Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Oo oke, dus jullie hebben ook rood verlies. Tis bij mij ook weinig, maar nog net teveel om een inlegkruisje in te doen.
    Ik las trouwens dat de wond van de placenta zo groot is als een hand, groot he.

Wat de pil betreft: Omdat ik door de kunstmatige overgang heen ook een endocyste gekregen heb adviseerde hij om niet te lang te wachten met starten en zeker geen menstruatie af te wachten. Ik ben 1,5 week na de bevalling gestart. Is wel dubbel hoor, maar ik hoop zo komend jaar max. 4 keer ongesteld te worden.

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nien, ik heb sinds een kleine week grote inlegkruisjes in. Dus volgens mij lopen we dan ongeveer gelijk. Ik dacht ook af en toe dat het over was, maar zodra ik dat zei... ;)
    Kijk er trouwens van op dat die wond nog zo groot is!!!
    Ben benieuwd welke pil mijn gyn gaat voorschrijven volgende week... De bv is idd geen garantie dat het rustig blijft! Bovendien vind ik het wel fijn om weer anticonceptie te hebben.

3. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    ha dames!

hier weer even een berichtje van mij.
    Ik lees wel mee, maar vooral op telefoon en dat typt zo onhandig. Ik slaap momenteel heel slecht omdat de jongens 's nachts ontzettend druk zijn. Ribben zijn helemaal beurs! Kan dus niet echt lekker meer liggen, laat staan slapen. Overdag gaat al mijn energie naar mijn dochter, dus ik zit nauwelijks nog achter de computer.

Wat een ontzettend leuke foto's zie ik voorbij komen! Lief zeg!!
    Ik kan haast niet wachten tot het bij mij zover is!
    Wel ontzettend rot, al dat verborgen reflux gedoe. Mijn dochter had geen reflux, maar was wel een flinke spuger. Vooral omdat ze te gulzig was. Ik ben toen overgestapt op de flesspeentjes van difrax. Die hebben het kleinste gaatje dat ik kon vinden en passen op iedere smalle fles. Dat hielp goed! Misschien bij jullie ook een beetje?

Wat betreft vloeien: dat heb ik zeker 5 weken gedaan. En net toen het helemaal weg was ineens weer heftig ongesteld. Daarna is het door de borstvoeding nog ruim een half jaar weggebleven. Dus mf, misschien blijft het bij jou nu ook wel weg?

Duizeligheid: had ik ook! idd door lage bloeddruk, maar ook door lage bloedsuiker. Ik had het vooral na de borstvoeding, als ik weer op wilde staan om dochter te verschonen oid. Het hielp als ik tijdens de voeding een glas water dronk en iets van een koekje at. Want je wordt letterlijk leeggezogen ;->

Vanmiddag heb ik een afspraak met de endo arts over hoe nu verder. Ik heb nog steeds een cyste op eierstok die waarschijnlijk vergroeid is met mn darmen. Ik heb iets gelezen over dat die cystes op lange termijn kwaadaardig kunnen worden, dus wat mij betreft gaat ie er alsnog uit. Bovendien heb ik er last van bij ontlasting en nu helemaal als een van de jongens er tegenaan zit te porren.
    Ben benieuwd wat hij voorstelt voor na de bevalling. De meesten van jullie zijn aan de pil, toch? Kan dat eigenlijk wel in combi met bv? Nu ja, ik hoor het straks wel. Vind het wel spannend want een operatie met twee babies en een peuter in huis is niet echt praktisch..

Verder gaat het hier wel ok. Mijn bloeddruk blijft verhoogd maar stabiel. Bloedwaarden waren wel iets verslechterd, maar nog binnen de marges. De rust doet goed, de grootste van de twee maakt een flinke groeispurt! Er zit nu 11 dagen groeiverschil tussen de twee. Dat is best veel, maar de kleinste looptmaar 2 dagen achter ten opzichte van het gemiddelde en dat is heel normaal bij tweelingen dus nog niets om zorgen over te maken. Waarschijnlijk hebben ze de placenta gewoon niet netjes verdeeld... Morgen weer een groeiecho, ben benieuwd!

