Tjonge jonge Caro, zo begrijpelijk dat je wilt dat 't komt!! Maar ja, je kleintje heeft er overduidelijk nog geen zin in...maar jij wel, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt hoop dat onze ukkie niet zo lang blijft zitten. Begin nu ook wel toe te zijn aan op wat kan komen zeg maar.. Ennu, gooi 't er maar uit hoor. Ik herinner me van de 2 operaties, dat ik bij beide een dag na de operatie ook een flink breekpunt en dus huilbui had, want je ligt maar te liggen in een omgeving wat zo anders is dan thuis zonder je man en/of familie om je heen...we denken allemaal aan je en we blijven je volgen hoor! Tash, rustig bij jou nu?
Hier redelijke nacht gehad, alhoewel ik wel weer van 3 uur tot 4 uur flink wakker heb liggen woelen. Gelukkig is ijsman moe genoeg om door te slapen. Vind het echt niet leuk als hij uit bed gaat en beneden op de bank gaat slapen (ondanks dat het begrijpelijk is natuurlijk en hij dat ook steeds zegt) Gisteravond leuke avond gehad met m'n ouders en broer + vriendin. Gewoon lekker eten met elkaar en ongecompliceerd gezellig Het sneeuwde hier trouwens, maar nu weer somber en regen..
Mf: wat fijn dat je meisje thuis is! Zal nog wel even wennen zijn aan elkaar, want nu ben je echt samen. Krijg je nog kraamzorg? Lieve foto's! Kan me je emoties wel voorstellen hoor Caro. Als je eenmaal ingeleid wordt verwacht je er toch wel dat het wat sneller gaat, denk ik. Hopelijk morgen wel genoeg ontsluiting! Heb je nu dan ook weeen? Tash: hoe is het nu met jou? Stiertje: leuk dat je af en toe meeleest. Ik volg je nog in het endotopic en fijn dat je bijna mag gaan starten! IJs: lijkt me ook niet leuk om steeds alleen in bed te liggen. Mijn man wordt ook regelmatig wakker van me, maar hij houdt het nog uit naast me. Ik ben nu helemaal brak. Gisteren zo goed geslapen en vannacht van 4.00 tot half 8 wakker gelegen. Daarna nog een paar uur geslapen, maar daar voel ik me ook niet beter door. En wat een snert weer, word er niet vrolijker van. Volgens mij zitten we er allemaal een beetje doorheen .
Nienntje, nee, heb geen weeen. Dat is het e'm ook, ik voel gewoon helemaal niets! Voelde ik maar wat krampjes of wat dan ook, dan had ik het idee dat er wat gaande was. Maar er is gewoon helemaal geen activiteit in mijn buik, behalve de baby die af en toe beweegt. Voor de rest: bedankt voor jullie berichtjes en nogmaals iedereen sterkte met de laatste loodjes. Ik heb niet echt de puf om op iedereen persoonlijk te reageren nu, sorry. Stiertje, jij ook succes!!
Klopt Nien, 't wordt steeds zwaarder. Maar ik merk wel heel goed dat ik veel minder hijg en buiten adem ben sinds ukkie is ingedaald, dat scheelt echt wel. Maar verder waggel ik echt als een eend @Caro, hang in there!! Vanmiddag weer controle gehad, wordt bijna saai, blijft allemaal zeer stabiel en constant. Begin me bijna af te vragen waar we voor op en neer rijden naar 't EMC haha...maar beter zo dan anders natuurlijk..
@caro, oh lieverd, kan me zo voorstellen dat je wil dat je beeb eruit komt. Binnen nu en een paar dagen ben je sowieso mamma! Maar elke dag is je er nu 1 te lang, wat zeer begrijpelijk is. Je zit er gewoon doorheen, en wat je zegt, geen weeen of krampjes, anders had je nog beetje gevoel dat er iets gebeurde. Ik ga heel hard voor je duimen dat het alsnog vannacht door mag zetten. Lieverd, nog eventjes volhouden en alle tranen gooi ze er maar uit (dat doe ik nu ook weleens) @ijs, Wat fijn dat je gisteren hebt genoten. En ook dat je iets minder lang wakker hebt gelegen. Hopelijk slaap je de komende nachten beter. Hoe is het met je maagzuur nu? @nientje, jij ook al zo brak, idd jullie zijn allemaal op het einde en zijn er gewoon aan toe om mamma te zijn. De laatste loodjes zijn echt het zwaarste. Hoop dat je geen last meer hebt van hoofdpijnen. @stiertje, lief dat je hier zo nog komt buurten, dat zal vast niet makkelijk voor je zijn. Ik blijf keihard voor je duimen meis. Ik gun het je zo. @tash, hoop dat je inmiddels mamma bent. Je maakt ons wel nieuwsgierig. Hier ook wat minder slaap, maar dan door de kleine meid.Dat is dan een goede reden, maar vanmorgen vroeg maakte ze me wakker en ik dacht echt even niet weer. Dat was rond 7.00. Toen dacht ik nu ga ik er maar uit ook. En wat doet zij. Ze slaapt verder op het moment dat ik mijn bed uit was. Tweede nacht is wel beter gegaan dan de eerste. Thyrza is tot nu toe best makkelijk, maar kan heel pittig zijn (lees heel hard huilen) met aan/uitkleden, luier verschonen. Ze vind dat simpelweg niet leuk. Maar verder is ze superlief en huilt heel weinig. Ik geniet enorm. En als ze s middags slaapt ga ik ook nog even mee. Ik heb overigens tot woensdag kraamzorg! En ijs... ik heb je pb'tje gestuurd en mijn banner veranderd. Dat werd tijd.
