Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenali

Lenali Actief lid

6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    He dames,

Spannende tijden voor iedereen hier: of het nou het afwachten is, onverwacht vocht/bloedverlies, pijn of andere spanning: ik duim voor jullie dat alles helemaal goed komt en jullie snel jullie kindjes vast mogen houden (voor sommigen: iets minder snel natuurlijk ;))

Hier: alles gaat nog steeds goed! Morgen al weer 9 weken. Voor jullie een peuleschil natuurlijk, maar ik vind het al heel wat :p Vorige week de tweede echo gehad en heel duidelijk een hartje zien kloppen. Wat bijzonder is dat! Over een week nog een keer naar het zkh voor een echo, omdat we net te vroeg waren voor een termijnecho en we pas naar de vk mogen als ze de termijn hebben bepaald. Vind ik overigens helemaal niet erg: hoe meer echo's hoe beter!

Ik heb vrij weinig klachten (hele dag wee in mijn maag, ene keer meer dan andere, vooral blijven eten), zere borsten en vooral heel erg moe. En af en toe ineens heel labiel...

We moeten nu binnenkort een beslissing nemen over de combinatietest. Ik ben nog 34, er komen geen afwijkingen voor in de familie en ik denk zelf dat ik van kansberekening niet heel veel wijzer word, maar vriendlief wil het eigenlijk wel om iedere kans uit te sluiten. Tegelijkertijd weet ik sowieso niet of ik wel een vervolgtest zou willen laten doen ivm het risico op een miskraam. Wat hebben jullie gedaan/zouden jullie aanraden?

Pff, veel om over na te denken ineens! Maar wel heerlijk natuurlijk. Alhoewel ik regelmatig 'vergeet' dat ik zwanger ben omdat ik zo druk ben met werk. En me daar dan weer schuldig over voel. Herkenbaar?

Ben na werk vaak zo moe, dat ik gelijk op de bank stort, vandaar dat ik niet zoveel schrijf. Maar ik volg jullie wel!

Hou vol en geniet!

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    #822 Tash, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt: 13 nov 2012
    Muk, onwijs bedankt voor de uitgebreide kennisoverdracht! :D Ik zal het even kopiëren en in een bestandje zetten wat ik vlak voor de bevalling nog een keer door wil lezen! Echt goede tips! Thnx! Mijn vriendin heeft idd het medische traject doorlopen en zijn daar mee gestopt. Ze zijn nu aan het wachten tot ze officieel op de lijst gaan voor de adoptie. Alles is dus al 'voor elkaar', dat duurde al jaren, maar nu moet ze eerst 30 zijn. En jij bent dus aardig op? Niet zo gek hè? Komt het nu extra door de tweeling en spanning dat daarbij komt of is het meer omdat je al een grietje hebt lopen?? Nien, hier ook katten in de box.. Er zijn heel wat topics over met een hoop tips, maar hier heeft het nog niet geholpen. We hebben er eentje die er niets mee heeft en dus geen probleem is. Eentje is nog erg jong (5maanden) en 'snapt' het nog niet helemaal. Dat begint wel te komen, maar dat is met alles nog zo haha.. De oudste weet dat hij er niet in/op mag, dus doet dat niet. Tot je de kamer uit bent, haha! Boevenpoetsie!! Lenali, fijn dat je je behalve dat weeige goed voelt! En misschien juist wel goed dat je het druk bent. Anders duurt het nog zo lang allemaal voor je het in de wereld mag helpen... Dat vond ik tenminste heel lang duren. Daarna ging/gaat de tijd ongelooflijk hard! Ik krijg visite! Reageer later weer meer! Liefs

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Muk, wat een uitgebreide tips zeg, helemaal fijn!! Die ontspanningstips herken ik wel van de zwangerschapsyoga, ijsman heeft ook diverse tips to do opgekregen tijdens de partnerles :p

Heb gister m'n koffertje al klaar gezet, en o.a. ook €2 muntje. Al vind ik het ook lastig, want veel dingen die erin moeten gebruik ik ook dagelijks of verl, zoals m'n badjas. heb nu die dingen wel duidelijk grijpbaar neer gezet, zodat ik ze zo in de koffer kan gooien indien het zover is...

