Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nee denk het niet. Spuugt ook weinig, en is overduidelijk z'n darmen al weet ik het natuurlijk niet zeker..

Nu ook weer hele avond bezig geweest :(

Zielig he, tis echt zo machteloos gevoel..

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nien en tash: hier ook enorm duizeligheid. Maar ik heb een hele lage bloeddruk, en mijn ijzer was extreem laag. Wel ijzertabletten gekregen, maar nog geen verbetering. Ik vind het gewoon eng soms. Stond pas met Thyrza in mijn armen en ik zei mam neem haar over, want alles draaide en dacht echt dat ik neer zou gaan. Bah! Nu wordt mijn bloed opnieuw gecontroleerd omdat ik geen verbetering merk ondanks de tabletten. Wel opvallend dat jullie dit dan ook hebben. Toch maar even naar laten kijken meiden!

@ijs, wat sneu die krampjes. Je kunt er zo weinig aan doen. Heeft Lars wel goede ontlasting of niet?

@caro, jammer dat het eerst wat beter leek te gaan, maar nu weer minder. Ik hoop dat het snel de goede kant op mag gaan.

Hier vanmorgen al vroeg op (nu is het ook nog 7.15). Heb ondertussen al Thyrza's bedje verschoont en Thyrza gebadderd (ze had zich helemaal ondergepoept, wel fijn overigens dat ze weer heeft gepoept), mijn eigen bed verschoont, was erin gedaan en e.e.a opgeruimd. Straks even stofzuigen. En dan vanmiddag mee terug naar bed met thyrza. Ben toch wel behoorlijk moe. Ze sliep 3 nachten achter elkaar door, en daarna weer niet. Gisternacht wel weer doorgeslapen, en vanmorgen tot 4.30. En daarna alleen maar huilen en dus uiteindelijk zich ondergepoept.
    Nu ligt zij heerlijk te slapen en is mamma wakker.

Thyrza heeft heel veel last van de krampjes. Huilt erg veel in de middag en avond daarvan. En ze poept om de 3/4 dagen. Meestal met behulp van de lactulose, maar nu had ik dat niet gegeven afgelopen dagen. In plaats daarvan gebruik ik rooibosthee. Heel klein beetje per dag. Dat had ik gelezen dat dit goed zou kunnen helpen. Maar of het nu allemaal zo goed voor haar is. Toch geef ik dit liever dan lactulose.

Afgelopen Zondag is Thyrza gedoopt. Dat was wel heel mooi en leuk. Maar ze was van hand tot hand gegaan en dat doe ik dus nooit meer. Gevolg was dat mijn moppie zo enorm overprikkeleld en daardoor van slag was. Gisteren pas werd ze weer een beetje rustiger en minder huilerig (alleen nog door de krampjes dan).
    Ze is sowieso snel overprikkeld heb ik het idee. Verder doen we het goed saampjes en geniet ik enorm. Ze gaat steeds meer gericht kijken en reageren. zo leuk. Nog ff een foto spammen. (haal hem wel weer weg over een paar dagen).

Hoe is het met de rest van de meiden?

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #1183 musicalfan, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
    Thyrza met eindelijk haar eerste pakje aan:)(maatje 50). Ze is alweer 7 weken en 2 dagen oud. Gaat zo snel allemaal!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mf: Wat een schatje! Ze ziet er echt goed uit voor een kindje dat zo vroeg geboren is. Wat vervelend dat Thyrza moeilijk ontlasting heeft, daar kunnen ze veel last van hebben.
    Ik zal toch eens bellen naar de vk, misschien toch maar mijn ijzer en bloeddruk laten controleren.

Lisa heeft 's avonds ook veel last van krampjes. Overdag bijna niet, maar 's avonds tussen 19.00-21.00 huilt ze meestal de hele tijd. Dat hoort er toch wel een beetje bij, want de darmpjes rekken op. Maar zielig is het wel! En ik rust ook nog 's middags, dat heb ik hard nodig.

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    MF, wat een schatje zeg! Fijn dat het zo goed gaat met jullie tweetjes. Ja, darmkrampjes horen erbij... altijd zo zielig als ze pijn hebben.