Meiden, alvast een goede nacht gewenst!! En hoop dat er morgenvroeg leuk nieuws is.. Stier, lief dat je hier komt buurten. Las in het endo-topic dat je binnenkort gaat starten in DD. Heel veel succes alvast! Het is je inderdaad ongelofelijk gegund!! Hier vanmiddag/vanavond nog even een ritje ziekenhuis gedaan ik had vanmorgen en vanmiddag nogal rare kleur urine en ook wat bruin/oranje afscheiding na t wc-gaan. Omdat mijn dossier nog niet was overgedragen naar Groningen, moesten we in de spits naar het ziekenhuis. Een stukje van een half uurtje hebben we dik een uur over gedaan!! Nou, ons punt was duidelijk toen we daar aankwamen dat het niet handig is om daar te blijven dus. Ze waren wel ongelofelijk aardig bij de onderzoeken, dus dat ga ik nog wel missen. Groningen is toch veel killer en minder gemoedelijk...maar ja. De echo liet gelukkig geen verontrustende beelden zien, behalve dat de placenta er echt pal voor ligt en er zeer wrs wat oud bloed naar buiten is gekomen. Ons manneke doet het gelukkig goed, hij zwaaide zelfs even hihi.. Omdat het geen rood bloed was, mocht ik gelukkig gewoon naar huis mits ik rustig aan doe de komende dagen. Pfff...ik vind het echt ontzettend moeilijk om nog relaxed in de zwangerschap te staan. Het duurt voor mijn gevoel nog zo lang totdat ik de 30 week ben gepasseerd. En wetende dat naarmate de tijd vordert, de bloedingen ook heftiger kunnen worden, is het nu even lastig positief te blijven. Sorry voor mijn geklaag, moest er even uit...
Hi meiden! Nou, eindelijk bericht... Ik heb 18 uur weeen gehad en zat toen op 3/4 cm! Dus weeopwekkend spul gekregen en toen ging het qua hoeveelheid wel goed, maar ze waren gewoon niet sterk genoeg. Door dat middel kreeg beeb het moeilijk, heel moeilijk. Dus opeens iedereen rennen en is ze geboren dmv een spoedkeizersnede.. Ze was moeilijk te pakken en draaide haar hoofdje weg waardoor ze met iets meer kracht dan gewenst in stuit gehaald. Vervolgens stopte het lieve moppie ermee, moest gereanimeerd en beademd worden. Was vreselijk. Vriend mee met de kleine meid, terwijl ik aan alle kanten gehecht moest worden. Door de kracht was mijn baarmoeder gescheurd. Nu met Evi de grootste zorgen weg, gaat goed, maar moet nog wel een paar dagen op neonatologie. Ik heb nog een hoop pijn van de ingreep, maar ben bovenal supertrots moppie!
Gister vergeten de eerste foto's samen ook even te showen... Bij deze! Vandaag hoop ik een paar mooie foto's te kunnen maken, hihi!
Jeetje Tash, wat een verhaal, maar zo fijn dat het goed is gekomen en je al mooie foto's hebt geplaatst!! Een knap meisje dus, onwijs gefeliciteerd, want nu weten jullie eindelijk wie dat wondertje in je buik is geweest. Maar wel heftig zeg, ook voor jou, hopelijk kun je tussendoor wat rust nemen om te kunnen herstellen want jou lichaam heeft dan ook flink te verduren gehad! Hou je taai en heel veel genieten gewenst, jullie hebben 't dubbel en dwars verdiend!!
Hey Nessie, houd moed hoor! Zolang de controles steeds wel goed zijn, geeft dat aan dat jullie kleintje gewoon doorgaat ondanks de bloeding en ongunstige placenta. Kan me natuurlijk zeker wel voorstellen dat je veel minder onbezorgd bent, maar focus op de extra controles, zolang dat goed gaat, heb je daar 'n beetje houvast aan. En, je bent al flink op weg hoor met 22 weken, je zult zien dat het hard gaat en je zo aandeel 30 wkn zit!
Caro, ben heel benieuwd hoe 't met jou is! Hopelijk ook al goed nieuws of tenminste activiteit of plan van aanpak!!
Tash: gefeliciteerd meid! Wat een spannende situatie moet dat geweest zijn ... Gelukkig doet moppie het nu goed. Wat een schatje trouwens. @all: nee, het is niet moeilijk om hier even te komen buurten. Punt 1: ik ben gewoon heel nieuwsgierig elke dag of er weer een nieuw baby'tje is geboren. Punt 2: jullie hebben het allemaal ook niet kado gekregen, dus het is jullie van harte gegund. En punt 3: als het bij jullie gelukt is, heb ik ook kans dat het ooit gaat lukken. Hopelijk komende ronde in DD! Veel liefs voor jullie allemaal!
