IJs, sterkte! Zoals jij het omschrijft, zo was het bij ons ook. Gek word je ervan... roze wolk is even heel ver weg. Hou moed, het wordt beter als je de juiste medicatie hebt. Ik zou Ranitidine vragen. MF, bah, wat balen dat je alweer zoveel pijn hebt. Ik dacht ook dat als je borstvoeding geeft, je geen cyclus hebt. V.w.b. de krampjes van Thyrza, til je haar dan ook in een bepaalde houding? Als je googelt op "houding krampen baby" en dan kijkt bij afbeeldingen, dan zie je de houding wel staan. Doe ik ook vaak bij Raf als ik denk dat hij krampjes heeft en het werkt wel. Tash, ga je foto's zo even bekijken!
Net terug van ziekenhuis, onderzocht door dienstdoende kinderarts, weer niks bijzonders gevonden (ziet er gezond uit, longen/ademhaling okay etc, komt aan qua gewicht, geen koorts etc) dus wordt toch op reflux gehouden. Advies nutriton / voeding indikken, recept voor nexium (maagzuur remmer) en nog nieuwe spray voor de erg rode billetjes.. Pfff...zoveelste apotheek recepten dus opgehaald, kunnen wel abonnement nemen..hopelijk slaapt ie vannacht beetje want heeft vandaag totaal geen slaap gehad..
Dus jullie zijn net nog naar het ziekenhuis geweest. Hoop zo dat de nieuwe meds gaan helpen. Hier dikken we de voeding ook in met nutriton. Rafael krijgt er helaas wel dunne ontlasting van...
IJs wat vervelend meis... Als het indikken en de nieuwe medicijnen nou maar gaan werken. Jullie zijn alledrie helemaal uitgeput natuurlijk... Sterkte en ik duim voor een rustige nacht!
Vannacht was ie helemaal uitgeteld, geen voeding gedaan en vannochtend ook nog helemaal moe, halve voeding..hopelijk vandaag weer beetje normaler ritme..
MF: getsie wat naar dat je nu zo'n pijn hebt! Ze zeggen inderdaad dat je lang niet ongesteld wordt als je bv geeft, maar net bij jou die het absoluut niet wil komt het dan door. Ik ben aan de pil, beetje raar gevoel om dat ding elke dag te nemen, maar ben zo bang voor de pijn. Tash: wow wat een mooie foto's! En mooi kindje . IJs: hopelijk helpt het medicijn! Nessie: jij vroeg trouwens nog om tips. ik heb een lijstje van Prenatal, dat vond ik wel handig. http://www.prenatal.nl/content/dam/purple/pdf/Uitzetijst_web.pdf Gisteren nog contact gehad met cb over de voeding. Ze adviseerde om nog even te wachten met indikken omdat de ontlasting kan veranderen en eerst proberen tijdens de fles tussendoor even stoppen en laten boeren en haar na de fles zeker een kwartier rechtop te laten zitten. Vandaag gaan we toch over naar 100 cc. Hopelijk spuugt ze minder en heeft ze minder honger.
Nien, bedankt voor de uitzetlijst. Ik heb die van Babydump, maar vind ik wel erg uitgebreid. Die van Prenatal is dan een stuk compacter. Vraagje: weten jullie hoe het zit met kraamzorg na een keizersnede? Ben ik de dagen dat ik in het ziekenhuis lig gewoon kwijt? Ik ga er toch wel vanuit dat ik zo'n 5 dagen in het zkh moet blijven namelijk, dus dan zou er wel erg weinig overblijven aan kraamzorg thuis...Terwijl je dat juist zo hard nodig hebt, na een herstel van een KS. En, hoe hebben jullie mannen het gedaan met 'kraamverlof'. Zijn ze vanaf de bevalling bijv 2 week vrij geweest van werk? Ik wil eigenlijk wel dat zolang ik en de kleine in het zkh liggen dat manlief dan vrij is. En heb het idee dat wanneer we naar huis mogen en de kraamzorg weg is, het dan ook wel erg fijn is dat hij vrij is. Want zal best nog ff moeten herstellen van de KS, zeker als het bloedverlies door de placenta aanzienlijk is geweest... Meiden, hoop dat er vandaag weer wat goede berichten zullen zijn vwb de voeding, krampjes, e.d.