Vandaag ook wat lekkers gekocht zoals evergreen, pakjes ontbijtkoek, pakjes limo, chocola etc...vooral voor ijsman, dan hoeft ie tijdens weeen niet weg om eten te gaan halen als ie honger heeft en het lang duurt. Was ook een tip vd yoga.

Verder herken ik de gang van zaken bij de controles in het emc helemaal. Tis elke keer weer afwachten wie de controle doet. Gelukkig tot nu toe wel okay, maar diegene die we 6 weken geleden hadden, met de 30wkn groeimeting was echt waardeloos, echt een chaoot. Ook haar opmerking over groot hoofd kwam echt zo verkeerd over op ons, bah.

Hou je taai, muk! En helemaal logisch dat je snel moe bent en zo, met 2 groeiende ukkies! Liefs!

4. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Lenali, geen peuleschil hoor maar grote herkenbaarheid! Ook bij ons waren die eerste weken tm 12 wkn enorm spannend en duurde maar...zoals Tash zegt, daarna gaat het ineens veel sneller.

Betreft de testen, dat is erg persoonlijk, maar wij wilden idd de testen zonder risico's wel doen (bloed en nekplooi), om te kijken of daar wat geks uit zou komen, en dan alleen de risicotesten (vlokken/vrichtwaterpunctie) als daar echt reden voor zou zijn. Ik ben nu net 36, dus paar maanden geleden op de grens qua leeftijd. Maar tis idd vooral samen overleggen hoe je erin staat en of je uberhaupt actie wil ondernemen mocht er aanleiding toe zijn. Hopelijk kunnen jullie daar samen goed over afstemmen en zoveel mogelijk naar ieders wens een keuze maken.

En je niet schuldig voelen over je werk hoor, zolang je geen gekke of extreme dingen doet zoals zwaar tillen enz, is werk ook juist prima als afleiding. Je kunt onmogelijk 9 maanden lang alleen maar aan die kleine denken ;)

5. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    En nog ff over vandaag, heb de laatste dingen gekocht zoals extra hydrofiel luiers, hydrofiel washandjes en hydrofiel monddoekjes. En ga toch ook een maxicosi voetenzak bestellen, tis tenslotte toch echt winter als ukkie komt, dus met alleen zo'n lodger wikkeldeken lijkt me te koud..zag dat ie online 'n stuk goedkoper is dan de winkel waar ik vandaag was, dus niet gelijk gekocht, nog ff bestellen..

Was vandaag wel raar gevoel, normaal eerste werkdag van een nieuwe week, zo vaag om thuis te zijn..dat gevoel zal deze week nog wel blijven vermoed ik..gelukkig aardig wat afspraken en to do, als afleiding ;)

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Lenali: Lastig he om te beslissen welke testen je wil doen. Je beseft amper dat je zwanger bent.
    Fijn dat je nog niet echt veel klachten hebt!

@ Ijs: mooi dat alles goed was bij de groeimeting!
    Wij hebben ook een voetenzak, lekker warm.

@ Mukje: wat een handige tips! Ga ik zeker nog eens nalezen.

@ Tash: hier helpt de plantenspuit om de kat uit de box te krijgen, daar is ze erg van onder de indruk. Al blijft ze het nog wel een paar keer per dag proberen. Vind het stiekem wel schattig, maar is natuurlijk niet hygienisch.

Ik ben nu een paar dagen thuis en iedereen wil opeens langskomen. Hartstikke gezellig, maar ben nu al moe ;).
    Gisteren bij de vk geweest, baby is best groot begreep ik. Maar ze zei dat hij rond de 40 weken 3500 gram zal wegen, dat is toch netjes? Heb vaak harde buiken, dus dat moet ik in de gaten houden.

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Helaas maakt bij ons de plantenspuit geen indruk (meer). Ze doen nog net niet expres stout om natgespoten te worden... "Hè! Lekker water!" :D De grootste boef gaat ook juist overal op/in als we er niet zijn. Kom je thuis, kijk je door't raam, ligt meneer heeeerlijk te slapen in de box oid. En zodra je binnen bent, zit hij 'gewoon' ergens op de grond met zijn slaperige koppie. Het is idd schattig, maar de combi met baby niet handig nee.. Miss is het straks wel anders als er eenmaal een baby in ligt die geluid maakt en 'raar' ruikt?

