Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Caro, wat spannend! Maar inderdaad wel even anders dan je het je had voorgesteld natuurlijk... Toen ik laatst in het ziekenhuis lag, lag er tegenover een meisje die ook zo'n ballonkathether had. Na een paar dagen had ze genoeg ontsluiting en hebben ze inderdaad de vliezen gebroken. Maar wie weet gaat het na het plaatsen van het ballonnetje wel heel erg snel, en is het het laatste zetje wat je lichaam nodig heeft om de bevalling op gang te brengen. Dat hoop ik natuurlijk enorm voor je!! Maar snap dat je opziet tegen een paar dagen ziekenhuis, uit je vertrouwde omgeving. Morgen nog ff genieten thuis dus, en wie weet heb je stiekem wel dit weekend al je kleintje in je armen :)

Oh ja, de site voor de geboortekaartjes kende ik nog niet! Thanx!

@ijs: je maakt me wel erg nieuwsgierig nu... Zal geen kaartje via kaartje2go zijn dan in elk geval :D

Hier net even uit eten geweest, en toch wel, wat teveel geslenterd in de stad. Dus nu languit op de bank, en straks lekker Robinson kijken!

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Tjee Caro, dat is toch wat. Ergens wel fijn dat ze stappen ondernemen en dat je goed in de gaten gehouden wordt. Maar wat een tegenvaller dat het wel dagen kan duren! Hopelijk gaat het allemaal sneller dan verwacht en kom je dit weekend met geweldig nieuws... Spannend hoor! Ga aan je denken!

3. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Jeetje Caro, wat spannend ineens allemaal!
    Zaterdag trek je de deur achter je dicht en als je weer thuis komt ben je moeder!!!
    Wel fijn dat je morgen nog een Ctg krijgt om je kindje in de gaten te houden. Even lekker hartje luisteren.

Bij mijn dochter duurde het trouwens 3 dagen. Maandag ingeleid, woensdagochtend geboren. Maar ik kreeg wel een soort hormoonpillen (soort grote utero-bollen) ingebracht om de baarmoedermond sneller te laten verweken. Misschien doen ze dat bij jou ook wel.

Probeer in het ziekenhuis zoveel mogelijk te rusten. Als familie/bekenden horen dat je in het ziekenhuis ligt, willen ze vaak nog even gauw langskomen. Terwijl je daar echt geen behoefte aan hebt als je ontsluiting wordt opgewekt... (Ik althans niet) ik heb achteraf wel excuses moeten maken aan mensen die ik niet zo aardig de deur heb gewezen...
    Concentreer je lekker op je ukje, die zit immers nog maar een paar daagjes in je buik! Zet hem op en ik duim voor je!

Liefs, muk

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gelukkig geen bloeding meer, Nessie, maar begrijp dat je nog niet echt kan genieten. Jammer is dat dan he. Wel fijn dat je wat meer thuis bent en je rust kan nemen.

Caro: Dat is niet hoe je het voor je zag, kan me voorstellen dat je er van van slag bent. Had nog niet van een ballonkatheter gehoord, wel van de vaginale tabletten die je ingebracht krijgt om de baarmoedermond te verweken. Vannacht beetje kunnen slapen? Veel succes morgen en hopelijk komt het snel op gang.

Gisterenavond in bed last van buikpijn en harde buiken, dus ik dacht: vannacht gaat het misschien wel beginnen. Maar nee hoor, baby vind het waarschijnlijk veel te koud buiten de buik ;).

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve Caro, jeetje, toch even anders dan je in je hoofd had. Hopelijk begint het vandaag of vannacht toch nog spontaan. Maar zoniet, wil ik je heel veel suc6 wensen en hopelijk een voorspoedige bevalling. Wel spannend hoor, idd de deur uit gaan zonder kindje, en straks thuiskomen met. Meis, ik denk aan je.

Lieverds, ik denk aan jullie allemaal. Jullie maken het wel spannend. Tis in ieder geval wel al aan het rommelen bij allen.

nessie,rustig aan meis en denk goed aan jezelf. Wel fijn dat je geen bloeding meer hebt gehad. Moeilijk om te genieten. De zorg zit toch in je hoofd. Ik heb wel genietmomenten gehad, maar kon verder ook weinig genieten ivm de hg en bloedingen e.d.
    Maar als je dan de kleine in je armen hebt is het het allemaal waard geweest. Maar dat kan ik nu zeggen. Ik had ook rust bij het feit toen ik de 30 weken had gehaald.

mukje, hoe gaat het met jou. Is het al erg zwaar aan het worden. Ben benieuwd naar je buikje.