IJs, Rafael spuugt ook niet hoor. Het is echt het wegslikken van het zuur wat je bij hem ziet, daarnaast vaak de hik en spuug in zijn mondje. Ook een rochelende ademhaling vaak en vooral... erg onrustig in zijn lijfje.

Heb toch het idee dat de medicatie nu zijn werk begint te doen. Zie hem minder vaak krijsen van de pijn en minder vaak een zuur gezichtje trekken. Vannacht wel weer een vreselijke nacht gehad, want hij wilde absoluut niet in zijn wiegje slapen (staat naast mijn bed). Hij werd steeds zo overstuur - echt zoooooo hard krijsen - dat we hem toch steeds maar weer eruit hebben gehaald en uiteindelijk heeft hij 2 x 2 uurtjes naast mij geslapen. Een hele korte nacht weer dus voor ons alle drie.

Rusten 's middags lukt me niet, want dan is hij ook het meest van de tijd wakker... Hopelijk is het een periode waar hij doorheen moet en gaat het straks wat beter allemaal.

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik begin idd ook aan verborgen reflux te denken, heb gegoogeld en idd veel symptomen, zoals jij ook zegt, weinig spugen maar veel slikken, hikken, rochelen en zo. Gisteravond hele avond en nu ook vanochtend van 6 tot 11:45 bezig geweest, zo zielig, ben dan echt helemaal op :(
    Uiteindelijk valt ie in slaap en ben ik gelijk ook gaan liggen, dus niet gedoucht, niet aangekleed vandaag...net wakker en lars slaapt ook nog, ik laat 'm nog maar slapen, hij zal het nodig hebben..

Kijk het nog even aan, en anders ga ik aan de bel trekken. Tis te zielig voor zo'n klein mannetje om zoveel overstuur te zijn en pijn te hebben, want dat is wel duidelijk. En dan tussendoor ie bijna slaapt ook nog lachen (soort lach reflex) dan breek ik helemaal...

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Heb rond 17:30 uur huisartspost gebeld, de maat was vol. Er werd gelukkig goed geluisterd naar m'n verhaal en met arts overlegd, we krijgen een recept voor maagzuur, soort antagel wat ik zelf ook tijdens zwangerschap heb gebruikt. Ijsman is nu naar de apotheek...Hoop echt dat het helpt..

8. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Mf, wat 'n super lieve en mooie foto van thyrza zeg!!

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Fijn dat jullie nu medicijnen hebben IJs. Ik weet precies wat het is en hoe je je voelt. R. heeft Ranitidine en daarnaast dik ik zijn voeding in met Nutriton. Het lijkt dus echt beter te gaan nu. Vandaag niet opgemerkt dat hij aan het slikken etc. was. Sterkte met Lars en knuf voor jou. Ik zit trouwens ook vaak 's middags nog in mijn joggingbroek zonder gedoucht te hebben... Kom er dan gewoon niet aan toe en als Caroman vrij is, dan lig ik tot begin van de middag nog in bed om wat bij te slapen en ben dan dus pas 's middags gedoucht etc....

Wij zijn vanmiddag met z'n 3-en naar wat babywinkels geweest. R. was zo heerlijk rustig in zijn maxicosi. Hij heeft nog een mooie wipstoel van BabyBjorn gekregen. Een heel mooi ding en ook weer goed tegen zijn reflux, want zo kan hij lekker rechtop zitten. We kunnen hem er ook in voeden. Al met al een gezellig middagje gehad als gezinnetje!:D

X

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Fijn Caro, geniet momentje dus vandaag! Hopelijk nog veel meer :)

We hebben motillium. Benieuwd of het helpt. Op dit moment ligt ie rustig te slapen bij ijsman, ook voor het eerst savonds. Hopelijk gaat het helpen..wil zo graag morgen ff boodschapje gaan doen met 'm..even buiten zijn is zo fijn, al is het maar voor 5 minuten.

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik hoop het ook voor jullie! Jullie zijn er in ieder geval vroeg bij.

