Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat is er veel geschreven de afgelopen dagen. Had even geen puf om mee te doen. Het gaat hier overigens wel goed gelukkig. Wel elke dag huilmomenten, maar dat is meestal alleen als hij slaap heeft en deze niet kan vatten. Hij maait nogal veel met zijn armpjes. Inbakeren lukt niet echt, hij wordt dan vaak erg boos!:) Heel af en toe lukt het me om hem in de Puckababy te slapen te leggen en we hebben twee keer een flanellen doek gebruikt. Gisteravond heeft hij ook weer uren wakker gelegen en maar maaien met zijn armen en uiteindelijk helemaal van streek en steeds maar huilen tot de voeding van 23.00 uur. Daarna sliep hij de nacht als een roosje met om de 4 uur een voeding. Doorslapen zit er hier echt nog niet in helaas. Wel hebben we nu een mooi schema te pakken: 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 - 3.00.

Straks weer kraambezoek! Ga zo weer verder met reageren...

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, hoe gaat het nu met het slapen van Evi? Gebruik je de inbakerdoek bij elk slaapje? Wordt Evi ook wakker van maaiende armpjes of is het omdat ze niet goed alleen kan slapen? Lastig hè dat slapen. Hoe gaat het met de acne?

Nien, jij hebt een voorbeeldig meisje volgens mij. En ze slaapt ook lekker zo te lezen. Heerlijk zeg. Zijn de krampjes al minder geworden?

IJs, fijn zulke acties vanuit het ziekenhuis! Ik moet ook denken aan kma bij Lars. Ook vanwege de huiduitslag en hij had toch ook bloed bij zijn ontlasting laatst? Vindt hij de Ranitidine een beetje lekker? Ben nog wel even heel erg benieuwd hoeveel ml. Lars daarvan moet nemen. Rafael mag 1 ml.. En verder is het veel afzien he, maar gelukkig ook mooie momenten. Hoop dat het voor jullie snel wat rustiger wordt.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    MF, wat vervelend dat Thyrza zoveel huilt. Baker je haar nog steeds in en hoe gaat dat? Rafael houdt ook niet van de Puckababy, hij wil steeds z'n handjes door het gat steken. Zo zielig om te zien! Prachtige foto van Thyrza, echt een hele mooie baby!

IJs, als ik je een tip mag geven voor een erg goede draagzak, de Bondolino! Is een ergonomisch verantwoorde draagzak. Kost wel wat, maar dan heb je ook echt wat. Bedankt voor de tip v.w.b. het ssssssssttttttttttt-en. Heb dat gisteravond ook gedaan en hij werd zowaar rustig en viel in slaap ervan (ook al was dat van korte duur).;) Fijn dat het met IJsman weer goed gaat trouwens. Nog een tip: samen onder de douche. Caroman heeft vanmorgen met Rafael gedoucht en Rafael vond het heerlijk!! Lekker met zijn hoofdje onder de douchestraal, hij genoot er echt van. En slaapt nu al 1,5 uur als een roosje.

Mukje, jammer dat de babykamer niet op tijd af komt, maar gelukkig geen ramp omdat ze bij jullie op de kamer gaan slapen eerst. Hier ook zo'n mooie babykamer, maar hij heeft er bijna nog niet geslapen...;)

Nessie, heb erg met je te doen! Hoe gaat het nu? Wat een spanning steeds. Heel veel sterkte!!

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nientje, idd je zou niet denken dat ze een prematuren kindje is. Qua gedrag en hoe ze eruit ziet. Wel is ze echt een popje. Op foto's lijkt ze vaak groter en voller dan ze is. Vanmorgen gewogen en toen woog ze 3700 (was wel meteen na het eten, dus ben benieuwd wat ze do op cb weegt). En 3700 gram met 9,5 week oud is natuurlijk niet heel veel. Maar ze is flink gegroeid, want ze komt van 2155. Gelukkig maar dat het zo goed met haar gaat. Het is zo'n sterk meisje. Daarom mocht ze ook al zo snel mee naar huis.