Hier goed nieuws, Thyrza mag w.s. morgen naar huis. Dus duim duim. Heb er zo´n zin in. Dus hopelijk geen tegenvallers vandaag anders mag ze morgen niet mee, maar ik ga er niet vanuit. Dan pak ik ook mijn rust (ik krijg nog 4 uur 5 ochtenden kraamzorg). Ben echt zo moe en heb veel pijn aan de wond. Maar ja, je moet door! Nu kan ik echt genieten thuis van mijn droppie!

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    #946 ijsvogeltje, 30 nov 2012
    Laatst bewerkt: 30 nov 2012
    Das goed nieuws MF!, zal voor je duimen dat het goed blijft gaan met je lieve meisje! En, tis ook tijd voor een nieuwe banner voor jou MF :)

Caro, hoop dat je controle vandaag goed is gegaan en je nog een beetje rustig en niet al te gespannen dag hebt thuis, al lijkt me dat niet zo waarschijnlijk. Denk dat je vast wel nerveus bent voor morgen..

Alvast heel veel succes gewenst, en voel je niet verplicht om te reageren hier als je er geen zin in hebt. Weet dat we enorm aan je denken en hopelijk dat alles zo voorspoedig mogelijk gaat!! Heel veel liefs voor jou en caroman!!!

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ben vanochtend weer langs de nieuwe locatie van m'n werk geweest, en meteen erna besefte ik me dat ik toch echt wat meer afstand ga nemen. Zeker nu het bekend gemaakt is vd verhuizing en zo. Ik kan toch weinig doen en moet juist ook deze tijd gebruiken om op mezelf te concentreren. Hoe graag ik ook alles wil meemaken, ukkie is nu het belangrijkste..

Denk dat het voorlopig de laatste keer is geweest dat ik ff ging kijken. De knop gaat om. Thuis af en toe wat doen is okay, maar verder ff de stop erop...wow...sta verbaast van mezelf hahaha...;)

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, goed van je dat je wat afstand gaat nemen van je werk. Natuurlijk zou je prima tijdens je verlof wat dingen voor je werk kunnen doen wat de tijd betreft en ook omdat je het leuk vindt, maar net wat je zelf ook zegt: je even helemaal op jezelf en je ukkie concentreren is nu het belangrijkste. Geestelijke voorbereiding zeg maar.

MF, ik ga duimen dat Thyrza morgen mee naar huis mag. Wat zou dat heerlijk zijn! En sterkte met de pijn en de moeheid.

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden! Ik voel me alweer een stuk rustiger en laat het allemaal maar over me heenkomen. Ik heb dit niet in de hand en kan het maar beter accepteren hoe het is. Gisteravond onder de douche jankte ik het uit, gewoon de angst voor wat er de komende dagen staat de gebeuren, maar ook dat dit dan echt het einde van de zwangerschap is en dat ik binnen een paar dagen gewoon moeder ben! Een wirwar aan emoties. Ook weer een slechte nacht gehad trouwens, om 5.15 uur klaar wakker! en ik sliep pas tegen 1.00 uur. Maar ja, ook die slechte nachten accepteer ik maar. Het hoort er allemaal bij.

De CTG vanochtend was helemaal goed. Het vruchtwater is nog even gecontroleerd en mijn bloeddruk was ook weer prima. Kreeg alleen na afloop nog wel de vervelende mededeling dat de kans bestaat dat de opname weer uitgesteld wordt, omdat het erg druk is op de verloskamers en spoedgevallen voor gaan. Nou, laten we hopen van niet zeg. Zou daar echt van balen, want heb me er nu helemaal op ingesteld!

Als ik meer weet en ik de puf heb, horen jullie het!

Liefs

9. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    MF, wat fijn als je morgen je kleine meid mee naar huis mag nemen. Ik ga duimen hoor!!

