Pfff.. De hele avond al letterlijk en figuurlijk zo'n onderbuikgevoel.. Kan er niet echt een vinger op leggen. Ben er gewoon te veel mee bezig misschien?! Heb al zo lang de 28e in mijn hoofd natuurlijk. En nu kan ik het maar niet loslaten! Zou lekker moeten slapen, maar lig maar te draaien en denken of het morgen komt en of ik nu niet iets meer zou moeten voelen dan... Hormoontjes zijn weer lekker bezig!
Bedankt voor jullie support! Het is heel fijn om af en toe even je zorgen en frustraties hier van je af te schrijven. En Tash, hoe is het nu? Nien, kan me voorstellen dat je baalde toen je hoorde van de Imigran. Had je heel wat pijn bespaard kunnen blijven. IJs, van jou mag ukkie ook wel komen dus. Ik denk ook dat het met onze voorgeschiedenis te maken heeft dat we er anders in staan. Je bent toch minder onbevangen. Mini was gisteravond weer behoorlijk druk aan het bewegen, dus ik heb een goede nacht gehad. Voel me alweer een stuk lekkerder dan gisteren. Morgen weer voor controle... Mocht het vruchtwater nog hetzelfde zijn en de placenta ziet er nog goed uit, dan wacht ik het weekend toch nog maar even af of het vanzelf op gang gaat komen. In de 41e week krijg je ook extra controles, dus dat is wel prettig. Maar kan zijn dat ik er morgen weer anders in sta hoor... het wisselt per dag merk ik wel.
En Tash, nog een beetje geslapen? Of is de baby onderweg? @ Ijs: jij bent er ook klaar voor dus. Ik ook hoor, van mij mag de baby komen. Heb ook nog genoeg te doen, maar merk dat er alleen maar meer bij komt, dus dat houdt waarschijnlijk toch niet op. @ Caro: fijn dat je wat geruster bent en je kindje lekker aanwezig was. Morgen even afwachten. Hier een beetje bijgekomen . Ik wil nu absoluut geen hoofdpijn meer voor (of tijdens) de bevalling, heb genoeg afgezien.
Meiden dikke knuf voor jullie allen. Nog eventjes en dan houden jullie ook je mooie wondertje in jullie armen. Ik blijf jullie in de gaten houden @tash, spannend vandaag. Hoop dat je voorgevoel juist is. @caro, gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden in de 41e week.Die laatste loodjes zijn echt het zwaarste,nog even volhouden hoor!!xx @nien: jeetje, wat is dat nu weer voor iets. Nu pas te horen krijgen dat imigran wel mocht. Hopelijk krijg je nu geen migraine meer voor/tijdens de bevalling. En erna hopelijk ook niet meer. Knuf @ijs, jij ook nog eventjes. Zo spannend. Ik kan me die angst wel beetje voorstellen. Idd, we hebben er lang op moeten wachten, maar geen enge verhalen meer lezen hoor!
Mf, hoe gaat't met jou en je meissie? Heb je al zo'n lekkere 'knuffeldag' gehad? Je bent trouwens aan een nieuwe banner toe... Ik heb goed geslapen tot 6u. Toen tot 8.30 wakker gelegen... Gelukkig nog een tijdje kunnen slapen daarna, want ben er nog steeds zo mee bezig! Buik is een soort van continu hard en kramperig onderin... Geen idee of het spanning is of begonnen. Maar het is nu nog niet zo dat ik vriendjelief uit Amsterdam laat komen.
