Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @mukje, ach wat fijn die knuffelmomenten met je dochter. En jeetje wat laat in Feb. Nou ja, gaat nu gelukkig opschieten. en heerlijk dat de wiegjes binnenzijn. (foto??).
    Fijn dat je straks wel lekker hulp hebt als je man weg is. En echt vragen ook waar nodig als je het even niet hebt. Goed ook om jezelf denken. knuf

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hele dikke knuff Nessie! Denk aan je! Ook hele dikke knuffels voor alle lieve meiden en (ongeboren) kindjes!

3. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden, fijn dat ik hier even mijn ei kwijt kan!

Arts is inmiddels geweest en de eerste injectie met longrijping heb ik gehad. Toch best heftig idee, maar fijn dat dit soort middelen er zijn.
    Verder lig ik nog steeds doodstil op bed, durf me amper te verroeren. De erge bloeding van vannacht lijkt weg te zijn. Maar durf niet goed naar het toilet of zelfs te douchen, terwijl ik dat laatste wel heel graag even zou willen. Want daar knap je over het algemeen ook wel van op.. Oh ja, heb gelukkig geen contracties, de buik is vrij rustig. Dus dat is positief. Maar het idee dat ons kindje misschien eerder gehaald wordt doordat mijn lichaam weer eens niet mee werkt...pfff. Aan de andere kant, hij doet t wel erg goed in mijn buikje dus ik moet t ook van de goede kant bekijken.

Muk, laat je man het idd maar gewoon bij windsurfen houden :) geen risico's nemen lijkt me als zijn ambitie orthopeed is. Al zal mijn vriend zeggen dat kitesurfen geen risicovolle sport, zolang je maar niet onervaren met windkrachtje 9 het water op gaat :p

4. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Nou nes,
    Hou je taai daar! In welk ziekenhuis lig je eigenlijk?
    Kunnen ze je niet even met de had wassen/ opfrissen oid? Misschien voel je je daar ook weer beter door. Het zit je ook allemaal niet echt mee zeg!
    Gelukkig geen contracties! Wie weet stopt de bloeding nu wel en blijft je kindje gewoon lekker doorgroeien tot 37 weken!
    Maar wel fijn idee dat de techniek al zo ver is hè!

Als ik het nu al vergelijk met 3 jaar geleden.. Toen deden ze niets voor de 26 weken en nu maakt een kind van 24 weken al een goede kans..

Ik duim hard verder voor je!
    Liefs, muk

5. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muk,
    Ik lig in het UMCG (Groningen) dus daar hebben ze ook een neonatologie afdeling mocht t straks nodig zijn. Oh, en ik heb zo straks heerlijk op een krukje gedoucht :D

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He nessie, lekker gedoucht!! Heerlijk he. Douchen is voor mij echt een must elke dag. Dat maakt m'n dag altijd goed. Dus kan me helemaal voorstellen hoe je ervan opknapt. En hou je taai he. Je bent in goede handen in het ziekenhuis. Leuk is anders, maar belangrijkste zijn jij en je kleintje, goede zorg en rust.

Lars was vanochtend erg wakker en duurde en duurde maar, al merkte ik wel dat het meer jengelen en gewoon huilen was en minder lange brulpartijen. Heb 'm in de nieuwe bestelde "banaan" drager gedaan. Hoorde er goede verhalen over, en ook de arts raadde het aan. Vind het niet zo fijn als de babybjorn, want hangt erg veel gewicht aan 1 schouder, maar nu kan z'n hoofd niet zo heen en weer zwiepen zoals in de babybjorn.

Vanaf vanmiddag 14 slaapt ie ineens goed overdag, wow, ben helemaal verbaasd...ligt in de kinderwagenbak in de box, en zelfs als hij af en toe wakker is, ligt hij gewoon rustig te pruttelen en om zich heen te kijken..ik heb we een doek over de bak liggen zodat het redelijk donker is, en de babyfoon camera erop zodat ik kan zien wat ie doet.