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo, ff laptop aangezet, typt makkelijker!

@Lenali: Wij hebben ook zitten twijfelen over de testen. Wij/ik waren nog te jong om het standaard te doen. Omdat de combinatietest alleen een kansberekening zou geven en we baby niet aan de hand van een 'kans' zouden laten weghalen (ondanks de eventuele vervolgonderzoeken), hebben wij besloten de test niet te doen. Het zou voor ons wel een soort van voorbereiding zijn op het feit dat er misschien iets niet helemaal goed zou zijn.

@Ijs: Je bent er echt bijna klaar voor!! Lekker hoor!
    Ik heb idd ook snoepdingen/energierepen, drinken etc op de lijst gezet. Nog niet in huis, maar hoop vandaag iig de lijst klaar te hebben van wat er mee moet. Dan de dingen die hier zijn alvast erin en de rest vrijdag even kopen. Dan kan ik ook nog even langs de Hema en Etos voor de laatste dingen (hoop ik). €2 Muntje is ook een goeie ja! Moet sowieso maar wat extra kleingeld in de auto gooien, zodat we ook de parkeergarage weer uitkunnen. :)
    Wij hebben trouwens ook een voetenzak voor de maxicosi. Maar wij hebben natuurlijk alles in één overkocht, dus zat er gewoon bij. Hebben jullie al geoefend met dat ding in de auto trouwens?

@Caro: Hoop dat jij inmiddels een beetje beter slaapt en geen last meer hebt van je verkoudheid! Knuff

9. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    #829 ijsvogeltje, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt: 14 nov 2012
    He Nien, bij ons precies hetzelfde, ook 3500 verwacht bij 40 wkn :)
    En hier ook veel bezoek en verzoekjes om langs te komen, deze week vind ik het wel lekker als afleiding, maar merk idd dat ik ook erg behoefte heb aan rust, dus ga er wel extra op letten dat ik niet teveel inplan..

Wij geen katten, maar toekomstig hond probleem, onze labrador heeft namelijk enorm veel knuffels...en de nieuwe knuffels voor ukkie zijn natuurlijk niet voor hem...ze liggen nu allemaal in de box zodat ie er niet bij kan :p maar dat wordt nog wat als ukkie er straks eenmaal is en uit de box gaat...;)

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben er weer hoor! Verkoudheid is zo goed als over en daardoor slaap ik ook weer stukken beter gelukkig. Verder alles nog rustig hier, ook al begint er sinds vandaag wel wat meer te rommelen in mijn buik. Wat krampjes, maar niet noemenswaardig en ik ga er ook niet vanuit dat het doorzet. Het is toch wel spannend hoor, want wanneer gaat het beginnen???? Aparte tijd!! Heb de laatste dagen veel gelezen over bevallingen, dus heb het gevoel nu wel goed voorbereid te zijn (als dat al mogelijk is...). Dus wat dat betreft ben ik er helemaal klaar voor nu. Ik laat het allemaal maar op me afkomen, want het gaat toch altijd anders dan je verwacht. Je hebt het niet in de hand...;)

MF, hoe gaat het nu? Hopelijk geen bloedverlies meer en niet meer zo misselijk. Het zit je ook niet mee. Gelukkig met de baby alles goed. Wat leuk dat ze al haartjes heeft!:)

Nessie, fijn dat je weer thuis bent. Denk goed om jezelf! Succes vrijdag met de 20-weken-echo.

Nientje, hier ook twee katten, maar tot nu toe gaan ze nog niet in de box. Eentje heeft er 1 keer in gezeten, maar toen er meteen weer uitgezet en daarna heeft ze het ook niet weer gedaan (goed opgevoed!;)) Ben trouwens wel heel benieuwd hoe de katten op de kleine gaan reageren. Voor hun ook een hele verandering natuurlijk. Geniet je lekker van je verlof? En wat herkenbaar... iedereen die opeens langs wil komen. Ik heb iedereen nu gehad, maar als ik maar 4 weken van tevoren verlof had opgenomen, had ik niet zoveel afspraken gemaakt. Kom de laatste week pas echt tot rust.