Hey meiden, wat is het ongelooflijk spannend hier!!!! Tash, vandaag de 28e, zou je voorgevoel uitkomen?? Nog even een vraagje over jouw kamertje; jij had toch beige blokjes behang? Wij waren op zoek naar blauw blokjes behang maar vinden nergens de kleur blauw mooi genoeg, of het ruitje is te groot. Nu neigen we dus naar een muur blauw schilderen en een muur in neutraal/beige blokjesbehang met een klein ruitje. Zoals ik mij jouw foto herinner. Waar hadden jullie behang gekocht? Van welk merk? Mf; even een dikke knuffel voor jou! Super dat je het toch allemaal maar even in je eentje doet! Hoe is het met de wond/koorts? En mag je al 'rooming innen' ? Ijs; ook al bijna zover! Volgens mij is het trouwens nooit helemaal af. Er blijven altijd wel dingetjes komen die je nog wil doen. Ben je er eigenlijk al uit of je naar het geboortecentrum wil gaan? Caro; spannend!!! Duurt echt niet lang meer! Maak je niet te druk om dat vruchtwater hoor! Ze houden je goed in de gaten! Bij mijn tweelingzwangerschap kan de hoeveelheid vruchtwater ook een probleem worden. Daarom krijg ik om de week een echo. Maar er is mij gezegd dat ze wel een paar dagen zonder kunnen.. Ze zeggen niet voor niets dat als je vliezen breken ( dan dus ook geen vruchtwater meer) je binnen 72 uur moet bevallen. Dan heb je dus ook nog 3 dagen! Nien; wat flut dat je nu pas hoort dat je je medicatie gewoon mag gebruiken! Maar in ieder geval rustig je bevalling tegemoet! Hier de hele week al griep. Heb echt hoge koorts gehad en flink wat paracetamol geslikt om hem laag te krijgen. Maar soms was hij nog boven 39,5. Nu gelukkig geen koorts meer maar nog wel lekker filmpjes kijken op de bank. Linker baby schopte net zo hard dat mijn buik ervan bewoog! Wow, weer een mijlpaal! Wel heel leuk dat je met een tweeling alles eerder voelt! Vrijdag hebben we de 20 weken echo. Heel spannend! We krijgen een guo ivm risico's. Echo staat gedurende 2 uur ingepland! Weet niet of ik zo lang op mijn rug kan liggen. Ook heb ik mij net toch maar opgegeven voor zwangerschapsyoga en een pretecho! Merk dat ik steeds zekerder word, nu alles goed lijkt te gaan. Meiden, het is vandaag volle maan! Ze zeggen dat er dan meer vrouwen bevallen! Bij bevalling dochter was het ook volle maan, maar ik werd toen ingeleid dus dat telt eigenlijk niet. Ben trouwens benieuwd hoe jullie denken over pijnstilling bij bevalling. Gewoon nieuwsgierig... Liefs, muk
Nessie, hoe gaat het met jou? Lekker blauwe spulletjes aan het kopen? En heb je je ukje al gevoeld? X muk
Mukje, goed om te lezen dat je steeds zekerder wordt. Je bent gewoon alweer bijna 20 weken, gaat echt snel! Succes vrijdag met de echo en sterkte met de griep. En bedankt voor je geruststellende woorden v.w.b. het vruchtwater. @ pijnstilling: in het UMCG wordt alleen ruggenprik toegepast v.w.b. pijnstilling. Ik probeer zonder, maar mocht het echt niet meer gaan, dan vraag ik er zeker om. Er is 24 uur per dag anesthesie aanwezig, dus dat is wel een fijn idee. Voor de baby heeft het een ruggenprik verder geen gevolgen. @ volle maan: mijn man zegt de hele week al dat ik vannacht ga bevallen i.v.m. volle maan... We zullen zien! Ik ben de hele dag al ontzettend actief trouwens. Schijnt ook een voorteken te zijn haha. Heb net de ramen buiten gewassen, nog drie kasten schoongemaakt en opgeruimd, stof gezogen... MF, hoe gaat het met jou en Thyrza? Tash, nog ontwikkelingen vandaag? IJs, hoe gaat het met jou vandaag? Ik zag je op Facebook voorbij komen, dus nog niet aan het puffen. En Nessie, tijdje niets gehoord. Hoop dat alles goed gaat.
Volle maan idd... Hier de hele dag een hele harde buik. Moet van de vlos nu echt rustiger aan gaan doen... Af en toe kramp, maar lijkt verder niks te gebeuren. Nouja, kan natuurlijk ook rustig nog twee weken duren! Kijk naar jou Caro! Hoop voor jou dat de volle maan ee gunstige uitwerking heeft!
Muk, wij hebben dit behang. Is grijs/bruin met wit en komt bij de Praxis vandaan. Ze hebben deze ruit ook in donkerblauw. Die vond ik ook heel leuk, maar past niet bij het plafond... Fijn dat je de beebs zo goed voelt. Dat zal ook wel wat rust geven misschien?
Hihi, nee nog niet aan het puffen en denk dat dat nog wel even duurt voor m'n gevoel. Ben idd hele dag al achter de laptop bezig voor m'n werk. Morgen en komende dagen belangrijke dagen vanwege de bekendmaking van de verhuizing van ons bedrijf. Er moet een nieuwsbrief verstuurd morgen, facebook berichten, website bijgewerkt, en dan is het ook nog eens sinterklaas binnenkort, dus werk aan de winkel zeg maar. En vind het ook wel lekker dat ik vanuit thuis rustig wat klusjes kan oppakken waar ik m'n collega's mee kan ondersteunen. 'T zijn toch de leuke klusjes, dus helemaal niet erg. @muk, fijn dat het zo goed gaat met jou en de twins!! En alweer 20 wkn, tjee wat gaat dat snel...wij gaan idd in het sophia geboortehotel voor 2 dagen (indien alles goed gaat natuurlijk) Lijkt me erg prettig, tis op dezelfde verdieping van het sophie waar ik ook ga bevallen, maar dan aan de andere kant vd 4e verdieping @de rest, fijn dat iedereen weer wat beter heeft geslapen en zo! Tja volle maan, tis wel zo dat dat van invloed kan hebben op van alles, dus wie weet...hebben we straks ineens een geboortegolf vannacht hahaha
Alles overal nog rustig ladies?? Hier wel hoor.. We gingen vroeg naar bed, vriend erg verkouden en ik ook erg moe, maar om 12u weer wakker geworden en kan niet meer slapen nu. Buik nog steeds ontzettend hard! En ik heb vandaag nog wel de hele dag op mijn kont gezeten!! IJs, leuk om op deze manier je collega's te ondersteunen en nog betrokken te zijn bij je werk! Spannend die verhuizing! Vooral omdat het allemaal nog een groot geheim is...
