Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Bijzondere kerst voor iedereen zo... Prachtig! En voor jou IJs met je oma erbij! Dat zij en jullie dat nog mee mogen maken! Ook fijn om te lezen dat het met alle kindjes en mama's wel (iets) beter gaat! Hier gaat het ongelooflijk goed! Bv gaat erg goed en vandaag voor't eerst flesje aangeboden. Ze vond het eigenlijk maar niks... Heeft wel wat gedronken. Vanaf nu dus vaker oefenen met het 'borstenkind'. Vind't stiekem wel lastig om te zeggen hier... Alles gaat zo lekker en vanzelf, terwijl het bij jullie miss niet allemaal helemaal vanzelf wil gaan door reflex en problemen met slapen... Denk aan jullie hoor! Dikke knuff

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ IJs: mooi dat het steeds beter gaat! Jij nog even goed herstellen, dan kan je over een tijdje met Lars gaan wandelen.
    Wat voeden betreft: overdag komt ze om de 3 uur, daar wijkt ze echt niet van af. 's Avonds krijgt ze haar laatste voeding, daarna gaan we slapen en slaat ze meestal 1 nachtvoeding over en soms zelfs de 2e. Maar meestal komt ze na 6 uur.

@ Tash: fijn toch dat het zo goed gaat, geniet er maar van hoor! Hier gaat het ook goed, ik geniet van mijn meisje, ze is super lief, alleen moet ik zelf nog even herstellen, maar dat gaat ook steeds beter.

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey lieve meiden, ben ik ook weer even.

@caro, als borstvoeding niet gaat dan is dat jammer, maar flesvoeding is ook erg goed en genoeg kinderen die daar meteen goed op groeien hoor! Ik heb ook altijd gezegd als bv niet lukt of ik het om de een of andere reden zat ben, dan stap ik over. Ik wil er geen stress e.d van hebben. Geniet van je mooie mannetje meis!

@ijs, thanks voor het compliment over mijn moppie.
    vervelend dat je nog zo'n last hebt. Wel heel fijn dat jullie thuis zijn. En is Lars op gewicht? Was nu niet echt lekker wandelweer. Hopelijk kun jij ook snel mee.

@nientje, wat fijn dat je ook nog je rust kunt pakken als Lisa slaapt. Zeker doen hoor, nu het nog kan. Naar hoor van je bekkenpijn. Doe je wel oefeningen?

@tash, heerlijk dat je zo geniet van je meisje. Zo fijn om te lezen dat alles goed gaat. Heerlijk toch.

@mukje, nessie, queen hoe is het met jullie?

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @tash, wat fijn dat Evi zo goed aan de borst drinkt. En idd oefenen met flesje is wel handig, maar wel goed dat ze het zo goed doet.

@ijs,pff..dat borstvoeden is zo makkelijk nog niet. Ik dacht altijd van dat doe je wel even. Kolven is ook een uitputtingsslag vond ik hoor. Denk goed aan jezelf en Lars, ik snap dat je bv wilt geven, maar laat het geen stress opleveren voor beiden hoor. Wel respect dat je zo doorzet. Overigens Thyrza drinkt ook met tepekhoedje. Ze kan het nog steeds niet zonder.

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier: Thyrza woog vanmorgen 3270 gram. Dus dat gaat goed.
    Ze drinkt nu 5 voedingen uit de borst en 1 uit de fles (afgekolfde melk).
    Sinds 3 dagen is de nachtvoeding eraf. Hopelijk blijft het zo.
    Ze krijgt om 22.30/23.00 laatste voeding en krijgt dan tussen 7.00/8.00 weer.
    Ze wordt meestal wel wakker rond 5.30 maar dan geef ik speentje en slaapt ze nog een uurtje in ieder geval. Dus dat is superfijn. Want zo kan ik ook heerlijk slapen. Ik ben zelf nog wel veel wakker snachts, maar kan snel weer in slaap komen gelukkig.
    Ze slaapt zo goed sinds ik haar helemaal inbaker. Dus eerst in doek en dan doe ik haar in de puckababy (als ze zich loswurmt dan kan het geen kwaad, omdat de puckababy over de hydrofieldoek zit. Ik baker haar dan ook niet enorm strak in. Maar ze heeft het wel nodig. Ze is anders veels te onrustig.

Cinababy werkt niet geweldig. Thyrza heeft zelfs al lactulose. Ik wilde er eerst niet aan, maar na zoveel verdrietige pijn en geen ontlasting ging ik overstag. Maar nu heeft ze er weer veel last van. Vind het lastig hoor.

Ik heb ook ondanks de borstvoeding enorme menstruatiepijnen. Ik had van de week wat bloedverlies, maar had meer het idee dat ik weer zou gaan bevallen. pff.. was echt niet fijn. Maar goed, het is niet anders.

