Sprits, lees net je berichtje in het endo topic, houd moed hoor! Zolang de controles goed zijn, is het echt proberen vertrouwen te hebben. Ga daarbij ook af op je gevoel, waar mogelijk. Bloedverlies komt vaker voor en hoeft niet negatief te zijn, zeker zolang de controles goed zijn. Liefs voor jou! Lenali, fijn dat 12 weken echo goed is, das toch echt een hele mijlpaal!! Ik heb gelukkig geen endopijn ervaren afgelopen maanden, maar 'n paar anderen hier wel..wellicht dat zij kunnen reageren. Stiertje, jij ook spoedig beginnen, spannend! En, icsi heeft wel degelijk meer kans dan spontaan hoor, je slaat natuurlijk een voorstadium over, er komt al gelijk een bevruchte eicel in de baarmoeder, terwijl puur natuur er van alles mis kan gaan voordat ie uberhaupt aan komt in de baarmoeder. En, er wordt de beste zaadcel per eicel uitgezocht en geinjecteerd, dus ook dat is stapje meer kans dan bij ivf bijvoorbeeld, waarbij het afwachten is hoeveel bevruchtingen er ontstaan. Hier alles nog rustig
Sprits; gefeliciteerd!!! Het blijft natuurlijk spannend, maar zo lang je geen krampen hebt moet je vertrouwen houden hoor! Het gaat vast helemaal goed komen! Die onzekerheid van getallen herken ik wel hoor. Wat hebben ze te betekenen als je steeds bij de laagste percentages zit, vraag je je dan af. Maar nu zit je vast aan de goede kant! Lenali; ook gefeliciteerd! Joepie, en dus ook al een goede echo! Ik heb tijdens eerste 16 weken ook heel veel endopijn gehad. Continue, vooral bij toiletbezoek. Maar het leek wel of ze er op een gegeven moment ' boven ' waren gegroeid. Nu doet het vooral nog pijn als er eentje in de buurt van de cyste die er nog zit aan het schoppen is. Stier; 2013 wordt jouw jaar! Je hebt vorige poging gewoon pech gehad, maar nu gaat het vast lukken! Hopelijk komen hier weer heel veel meer endomeiden meekletsen! Wij hebben vandaag de pretecho gehad. Heerlijk om even voor de leuk naar onze jongens te kijken. Fotootjes staan in m'n album. Bloeddruk blijft hoog, maar nog niet zorgelijk. Hij zakt wel met rust. Maandag heb ik een afspraak met de bedrijfsarts voor nieuwe werkafspraken. Tash, bedankt voor de tip van behang van de praxis! Vanmiddag even langs geweest! Donkerblauw was toch een beetje donker voor een klein kamertje, dus toch maar het beige ruitjesbehang gekocht. Vond het bij jou erg mooi Knuffels voor allemaal, en nieuwe mama's lekker weekend met jullie kindjes! xx
Wauw mukje, erg mooie en bijzondere foto´s. Blijf het een groot wonder vinden zo 2 kleintjes in je buik. "Lenali, 12 weken alweer voorbij. Gelukkig dat alles goed is. Endopijn heb ik de hele zw schap wel gehad. De ene keer meer dan de andere keer. Als je buik veel littekenweefsel heeft en verklevingen e.d. en de baarmoeder rekt op, dan rekt dat wat moeizamer mee, wat w.s. die pijnen kan veroorzaken, zo vertelde de gyn mij. Bij twijfels gewoon bellen hoor met je vk. Geniet van je zwangerschap.
@ijs, jouw beebje wil met dit koude weer liever binnen blijven zitten bij mamma, dus nog even geduld. Ik geef de kleine man helemaal gelijk
Oh muk, ik vind die ene foto echt supergaaf, hoe bijzonder om al zo'n lachebekkie te zien! Dat moet toch helemaal goed komen met die 2, dat kan gewoon niet anders Mf, dat zeg ik ook steeds tegen ijsman, ukkie was vandaag weer zo overduidelijk bezig en actief, de hele dag door, hij is gewoon z'n eigen feestje aan het brouwen daarbinnen, heeft het veels te veel naar z'n zin Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel beetje klaar mee ben sinds deze week. Ik kijk er bijv. echt naar uit om me weer mobieler en lichter te voelen. Dat eetgedoe breekt me ook echt op, dat speelt ook zeker mee. En, tja ben echt nieuwsgierig naar ukkie!.. Morgen de kerstspullen maar 's tevoorschijn halen, ff dagje afleiding..