Nessie, hoe is het met jou? Gaat hard he?! Hoe gaat het met je bloedingen? heb je daar nog last van gehad?

liefs, muk

4. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey Muk, goed om weer wat van je te lezen! Fijn dat het naar omstandigheden stabiel en goed gaat!! Tja, kan me wel voorstellen dat je met een tweeling nog veel sneller en meer last heb van van alles, wel goed dat je niet meer werkt en genoeg rust kan hebben hoor!

Update van mij: Ging nog steeds niet veel beter afgelopen dagen, medicijn in fles dronk hij niet op, en bleef hetzelfde qua onrustig en veel huilen. Vanochtend niet gelijk medicijn in eerste fles, maar rond 11 uur gegeven. Die dronk hij wel op, maar daarna weer overstuur mannetje. Ik was toen al aardig bekaf want hij was alweer paar uur aan het doorgaan...

Ik zat eigenlijk beetje ten einde raad en op door het slaapgebrek, toen ik me bedacht die buikdrager maar 's te gaan uitproberen...en toen was het gelijk stil..en had ik m'n handen ook weer vrij om van alles te doen en zo..

En zo gaat het sinds 11 uur ineens veel beter. Na voeding even onrustig maar valt al snel in slaap in de drager. Helaas lukt het niet om 'm daarna in bed ofde box te leggen (plat), want dan begint ie gelijk weer te huilen, maar dit is tenminste al veel beter vol te houden voor ons allebei.

Ik denk er nu over om niet verder te gaan met het medicijn, en alleen verder te gaan met de voeding indikken met nutrition, want dat helpt naar mijn mening tot nu toe het beste. Mocht het nodig zijn kan ik altijd nog opnieuw dat medicijn gebruiken..

Als dit zo werkt en niet alleen vandaag, dan ben ik heel erg blij, want zo komt Lars ook veel meer aan z'n rust en regelmaat en ik ook. Wel lastig blijft dan het kolven, want dat gaat natuurlijk niet met die drager..dan moet ik 'm wel neerleggen of tijdens fles beetje naast me houden zodat ik dan tegelijk kan kolven..Dat wordt nog beetje puzzelen.

Ook even aankijken hoe de nachten blijven gaan, want tot nu toe slaapt hij 's nachts wel redelijk (en dus plat in bed, wel bed schuin net als voedingskussen in de box).

Ik heb dus vandaag weer wat meer kunnen doen (want hands free :p), heb nu ook eindelijk wat foto's in m'n album gezet :)

Gebruikt één van jullie trouwens een draagzak of drager? Caro, heb jij dat al geprobeerd?

5. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik ga trouwens ook gauw een afspraak maken met m'n nieuwe endo arts. wil sowieso nog tijdens verlof een keer overleg over vervolg en stand van zaken..

Ik ben ook zeker van plan de pil weer te gaan slikken, ook als anticonceptie. Alleen per wanneer weet ik nog niet. Ik kijk het nog aan hoe het loopt..Ik weet ook niet wat het effect is van de pil op borstvoeding..geen idee..

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mukje, fijn dat het naar omstandigheden goed met jou en de twins gaat! Kan me voorstellen dat je de cyste weg wilt hebben. Maar als het een endometriosecyste is, kan het toch niet kwaadaardig worden?

IJs, het is het proberen waard om alleen de nutriton te gebruiken. Waarom vraag je niet Ranitidine. Daar zit een frambozen-sinaasappelsmaakje aan en ik kan het zo in R.'s mondje spuiten en hij sabbelt het lekker op. Ja, hier ook een draagzak, een Bondolino. Hebben er ook al veel meegelopen. R. ontspant vrijwel meteen als hij erin zit, echt ideaal.