@caro, wat fijn dat het beter gaat m,et Rafael. En wat een heerlijk mannetje zeg. Ook al wel aardig gegroeid.Was het gezellig met de kraamvisite? Jullie hebben wel een mooi schema gevonden zo toch.En zolang hij 6 voedingen nodig heeft, dan is het niet anders. Sommige kinderen hebben dat langer nodig. Maar zo oud is hij natuurlijk ook weer niet.
    De puckababy gebruik ik nu nog maar weinig. idd, Thyrza wurmde haar handjes op de een of andere manier aan de bovenzijde eruit. Nu gebruik ik de swaddle me, maar eigenlijk wurmt ze haar armen daar ook vaak nog uit.Maar dat is meestal nadat ze even heeft geslapen. Toch is die best fijn. ik heb ook de pacco piccolo, maar die moet ik nog beetje oefenen. Ik probeerde het gisteren maar ze was enorm boos, dus dat werkte niet echt.
    Voor spugen heb ik nu jhbp, maar het werkt nog niet echt. Hele golven spuugt ze eruit. Zodoende heb ik besloten de 5e fles nog wel te blijven geven. Donderdag bespreek ik het even met cb.

5. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Mf, wat een schatje is het toch!!! En zo lekker lachen! Wel vervelend dat ze nog veel huilt door het spugen en het inbakeren niet echt wil... Ik heb ook de swaddle me en daar wurmt Evi ook uiteindelijk haar armen uit. Maar ze slaapt er wel veel beter mee. Zodra haar arm(en) eruit zijn maait ze zichzelf steeds wakker.
    En idd Caro, ze kan ook niet alleen slapen. We gebruiken de doek alleen voor de nacht. Het inpakken vind ze trouwens ook lang niet altijd leuk, maar wat wij doen (jullie misschien ook wel) is dat we haar klaar maken voor de nacht en dus de swaddle me en dan in bed nog laatste voeding. Dan valt ze daarna rustig in slaap.
    Het slapen overdag blijft een lastig punt. Ze kan/wil niet alleen slapen. Soms wel in de box op haar buik, maar als we haar in de kw/wieg leggen wordt ze bijna meteen weer wakker en is dan ontroostbaar.
    Nien, ze ligt in de inbakerdoek in een wikkeldoek (zag'm volgens mij ook bij jou mf, die van MvM?) tussen mij en de houten wand van de kast in. Ze kan dus nooit uit bed vallen en ook papa kan er niet op gaan liggen. En omdat ze naast mijn kussen lig (en ik zo'n beetje in de goot), kom ik niet eens echt bij haar in de buurt. Maar wel dichtbij genoeg om te troosten en te voeden zonder dat ze al te wakker wordt.

Ijs, dat Lars toch zo reageerd op het badje!! Heb je net als Caro al onder de douche geprobeerd? Evi is pas één keer onder de douche geweest, maar we willen het vaker doen. Laatste twee keer was ook brullen in bad. Maar ze zat natuurlijk ondder de pukkeltjes, dus misschien dat dat idd wel heel vervelend voelt? Hier zijn met de nieuwe zalf tegen eczeem de pukkeltjes al veel minder. Ik hoop dat de vaseline iets gaat doen tegen de korstjes van Lars!

Nessie, ik hoop dat alles nog rustig is bij jou?! Elke dag is er eentje nu natuurlijk...

Caro, mooi schema! Dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent.. :) En wat fijn dat er 's nachts 4u tussen zit!! Dat gebeurd hier nog maar heel af en toe. Is natuurlijk mijn eigen schuld, moet ze maar niet in bed slapen, haha!