Las je eerste berichtje en daarna je banner daaronder Je moet dus alweer bijna bevallen! Heel veel succes en geniet van alles!
Wat schattig, Mukje! En zo duidelijk weeral, mooi! Heb hetzelfde als jij IJs, sinds begin deze week heb ik het wel gehad. Kan af en toe flink chagrijnig zijn, want voel me gewoon niet meer lekker. Maagzuur, vocht vasthouden (waar zijn mijn enkels gebleven? ), hoofdpijn, verstopte neus, slecht slapen en ga zo maar door. Alles voor ons toppertje, maar nu is het tijd om geboren te worden!
Nou, de kerstboom staat hoor! Net als nog wat meer kerstlichtjes en versiering her en der in huis. Alles op tijdschakelaars, dus als we ff weg zijn, gaat het automatisch aan en uit Heb natuurlijk wel weer veel te veel gedaan en voel ongeveer alles wat mogelijk is aan spieren, maar goed, m'n humeur kan vandaag niet meer stuk Ik moet er trouwens steeds vaker uit 's nachts, en heb ook meer vocht in m'n voeten, en ook zoiets typisch, sinds paar dagen enorme kriebel aan m'n enkels 's avonds. Ik had al langer jeuk rondom m'n navel, maar nu dus 's avonds ook aan m'n enkels ...nou ja, het is maar zo.. Nu dus uitgeteld op de bank, en zal zo nog wel even half uurtje in slaap dommelen vermoed ik ...
Wat is 't rustig hier laatste dagen..jammer, want ik heb nu juist zo'n behoefte aan verhalen en ervaringen. Ik lees wel mee met wat andere topics, maar vond "onze eigen" topic toch wel de belangrijkste en leukste Mf, tash, caro, ben best wel benieuwd naar jullie verhalen van na de bevalling, hoe gaat het met bv en zo? Missen jullie je buik al? Lijkt me zo raar om ineens niet meer die grote toeter te hebben..maar begrijp ook dat het nu heel druk is voor jullie. Hier worden de nachten helaas steeds hopelozer..elk uur wakker en eruit. Ben aardig op eigenlijk..maar ik ga nog steeds voor de 12e! Al ben ik bang dat het ook later kan worden. Ukkie heeft het erg naar z'n zin daarbinnen heb ik het idee..
Ben nu pas voor het eerst weer op Zwangerschapspagina. Heb zelfs mijn Facebook, e-mail etc. niet meer gecheckt sinds 5 december... zo druk en hectisch is het allemaal geweest. Gistermiddag zijn we thuisgekomen. Moet nog helemaal bijkomen en herstellen. In het ziekenhuis sliep ik ongeveer twee uur per nacht, dus kun je nagaan. Ik hou het dus weer even kort, maar wilde wel even laten weten dat alles goed is met Rafael en naar omstandigheden met mij ook. Ik ben echt super gelukkig met ons kleine mannetje. Wat een liefde kun je dan voelen zeg, onbeschrijfelijk. Zal later mijn ziekenhuisverhaal hier neer schrijven. IJs en Nien, ik hoop dat het bij jullie snel gaat rommelen en dat jullie je wondertje snel gaan ontmoeten! Sterkte met de laatste loodjes. Knuffels voor jullie allemaal en bedankt voor jullie lieve berichtjes...
Lieve Caro, het is ook niet niks allemaal. Denk goed om jezelf hoor! Wij komen later wel. Wat fijn dat je nu lekker thuis bent. Laat je lekker verzorgen (hopelijk heb je een fijne kraamhulp). Blijf lekker in bed liggen deze dagen (dat is echt mijn tip, want zoiets heb ik enorm gemist). Ik probeer dat nu beetje in te halen. Hopelijk slaap je thuis wat beter. Idd die liefde die je kunt voelen is zo onbeschrijflijk. Geniet van je mannetje en jij bent nu eerst nummer 1. weet dat we aan je denken. Liefs en knuffel voor jou en rafael.