Verder geniet ik enorm van Thyrza. Eigenlijk zou morgen pas mijn uitgerekende datum zijn. Het blijft zo raar. Thyrza is ondertussen al 6.5 week. Gaat allemaal veels te snel.
    O ja, en de kleine draait al van buik naar rug. Dat deed ze al met 3 weken en 4 dagen op de bank (dacht dat de bank misschien wat meegaf, maar nu ook in de box). gelukkig beiden op film staan. Zo trots op de kleine knapperd. knuffies voor jullie en allen een hele fijne jaarwisseling.

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, helemaal super toch dat alles zo lekker loopt en vanzelf, hoef je niet voor in te houden hoor :)

Mf, idd gek idee lijkt me de uitgerekende datum, terwijl thyrza al 6,5 weken oud is. Mooi dat ze verder op gewicht komt! En ook al zelf draait, wow!

Nien, heerlijk dat lisa al de nacht doorslaapt, das echt lekker zeg, bij ons helaas nog niet, vooral omdat Lars echt een enorme honger heeft, dus echt nachtvoeding nodig heeft. Heeft ie vast van z'n papa, want die is ook een grote eter :p

Vandaag eindelijk een heel stuk minder pijn bij mij, en dat scheelt zoveel zeg, voelde me zoveel beter, echt heerlijk om weer bijna normaal te kunnen zitten. Lars doet het verder heel goed, we zijn gelukkig ook niet nerveus of zo door wat er allemaal is gebeurd. Lijkt erop dat we alles goed aanvoelen en dat geeft natuurlijk ook vertrouwen en rust. Ik kolf nu inmiddels om de ca. 2,5 uur en geef er nutrilon als aanvulling bij omdat m'n opbrengst niet genoeg is. Volgens kraamzorg moeten we ongeveer 110ml per voeding geven (7x) maar ik haal per kolf ongeveer 65/70 ml. Misschien wordt het meer als de pijn weg is en ik fitter wordt. We zien wel. Ik vind het niet erg, hou wel van ritme en discipline om het vol te houden. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar past wel bij mij. En zo blijf ik toch ook bij m'n eigen wens dat Lars bv blijft krijgen, dat is voor mijn buik ook beter, want merk bij elke kolfsessie het vloeien door samentrekken van baarmoeder. Hopelijk schoont dat van binnen goed op en blijft m'n cyclus ook zo lang mogelijk weg.

Lars is bijna terug op geboorte gewicht, nu 4020 gram, das nog 30 gram eronder. Geboortegewicht was de grens voor het naar buiten mogen , en vandaag voor het eerst met z'n 3en even naar buiten geweest in het zonnetje, heerlijk!! Ook omdat ik me een stuk beter voelde, was super.

Vandaag ook laatste keer kraamzorg. We hebben sinds thuiskomst 2 extra hele dagen gehad en daarbij op medische indicatie + extra vezekerd nog eens 5 dagen 3 uur per dag. Ben ik erg blij mee geweest, want zo hebben we toch nog het gevoel gehad een kraamweek thuis te hebben gehad, zeker omdat ik het hard nodig had ivm mijn pijn. Ijsman heeft echt super veel gedaan, terwijl ik maar hele dagen op de bank lag.

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey meiden, al kolvend achter m'n ipad wens ik jullie allemaal een heel mooi, gezond en gelukkig nieuw jaar. Na lang tobben en voor de meeste van ons ook verdrietige jaren, sluiten we 2012 af met een heel mooi wondertje (of op komst). Natuurlijk wens ik alle andere endo-meiden die nog bezig zijn met ivf/icsi heel veel geluk en kracht toe, dat 2013 een heel mooi jaar met nieuwe kansen mag zijn.

Ik heb zelf heel veel steun gehad aan het forum, zag het vaak niet meer zitten en het forum gaf me dan net dat beetje begrip en medeleven dat me op de been hield. En nog steeds :)

Heel veel liefs en tot schrijfs in 2013!!

8. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ijs, wat mooi gezegd!!

Ik wens iedereen ook een heel gezond en liefdevol 2013 toe :)

Liefs

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Van mij ook voor iedereen een heel gezond en gelukkig 2013 toegewenst!

Hier gaat het helaas nog niet zo geweldig met onze kleine uk. We hebben alweer een aantal slapeloze nachten achter de rug helaas. De verborgen reflux wordt met de dag erger ondanks alle tips die we al hebben opgevolgd. Vandaag met hem naar de huisarts geweest en om maagzuurremmers gevraagd. Hij kan gewoon niet slapen van de pijn in zijn slokdarmpje (maagzuur dat omhoog komt). Gelukkig wilde de huisarts meewerken. Nu hopen dat dit gaat werken, want dit sloopt enorm! Ben de hele nacht en dag met hem bezig, want liggen is voor hem heel erg vervelend omdat dan het maagzuur omhoog komt. Hij krijst het dan uit van de pijn en slapen lukt niet.

Reageer later weer op jullie... Ben er te moe voor.