Ik ga papa even helpen met klaarmaken van een flesje! Veel liefs meiden

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi allen, ff korte snelle update want gaat niet zo lekker..Lars ligt sinds gistermiddag in het ziekenhuis. Had bloed in z'n ontlasting zondag op maandag, en nu ook geen kleine sliertjes, maar verse en puur bloed + slijm wat eruit kwam toen ik gistochtend verschoonde. Was ook weer 3 dagen achter elkaar erg onrustig en veel overstuur/brullen..was voor mij reden om aan de bel te trekken zeg maar..

Na overleg met 2 kinderartsen tijdens onderzoek gister hebben we met z'n allen besloten 'm een paar dagen op te laten nemen. Voeding is nu geen nutrilon pepti meer, maar neocate. Ook nu geen borstvoeding meer (ik vries het in) om te kijken wat er gebeurd en hoe hij reageert met de neocate. Verder wordt elke luier onderzocht, bloed onderzocht, weer strak schema om de 3 uur en daartussen slapen. Erg goed contact en zorg via een pedagogische medewerkster die deze dagen de zorg voor Lars heeft naast de verpleging en artsen. Zij heeft een babyfoon bij zich en gaat bij elke huil bij 'm kijken en troosten tot ie weer slaapt. Hij heeft een eigen kamer das erg fijn. Rust is nu eerste belangrijkste punt voor Lars en combi met de neocate voeding hopen we dat dat gaat helpen..en dat er hopelijk een reden uit komt, dat zou wel fijn zijn, want tis zo'n machteloos gevoel, wil zo graag dat het beter wordt voor hem..

Wij zaten er helemaal doorheen gister. S'nachts alleen thuis geslapen en ik ben nu paar uurtjes thuis om ook wat uit te rusten (op advies van pedagogische medewerkster).

Heb gauw nog een extra pacco doek besteld, want met wassen is 2 stuks wel zo fijn om af te wisselen.

Caro, ranitidine moesten we 0,9 ml geven 2x per dag.

Hijnkrijgt trouwens ook nog andere zalf voor de uitslag/schilfers op z'n voorhoofd.

Xxx

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    IJs, meid!!! Wat een spanning joh... Jullie zullen wel helemaal uitgeput zijn. Dat arme mannetje! Schrikken dat er zomaar bloed en slijm in zijn luier zat. Gatsie! Weet je al hoe lang hij moet blijven? En wat gaan ze nu allemaal doen? En dat jij alles afkolft en invriest... Respect hoor! Echt knap.. Vind dat je heel sterk klinkt in deze situatie! Als je je ei kwijt moet weet je ons te vinden! Hele dikke knuff

8. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    O ijs spannend meis. Dikke knuf.

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Jeetje IJs, wat vreselijk rot voor jullie! Lijkt me heel erg moeilijk, ook al kon het zo ook niet langer. Goed dat er nu goed naar Lars gekeken gaat worden en hopelijk weten ze snel wat er aan de hand is met hem. Arm mannetje en arme jullie. Wat een stilte in huis nu zeker, bah. Hoop dat jullie ook een beetje je rust kunnen pakken door middel van slaap. Dikke knuffel en veel sterkte!

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Schreef ik laatst nog dat we zo'n mooi schema te pakken hadden... vannacht en gisternacht kwam meneertje ineens om de 3 uur alweer! Overdag lukt het makkelijk om er 4 uur tussen te laten, maar nu ineens dus 's nachts veel eerder wakker! Balen... En heel stom, vannacht na de voeding kon ik helemaal niet meer in slaap komen en ben tot 7.00 uur wakker geweest, terwijl Rafael lekker lag te slapen...:( Daarna nog wel heerlijk met z'n tweetjes in ons bed gedommeld! Ik probeer hem nu overdag wel in zijn kamertje te laten slapen en zo weinig mogelijk beneden overdag. Hij wordt dan toch steeds wakker en zo kan hij ook aan zijn kamertje en ledikant gaan wennen. 's Nachts nog lekker in het wiegje naast ons. De avonden is hij altijd erg onrustig en hij ligt dan lekker beneden... bij ons / op ons ;). Heb nog een leuke foto schiet me net te binnen. Hier heeft hij zijn slaapzak aan (dan heeft hij toch minder last van zijn beweeglijke armpjes en 's nachts kan ik ze makkelijker onder de dekentjes stoppen).