Ja hoor, weer een "gewone" nacht achter de rug Nog ff op bed rustig wakker worden en beetje TV kijken...
He meiden, Wat maken jullie het spannend!! De volle maan heeft zo te lezen geen invloed gehad Maar mijn voorgevoel zegt dat er dit weekend toch wel echt iets gaat gebeuren hoor... Ik blijf jullie volgen! Hier is het nu 3 weken geleden dat ik de bloeding heb gehad. Merk dat ik er elke dag wel mee bezig ben. De dagen kunnen me niet snel genoeg voorbijgaan en leef nu echt toe naar de 28 week mijlpaal. Helaas heeft de gyn verzuimd om mijn overdracht naar het umcg te regelen dus val nog steeds onder verantwoordelijkheid van assen...pfff. Als het goed is wordt het nu maandag geregeld, dus ik ga dinsdag maar weer bellen. Inmiddels ben ik ook 50% gaan werken, wat me wel een stukje rust geeft. De druk van de vele deadlines is er af, en ik heb nu tijd voor mezelf om rustig aan te doen. Vanmiddag met vriendlief de erkenning maar eens regelen en nieuwe bh's kopen (vind ie heul leuk haha). Muk, wat fijn dat je je inmiddels ook wat zekerder bent gaan voelen. Wat is een GUO precies trouwens? MF, knuffel voor jou en je meisje. Hoe is het met je wond, nog steeds wat ontstoken? O ja, hebben jullie nog tips voor leuke websites voor geboortekaartjes?? Knuffel
Nessie, kan me voorstellen dat je niet echt ontspannen kunt genieten van je zwangerschap nu. Maar wel heel fijn dat je minder bent gaan werken, dat scheelt een stuk. Wij hebben het geboortekaartje besteld bij Gupje (Gupje).
Fijn Nessie dat je minder bent gaan werken! en hopelijk is de overdracht gauw geregeld en zorgje minder. Geslacht heb ik wel bekend gemaakt, maar geboortekaartje nog ff niet, want als ik de link erbij zet weten jullie 't gelijk hoe en wat ..
Vanmiddag dus weer voor controle geweest. Om een lang verhaal kort te maken: zaterdagmorgen om 8.00 uur word ik opgenomen. Ze gaan dan een ballonkatheter inbrengen die voor ontsluiting moet zorgen. Alles zit nu nog potdicht namelijk. Als er ontsluiting is, dan wordt de bevalling ingeleid met infuus (weeënopwekkers). Dit hele proces kan wel een paar dagen gaan duren! Eigenlijk wilde ze dat ik morgen al werd opgenomen, maar er was geen plek. Daarom moet ik morgen in ieder geval langskomen voor een CTG voor controle hartje van de baby. Verder doet de baby het nog goed, alleen het vruchtwater was wel weer een stuk minder geworden. Ze nemen het zekere voor het onzekere en dat is alleen maar goed natuurlijk. Ik moest wel even slikken hoor! Vooral het idee dat ik waarschijnlijk dagen in het ziekenhuis moet blijven - waar ik totaal niet op gerekend had - de pijn die komen gaat en vooral al het gedoe eromheen. Waarom gaat het bij mij nou niet gewoon gewoon... In het ziekenhuis hebben ze gelukkig wel Wifi, dus als het goed is kan ik jullie op de hoogte houden! Ik zie er heel erg tegenop... maar ja, het is niet anders. Volgende week in ieder geval mijn kindje in mijn armen en dat is waar we het allemaal voor doen.
Tjee Caro, zo is het ineens anders dan je had gehoopt. Hou je vooral voor dat 't voor 'n heel goed doel is; jullie kleintje! En wat ik mezelf ook steeds inprent is dat we ook niet zonder de medisch hulp zover hadden kunnen zijn. Liever nu ook nog even medische hulp en straks je kleintje in je armen, dan teveel risico lopen. Maar, ik kan me zeker voorstellen dat je had gehoopt op een natuurlijke bevalling, en....het kan nog steeds he!! Wie weet bedenkt je kleintje zich ineens ... Hou je taai en eerst het nieuws ff allemaal op je in laten werken, en caroman ook natuurlijk. Xxx