Nessie, die dagen in het zh ben je idd kwijt. Ik heb vier dagen in het zh gelegen en daarna dus nog recht op zoveel uur. Wel is er in overleg met de vlos de volgende dag meteen besloten dat de kraamzorg met twee dagen verlegt moest worden. Heerlijk! Dat zou ik dus ook zeker opnoemen tegen je kraamverzorgster. Meestal doen ze daar helemaal niet moeilijk over! Mijn vriend heeft wat dagen vrij genomen na ee bevalling. Maandag bevallen (dus vrij, Haha), dins en woe vrij genomen, dond werken (hij moest wat dingen regelen/afronden), vrijdag vrij omdat we toen miss naar huis mochten. Hij heeft verder geen vrij genomen omdat hij al twee weken kerstvakantie had. Is lastig hè? Je weet niet wanneer't komt,hoe het gaat met beeb en jezelf, hoe snel naar huis mag en of het dan allemaal al een beetje gaat... En kan je man wel op elk moment vrij krijgen? Succes!
Nien, ik ben ook van alles aan het proberen omtrent voeding, wat nu helpt is 2x boer laten doen tijdens voeding, 1x halverwege (ik moet dan toch wisselen van borstevoedingfles naar nutrilon aanvulling) en dan nog een keer wanneer de fles bijna op is, maar nog niet helemaal want dan kan hij na het laatste beetje gelijk in slaap vallen zonder eerst nog helemaal rechtop voor boertje etc. Zeker omdat Lars nog zo onrustig is, is het fijn om hem beetje rozig te laten liggen na de fles. Tot nu toe trouwens nog steeds een plaatje, wereld van verschil met gisteren. Maar ik wijt dat voor een groot deel aan slaap inhalen van gisteren, al denk ik dat het indikken vd voeding al helpt..hij heeft namelijk van het nieuwe medicijn nog maar de helft op omdat hij vanochtend zo vast sliep dat ie maar de halve fles opkreeg (met daarin poeder voor de hele dag opgelost) de rest dus weg moeten gooien, maar goed zo ik denk maar zo, dan bouwen we rustig op met dat medicijn.. Ik zal straks jullie berichten wat beter lezen trouwens en foto's kijken, kom ik nog niet goed aan toe
Tash, thanx! Die 2 dagen verlenging lijkt me idd wel wenselijk dan ja Mijn vriend werkt in de zorg en heeft een (onregelmatig) maandrooster.. Dus op het moment dat hij vrij neemt, zal een collega het moeten opvullen. Maar ja, ze moeten in maart maar even flexibel zijn want het is inderdaad niet goed te plannen. Hij is trouwens wel van plan om ook ouderschapsverlof te gaan opnemen, en denk dat we dat dan al gelijk in willen laten gaan na de bevalling. Scheelt weer een dag.. Had je trouwens toen je thuis was ook extra hulp van familie als je man en kraamzorg er niet was?? Xx
Even snel en kort want voel me echt niet oke @tash, geweldige foto's! Echt mooi! @nessie, ik kreeg verlengde kraamzorg, dus na 4 dagen ziekenhuis ook nog 20 uur kraamzorg. @caro, ik probeer veel houdingen maar zal zeker even googlen. hoe gaat het nu met Rafael? @ijs, wat fijn dat lars nu lekker slaapt vandaag. Hopelijk gaan de medicijnen goed helpen. @nien,hoe is het gegaan met verhogen van voeding? welke pil gebruik jij nu?
Meiden, hebben jullie ervaring met de prikpil (bloedingen en/of aankomen)? Ik las veel verhalen over mensen die veel aankomen en dat zie ik niet echt zitten. Las net over CERAZETTE. Dit is een mini-pil. zonder oestrogeen, dat is toch de boosdoener bij endo? ik wil echt morgen even telefonisch contact met huisarts over pil. Zou utrogestan ook een anticonceptiemiddel zijn? Dat is natuurlijk ook geen oestrogeen. Stelt wel menstruatie uit? Daar kon ik ook wel tegen. Hebben jullie tips welke pil een aanrader zou zijn? of ervaringen met bovenstaande. thanks alvast.ga nu snel weer liggen.