Nu vanavond na de fles weer in slaap en in de kinderwagenbak, dus dat geeft wel goede hoop...al ben ik pas overtuigd als we een paar dagen verder zijn...wie weet ;)

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nessie: ik breek even in om jou heel veel sterkte te wensen! Hopelijk blijft de kleine nog heel lang in jouw buik zitten.
    Veel liefs, stiertje

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Stiertje, zie dat je de 15e punctie gehad hebt! Hoe is het gegaan?? Nessie, fijn om even gedoucht te hebben! Ik word er ook altijd een ander mens van.. En IJs, wat heerlijk dat Lars zo goed slaapt in de kinderwagenbak! Miss hier ook maar weer proberen.. In de box sliep ze wel goed, maar nu ze zo'n jeuk heeft van de pukkeltjes is ze steeds aan het schuren. Niet dat dat in de bak opeens minder is, maar miss wel minder prikkels. Vanavond geprobeerd haar boven te laten slapen met als gevolg dat ik de halve avond ook boven was. Elke keer als ze beseft dat we niet in dezelfde ruimte zijn raakt ze overstuur... Overdag ook moeite met slapen behalve als ze bij me ligt. Vanmiddag dus maar samen geslapen op de bank om te zorgen dat ze niet oververmoeid raakt.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tash: lief dat je het vraagt. Opbrengst: 17 eicellen, waarvan 10 rijp. Helaas maar 3 embryo's. Die zitten nu in de embryoscope. Ik mag rond 10 uur bellen naar DD over terugplaatsing (dat wordt morgen of maandag).

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Stiertje toi toi toi voor vandaag!!

Vannacht wel weer uurtje bezig geweest om na de voeding weer in slaap te komen. Ben maar ff met 'm beneden gaan zitten zodat ijsman kon slapen...alleen dacht onze hond gelijk...mooi...gaan we nu naar buiten? :D

Vandaag komt de kinderfysio langs, ben benieuwd

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Sterkte voor jou Nessie. Is wel heftig zeg. Lekker dat je even gedoucht hebt en hopelijk is het vannacht rustig gebleven.

Ijs: nog niet zo wakker dat je de hond 's nachts gaat uitlaten? :p
    Heeft Lars nog goed geslapen?

Hier is de voeding omhoog, nu 5x110 en 1x120 (avondvoeding) en ze heeft tot half 7 geslapen. Was wel even lekker, want gisteren heeft ze bijna de hele dag gehuild.

Gaan jullie met deze kou wandelen? Ik heb wel zin om vandaag even een rondje te gaan lopen, maar vraag me af of het niet te koud is.

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tash: hier ook zo, ze is het liefst de hele tijd bij me en ligt het liefst op schoot. Gisteren kon ik haar niet in bed leggen, bijna alleen maar gehuild.
    Ik heb het boek oei ik groei gekregen en daar staat in dat dat bij baby's van 4/5 weken hoort. Een heel fijn boek, maakt me dan toch minder onzeker.

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik zit aan het ontbijt :p ja als Lars eenmaal slaapt 's nachts dan slaapt ie wel 2,5 tot soms 3,5 uur door gelukkig. Al was is bekaf vanochtend en ben ik terug in bed gaan liggen na het douchen. En saampjes geslapen vanaf 9 uur. Hij ligt nog te slapen met de camera erop (want dekbed en zo)

Dat boek heb ik trouwens ook liggen, gekregen van vriendin, maar nog helemaal niet ingekeken. Goed dat je het zegt, ga ik ook eens inlezen :)

Volgens mij kunnen we best even naar buiten, zolang de kleintjes normaal gesproken goed op temperatuur blijven. Al pak ik Lars wel goed in en dek ook de openingen af, zeker als het waait en volgens mij zou vandaag/morgen een koude wind staan, dus dan wel extra oppassen. Ik wil vanmiddag even een boodschapje halen, dus moet ook wel naar buiten met 'm

Nessie, hoe is het nu met je? Hopelijk alles stabiel!

14. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nessie, hoe is het nu met jou? wel fijn dat je even lekker hebt kunnen douchen. Ik blijf hard duimen voor je meis, dat je mannetje nog lekker warm binnen blijft.

@nientje, ach arme meid zoveel huilen. het blijft rot. Ik heb het boek oei ik groei ook, en dat boodt wel rust voor mezelf. Maar er staan wel veel "donderwolkjes" en dat dit allemaal sprongetjes e.d. zijn. Hoe is het vandaag gegaan met Lisa? O ja, ik wandel liever ook niet met die kou, maar heb het vandaag toch even gedaan, al was het nauwelijks te doen met al die dikke sneeuw wat overal nog ligt. Maar qua temperatuur vond ik het vandaag nog wel te doen. ik had Thyrza goed ingepakt en ook zo'n regenhoes gebruikt tegen de kou.

@ijs, ik ga ook vaak nog terug naar bed als ze 's ochtends voeding krijgt. Heerlijk. Juist omdat ik vaak s middags wil, maar ze me het dan niet toestaat.

@caro en tash, hoe is het met jullie?

meiden ik had een vraagje. thyrza drinkt nu om de 4 uur, en 's avonds drinkt ze dan rond 19.00. Om 00.00 ipv 23.00 moet ik haar dan echt uit een diepe slaap halen om te voeden. Ik heb mezelf al afgevraagd of ik zou kijken hoe lang ze doorslaapt of wanneer ze evt komt. Mijn moeder zei wel dat ze 's nachts echt nog wel een voeding nodig heeft, juist omdat ze nog zo klein is.Denk dat ze nu zo rond de 3700 weegt. Want anders zou ze nog maar 4 voedingen per dag krijgen. En als ik kolf, kolf ik ook maar max 100 cc totaal. Dus denk dat ze dan ongeveer 4x100 drinkt.Zonder de nachtvoeding dan.
    's nachts geef ik haar een flesje van 120cc, maar vaak drinkt ze die niet leeg. Meestal blijft ze dus op 100cc staan. Wat zouden jullie doen?Ik vind het soms zo sneu haar wakker te maken.

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Als Thyrza goed groeit zou ik haar niet wakker maken. Wij hebben Evi vanaf 1 week al niet meer wakker gemaakt. Ze wordt vanzelf wakker. De ene keer na 3 uur, andere keer na 4 uur. Nu afwachten tot ze een keer nog langer slaapt, hihi. Maar ze ligt bij ons in bed, dus dan ruikt ze me en duurt het veel langer voor ze überhaupt doorslaapt. Vandaan ha weer gebeld. Uitslag/pukkeltjes waren vanmorgen nog erger en ze heeft heel veel last van jeuk, arm ding! Nu zalf tegen eczeem gekregen. Mag niet in haar mondje komen, dus gewacht tot ze ingebakerd was. Het lijkt nu al rustiger! Ze slaapt nu ook eindelijk,voor het eerst vanavond. Ze had te veel jeuk. Had ik het nou maar eerder gedaan.... Hopelijk is het echt bter en lijkt het niet alleen minder omdat ze nu slaapt en haar huid dus minder rood is... En hopen dat ze vannacht lekker slaapt!

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    MF, goeie tip over de regenhoes, gister waaide het flink en koud, dus gelijk ook gebruikt!

Tash, hoe is het nu? Is Evi al wat rustiger door de zalf en inbakeren?

Gisteren slechte dag gehad. Sinds de nieuwe medicijn en voeding, ging het 3 dagen eigenlijk best goed, maar vrijdagavond weer in bad en daarna weer continu overstuur en brulpartijen. Gisteren hele dag bezig geweest, wel even naar buiten geweest voor boodschappen, maar zelfs in de maxicosi huilde hij af en toe door..en hij spuugde gisteren ook z'n voeding steeds voor een flink deel eruit... Das voor het eerst. Vooral dat brullen is echt zo zielig en voor ons slopend. Overduidelijk last van voeding en maagzuur. Hij rook ook weer heel zurig. Raar want we gebruiken de ranitidine nu al 4 dagen en je zou zeggen dat het even duurt voordat het helpt en niet gelijk wel helpt en ineens niet meer helpt zeg maar..