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Lieve schatten! Ik wens jullie ook allemaal al het moois en goeds toe in 2013!! Dat het maar een jaar mag worden waarin onze kindjes goed groeien en met liefde omringd mogen worden. Onze kindjes, die zo gewenst zijn en ons zo gelukkig maken! Veel liefs van ons

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Caro lieverd, ik hoop dat voor jullie kleine man de verborgen reflux snel onder controle zal zijn! Dat hij lekker kan liggen en jullie alledrie weer wat tot rust kunnen komen... Dikke knuff

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Lieve meiden! Wat een bijzondere afsluiting van 2012 he! Ik was er gisterenavond toch weer emotioneel van, wat een wonder hebben we gekregen, ik ben zo dankbaar.
    Ik wens iedereen het beste voor 2013!

Even snel, want Lisa wil de fles! :)

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieverds, allemaal een heel goed gezond en gelukkig 2013 toegewenst. Dat er maar een hoop nieuwe zwangere meiden mogen worden toegevoegd. Zo dankbaar voor onze wondertjes.
    Knuffies van ons

@Caro, dikke knuf meis, hopelijk gaat het gauw beter.

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Caro, waardeloos zeg, hoop dat het snel mag helpen!

Hier gister ook andere oudjaarsavond dan we ons hadden voorgesteld. Lars begon te huilen om 18:30 en stopte pas en viel inslaap om 23:50 uur, net op tijdvoor ons om nog naar buiten te gaan en te proosten met onze buren waar we eigenlijk de avond mee zouden zijn. We waren echt wel beetje aan het eind van ons latijn, zo te keer ging ie de hele avond...en waarom? Geen idee, extra eten gegeven, extra verschoond...darmkrampjes?...het zal er wel bij horen.

Vannacht wel weer rustig en vandaag tot nu toe ook, dus tja, denk dat ie gewoon eens per 1/2 dagen effe alles eruit gooit verbaal gezien..

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Caro: wat vervelend dat hij zo'n last heeft en dat er weinig helpt. Slaan de medicijnen aan? Hopelijk wel en hebben jullie afgelopen nacht goed kunnen slapen.

@ Mf: De nachtvoeding is er al af, dat is lekker! Balen dat de cinababy niet echt helpt, tegen krampjes is volgens mij zo weinig te doen.

@ Ijs: Moeilijk om dan te weten wat er aan de hand is he, gaat het nu beter?

Hier een gezellige oud op nieuw gehad. Vrienden kwamen langs en Lisa heeft heerlijk door de knallen heen geslapen.
    Gisteren was ik ziek, vlekken voor mijn ogen, migraine, duizelig, dus 's middags 1,5 uur geslapen en toen ging het beter. Misschien toch niet zo slim geweest om 3 glazen champagne te drinken na een jaar geheelonthouding :p.

Merk trouwens dat ik vaker duizelig ben en licht in mijn hoofd, herkent iemand dat? Of zou ik de vk eens moeten bellen?

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nien, ben blij dat jij't vraagt! Ik loop ook nog steeds met een wee gevoel rond en heb daarnaast ook nog veel last van licht zijn in mijn hoofd en draaierig/duizelig zijn. Morgen gaan we naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau en ga ik het vragen. Miss dat zij wat weten of kunnen ze zeggen of het verstandig is om de vlos nog te bellen. Ik dacht dat het misschien aan mijn bloeddruk kan liggen... ??

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @tash.. meis dat heb ik ook gehad maar ik werd voor gek verklaard. Bloeddruk iets aan de lage kant. Nu na acht maanden eindelijk iets beter.
    Sterkte. X

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik dacht ook aan mijn bloeddruk of aan ijzer. Vervelend gevoel is het he.
    Als het zo blijft bel ik toch even met de vk.
    Ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    @nien, geen last van. Ik zou het idd ff navragen bij vlos.

Vandaag naar kinderarts geweest. Alles okay, 4290 gram en 53 cm, en volgens kinderarts hebben alle baby's last van datmkrampen, dat begint rond de 2 weken en piek rond de 6 wkn. En omdat lars antibiotica heeft gehad en spruw kan dat al eerder begonnen zijn en wat meer last. Maar omdat het niet continu is, ben ik zelf ook wel wat gerust gesteld. Heb nu inflacol advies gekregen en gehaald bij apotheek, en nog extra spul tegen spruw, want was op en er zat toch nog klein beetje wittigheid in z'n mond dus ook daar nog ff mee doorgaan..we zullen zien hoe het verder gaat.

Ik slaap tgenwoordig smiddags ook weer 1,5 uur. Heb het echt nodig, al beteknd dat dat ik de hele middag aan niks verder toekom dan lars en slapen. Zo kan ik savonds beter ertegen als lars zo onrustig is (meestal elke avond) wel sneu voor ijsman want die is weer aan het werk en savonds is lars niet de leukste zeg maar..

Morgenochtend komt er iemand van consultatiebureau langs, ben benieuwd

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dus geen verborgen reflux IJs?

Hier gaat het maar zo zo... Zie wel enige verbetering, maar hij heeft er nog wel last van... schreeuwt het soms uit van de pijn, zo zielig.:(

Deel Deze Pagina