MF, mijn endo-arts adviseerde de YAZ-pil. Heb je veel pijn nu dan? IJs, hoe gaat het nu bij jullie? Wat is het dan afzien hè. Hoe voel jij je lichamelijk nu? Nessie, ik denk dat je niet langer dan drie dagen in het umcg zult blijven na je keizersnede. Ik werd woensdag geopereerd en mocht zaterdag alweer naar huis. Of ga je niet in het umcg bevallen? Ik had nog zeven dagen kraamzorg trouwens. Nienntje, hoe gaat het nu met Lisa, minder gespuugd? Tash, mannetje weer lekker thuis? Hier gaat het aardig goed met de verborgen reflux. Hij heeft wel na elke fles nog wat last, maar wat een verschil met hoe het was. Hij is nu een tevreden mannetje, zo fijn om te zien. Voel me zelf ook een heel ander mens nu. Ik was continue met hem in de weer. Heb nu veel meer m'n handen vrij.
@ Nessie: ik had ook dat lijstje van BD, maar daar staat inderdaad erg veel op. Weet je al zeker dat je een ks krijgt? @ IJs: Wordt Lars ook boos als je met de fles stopt? Lisa is niet blij hoor haha. Maar volgens mij helpt het wel! Gisteren heeft ze de hele dag 100 cc op en bijna niet gespuugd. Ik laat haar na de fles wel een kwartiertje rechtop zitten, want dat deed ik vanochtend niet en toen spuugde ze wel. Wat lekker dat Lars zo goed geslapen heeft, hoe ging het vannacht? MF: ik heb Microgynon. Ik ben voor de bevalling nog bij de gyn langs geweest en hij adviseerde spiraal of de pil. De pil slik ik door totdat ik een doorbraakbloeding krijg, dan stop ik 7 dagen. Eerder moet ik niet stoppen. Caro: wat fijn dat hij minder last had! Moet goed zijn om te zien en nu kan je tussendoor wat rust nemen. Lisa heeft gisterenavond 2 uur non stop gehuild door de pijn van de krampjes, vind het zo zielig. Je voelt je zo machteloos he. Hopelijk wordt het snel minder.
Tja, gisteravond weer onrustig, vannacht ging wel (nachten gaan meestal wel redelijk), maar vanochtend vroeg tot 5 min gelden weer bezig geweest. Niet stil te krijgen en zo onwijs onrustig.. Weer probleem met medicijn in de fles, hij drinkt het gewoon niet op Dus weer ca. de helft binnen..ik denk dat er toch een ander smaakje aan zit wat hij vertikt om te drinken. Deze keer niet te dik zoals gister, dus dat kan het niet zijn.. Heb volgende week dinsdag weer afspraak staan met arts, kijk het deze week aan, en kan het dan dinsdag weer bespreken overleggen en zo.. Nien, klopt, lars wordt ook gelijk boos als we de fles wisselen of als hij niet genoeg op heeft..en ook wij houden 'm zoveel mogelijk rechtop, bedje schuin en zo..ik heb sinds gister ook de babybjorn buikdrager klaar liggen en goed afgesteld Die ga ik eens proberen als ie toch weer langer onrustig blijft. Overgenomen van vrienden van ons, lijkt me wel handig. Caro, qua endo nog rustig bij mij, ik hoop omdat ik nog veel kolf en daardoor de boel nog stil blijft, al lees ik van MF dat het dus geen garantie is...sterkte MF!! Als ik weer ga mentrueren dan start ik weer met microgynon doorslikken. Op dit moment vloei ik nog steeds heel licht elke dag, en vooral na kolven. Maar wordt steeds minder en denk dat het nu gauw over zal zijn. Dan heb ik dus ongeveer 3,5 week gevloeid sinds bevalling.
Jij vloeit dus ook nog. Is het rood of bruin bloed? Ik vloei nl. nog steeds rood bloed (niet veel hoor), maar begon me eigenlijk net af te vragen of het niet eens bruin moet gaan worden.
Tis heel lang helder rood geweest, maar nu het zo weinig wordt is het meer slijmerig rozig, wellicht tikje bruinig, maar in ieder geval niet erg bruin of zo.
Ik vloei ook nog. Meestal rood/bruinig, niet heel bruin, en soms nog wat meer rood/roze. En over de pil. Ik moet ermee beginnen als ik ondanks de bv evengoed ga vloeien. We moeten de 14e en 15e naar de gyns en wil er dan al wel naar vragen ivm anticonceptie. Hoe doen jullie dat? Waarom zit jij nu al aan de pil Nien? ben je meteen begonnen na de bevalling?