Hier gaat het redelijk goed. Gisteravond heeft hij wel een tijdlang gehuild vanwege darmkrampjes. Vandaag ook een wat onrustige dag gehad, weinig geslapen, een beetje ontregeld weer dus. Ik vanmiddag twee kraambezoeken gehad en in de tussentijd het huishouden wat proberen te doen. Vanavond boven nog schoongemaakt... Vind het wel druk hoor allemaal! Vooral met het bezoek er steeds bij. Morgen gelukkig een dagje met R. alleen. En zaterdagavond gaan Caroman en ik met z'n 2-en uiteten en gaat R. een paar uurtjes naar opa en oma... ben benieuwd hoe dat gaat!

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Muk, niet zo vreemd dat je weinig energie overhoudt natuurlijk! Wel fijn om te lezen dat het goed gaat! En ja, met twee van die drukke mannetjes is het gauw overvol... Moet zeggen dat het me ontzettend meevalt dat ze goed bij het gemiddelde liggen. Raken jullie al een beetje gewend aan het idee trouwens? Want daar is ook iets voor te zeggen natuurlijk. Van eentje naar drie, haha! En hoe gaan jullie het met de ruimte doen? Was erg krap toch? Misschien heb je't al verteld, sorry dan! Fijn dat je bloeddruk ook stabiel blijft! En over die cyste.. Ga je normaal bevallen of wordt het een keizersnede? Want als het een ks wordt, kunnen ze dan niet meteen de cyste weghalen? Ook nog bedankt voor je tip om iets te eten tijdens de bv! Baat't niet dan schaadt het niet! Nog niet iig, hihi!

8. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff ego: sinds vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis wegens aanhoudende buikpijn/rugpijn. Bleek dat ik elke 5 min harde buiken/contracties had... Gelukkig doet de kleine man het goed maar we zijn wel erg geschrokken. Het is nu afwachten. Hopelijk zorgen de contracties niet voor bloedingen vd placenta of voor ontsluiting. Vooralsnog hoef ik nog niet aan de remmers of longrijping gelukkig. Maar tsjonge, de onzekerheid is weer in alle hevigheid toegeslagen hoor! Vandaag de 28 weken mijlpaal, maar ja ik hoop dat ons manneke nog zeker een paar weken kan blijven zitten :)

Lfs

Ps: Muk, fijn van je te horen!!

9. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Jeetje nessie, schrikken zeg!! 28 weken is idd al aardig op weg maar tis natuurlijk beter hoe langer je ukkie blijft zitten. Hopelijk blijft het rustig en kun je nog naar huis en zo. Will keep my fingers crossed!!

Caro, ik probeer kraamvisite om de dag of avond te laten komen, want ik heb ook echt nog rust nodig en behoefte om alleen met z'n 3tjes te zijn. Gisteravond laat was lars ook 1,5 uur weer bezig, maar ik wijt dat vooral ook aan darmkrampjes en dat dat meestal 's avonds is. De nacht ging goed en nu al voor 9 uur alles op de rit, gedouched toen ijsman nog thuis was (voor z'n werk), gekolfd, en na de fles in de drager, en sindsdien een heerlijk rustig slapend mannetje tegen m'n borst. Wow, wat 'n rust, stilte en relaxed. En omdat ik m'n handen nu vrij heb kan ik tenminste de boel opruimen en ergste huishoudelijke klusjes draaiende houden. En dat zorgt al voor veel rust in m'n hoofd. Betreft de medicijnen, ik kijk deze dagen even aan en heb komende dinsdag weer afspraak met de kinderarts zodat ik het kan overleggen. Zal sowieso even vragen naar rantidine. Lars heeft ook nog steeds af en toe bloedpropjes/slierten bij z'n ontlasting. Ontlasting is verder wel regelmatig en goed, maar dus af en toe bloed..

Oja, ik merk trouwens de laatste 2 dagen dat lars in z'n slaap ineens beetje hardop lacht, dus ook met geluid erbij in plaats alleen z'n mond in lach, zo grappig :)

Caro, heerlijk uit eten, maar ook spannend en wennen natuurlijk. Wij willen dat ook zeker gaan doen, om ook nog samen wat momentjes te hebben. Mijn moeder komt al af en toe helpen en wennen zoals gister ook met de buikdrager, fles geven en zo..