DSCF5542.jpg

11. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    ijs lieverd, heel veel sterkte en dikke knuffel voor jullie. Hopelijk knapt Lars snel op. Gelukkig houden ze hem goed in de gaten. verder sluit ik me aan bij wat de andere meiden zeggen. xxx

@caro, geweldig lieve foto zo.

12. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Caro, wat een geweldige foto zeg! :) Soms lijken ze zo snel groot te worden, maar op zo'n moment zijn ze nog heel klein hè?! Jammer dat hij het schema niet doorzet. Maar dat komt vanzelf.. Schijnt... Hihi!

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Sterkte Ijs! Wat een schrik. Knap dat je blijft kolven zeker nu je al zo moe bent. Gelukkig dat jullie goede begeleiding hebben en hopelijk kan Lars snel naar huis. Hoe is het gisteren en vannacht gegaan? Dikke knuffel.

Leuke foto Caro. Hij ligt heerlijk in zijn slaapzak! Balen van het schema. Hier precies zo, geen schema meer te bekennen. Maar neem aan dat dat wel weer goed komt?!

De laatste dagen huilt ze bijna alleen maar. Alleen 's nachts slaapt ze gelukkig heel goed, maar de rest van de dag niet. Ik doe haar nu dagelijks in bad, want dat vindt ze heerlijk en daar heb ik dan zelf ook veel plezier in.
    Ik baal ontzettend van het koude weer, want wandelen vindt ze heel fijn, maar ga nu niet teveel buiten lopen met haar. Word zelf ook een beetje chagrijnig van het binnen zitten (zoals jullie vast wel merken aan mijn berichtje :p).

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes, moest er gister flink van huilen toen ik het gauw tussendoor las..we hebben inmiddels zoveel geprobeerd dat we er allebij flink doorheen zaten, niks lijkt te helpen, en het ergste is dat je niet van zijn signalen op aan kan. Ondanks dat ik vrijwel zeker weet dat we het allemaal zo goed mogelijk doen voor hem, en we eindeloos geduld hebben gehad, zakt het vertrouwen steeds meer in onze schoenen..

Gelukkig doet hij het wat beter sinds hij op het strakke prikkelarme schema is gezet en de neocate voeding. Hij slaapt nu veel vaker overdag. Af en toe heeft hij nog momenten, zoals ook vanochtend toen ik erbij was. Zo kunnen ze allemaal zien hoe hij tekeer gaat. Gelukkig helpt het dus wel om alles zo kort mogelijk te doen en hem zo snel mogelijk terug in bed en daar blijven troosten. Dus niet meer oppakken, maar wel blijven troosten en/of even rechtop houden in bed en zo, sussen, speen aanbieden, doekje over z'n hoofd of hand over z'n ogen. Alshij dan uiteindelijk slaapt kan hij blijven liggen en wordt ie niet meer wakker van het terugleggen in bed.

Om een lang verhaal kort te maken, het lijkt inderdaad dat voeding een belangrijke oorzaak is, en tegelijk ook de reflux en het feit dat Lars een heel alert mannetje is waardoor hij erg moeilijk in slaap komt.

Omdat hij altijd zo veel dronk (troost drinken) kreeg hij ook teveel binnen wat ook weer problemen gaf. Zo stapelden alle problemen steeds op...

Vanmiddag gaan we weer terug en omdat de nachten altijd goed gaan, mag hij vannacht thuis slapen (ook om ons niet te laten ontwennen en vertrouwen te houden) en dan morgen weer hele dag naar ziekenhuis met de pedagogische medewerkster om te kijken hoe het dan gaat, alles samen doen en overleggen. Erg fijn dat het zo kan, begeleiding is echt super. Omdat de pedagogische medewerkster niet op vrijdag werkt doen we het zo, dan kunnen we de hele donderdag nog samen doorbrengen en kijken hoe en wat.