@mukje, hoe is het gegaan bij de bedrijfarts? Wel goed om jezelf blijven denken. Jij en beebjes zijn het allerbelangrijkste. @nessie, hoe is het nu met jou? @ijs en nientje, kan me voorstellen dat jullie het zat zijn. Je wil weer gewoon kunnen slapen en niet meer last hebben van al die kwaaltjes. Binnen nu en 2 weken zijn jullie sowieso mamma! Nog eventjes die laatste loodjes. Maar ja, voor mij nu makkelijk praten natuurlijk. Ik denk aan jullie meiden. @tash, lekker aan het genieten van je mooie meisje? Ben je inmiddels thuis? Laat je lekker verzorgen hoor door de kraamhulp. Echt doen en niet teveel willen. Als ze weer weg is moet je alles weer zelf gaan doen. Lukt het een beetje met de borstvoeding? Drinkt Evi goed aan de borst? Ben benieuwd. Meis, doe rustig aan en hopelijk horen we binnenkort weer van je. Maar eerst aan jezelf denken hoor!
Caro, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie zoontje en dat jullie nu lekker thuis zijn. En inderdaad wat mf zegt; denk nu eerst aan jezelf, probeer te rusten en vooral lekker van elkaar te genieten. Wij en anderen wachten wel hoor! Nien en ijs, nog steeds rustig? Ik zit momenteel in de trein op weg naar huis. Vanmorgen heeft de bedrijfsarts mij per direct naar huis gestuurd... Ik hoopte op halve dagen, maar hij vindt bloeddrukstijging icm reistijd naar werk (2x 1,5 uur) onverantwoord. Ook al is de bloeddruk nu weer ietsje lager en stabiel. Hij zegt dat hij te vaak heeft meegemaakt dat het in een keer weer ging stijgen en hij wil niet dat werk daar een oorzaak van is, zeker niet door de reistijd. Ik mag vanuit huis wel het een en ander doen, maar ik werk veel samen met collega's en dat is met zo'n afstand wel lastig. Nu dus niets af kunnen bouwen maar alles los moeten laten... Heel raar en eigenlijk ook vervelend omdat ik, wat ze op werk nog niet weten, van plan was om na verlof mijn baan op te zeggen. Volgende week nog wel wat personeelszaken regelen, maar voorlopig dus thuis. Had ik mij niet echt op ingesteld en besef het ook nog niet. Wordt een heel ander leven! Ik heb in ieder geval tijd om hier te reageren !! Liefs, muk
Lieve muk, dat is rot voor je, zeker omdat je anders gehoopt had. Maar wees blij dat je zo'n bedrijfsarts treft. Het kan zo anders in erg negatieve zin en dat had je ook niet mee willen maken. Jij en beebjes zijn idd het belangrijkste. Dat is ook heel wat je baan opzeggen, maar kan me er wel iets bij voorstellen met 2 kleintjes op komst.Zal een hele omschakeling voor je zijn. Hoeveel dagen per week werkte je als ik dat mag vragen? Nou meis, pak je rust waar dat kan en let goed op jezelf. Knuffies voor jou
Mf, ik werk maar 3 dagen per week. Was na geboorte dochter al dag minder gaan werken. Wel in amsterdam, woon in rotterdam. Maar als je de rekensom salaris - kosten kinderopvang voor 3 kids en reiskosten maakt, houdt ik nog geen 200 euro over. Dat is me de treinenstress en haast niet waard. Bovendien heb ik al jaren een conflict met mijn baas. Heb een master aan universiteit London, maar die staat niet in haar lijstje en accepteert ze dus niet. Zit dus al jaren in een hbo schaal terwijl ik wel werk doe waar dat masterdiploma voor nodig is. Ze heeft ook al gezegd dat er dit en volgend jaar geen extra periodiekje in zit ivm afwezigheid door zwangerschapsverlof. Kan er een heel boek over schrijven, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen. Ik vind het wel een hele moeilijke beslissing want ik vind het werk erg leuk en de collega's ook. Ben al een tijd in de regio aan het solliciteren, maar vooralsnog worden architecten alleen mar ontslagen dus dat lukt niet echt. Overigens neem ik na mijn verlof eerst nog volledig ouderschapsverlof op dus voor ik officieel zelf ontslag neem ben ik al bijna een jaar verder. Wie weet zijn zij mij voor en ben ik tegen die tijd al door hen ontslagen... De tweede lichting vertrekt al per januari en in de zomer volgt een grote reorganisatie waarbij je waarschijnlijk voor je eigen functie moet solliciteren, dus tsja. Hoe gaat het met jou? Lukt het een beetje om van je meisje te genieten en krijg je veel hulp uit je omgeving? X
He muk, tjee, dat lijkt me niet niks om zo ineens naar huis gestuurd te worden zonder de boel een beetje te kunnen afronden.. Effe snel berichtje, vanmiddag bleek m'n bloeddruk een stuk hoger 90/145 Bloed en urine dus gecheckt op zwangerschapsvergiftiging. Net telefonisch uitslag, was toch okay, dus nu om de 2 dagen naar emc om bloeddruk te meten. Woensdag weer. Vanaf volgende week kunnen we voor inleiden kiezen. Hoop van harte dat ukkie zelf actie gaat ondernemen..