Caro, gelukkig voel je je inmiddels al wat rustiger, maar kan me helemaal indenken dat de situatie op dat moment echt even op je af komt! Hopelijk wordt de opname niet weer uitgesteld, en kun je vannacht thuis nog even een goede nacht draaien. Ga je trouwens bevallen in het umcg of toch een ander ziekenhuis? Ben ik ff kwijt..

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nessie, in het UMCG... op L3 om precies te zijn.;)

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wow wat mooi 12/12/12 uitgerekend! Hier 12/12/12 testen na 1e terugplaatsing van een top embryo. Na 2+ jaar zwanger worden en 3+ vmk.

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Das ook mooi sugarblossom, heel veel succes en geluk gewenst de komende wachtdagen!

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Caro,

Ik had precies hetzelfde, ook om 5 uur al wakker, tv gekeken en toch weer moe in slaap gevallen, maar ja, voelde me toch de hele dag beetje een wrakje..

Wel heel fijn dat alles okay was vandaag en hoop echt dat je morgen terecht kunt! Wow zo spannend zeg, gaat het echt voor jou gebeuren!!

14. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hoi!
    Vanmorgen de guo gehad en alles was helemaal goed!!!
    Guo is gewoon een heel uitgebreide 20-weken echo. Die kregen wij omdat het een eeneiige zwangerschap is. Het groeiverschil is wel iets groter geworden. De kleinste schatten ze nu op 320 gram en de grootste op 395. Vind het relatief gezien best een groot verschil, maar de gyn maakte zich nog niet zo'n zorgen. Voorlopig om de week een groeiecho.
    Beetje domper was de reactie van m'n schoonmoeder. Ze vindt het niet leuk dat we het geslacht nog even voor ons houden. (Lees ' hysterisch huilen, teleurgesteld, egoïstisch van ons dat wij hen dat nieuws niet gunnen, zij leven immers zo met ons mee...) nou ja. Kan nog hele verhalen over mijn sm vertellen, maar daar zijn andere topics voor. Bovendien zal ze morgen wel weer opbellen dat ze zo blij voor ons is. Vind het vooral rot voor m'n man, hij belt enthousiast op en dan zon reactie..

Mf, wat zou dat super zijn zeg, als je thyrza morgen al mee mag nemen!!!! Dat is echt al snel! Ze doet het dus super!

Caro, weet je al hoe laat je morgen in het ziekenhuis moet zijn? Vannacht je laatste nachtje met z'n tweetjes thuis. Wat superspannend! Ik duim voor je hoor!

Ijs, je hebt een pb ;)

Hopelijk slapen jullie vannacht allemaal beter! Hier de laatste nachten ook minder want momenteel veel last van maagzuur doordat ze lekker tegen mijn maag duwen. Met een tweeling heb je dat kennelijk al vroeg in de zwangerschap. Iemand van jullie trouwens een goede tip hier tegen?

Liefs, muk

15. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Nien, wat spannend dat het bij jou ook lijkt te rommelen!
    Misschien wordt dit wel een geboorteweekend!

Tash, bij jou nog rustig? Bedankt voor de praxis-tip! Daar was ik nog niet geweest. Ben benieuwd naar dat donkerblauwe ruitje. Het meeste is toch babyblauw...

Nessie, wat fijn dat het bloeden is gestopt! Hoe voel je je verder?

Wow, ik vind het echt spannend hier!

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    #956 ijsvogeltje, 30 nov 2012
    Laatst bewerkt: 30 nov 2012
    Wow muk, wat 'n super goed nieuws zeg, en wat de groei betreft, zolang ze allebei in ieder geval wel groeien, al is het verschillend, dan is het toch wel goed lijkt me, en je blijft onder controle, dus dat is ook goed natuurlijk.

Maar wat 'n vreemde reactie van je schoonmoeder zeg, het is jullie keuze en dat heeft niks te maken met hoe je band is met wie dan ook...maar hopelijk is het ook de emotionele reactie en opluchting tegelijk bij haar waardoor ze wellicht zo "doordraaide"? Maar wel jammer, want het bederft wel jullie blije stemming kan ik me voorstellen. Nou, ik ben in ieder geval ontzettend blij voor jullie!!