IJs, lekker aan het genieten van je verlof? Went het al wat? Raar hè... vooral in het begin is het toch wel wennen. Fijn dat ukkie goed groeit. Toch een hele geruststelling!

Mukje, fijn dat alles goed gaat met jou en de baby's! Het is ook niet niks... twee baby's bij je dragen. Hoop dat je een beetje toe kunt geven aan je vermoeidheid. Succes vrijdag met de echo!

Lenali, fijn dat alles goed is! Wij hebben ervoor gekozen om geen verdere onderzoeken te laten doen. Ook om de reden die jij aangeeft.

Tash, jij schiet ook al lekker op, 37 weken alweer!! Heb je nu alles een beetje klaar voor je gevoel? Voor jullie ook spannend... is het een meisje of een jongen? Jullie weten het toch nog niet?

Nou, ik ben weer een beetje bij! Fijne avond allemaal!

Liefs

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Tjee Caro, gaat voor jou echt opschieten! Zo spannend! Kun je jezelf nog 'n beetje vermaken en afleiding zoeken, of zit je er al echt 'n beetje op te wachten?

Op de yoga merk ik nu dat ik ook bij de eerstvolgende begin te horen met de bevallingsdatum, en er komen natuurlijk steeds meer nieuwe zwangeren bij met nog kleine buikjes :)

Ik merk trouwens wel dat m'n handen steeds meer stijver worden, ik denk toch door wat meer vocht vast houden..

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tash: Haha wat een boef jullie kat! Schattig zo'n kleintje, maar probeer die maar eens iets te leren.
    Wij moeten nog oefenen met de maxicosi in de auto, komend weekend maar eens doen.

IJs: jij ook zoveel bezoek, aan de ene kant gezellig, maar aan de andere kant heb je je rust nodig he.
    Is de hond kinderen gewend? Vaak zijn honden toch wel lief voor kinderen?

Caro: voor jou schiet het echt op. Fijn dat je nu weer even kan blijslapen, dan heb je straks energie :).
    Wat een brave katten hebben jullie!

Slapen jullie al op dat zeiltje uit het kraampakket? Ik sinds een paar dagen, maar wat is dat warm! Totaal geen ventilatie. Heb nu een stijve nek omdat het zo koud is in de kamer, maar het helpt niet tegen de warmte. Had vannacht zin om het er van onder te halen, maar dat durf ik dan toch ook weer niet :).
    Kleertjes zijn gewassen, straks alles opvouwen en in de kast :).

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja IJs, gaat nu opschieten... Ik vermaak me nog prima. Heb me nog geen seconde verveelt eigenlijk. Zou heel goed kunnen dat je nu wat meer vocht vast gaat houden. Krijg ook altijd stijve vingers dan. Moet zeggen dat ik er geen last van heb... in de zomermaanden wel trouwens.

Nientje, ik heb een paar weken het zeiltje uit het kraampakket op mijn bed gehad, maar het voelde steeds zo broeierig aan als ik 's nachts wakker werd. En het ritselde ook zo. Ik heb het er dus weer afgehaald. Heb namelijk ook gelezen dat als het kindje goed ingedaald is, je niet in een keer een hele plets vruchtwater krijgt, maar dat het meer druppelsgewijs gaat. Dus ik neem het risico. Slaap een stuk beter nu ik dat ding er niet meer op heb liggen.

Gisteren hebben we een andere auto gekocht trouwens. Een 5-deurs. ;) Een echte gezinsauto!:D
    Verder hier vandaag geen menstruatiekrampjes o.i.d. Vind de baby wel weer rustig eigenlijk. Voel het wel, maar niet heel duidelijk. Vanmiddag gelukkig weer een controleafspraak...

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He nien/caro, ik zag het ook niet zitten met dat "kraakding" op m'n bed. Heb nu een simpele andere oplossing, namelijk een waterdichte moltonzeil (is bedoeld voor het ledikantje straks) Die is ca. 90x40 cm, en precies goed qua maat om het ergste tegen te houden mocht het nodig zijn. Ik ga toch eerste het wiegje gebruiken en daar heb ik twee kleinere waterdichte moltonzeiltjes voor. Van vrienden had ik dus ook 1 grotere voor het ledikant en die gebruik ik dus nu op m'n bed. Voel je niks van, want het is aan twee kanten moltonstof met een waterdicht laagje ertussen, ideaal!

