Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #861 musicalfan, 19 nov 2012
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
    Hey lieverds

Even heel snel een berichtje.

Ik ben intussen bevallen van een prachtig dochtertje Thyrza (met 33 wk en 4 dagen). Op 14 November om 03.02, ze woog 2155 gram.
    Is allemaal heel snel gegaan, uiteindelijk spoedkeizersnede gehad.
    Zelf ben ik gisteren uit het ziekenhuis gekomen, maar mijn kleine moppie ligt daar voorlopig nog. (mijn hormonen zijn erg van slag, moet er gewoon weer van huilen).
    Maar ze doet het gelukkig heel erg goed. Ze drinkt zelfs al een piepklein beetje uit de borst, terwijl dat reflex zich pas schijnt te ontwikkelen als ze 35 wk zijn. Zelfs de verpleegkundigen staan er verbaasd van.
    Ik ben supertrots op haar. Wel zo raar, als laatste van de eerste 5 zwangeren uitgerekend, maar als eerste bevallen.
    Het is erg druk, met steeds naar ziekenhuis toe en het vele kolven.

Foto staat in mijn album.

Ik denk heel veel aan jullie en kom zodra ik kan weer buurten. Wilde het jullie alleen even snel vertellen.

En meiden, jullie zijn allemaal al zo ver, ik hoop dat als ik er even poosje niet ben, jullie een voorspoedige bevalling zullen hebben.Ben erg benieuwd naar jullie kleintjes en het verloop van de zwschappen.

O ja en mijn misselijkheid is als sneeuw voor de zon verdwenen. Zo fijn.

Dikke knuffels van mij en Thyrza.

2. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Gefeliciteerd met je dochter.. Ik ga zo spieken.
    Geniet geniet geniet dikke kus

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Jeetje MF, wat 'n nieuws en gefeliciteerd en wat een mooi meisje en mooie naam! Ik hoop dat ze goed groeit en snel naar huis mag. Denk ook om jezelf hoor, want een keizersnee is natuurlijk ook niet niks voor je lichaam.

Heel veel liefs voor jou en je mooie meisje!!!! En houd ons op de hoogte indien mogelijk natuurlijk.

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Lieverd! Gefeliciteerd met je prachtige grietje! En wat een mooi naam!! Ruim 6 weken te vroeg... Dus dat bloedverlies en die krampen gaven toch wel aan dat er iets gaande was. Of was er een andere reden om een spoedkeizersnede te doen? Is er besloten om je in te leiden of kwam het zelf echt op gang? Ben heel benieuwd, maar hoor't wel een keer als je de rust er voor hebt. Nu alle tijd in je meisje steken. En jezelf! Heel fijn dat de misselijkheid weg is, maar de komende tijd zal evengoed enorm veel van je vragen! Dus denk ook goed aan jezelf, dan heeft Thyrza er ook het meeste aan. En dat ze al een beetje aan de borst drinkt! Superbaby!! Kan me goed voorstellen dat je apetrots bent! Zo mooi meisje ook. Keek er eerlijk gezegd van op dat ze zo mooi en al helemaal gaaf eruit ziet, ondanks dat ze veel te vroeg was... Dikke knuff en veel geluk en succes de komende tijd!!

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ooooh MF... zit hier met kippenvel jouw berichtje te lezen. Gefeliciteerd met je dochter Thyrza! Gelukkig gaat het goed met haar, maar kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is om haar in het ziekenhuis achter te laten. Je weet dat ze in goede handen is, maar toch... als mama wil je bij je kindje zijn. Denk goed om jezelf lieve meid! Een dikke knuffel terug.

6. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Wow mf! Wat een geweldig mooi meisje! Gefeliciteerd!!!
    En ze ziet er echt heel gezond uit! Wat geweldig dat ze nu al een beetje drinkt!
    Doordat wij rekening moeten houden met geboorte tussen 30 en 35 weken heb ik veel info en beelden van prematuurtjes gezien, maar die zagen er echt niet zo mooi uit. Ik zie bij jouw meisje zelfs al spek op haar armpjes!