We gaan ook z'n wieg op z'n eigen kamer zetten, en voortaan alles op zijn kamer doen, voeden, verschonen, bad. Zo doen ze het nu ook in het ziekenhuis en dat lijkt te helpen. Wordt dus wel saai en weinig knuffelmomenten of uitstapjes en zo, maar dit is het beste voor nu en de komende weken..en we pakken nu alles aan wat lijkt te helpen, en vooral zoveel mogelijk rust is in mijn ogen erg belangrijk..

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Caro, super lieve foto zeg!

Nien, ik moet zeggen dat m'n discipline betreft kolven wel wat slapper is hoor,maar vooral omdat ik merkte dat vaker kolven niet veel meer opbracht als wat minder vaak. Nu we 2 nachten konden doorslapen heb ik snachts ook niet gekolfd en ivm met op en neer naar ziekenhuis ook minder, nu zo om de 4 soms 5 uur. Het is puur voor m'n eigen bestwil ivm cyclus en endo. Want ik weet niet of het ingevroren moedermelk straks nog gegeven kan worden ivm de speciale voeding..

Invriezen was ook nog ff puzzelen trouwens, want na 2 dagen was ik wel door m'n flesjes heen. Doe het nu in een ijsblokjes bakje, wat ik eerst steriliseer en om het bakje ook nog een diepvries zakje zodat het in de vriezer niet open en bloot staat zeg maar. Zodra het is ingevroren druk ik de blokjes eruit en doe dat in 1 groot zakje in de vriezer, zodat ik het bakje weer beschikbaar heb voor een nieuwe ronde (heb 2 ijsblok bakjes zodat ik kan afwisselen)

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ijs, ik doe het in ijsklontzakjes.. Misschien een idee? Hoop dat je dit een beetje vol kan houden! Ik denk aan je en zal vanavond een kaarsje voor jullie branden! En hopelijk een rustige nacht en goede dag!! Dikke knuffel

17. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ijs, wat heftig meis! Fijn dat jullie nu een goede begeleiding krijgen in het ziekenhuis. Hopelijk gaat het snel beter met Lars, en kunnen jullie ook een beetje tot rust komen.

@hier: afgelopen dagen waren hier goed voor een televizierring in de categorie soap :) ik weet niet meer precies wat ik al had geschreven dus wellicht dubbel..
    Ik lig momenteel nog steeds in het ziekenhuis. Ik mocht vorige week donderdag naar huis, maar woensdagnacht kreeg ik hevige bloedingen. Donderdag ging dit wat door en is besloten te starten met longrijping injecties. Na weer een onrustige nacht en veel harde buiken, moest ik vrijdag aan de weeenremming en bloedtransfusie. Daarboven op nog een AB-kuur tegen een blaasontsteking. In de loop van vrijdagsmiddag kreeg ik het echter benauwd en last van pijn op mijn borst. De zaterdag en zondag hebben in het teken gestaan van heel veel onderzoeken om ernstige longcomplicaties uit te sluiten. Ik heb longfoto's, trombose echo's, ct-scans en divers bloedonderzoek gehad. De longartsen zagen wat vocht in en achter de longen, waarvan ze dachten dat ik een zeldzaam geval was waarbij de weeenremming de oorzaak was. Dus gestopt met de weeenremming en aan de vochtafdrijvende antibiotica. Ook waren er op de ct-scan vlekjes op mijn longen te zien, wat wees op een virale infectie. Helaas bleken de virale infectie testen negatief dus beetje vaag. Een andere oorzaak kon nog de bloedtransfusie zijn, omdat ik deze tegelijkertijd ben gestart als de weeenremming. Inmiddels voel ik me alweer wat beter qua benauwdheid maar het is niet echt een fijn idee dat de oorzaak onbekend is. Met name omdat tijdens de keizersnede ook (veel meer) bloedtransfusie zal moeten worden toegepast... Maar goed, zondagnacht zijn de bloedingen ook weer losgebarsten. Zodanig dat we maandag echt dachten dat ze de kleine gingen halen. Maar nu zijn we 2 dagen verder en het bloedverlies lijkt wat minder te worden, dus we koesteren elke dag maar dat ons mannetje nog in mijn buik zit. Vandaag zelfs weer geüpgrade naar een twee persoonskamer en alle apparatuur is verwijderd (geen katheter meer joehoe!!). De angst is er nog wel heel erg, want het is echt een achtbaan van emoties geweest. Het kan op elk moment veranderen, maar ik probeer nu goede moed te hebben dat we misschien de 32 week kunnen halen. Ik moet nog maar niet teveel nadenken over de keizersnede, want dan schiet ik in de stress over het mogelijke bloedverlies en eventuele verwijdering van de baarmoeder. Hopelijk is het geluk ons de komende tijd wat gunstiger gezind!