Jeetje muk wat een verhaal zeg! Pff..werkgevers zijn niet altijd makkelijk. Helaas weet ik er alles van. Hier gaat alles goed met mij en Thyrza. Wel had ze eergisteren darmkrampjes voor het eerst en haar huilen maakte mij ook bijna aan het huilen. Die hormonen ook,haha! pff..was zo sneu. Maar hopelijk krijgt ze er niet al teveel last van. Hulp waar nodig krijg ik, maar heb het tot nu toe niet echt nodig. Zaterdag heeft mijn vader uurtje opgepast zodat ik even de deur uitkon. Omdat Thyrza zich nog niet goed op temperatuur kan houden (gaat wel beter gelukkig) werd me geadviseerd om liever nog niet naar buiten te gaan met haar (en tot 3 kilo, maar dan kan ik nog wel even wachten, ze moet volgende week sowieso naar buiten). Dat was wel even fijn na een week binnenzitten. Verder geniet ik enorm. Ben ook al lekker samen met haar gaan douchen, vond het best een eng idee, maar ging wonderbaarlijk genoeg erg goed.
lieve ijs, gelukkig geen zw vergiftiging, maar fijn dat ze je goed in de gaten houden. nog 2 dagen dan 12-12-12. laten we hopen dat dir D-day is voor jou en nien. rustig aan meis.xx
@ Mf: hoe is het met jou? Geniet je van je meisje thuis? Denk dat het ook best wel eens zwaar zal zijn alleen. @ Mukje: he wat vervelend allemaal op je werk. En opeens alles loslaten zonder afbouwen is erg moeilijk. Hopelijk kan je nu wel je rust nemen. @ Ijs: gelukkig dat de uitslag goed is. Word je evt. volgende week al ingeleid? Hopelijk is het niet nodig. Heb jij al een inwendig onderzoek gehad? Hier vandaag vk geweest en alles is goed. Vroeg wanneer ze gaat kijken of ik ontsluiten heb en evt. strippen, maar dat doen ze pas volgende week maandag! Vind het raar, had gehoopt eind deze week. Ook deed ze in eerste instantie moeilijk over inleiden, want dat doen ze niet voor 42 weken, maar dan is het 1e kerst. Dan maar na de kerst, zei ze. Toen werd ik best wel even opstandig, want heb het nu al gehad en ga echt niet nog eens 2,5 week zo rondlopen. Kreeg een beetje het idee dat ik niks te zeggen heb, maar dat kan ook liggen aan de hormonen .
Hè ijs, das ook wel even schrikken dat je bloeddruk in een keer zo hoog is. Gelukkig ben je al à terme, dus als het moet kunnen ze je zo inleiden. Hebben ze je uitgelegd waar je op moet letten ivm zwangerschapsvergiftiging? Bij mijn dochter had ik hellp-syndroom en achteraf gezien had ik al langer symptomen hiervan. Vond het toen echter niet verontrustend en dacht dat het gewoon bij einde zwangerschap hoorde. Zo had ik erge hoofdpijn, alsof ik een te strakke muts op had. Voelde ook druk hoog in mijn buik, vooral bij maag en ribben. Maar ja, hoofdpijn en gespannen buik is ook wel weer logisch aan het eind van de zwangerschap. opvallend was wel dat ik steeds lichtflitsen zag. Bij mij bleek mijn bloed en urine ook helemaal niet goed en dat is bij jou wel goed dus maak je niet te veel zorgen. Gewoon rustig op de bank en voetjes omhoog! Bovendien is een meting maar een momentopname en je wordt nu goed gevolgd! Nog even lekker van die trappen in je buik genieten want voor je het weet heb je je mannetje in je armen en mis je dat geschop tegen je blaas Nien, hopelijk komt het dan eerder vanzelf op gang. 2,5 week is nog wel lang. Strippen is trouwens echt niet zo prettig en het is volgens mij niet eens bewezen dat het echt zou helpen, dus ik hoop dat het niet nodig blijkt! Die laatste loodjes zijn zwaar hè? Maar nog even volhouden hoor! Liefs!