Wat heerlijk dat het goed met jullie gaat, maar wat lijkt het me zwaar om alleen naar huis te gaan. Is er iemand bij je zodat je niet alleen hoeft?
    Pas goed op jezelf en sterk goed aan zodat je als je haar mee naar huis mag nemen de energie hebt om lekker met haar te knuffelen.

Meiden, ik zit nu in de trein op telefoon, ik probeer vanmiddag ook even op jullie te reageren!

Liefs!

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wauw MF, wat een mooi kindje en wat ziet ze er al goed uit. Je zou zo niet zeggen dat ze ruim 6 weken te vroeg is.
    Fijn dat je misselijkheid weg is zeg. Maar doe je rustig aan, want herstellen van een ks duurt wel even. Hopelijk heb je hulp thuis en kan je meisje snel mee naar huis. Rustig aan he meis!

8. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    MF, ontzettend gefeliciteerd met je mooie dochter! En wat een leuke naam! Geniet er ontzettend van, en laat jezelf ook een beetje verwennen. Een keizersnede is idd niet niks, en het heen en weer reizen naar het ziekenhuis kost ook energie.

Kus!!!

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Even gespiekt hier, en wat zie ik: MF al bevallen! Van harte gefeliciteerd meis!! Mooie naam, en fijn dat ze het goed doet. Wil graag ook jouw foto zien, dus hoop dat je m'n vriendschapsverzoek accepteert. Fijn dat je misselijkheid weg is en hoop dat je snel herstelt van de ks.
    veel liefs van stiertje

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    * breekt in*
    Mf meis wat een prachtige dochter heb je!!
    ben zo blij voor je. Zorg goed voor jullie. Dikke knuf!
    liefs Sprits

* breekt weer uit*

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Vanavond naar de infoavond geweest over kinderopvang toeslag en verdere info van de stichting gehad die overkoepeld is over alle kinderopvang hier in vlaardingen. Ik zag afgelopen week al dat je via de belastingdienst website de 2013 berekening al kunt bepalen, handig want daarmee weten we waar we aan toe zijn qua kosten voor de dagopvang.

Wel handig om te horen hoe het verder werkt als je eens een dag extra opvang nodig hebt, en dagen kunt ruilen als nodig en zo. Hebben jullie alles al geregeld qua opvang?

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Handig zo'n voorlichtingsavond IJs. Wij hebben voor 6 uur per week gastouderopvang geregeld. Straks als de baby geboren is, gaan ze kijken naar een goede match. Ben benieuwd... Verder passen onze ouders op. Mijn ouders 1 dag en mijn mans ouders 1 dag. Ze hebben dat zelf aangeboden. Dus totaal 2,5 dag ongeveer gaat ons kind naar een oppas en de overige dagen zijn wij er zelf. Ben benieuwd hoe het straks allemaal gaat. Maar daar wil ik nu nog niet aan denken... eerst zelf een maand of drie fulltime bij ons kind zijn.;)

Hoe gaat het verder met iedereen? Raar dat het merendeel van ons al aan het einde van de zwangerschap is en er zelfs al een kindje geboren is! Moet veel aan je denken Musicalfan. Ben benieuwd hoe het met jou en Thyrza is, maar kan me voorstellen dat je hoofd niet staat naar het geven van een update hier.

Met mij en mini gaat alles goed. De baby is de laatste dagen heel erg aanwezig... mijn buik golft behoorlijk heen en weer. Soms gewoon eng om te voelen! Alsof hij/zij (ja, ik hou het nog steeds geheim;)) te weinig ruimte heeft. Het zal ook steeds krapper worden natuurlijk. Verder voel ik nog weinig... Geen tekenen van een naderende bevalling... Vrijdag weer voor controle, ben benieuwd. Ik ben er wel klaar voor eigenlijk!:)

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Zeker handig zo'n info avond. Heb nog niet uitgezocht hoe het zit met de teruggave vd belastingdienst in 2013.