Pffff....nou hoop dat dit niet een te warrig verhaal was maar ben blij dat ik hier het ff kwijt kan :)

Lfs

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Tjee nessie, das niet mis en je wordt niet gespaard zeg maar gerust. Ik hoop echt dat alles rustiger wordt en je zolang mogelijk kunt rekken. Gezondheid voor zowel jou als je kleintje is super belangrijk. Maar je bent in goede handen en zolang je zelf ook alert bent en meedenkt met de artsen kun je niet meer doen dan je best. En vergeet niet, dat 29 weken al heel wat is tegenwoordig, je kleintje heeft heel goede kansen ook nu al. Maar iedere dag is er 1, al is jou gezondheid ook erg belangrijk!

We denken met z'n allen aan je en sturen alle positieve steun in gedachten jou kant !! Heel veel knuffels voor jou, je man/vriend en natuurlijk jullie ukkie die het al zo goed doet en tot nu toe vol houd in jou warme buik

Xxx vanuit het vlietland ziekenhuis

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Tash, thanks voor de tip, maar ijsklont zakjes wordt afgeraden omdat dat zachte plastic zou reageren met bepaalde bacterien in moedermelk. Dus alleen hard plastic bakjes of glas zou goed zijn voor opslag van moedermelk, vandaar dat ik ijsklontbakjes gebruik en daar overheen ter bescherming diepvries zakje maar dat komt niet in aanraking met de moedermelk. Weet natuurlijk niet of dit nou echt het beste is, maar op diverse website wordt dit dus zo aangeraden om alleen op te slaan of in te vriezen in hard plastic of glazen bekers/bakjes

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oh,ok... Dan moet ik nog maar ff kijken hoe ik het verder ga doen! Had deze tip van de kraamhulp gekregen, maar ga het nog maar eens navragen dan! Nessie, wat een achtbaan idd!! Tjoh... Het zou wel heel goed zijn om de kleine man zo lang mogelijk binnen te houden, maar wat een stress joh! En miss een stomme vraag, maar ik vroeg me af of al dat bloedverlies nog kwaad kan voor hem. Krijgt hij niet tekort bloed/voedingsstoffen/etc? En dan die rare dingen van jou waar geen oorzaak van te vinden is.. Kan me voorstellen dat dat je ook niet loslaat! Hoe gaat het met je man? Trekt die het nog een beetje?? En wat is precies de zorg die je hebt wat betreft de keizersnede? Het bloedverlies of nog andere dingen ook? Kunnen ze je vanuit het ziekenhuis geen rustgevende dingen vertellen of je beter inlichten zodat je je minder zorgen maakt? Ook voor jullie gaat hier een kaarsje aan! Ga het meteen doen lieverds! Knuff

Deel Deze Pagina