verlof zijn, jullie kletsen ineens zoveel!

Nessie; wat balen zeg! Gelukkig ben je nu weer thuis, maar doe het inderdaad rustig aan hoor! Jij en je kindje zijn nu veel belangrijker dan werk etc! Vrijdag alweer de 20 weken echo! Spannend, maar ook wel heel fijn om weer even naar je kindje te kunnen kijken! En dan weet je wat het wordt! Ga je dat ook met ons delen? :p

ijs; wat fijn dat de groeiecho helemaal goed is en je kindje er ook goed voor ligt! Nu is het dus wachten.... en ook fijn dat de 'striae' weggetrokken is! Bij mijn vorige zwangerschap zijn heel wat mooie tekeningen ontstaan en helaas zijn die zich nu duidelijk aan het uitbreiden. (jeuk!) Maar ach, aan het eind van mijn litteken zijn allemaal 'stralen' ontstaan en het zonnetje op mijn buik gaat nu gewoon nog harder stralen :)

mf; rot dat je maar bloedingen blijft houden! Maar zou het niet zo kunnen zijn dat die menstruatiepijn en krampen, het indalen is? En dat je gewoon een heel gevoelige baarmoedermond hebt? Ik heb ook wel eens wat roze/bloed verlies, maar wel meestal te herleiden aan harde ontlasting of een fietstochtje. Toen ik voor de endo werd onderzocht, zeiden ze ook dat er wat baarmoederslijmvlies aan de buitenkant van de baarmoedermond zat. dat kan het dus ook zijn. wel fijn dat je geen blaasontsteking hebt! Dat je kindje iets kleiner is zou ik mij niet al te druk over maken. Mijn dochter was ook aan de kleine kant, maar inmiddels zit ze op de +2sd lijn! Haar hoofdomtrek is nog altijd onder het gemiddelde. Maar dat heeft ze van haar moeder, ik moet altijd bij de kinderwintermutsen kijken want maatje S van de Hema is mij te groot... En ik heb echt geen hersenafwijking ofzo hoor. Nouja, af en toe dan ;)

caro; echt aftellen! lekker met de beentjes omhoog op de bank en films kijken. en verder helemaal niets! Is je verkoudheid al minder? En hoe is het met de ischias?

tash; wat een gave foto's! ik vind die waar je vriend op staat heeel lief! Wat super dat je vriendin dat voor je wilde doen! Kan mij voorstellen dat het pijnlijk voor haar is. Heeft zij ook een heel medisch traject gehad?

nien; leuk is dat he, als je de box eenmaal hebt staan! dan wordt het allemaal nog echter! wel onhandig dat je katten er in gaan liggen. Ik kan je geen tips geven want heb geen katten, maar volgens mij zijn er wel wat topics over geweest. Misschien kan je daar wat tips vinden.
    Moet je eigenlijk voor iedere controle naar Gent of loop je nu bij een verloskundige in de buurt?

Hier gaat alles goed. Maar na een dag werken ben ik wel helemaal uitgeput en heb ik niet meer de puf om nog achter de computer te kruipen. Vrijdag weer een controle echo, ben benieuwd! Het blijft iedere keer toch heel spannend. Wij hebben steeds een ander die de echo maakt, dan weer een assistent, dan weer de gyn en soms ook een verloskundige (of eigenlijk meestal alledrie). We maken er een spelletje van door steeds te vragen waar de placenta ligt. Die ligt namelijk steeds ergens anders...Haha, dan merk je wel wie de meeste ervaring heeft. De verloskundige maakt overigens de mooiste echo's, maar hij is ook wel heel snel klaar. Ik merk wel dat deze zwangerschap veel zwaarder is dan de vorige. En daar kom ik mijzelf wel tegen want bij mijn dochter voelde ik mij een hele sterke vrouw die de wereld wel even aan kon, maar nu ben ik steeds vaker een hijgende zeekoe. Ach ja, ik moet er ook wel weer om lachen.

liefs, Muk

20. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Voor de liefhebbers nog even mijn ervaringen:

Verzorgingsproducten: Bij mijn dochter had ik van alles wat gekocht en uitgeprobeerd, maar de pot sudocreme is inmiddels 3 jaar oud en nog lang niet op de helft. Veel beter tegen rode billetjes werkt bepanthen (ook supergoed bij schrale tepels borstvoeding!!!). Zo'n tube heb ik altijd bij me. Nu vooral voor schaafwondjes en daar werkt het ook super bij. De zinkcreme van neutral is ook heel fijn.