@ Caro: hoorde gisteren bij de vk dat de eerste vaak over tijd is, dus we kunnen nog wel even wachten. Moet je vrijdag eens vragen of je nog ruimte over hebt. Bij mij zei ze dat mijn buik helemaal gevuld is, dus dat voelen ze wel.

Ik ben gisteren naar de vk geweest en de baby ligt heel diep (dieper kan nu niet meer) en vast. Maar dat zegt niks over de bevallingsdatum, kan nog weken duren. Ze had het over homeopatische korrels die de baarmoedermond kunnen verweken. Jullie al van gehoord?

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Kan me wel voorstellen Caro, dat je er wel klaar voor bent. Ik kan nog niet echt zeggen dat ik er klaar voor ben, maar merk wel dat ik alles af heb en als er nog iets te doen is, ik heb zo gauw mogelijk gedaan wil hebben, en echt zoiets heb van jeetje...nog 3 hele weken te gaan (of langer :()...

Ik merk wel dat ik nu beetje begin te wennen aan het thuis zijn. 'Sochtends ben ik het meest fit en mobiel, dus ben dan redelijk actief, vanaf een uur of 2 in de middag wordt het allemaal veel zwaarder, en ga ik meestal een boekje lezen of een uurtje liggen op de bank. 'S avonds ben ik echt gevloerd, eigenlijk vind ik het staan tijdens het eten koken al teveel..

Hier is ukkie ook nog steeds erg actief, merk echt dat ie minder ruimte heeft, alhoewel ie zich daar niet altijd wat van aantrekt:$ Maandagavond laat, toen ik al op bed lag, en ijsman al lang lag te slapen, draaide ik me op m'n rechterzij, en toen besloot ukkie ff flink uit te halen precies onder m'n navel, dus ik voelde echt een flinke bult naar buiten komen. Kon me maar net inhouden om het niet uit te schreeuwen, want m'n navel is echt super gevoelig. Normaal heb ik echt een hele diepe navel, bodem is niet te zien zeg maar, en nu is alles vlak en dus aan de buitenkant zichtbaar..

Nien, ik verdiep me expres niet in middeltjes die eventueel bevalling zouden kunnen opwekken o.i.d. Ik lees er wel over bij andere topics, maa ik heb echt zoiets van laat ukkie het moment zelf maar bepalen, zo puur natuur mogelijk.

Zag trouwens wel dat ik de laatste 2 weken meer aankom qua gewicht. Zit nu op precies 12 kg extra.

Vandaag lekker naar de kapper en vanavond weer yoga.

MF, we denken allemaal aan je hoor, we zijn natuurlijk allemaal super benieuwd want jij loopt nu ineens op ons voor :D Waar wij nog in spanning aan het afwachten zijn, heb jij je meisje al verwelkomt. Op de foto ziet ze er zoals Muk al zei super goed uit, dus ik heb echt wel vertrouwen dat ze het goed zal doen! Heel veel liefs!

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nien, ja, ik ga er ook maar vanuit dat het nog wel meer dan een week kan duren. Geniet je een beetje van je zwangerschapsverlof?

IJs, dat aankomen komt me bekend voor. Ben de laatste weken ook gegroeid! En de laatste dagen houd ik veel vocht vast in m'n voeten. Ik ga nu ook niet meer op de weegschaal staan. Wil de 8 niet als eerste cijfer in beeld zien haha. Brrrrr, klinkt erg pijnlijk die uithaal naar je navel trouwens. Merk ook dat nu mini zo actief is, hij/zij er wat mij betreft ook wel uit mag. Het voelt soms zo benauwd en vol aan in m'n buik.