Had hier dus de Puckababy voor R. gekocht, maar daar werd hij elke keer zo woest van... wilde steeds zijn armpjes eruit wurmen. Vanmiddag een slaapzak met mouwen gekocht en deze heb ik hem net aan gedaan. Hij had hem nog maar net aan of hij viel al in slaap. Door die mouwen zijn z'n armpjes wat minder beweeglijk, maar kan hij toch z'n handjes bij z'n mond doen of lekker naast z'n hoofdje neerleggen. Tja, je probeert zo van alles!;)

12. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ach lieverds... Die kleine plukkies houden ons wel zoet hè? Ik hoop dat de medicijnen snel en goed helpen IJs! Het is idd zo sneu om te zien dat ze pijn hebben... Hier moppie nu lekker bij me op schoot aan het slapen. Dan slaapt ze heel goed. Maar die kramp af en toe... Gister zelf in tranen omdat zij zo ontroostbaar aan het huilen was. En dan hebben jullie dat uren achter elkaar... Heftig hoor! Wel grappig om dat 'niet douchen, nog steeds in kloffie' te lezen bij de meeste hier. Heel herkenbaar! Wij doen 's ochtends ook geen visite om die reden. Vriendjelief had twee weken vrij en dan lag ik ook tot de middag te slapen. Dan was ik de rest vn de dag nog een beetje gezellig! Nu is hij 4 dagen weg met de mannen. Hoop dat die dagen snel voorbij zijn. Vind het niet zo gezellig, hihi. Gelukkig red ik het wel allemaal. Mf, wat een moppie is het toch! En kan je nagaan dat ze nog maar maat 50 aan heeft... (Dat pakkie, so cute!!!) En nu alweer 7 weken! Voelt het raar dat ze al zo lang bij je is terwijl je pas net uitgerekend was. Wij zijn gister naar het cb geweest en Evi weegt nu 4180 (!) en is ongeveer 54 cm. Ongelooflijk! Ik heb te veel melkproductie, dus gaan daar wat aan proberen te doen. Ze groeit goed, dus dat mag allemaal zo blijven gaan natuurlijk, maar ze krijgt veel kramp van te veel te snel. Gisteravond spoot het zo over de bank en in haar oog!! Zoveel druk zat er achter... Over het licht/duizelig in mijn hoofd zijn zei ze dat het idd ws mijn bloeddruk is. Moet ik als het heel erg wordt (gevaarlijk met Evi) naar de huisarts, anders even opnoemen tijdens controle. Zal nog even een foto plaatsen zo, ben lekker bezig geweest. Het is wel een foto die ik heb gemaakt van het computerscherm, want zit nu met telefoon op i-net.

13. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om jullie verhalen allemaal zo te lezen, meiden! Al klinken de darmkrampjes, spruw, reflux e.d. best heftig. Ik kan er nog niet over meepraten, maar sla alle tips natuurlijk op voor over zo'n 2,5 maand :D

Tash, MF: wat een mooie foto's weer zeg! Erg aandoenlijk..

Hier zijn we de laatste weken druk geweest met de kinderkamer. Gisteren is de muursticker van Jip & J. erop gekomen. Hij is best heel mooi geworden al zeg ik het zelf haha.. (zal m ff in mijn album zetten vandaag). Werd eerlijk gezegd de laatste tijd wel een beetje gestresst van het to-do lijstje voor de kinderkamer. Je wilt alles zo goed doen en mooi maken, maar soms verlies ik het overzicht wel eens haha.. Gelukkig deze week weer wat afleiding gehad op mijn werk dus dat is wel fijn.
    Oh ja, ben eigenlijk wel benieuwd of jullie nog aanraders hebben voor de uitzet? Nog tips voor leuke dekentjes in wieg/ledikant? Zit nu te kijken naar zo'n duodeken van Koeka maar die zijn best prijzig eigenlijk...

Nou, ik zal me eens ff gaan opfrissen (jaja..zelfs zonder kleine lukt t me niet om op tijd te douchen :p. Daarna lekker lunchen met vrienden!

Muk: hoe is het met jou??? Lukt het rust houden thuis nog een beetje?? Hopelijk is je bloeddruk wat verbeterd!

Lfs

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Tash wat 'n lieve foto! En dus ook af en toe een breek momentje, denk dat het ons allemaal wel overkomt. Ennu...doe mij wat van jou overproductie :p ik kom aan slechts 60/70 ml per keer, en dan probeer ik al vaker te kolven dan de voedingen om zoveel mogelijk op te brengen...hopelijk wordt het stap voor stap meer komende dagen/weken..