@nien, ja onze labrador is een echte allemans vriend, wel onwijs druk met volwassenen maar zodra er kinderen zijn, springt ie niet meer op en maakt ie zich klein om te laten kroelen. Mijn man en ik werken beide op een lokatie waar ook veel kinderen komen voor kinderfeestjes, en onze hond ligt in de zomerperiode altijd aan een lijn buiten, en wordt de hele dag van alle kanten gekroeld en geknuffeld :) dus met ukkie komt 't vast wel goed!

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Gaaf Caro een echte gezinsauto :D Tis wat he, zo zijn we jaren bezig met gedoe en teleurstellingen en met z'n 2en alles doen, en nu staat alles in het teken van ukkie en toekomstig gezin :) heb je de auto al of moet je er nog op wachten?

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ben dus niet de enige die het een zweetding vindt ;). Ik heb net een waterproof molton gekocht, hopelijk is dat minder warm. Wil mijn matras goed beschermd hebben, omdat ik thuis wil bevallen.

Leuk een nieuwe auto! En een 5-deurs dat is wel handig straks!

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    #837 Caro31, 15 nov 2012
    Laatst bewerkt: 15 nov 2012
    Controle was weer goed. Bloeddruk prima. Ukkie weer gezien... Nog even en we gaan elkaar ontmoeten!!!;) Het blijft raar en wonderlijk als je er goed over nadenkt... Ben zo benieuwd hoe de baby eruit ziet en hoe het zal zijn. Volgende week weer een controle-afspraak, maar wie weet is die niet eens meer nodig.

Trouwens, het vruchtwater kan er alsnog in 1 plons uit komen... ook al is het kindje goed ingedaald. Dus... toch nog maar even kijken naar een moltonzeiltje.:) Jij hebt er dus ook nog een aangeschaft Nientje.

De auto hebben we gisteren opgehaald IJs. Ja, het is wat... net wat je zegt... je richt je nu op hele andere dingen. Moet zeggen dat het me soms ook wel benauwd op de een of andere manier. Caroman en ik zijn al heeeeel lang samen en straks is er gewoon een ukkie bij. Wat een verandering zal het zijn. Dit zijn gewoon de laatste dagen met z'n 2-en, raar idee.

Oh ja, heb vanmiddag toch nog een voedingsbh gekocht bij Livera. Het ziet er niet uit, maar hij zit heerlijk! En niet duur.

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Haha, we lopen weer tegen dezelfde dingen aan meiden! Hier sinds het weekend dat zeil eronder en werd continu wakker omdat het nat was!! Elke keer schrikken, maar bleek ook elke keer 'gewoon' zweet! Ik heb dus ook een waterdichte molton gehaald (action, €7,10) en dat is echt een verademing! En het ligt ook lekker stil, geen herrie bij het omdraaien.. En Caro, ook een nieuwe auto. Grappig dat je idd heel anders naar dingen gaat kijken. Wij hebben zelfs een stationwagen nu. Heerlijk! Kan alle troep zo in. Fijn dat de controle weer goed was! Hebben ze ook al bij je gevoeld of je al wat ontsluiting hebt? Of doen ze dat nooit? Heb eigenlijk geen idee.. Moet morgen weer heen. En wij weten idd niet wat het wordt.

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, nee, geen inwendig onderzoek o.i.d. gehad. Pas als het echte werk begonnen is doen ze dat pas volgens mij. En als ik 41 weken ben, gaan ze ook actie ondernemen (strippen / inleiden?). Heb dat verder nog niet nagevraagd. Jullie ook een nieuwe auto dus, leuk! Bedankt voor de tip van het zeiltje bij de Action. Ga zaterdag toch nog maar even 1tje halen (als het nog niet te laat is...:)).

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Deze voedingsbh is het trouwens geworden... Als borstvoeding gaat lukken kan ik dus altijd nog eentje online bestellen kom ik net achter. Wel handig.
    Voedings BH - Livera.nl

Nog wel een vraag: waar gaan jullie in bevallen? Wat voor kleding?

Deel Deze Pagina