O ja, ik heb al sinds de 12 weken last van extreem zuur en open slokdarm/maag verbinding zeg maar...niet fijn, eet inmiddels al veel dingen niet meer zoals yoghurt, havermoutpap, fruit steeds minder..heb het wel allemaal gegeten zolang mogelijk, maar nu laatste weken hou ik het voor gezien. Heb van alles geprobeerd, zelfs poeders op recept van emc, maar hielp niks. Antagel (flesje, bij apotheek zonder recept te koop) hielp vrij goed, maar kreeg ik op een gegeven moment ook veel slijm van 's avonds. Beste eigenlijk is heel simpel rennies, werkt ook super snel. Maar blijft behelpen, ik kijk zo enorm uit naar het moment dat ik weer alles met plezier kan eten!!...

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Lieve mf, hoop dat ze morgen lekker met je mee naar huis mag!! Dat zal ook een heleboel rust in je hoofd en lijf geven... Dikke knuff voor iedereen! Sorry, te moe om verder te reageren en ben de hele dag en avond al weer harde buiken aan het 'wegpuffen'... Kan er niet van slapen, maar ben zo moe..

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, hopelijk ben je de nacht een beetje okay door gekomen?

Hier al 3 baalnachten achter de rug, vooral ook omdat ijsman veel werkt momenteel, lange dagen en overuren maakt (door de verhuizing van ons werk), en steeds wakker wordt van mijn snurk/hik geluidjes, en nu al 3 nachten beneden op de bank is gaan slapen, niet echt gezellig dus :(

En ukkie is gister en gisteravond echt zo overactief geweest dat ik er zelfs genoeg van had! Tot nu toe vond ik het allemaal leuk, maar het bleef maar door gaan en om 0:00 's nachts had ik het wel aardig gehad..:x
    Uiteindelijk wel in slaap gevallen, zoals elke nacht, maar stond niet echt lekker op. Ben maar 'n stukkie gaan lopen met de hond, dat hielp wel, nu weer beetje normaal zeg maar...

Vanavond gaan we samen uit eten, sushi all you can eat (uiteraard geen rauwe vis/vlees voor mij, maar dan is er nog genoeg om uit te kiezen) hebben we zin in, ff weer samen opladen en nog ff eruit..

Spannend wat de komende dagen, weken gaat brengen zeg, caro spannende ontwikkelingen, tash jij ook bijna uitgerekend, en voor nien en mij gaat het nu ook opschieten!

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hee meiden, even een update vanuit het ziekenhuisbed!

Na weer een slechte nacht met maar een paar uurtjes slaap, vanmorgen om 8.00 uur in het ziekenhuis. Eerst een uur aan de CTG gelegen en toen naar de verloskamer waar de verloskundige kwam om een ballonkatheter in te brengen. Ze heeft eerst nog gevoeld of er ontsluiting was en dat was er, alleen heel minimaal. Maar ja, beter iets dan niets natuurlijk. Het inbrengen van de ballon was heel erg moeilijk en ging gepaard met behoorlijk wat bloedverlies. Dit kwam door een gevoelige baarmoedermond. Na heel wat gepor en gedoe lukte het uiteindelijk de ballon te plaatsen, maar ze gaf al aan dat hij niet erg diep zat. Een paar uur later floepte de ballon er alweer uit. Mislukt dus. Na overleg met de gynaecoloog is besloten om een hormoonveter in te brengen. Dit is vanmiddag om 14.00 uur gebeurt. Deze wordt er vanavond weer uitgehaald en morgenvroeg om 6.00 uur wordt bekeken of er al meer ontsluiting is. Is dit het geval, 2 cm., dan word ik klaar gemaakt voor de verloskamer en wordt de bevalling ingeleid. Spannend dus! Ik voel verder nog steeds niks, dus heb er een hard hoofd in dat er wat gaande is... Afwachten maar.

Verder vandaag heel vaak aan de CTG gelegen om de toestand van de baby te monitoren. Dit ziet er gelukkig steeds goed uit.

Wat een dag zeg! Caroman is net weer naar huis gegaan. Lig hier met nog een andere vrouw op de kamer, dus heb wel wat aanspraak.

Wordt vervolgd!

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mukje, fijn dat de GUO goed was. Dat de gynaecoloog zich verder geen zorgen maakt over de groei is wel een geruststelling.

IJs, lijkt me heel erg vervelend dat maagzuur! Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt straks alles weer normaal te kunnen eten. Nog heel even volhouden.

Tash en Nien, is het nog aan het rommelen bij jullie?

Deel Deze Pagina