Het blijft verder ook na in bad gaan hopeloos. We zouden bijna beslissen niet meer in bad, maar ja, dat kan ook niet. Maar denk dat we nog minder vaak gaan doen, dan maar vaker met de hand wassen. Mijn man denkt dat hij misschien last heeft van z'n huid na het badderen, jeuk of iets dergelijks. Zou ook kunnen, want hij heeft al 2 weken soort exceem op 1 van z'n wenkbrouwen, soort korstjes. Dat smeren we in met lanette vaseline zalf, ook op aanraden vd arts.

Vannacht wel weer rustig geweest. Dat is wel apart dat de nachten eigenlijk altijd wel goed gaan..

Hoe is het met de andere meiden? Nessie, ik duim heel hard voor je dat het stabiel en goed gaat met jou en je kleintje!

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    MF: je hoeft 's avonds laat een kindje niet wakker te maken voor voeding (als hij goed op gewicht is), maar omdat Thirza te vroeg geboren is weet ik ook niet hoe het zit. Morgen misschien even naar cb bellen voor advies?

IJs: wat vervelend dat hij zo huilt na het badje. Dan inderdaad maar even wat minder vaak, hopelijk is dat een oplossing.

Tash: zo zielig dat ze jeuk heeft. Heeft de zalf geholpen? Hoe slaapt Evi dan als ze bij jullie in bed ligt? Ik durf dat niet zo goed, maar jullie hebben vast wel een speciale manier.

Ik ben gisteren ook even naar buiten geweest, maar wat is het koud! Heb een slaapzakje met mouwen gekocht, want ze kruipt snachts een stuk naar boven en dan ligt ze tot aan haar middel boven de dekens. Vanmiddag eens uitproberen.
    Vannacht was ze opeens zo verdrietig aan het huilen, dat heeft ze nog niet gehad. Gelukkig konden we haar troosten. Bijzonder hoe goed je je kindje dan al kent he, we hoorde meteen dat ze verdrietig was en niet huilde van de honger.

Ik heb een nieuwe foto in mijn album gezet. Ze is ingepakt om te gaan wandelen ;). Hebben jullie ook nog nieuwe foto's? Ben benieuwd hoe ze veranderen.

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @tash, hoe is het nu met Evi? Gaat het beter door de zalf? en heeft ze eigenlijk intussen ontlasting gehad? Hoe is het nu met haar krampjes? en met jou?

@ijs,jeetje, idd raar, je zou niet denken dat medicijn meteen helpt en vervolgens niet meer. Hopelijk voelt Lars zich snel weer beter. Ook voor jullie is het soms slopend. En idd dan maar minder badderen en meer gewoon wassen. Is niets mis mee toch. Wel fijn dat de nachten goed gaan.Hoop dat vandaag een goede dag zal worden.

@nientje, wat een mooie foto van je lieve meisje. En wat ziet ze er leuk gekleed uit. Gaat echt snel hoe hard ze groeien.
    Ik moet do naar cb dan vraag ik het wel even na,maar luister vooral ook naar mijn eigen gevoel.

Hoe is het met jou nessie?

En met de andere meiden.

Hier gaat de kleine meid steeds meer spugen en dan huilt ze ook vaak. Johannesbroodpitmeel lijkt nog niet zoveel te doen, maar goed we kijken wel. Verder doet ze het wel goed, qua lekker reageren en spelen in de box.

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Mijn moppie! maar ik ga echt niet lachen hoor mamma! Nou ja, vooruit, beetje dan maar!:D

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat lief! En leuk dat ze net lacht op de foto, dat is mij nog niet gelukt. Blijf het zeggen: ze ziet er echt goed en gezond uit, zou niet zeggen dat ze zo vroeg geboren is.

Deel Deze Pagina