Vannacht goede nacht gehad (zoals meestal gelukkig), maar vanaf 7 uur weer continu onrustig en veel huilen. Denk dat de medicatie ook niet gelijk aan zal slaan...dus nog ff doorbijten...hij slaapt nu in m'n armen.

Zit eigenlijk alleen op m'n ipad, zal proberen weer 's m'n laptop aan te zetten zodat ik ook wat foto's kan plaatsen.

Nessie, herl herkenbaar die babykamer en uitzet stress....maar geloof ons, het komt echt goed. Tip, maak lijstjes, en schrijf direct op als je iets te binnen schiet. Doe ik nog steeds, want tijdgebrek en weinig concentratie is nu nog veel erger dan tijdens zwangerschap;)

Ik heb me trouwens vannochtend in 5 minuten gedoucht, toen lars heel even stil was en lag te pruttelen in z'n bed. Babyfoon aan, douchedeur open en hop gauw gauw gedoucht...ik haalde het net voor z'n volgende bui..tja, je wordt wel inventief...

Caro, wij gebruiken de paccodoek snachts (meestal) en dat gaat goed. Ook lars is erg bezig met armen en handen, heeft ook z'n armen vaak in de lucht of naast z'n hoofd. Maar of het aan de paccodoek ligt weet ik niet, want afgelopen nacht zonder ging ook prima..

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Vanmiddag ging goed met Lars, en voor het eerst met lars zelf boodschappen gedaan met de auto. Zo raar om na 3 weken weer zelf en alleen auto te rijden, en nu met een baby erbij :)

Zo fijn om weer ff buiten te zijn en zelf boodschappen te halen zonder afhankelijk te zijn van anderen. Pept me echt weer ff op vandaag.

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    IJs, wat fijn! En ff de deur uit maakt je echt weer meer mens hè?! Lijkt me wel heel gek om 'alleen' met beeb in de auto te zitten. Ik mag nog steeds niet autorijden, dus nog ruim een week wachten. Dan heb ik vrijheid weer terug. En zo trots als een pauw rondgelopen tijdens boodschappen doen? Heerlijk joh!

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, waarom mag jij nog niet dan? Vanwege keizersnee en tillen?

Mwa, wel trots, maar loop als een gek alle boodschappen bij elkaar te grijpen en snel snel naar de kassa bang dat ie wakker wordt hahaha...dus nog niet echt op m'n gemak...maar dat komt vast nog wel ;)

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Iemand trouwens nog een tip hoe je de boodschappen meeneemt (2 zware tassen) en tegelijk kinderwagen duwt? Ik liep nu te stuntelen als een gek met in beide handen een tas en tegelijk de kinderwagen te duwen terug naar de auto :(

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Vanwege de keizersnede ja.. Mag je 6 weken niet tillen en autorijden. Merk wel dat ik wel steeds zwaardere dingen til. Dat gaat op dat moment prima,maar voel ik vaak 's avonds wel in mijn buik. Rustig aan nog ff dus! En wat betreft tassen en kinderwagen.... Dat is idd lastig! Hier tot nu toe samen met iemand boodschappen gedaan lopend met de kinderwagen. En dan alleen kleine dingen wat onderin (en een beetje bovenop Evi) kan. Maar hoe je het beschrijft is wel moeilijk ja!! Wij hebben wel een keer de maxicosi in de kar gezet en de boodschappen eromheen gestapeld. Nadeel dan is dat de kar al bijna vol is voor de boodschappen erin staan... :D

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, wat een lieve foto!! Echt een mooi moppie. Hier plan ik ook geen bezoek voor de ochtenden. Weet nooit hoe de nacht gaat en dan kan ik tenminste nog even rustig aan doen. Ik mag trouwens wel gewoon autorijden.

Nessie, succes met de nesteldrang! Jij schiet ook al mooi op zeg... Nog een dikke tien weken ;).

IJs, ja, hoe blij kun je zijn met zo'n uitstapje. Herkenbaar! Wij zijn vanmiddag weer gezellig met z'n 3-en op pad geweest, even naar mijn zwager en naar mijn oma. R. heeft bijna de hele tijd geslapen!:)

Deel Deze Pagina