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Nessie: dat is schrikken. Je hebt dus eigenlijk een soort van weeen? Gelukkig alles goed met de kleine, maar je wordt er wel onzeker van. Hoe lang moet je blijven?

Mukje: wat goed om weer iets van je te horen. Gelukkig blijft je bloeddruk stabiel en doen de jongens het goed. Wat adviseerde de endo arts?

IJs: mooi dat de buikdrager helpt. Ik heb toevallig van de week ook nog gekeken voor een buikdrager, want Lisa krijgt steeds meer last van krampjes.
    Maar jij kan dus weer eens wat anders doen nu je je handen vrij hebt.

Caro: ben benieuwd hoe je het zaterdagavond ervaart! Lekker om met z'n tweeen weg te zijn, maar lijkt me ook wel vreemd zo'n eerste keer.
    Ik merk ook dat het druk wordt nu ik weer meer zelf ga doen en ook nog eens bezoek krijg. Eigenlijk horen we rust te nemen, toch! ;)

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He nien, lisa vandaag 4 wkn oud, lars morgen ook. Grappig eigenlijk, want we waren ook 1 dag verschil uitgerekend, jij dag eerder, en met bevalling ook jij dag eerder, alsof het gepland was hihi..

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dat hebben we mooi gedaan! Of eigenlijk hebben Lars en Lisa dat mooi gedaan ;).

13. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    En dan ook nog eens maar 1 letter verschil in de namen! Hihi

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Das ook waar Tash, grappig!

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hoop dat jullie nachten beter verlopen zijn meiden... Ik heb nog geen oog dicht gedaan.. Is helaas niet allemaal baby's 'schuld'. Mama kon gewoon haar draai niet vinden. En als ik dan eindelijk afzakte, had de lieve schat kramp, honger of begon te spugen... Dus zal nog wat in moeten halen morgen/straks/vandaag ben ik bang. Als't goed is krijgen we vandaag een inbakerdoek binnen. Miss gaat dat een verschil maken? Evi heeft overdag moeite om in slaap te komen en blijven, maar doet't evengoed prima. Maar 's nachts veel kramp en wakker worden. Nu ze bij ons in bed slaapt is dat nog te doen. Dan weet ze dat ze niet alleen is en/of ik kan haar meteen troosten. Maar het zou aan alle kanten natuurlijk beter zijn als ze lekker in d'r eigen bedje slaapt....

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, ik hoop datje terwijl ik dit schrijf lekker in dromenland ligt. Bij ons is het juist 's nachts rustig en slaapt hij voor en na de nachtvoeding zo'n 3,5 uur. Wel horen we wat gepruttel nu en dan, maar geen gehuil en slaapt ook redelijk. We bakeren lars elke nacht in en denk dat dat wel helpt. Misschien ga ik het ook af en toe overdag doen..

Bedje van lars staat aan het voeteneinde van ons bed. Ijsman vond gisteravond dat we binnenkort maar 's moesten proberen z'n wiegje op z'n eigen kamer te zetten omdat ie het snachts zo goed doet..dat vind ik nog te vroeg, ben ik nog niet aan toe..

Ik had gisteravond een breekmoment, alles vd afgelopen 4 weken kwam los...met ijsman alles nog 's doorgesproken, dat hielp wel. Dinsdag maar 's goed overleggen met kinderarst, ijsman kan dan ook mee, dat scheelt..

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Vandaag de officiele opening van het nieuwe pand van ons werk. Ik ga ook een uurtje met lars. Ik kijk ernaar uit om m'n collega's en vele bekenden en ook vrienden te zien en lars te showen, maar zie er tegelijk ook tegenop..hoop zo dat lars beetje rustig is en blijft slapen...ik neem de draagzak ook maar mee voorde zekerheid..en warme dekens en lodger om eroverheen te doen en zo..

18. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Oh nessie, wat een schrik!!
    Gelukkig zorgen de contracties niet voor ontsluiting, ik duim superhard voor je dat het zo blijft!