Verder heb ik eigenlijk alleen maar zeepvrije waslotion en babyolie gebruikt (babyshampoo/ bodylotion staat ergens achterin de kast te verstoffen) In het begin het speciale nature-babycare merk van etos en nu eigenmerk van de ah. Van natusan kreeg ik zelf heel droge handen en zwitsal/etos/kruidvat gaf uitslag.

luiers; hangt een beetje van de bouw van je kindje af. Ik heb een heel smal meisje en alleen pampers sloten goed aan. Maar anderen zweren weer bij kruidvat. gewoon even uitproberen dus. Koop niet teveel maatje 1 want daar groeien ze echt zo uit. volgens mij heb ik destijds maar 2 pakjes gebruikt. bovendien zijn die zo bijgehaald.

vluchtkoffer: twee pyamas/nachthemden, een voor tijdens de bevalling en een schone voor daarna, toilettas, warme sokken! (als je lang bloot ligt krijg je koude voeten!) En natuurlijk de eerste babykleertjes en wikkeldoek. En fototoestel met extra accu / geheugen!
    Wat ook belangrijk is: zorg voor genoeg benzine in de auto zodat je direct naar het ziekenhuis kunt en niet via het tankstation hoeft, leg vast een celstofmatje klaar in het dashbordkastje, dan blijft je autobekleding mooi èn zorg voor een muntje voor de rolstoel bij het ziekenhuis.

Verder kreeg ik bij de zwangerschapsmensendieck die ik destijds volgende drie tips/ trucjes waar ik heel veel aan had tijdens de bevalling:
    -Houd je ogen open als je perst. Met je ogen dicht pers je namelijk niet volledig naar beneden en met je ogen open wel.
    -Ontspan tussen de weeen door. Dat is heel moeilijk en bij cursussen hoor je vaak dat je moet beginnen bij je tenen en zo langzaam je hele lijf ontspannen. Leuk bedacht, maar als je ligt te bevallen heb je daar echt geen geduld voor. Ik kreeg de tip om mijn lippen te ontspannen. Doen alsof je gaat zoenen. Want als je lippen ontspannen zijn gaat de rest van je lichaam vanzelf. (probeer maar uit)
    -geef je man de taak om erop te letten dat je de vorige twee trucjes ook daadwerkelijk toepast. Dat is het enige wat hij hoeft te doen. Hij heeft daarmee ook een actieve rol tijdens de bevalling en dat vinden mannen fijn. (anders staan ze er maar een beetje machteloos bij)Je bent namelijk geneigd om tijdens de bevalling alles te vergeten.... Het hielp bij mij trouwens ook als hij tijdens een wee hardop telde. de weeen duurden ongeveer even lang en dan wist ik wanneer hij bijna voorbij was. Dat scheelde veel!

Spreek van te voren ook even af wat je doet als je baby onderzocht moet worden door een kinderarts. Gaat hij met jullie kindje mee of blijft hij bij jou? Dan hoeft hij zich in ieder geval niet schuldig te voelen over wat hij doet. Wij hadden van te voren afgesproken dat hij met onze dochter mee zou gaan en bij haar zou blijven. Dat was ook nodig want helaas ademde ze niet goed en werd ze letterlijk van mijn borst af gerukt en renden ze met haar weg. Het kwam gelukkig wel heel snel goed, maar ik was blij dat we aan een blik genoeg hadden en ik wist dat hij bij haar bleef. Hij heeft haar toen begeleidt naar de couveuse, haar eerste kleertjes aangedaan etc. Alleen durfde hij niet bij haar weg te gaan om mij te vertellen dat het allemaal goed ging. (we hadden immers afgesproken dat hij bij haar zou blijven) Dat was wel een beetje jammer want ik lag dus meer dan een uur alleen op de verloskamer mij zorgen te maken omdat de artsen/verpleging toen net de overdracht ingingen.

Ik las eerder in dit topic over een (vastgelegd) bevallingsplan? Dat is iets nieuws denk ik want ik heb er nooit over gehoord. Maar daar zul je dit soort zaken vast ook in bespreken.

nou, weer een heel verhaal. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt en geniet van die laatste weekjes. Ik heb het gevoel van schoppen in mn maag echt gemist!

Deel Deze Pagina