Vanmiddag even naar Tuinland met mijn moeder, schoonzusje en nichtje van 1. Er even uit, wel zin in.

Fijne dag allemaal!

16. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    O meiden wat een geschenk he een kleine.. als ik jullie banners bekijk en de teksten er bij lees krijg ik kippevel. Wat zijn kindjes krijgen toch mooi.

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ja, het is zo spannend omdat je gewoon niet weet wanneer het begint! Ik heb het gevoel dat beeb eerder komt. En het klinkt stom, maar als wij het zo bekijken zijn we stiekem ook erg blij met elke dag dat we nog fijn met z'n 2en zijn en ik nog wat rust kan pakken. Maar ondertussen ben ik 38 weken en nog steeds niet helemaal klaar! Oeps.. Hehe

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oja, wat betreft bevalling opwekken/dingen bevorderen.. Ik doe daar niks mee, wil dat ook niet. Ik vind dat de baby zich wel aandiend als het er klaar voor is. Dat moet je niet willen beïnvloeden. Maar dat is mijn mening en voel me bovendien nog heeeeel goed! Dus kan hier echt niet lang genoeg duren..

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Zo dacht ik er dus ook over: ik wil helemaal geen middeltje gebruiken! Maar de vk begon er over en vroeg me af of ze er bij jullie ook over gehad heeft.
    Ik kom ook extra aan, zou het ook te maken hebben met minder doen nu we thuis zijn? Of groeit de baby nu nog zo hard.

@ IJs: klinkt wel pijnlijk hoor. Baby is natuurlijk best al groot, dus heeft ook meer kracht.

@ Tash: nog steeds het gevoel dus dat de baby eerder komt. Maar je bent al 38 weken, dus mag wel he.

@ Caro: jij lekker even weg vanmiddag, veel plezier!

@ Queen: wat lief :).

Hebben jullie het geboortekaartje al klaar? Wij hadden er eentje laten maken en was wel naar ons zin. Kijk ik er vanochtend naar, vind ik het toch niet meer zo leuk :(. Het kaartje nog wel, maar de maat is zo vreemd (of groot of heel klein). Ben nu bezig met een heel ander kaartje (van fientje en co), denk dat mijn man vanavond niet goed wordt haha.

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Queen, al kriebels voor een tweede?;)

Tash, jullie genieten er dus ook nog even heerlijk van met z'n tweetjes. Groot gelijk! En vooral als je je lichamelijk goed voelt, mag het nog wel even duren. Straks gebroken nachten en een hele drukte voor de boeg. Maar ook... genieten met je kindje! Onwerkelijk soms nog.

Nientje, ik moet wel lachen om jou. Wat kun je dan ineens gaan twijfelen hè. Wat zei je man ervan?

Vanmiddag dus even lekker eruit geweest. Heeft me wel goed gedaan, want was sinds zaterdag niet meer echt weg geweest. Trouwens heb zaterdag nog wel een waterdichte molton gekocht bij de Action (bedankt voor de tip Tash). Ligt heerlijk! Verder alles rustig hier... Baby is vandaag ook een stuk rustiger dan de afgelopen dagen. Wie weet is het stilte voor de storm!!;)
    Verder ben ik ineens allemaal voorraadjes aan het inslaan. Extra koffie, extra koffiemelk, pakken yoghurt, tandpasta, douchegel, shampoo, kattenvoer, brood, kaas et cetera... Ik bedacht me later dat dat natuurlijk ook met nesteldrang te maken heeft. Wie weet zegt het iets... :(

Straks nog even op de hometrainer, in een rustig tempo 10 kilometer fietsen. Ik zag vandaag namelijk in de spiegel dat m'n benen heel blubberig zijn geworden.:) Ik snoep de laatste weken ook veel meer en krijg veel minder beweging. Kijk er ook naar uit om straks met de kleine te gaan wandelen.

Nou, weer genoeg geschreven. Fijne avond!

Deel Deze Pagina