Alle kindjes zijn inmiddels alweer bijna een maand oud, wat gaat dat hard zeg! Tash, wat rot dat evi ook zoveel last heeft van krampjes. Hopelijk helpt de inbakerdoek!
    Caro, geniet van jullie avondje vanavond! Is best gek hoor, om ineens weer met z'n tweeën te zijn. Maar je kan wel even rustig bijpraten over alle gebeurtenissen. En lekker biefstuk eten! ;->

Ego; heb gesprek met endo arts gehad en dat was zeker verhelderend! Ik moet 6 weken na bevalling afspraak maken voor een echo van cyste en eierstokken. Dan spreken we verder beleid af. Hij stelt voor om in eerste instantie continue pil door te slikken. Dat kan in combinatie met borstvoeding, is niet gevaarlijk voor kind, maar remt wel de productie. Ben ik dus niet zo'n voorstander van, maar eerst maar eens kijken of bv lukt.
    Er is volgens mijn arts inderdaad een ietsiepietsie grotere kans op eierstokkanker als je een endocyste hebt. Maar die kans is nog steeds maar 0,7 % en pas nadat je in de overgang komt. Ik moet sowieso geopereerd worden omdat mijn cyste met darm vergroeid is, maar dat kan ook prima over een aantal jaar, afhankelijk van mijn klachten en kinderwens voor een 4e...??!! Daar had ik eigenlijk nog niet echt heel veel over nagedacht. Behalve dan over wat ik met de overgebleven cryo's wil en dat weet ik echt nog niet.
    Hij wil dus eerst even afwachten wat de invloed van zwangerschap op endo is en na de bevalling een mri maken.

Was wel een beetje gek, nadeel van een academisch ziekenhuis, eerst werden we gezien door een artsassistent. En dat was dus een oudcollega van mijn man. (Mijn man is ook artsassistent, maar dan ortopedie) Is toch 'anders' om door een bekende inwendig onderzocht te worden.. Vervolgens zaten ze nog na te kletsen over de assistentenborrel van vorige week...

Wij gaan dit weekend een nachtje naar een hotel. Even een laatste keer met z'n tweeën, want dat gaat er voorlopig niet meer van komen. Lekker luxe, verder helemaal niets. Heerlijk!

Hoop daarna weer positieve berichtjes te lezen over krampjes, reflux en slapen. Maar vooral natuurlijk van jou nessie!!! Duimduim!

19. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ijs; goed te horen dat het beter gaat met Lars!!
    En veel plezier bij de opening, je zal vast veel aandacht krijgen!

Ben jij trouwens naar een voorlichtingsavond van het emc geweest, over bevalling etc? Vraag mij af of het nuttig is. Krijg je een rondleiding over de verloskamers? Dat staat namelijk niet in de omschrijving.

Lfs!

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Helaas, nog steeds wakker! Zit inmiddels gedoucht beneden met Evi. Mannetje naar de voetbal, heeft sleuteldienst. Het krokt hier wel, maar zal allemaal wel doorgaan. Gelukkig maar een ochtend, dan kan hij vanmiddag evt Evi bezig houden als ik nog even stiekem mijn ogen dicht doe.. ;) Muk, jammer van de arts assistent, maar wel verhelderend dus. Kan me voorstellen dat je nu ook nog niet echt bezig bent met een 4e, haha! En nog lekker een weekend weg! Doen jullie goed! @uit eten: heerlijk! Zou ik ook graag doen, maar kan nog niet weg ivm de bv.. Of we zouden haar al mee moeten nemen.. ?? Alle lieve schattekindjes hier reageren goed op het inbakeren volgens mij, dus hoop dat Evi de voorbeelden goed opvolgt! Oja, iets nieuws hier.. Evi zit onder de babyacne... Zonde, maar gaat vanzelf weer over. Gelukkig net op tijd de foto's gemaakt. Pff.. Wilde nog op iemand/iets reageren, maar weet't niet meer. Zal de vermoeidheid wel zijn, hihi

Deel Deze Pagina