Jeetje tash, wat een verhaal! Maar wat een supermooi meisje hebben jullie gekregen!!!! Ze ziet er mooi roze en gezond uit! Eindelijk kun je dan van haar gaan genieten! Neem lekker de tijd, pas goed op jezelf en laat de kraamtranen maar lekker stromen. Wat blijft het toch een wonder hè! Liefs, muk
Jeeeeeh Tash, je bent bevallen! Ik schrik wel van je verhaal, maar de foto's maken het weer helemaal goed, prachtig! Wat een liefje en een mooie naam. Ik hoop dat je goed kan uitrusten en over een paar dagen naar huis kan. Caro: Ik ben benieuwd hoe het met je is. Stel dat je nu geen ontsluiting hebt krijg je dan een ks? Je zou het vanochtend horen toch. Duimen voor ontsluiting of miss ben je vannacht al bevallen . Nessie: Gelukkig dat alles goed is, maar je schrikt er toch weer van. Kan de placenta nog wegdraaien of niet? Krijg je nu extra controles? Nou IJs nu zijn wij aan de beurt! Hier gebeurt er niks bijzonders, de baby vindt het nog wel goed zo.
Hè bah, nes. Balen dat die zwangerschap niet op rolletjes loopt zeg. Maar wel heel fijn dat je mannetje het goed maakt! Moet je nu ook platliggen? De weken kruipen zo voorbij hè. We blijven maar wachten al die maanden/jaren... Maar als ik dan de foto's van mf en tash zie is dat het allemaal waard! Hou je taai, knuf!
Caro; ben heel benieuwd hoe het met jou gaat! Hopelijk schiet het vandaag een beetje op of ben je nu al moeder! Nien en ijs; inderdaad, jullie komen nu aan de beurt! Wat spannend hè! Maar het gaat vast helemaal goed komen. Nog even volhouden die laatste loodjes! Stier; wat goed dat je kan beginnen in dd! Las in andere topic ook dat alle metingen en amh goed waren, wat fijn! Go for it! Wie weet heb je volgend jaar ook zo'n mooi kindje in je armen! Ik blijf voor je duimen hoor! Hier gaat het ook wat minder. Bij de controle vrijdag was bloeddruk al verhoogd, maar hij blijft nu maar stijgen. Vanmorgen was hij al 146/85. Ik begon heel laag (95/55) dus wel een groot verschil. Bij zwangerschap dochter gebeurde dit ook, wat uiteindelijk resulteerde in hellp. Alleen toen was ik al 35 weken... Maak mij nu dus toch wel een beetje zorgen... Ga nu op werk maar even bespreken of ik naar halve dagen kan zodat ik nog even een uurtje kan rusten voor ik m'n dochter van de crèche moet halen. X muk
lieve lieve tash, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochtertje EVI. Mooie naam ook! En wat een mooi meiske zeg. Jeetje meis, het is je niet makkelijk gemaakt, maar gelukkig doet de kleine het nu goed. Heftig allemaal meis. Nu maar alles rustig gaan verwerken (dat heeft ook zo zijn tijd nodig) en lekker gaan genieten van de kleine meid. Lieverd, laat je goed verzorgen en neem echt de tijd ook voor je herstel, want het is allemaal niet niks. Nogmaals van harte met je knappe meisje! Liefs en knuf
@nessie, meis, kan me voorstellen dat de zwschap niet onbezorgd zo is. Gelukkig houden ze je goed in de gaten. En bij twijfels altijd bellen. Vertrouw op je eigen gevoel. @mukje, meis, ook voor jou heftig dan. Goed op jezelf blijven vertrouwen hoor. En ook meteen bellen bij twijfels. Liever een keer teveel langskomen. goed om het rustiger aan te doen. wanneer moet je weer op controle? @stiertje, je bent lief. hoop dat de 1e poging in dusseldorf lukt. het moet gewoon! blijf vertrouwen houden hoor! dikke knuf voor jou @ijs, beetje geslapen vannacht? hoop het voor je. @nientje, jullie kleintje zit gewoon nog heerlijk warm daar. nog eventjes. @caro, lieverd, hoop dat je intussen je kleintje in je armen mag hebben.
Bah Muk, das minder! Wellicht doordat het nu een tweeling is dat het ook sneller oploopt de bloeddruk en zo? Hoop het niet, maar ti's idd wel iets wat extra goed in de gaten gehouden zal worden lijkt me? En gelijk heb je om dit ook aan te kaarten met je werk, dit is nu wel ff belangrijk, dus hopelijk kun je halve dagen gaan werken.. Nog geen nieuws van Caro zie ik..afwachten maar... Hier ook alles rustig hoor nien, heb niet het gevoel dat het snel om zal slaan, denk echt pas vanaf net voor de uitgerekende datum of later...we zullen zien.. Eten wat continu omhoog komt en vooral slapen wordt steeds lastiger, maar tis niet anders..