Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Voor jullie en jullie schattekindjes

Bijgevoegde bestanden:

2. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Lief Tash!! Xxx

3. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    :)

Manlief heeft het er best moeilijk mee. Hij slaapt erg slecht en werkt ook nog onregelmatige diensten.. De angst die ik met name heb voor de KS is dat ze hebben aangegeven dat ik veel bloedverlies kan hebben, en dan bloedtransfusie krijg. Terwijl het eigenlijk onduidelijk is of daar mijn longklachten vandaag kwamen dit weekend. Daarnaast kreeg ik letterlijk de vraag hoe gehecht ik was aan mijn baarmoeder...;) Als ze het bloedverlies namelijk niet goed kunnen stoppen, zullen ze als we hierna geen kinderwens meer hebben sneller overgaan tot het verwijderen van mijn baarmoeder. Tja...wat moet je daar nu op antwoorden. We zouden met 1 gezond kindje ook dolblij zijn, maar wat als hij het niet redt door vroeggeboorte oid. En we hebben nog 3 cryo's...nou ja, de schrik zit r aardig in.

Xx

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Pfff... Dat is idd nogal wat Nessie!!!
    En die problemen met je longen kan dus door de transfusie komen? Heftig! En nog veel heftiger dat ze gevraagd hebben of ze eventueel je baarmoeder mogen verwijderen... Dat is echt heel moeilijk. Ik neem aan dat ze dat alleen in geval van nood doen? Of als er geen kinderwens meer is dat ze dan bij 'een' bloeding ook je bm eruit willen halen. Jeetje... Kan me goed voorstellen dat je dat liever niet wilt.
    En je man zit er aardig doorheen dus... Arme ziel. Wel logisch ook als ik het zo lees. Hij heeft naast dit alles natuurlijk zijn werk ook nog en dan idd ook nog onregelmatige dienst. Jullie krijgen hopelijk na de bevalling (over een week of 5 minimaal!) meer rust. Dat die kleine man het dan maar goed doet!

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, moeilijk voor jullie hoor! Wel fijn dat Lars vannacht thuis is. Hoop dat jullie een goede nacht hebben. En ja, jullie doen er alles aan, maar soms is het zo complex dat je de zorg even uit handen moet geven. Maar het is natuurlijk niet wat je ervan had verwacht en dat lijkt me best moeilijk. Het kan vanaf nu in ieder geval alleen maar beter worden. Knuffel voor jou en IJsman.

Nessie, jij zit ook in een emotionele achtbaan zeg... Je krijgt heel wat voor je kiezen! Het is nogal wat om te horen te krijgen dat ze je baarmoeder misschien moeten verwijderen. En dan al die onderzoeken die je moet ondergaan. Hopelijk krijg je geen bloedingen meer en blijft je zoontje nog heel wat weekjes lekker veilig in je baarmoeder zitten. Heel veel sterkte en ook voor je man!

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Na een nacht met maar een paar uur slaap, heb ik vandaag de Pacco-inbakerdoek besteld... Rafael was na de nachtvoeding om 3.00 uur zo vreselijk onrustig, steeds maaien met zijn armpjes en kreunen en doen. Eerst werkte het nog wel om zijn armpjes (met slaapzak) stevig onder de dekens in te stoppen, maar sinds vannacht weet hij ze met gemak er weer uit te wurmen. Daarnaast vandaag voeding voor hongerige baby's gekocht, omdat hij zo gulzig is met drinken en in de nachten veel vroeger om zijn flesje komt. Ga dit dan mengen met de standaardvoeding. Tja, ga het maar gewoon uitproberen allemaal... alles voor een goede nachtrust, want ben steeds zo moe! En dan al dat kraambezoek er nog steeds bij... gisteren, vandaag, morgen, vrijdag... Het weekend gelukkig niets en dat houden we lekker zo.:)

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Caro, de pacco doek werkt echt goed, je mag 'm vrij strak doen, en daarmee heeft ie geen mogelijkheid om z'n armpjes eruit te wurmen. Bij dicht doen is Lars nog flink boos, maar hij heeft erg erg baat bij als hij eenmaal in slaap is, dan wordt hij niet meer wakker van z'n eigen gemaai. In het ziekenhuis gebruiken ze ook pacco's.

Lars slaapt nu weer inmiddels na de 2e voeding thuis, dus so far so good. Wel altijd even onrustig als we hem weer op bed leggen, maar daarna valt hij in slaap. En nu op z'n eigen kamer met de babyfoon. Ben benieuwd hoe dat vannacnt gaat en of ik gerust genoeg ben om te kunnen slapen...we zullen het meemaken.

Trusten!

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoe is het gegaan vannacht IJs? Hoop een rustige nacht. Zal best raar geweest zijn dat Lars op zijn eigen kamer lag. Denk dat wij er binnenkort ook aan gaan beginnen... voor m'n eigen rust wel beter. Klinkt goed vwb de Pacco. Hoop dat het hier ook gaat helpen.

Ik vannacht weer slecht en kort geslapen. Denk ongeveer 3,5 uur in totaal, pffffffff... Na de voeding van 3.00 uur amper meer geslapen. Rafael onrustig met veel geluidjes en gekreun, ook weer zijn armpjes boven de dekens. Deze paar keer weer teruggestopt onder de dekens. En om 6.00 uur kwam meneertje alweer voor een voeding! Ben nu met hem beneden en hij ligt lekker in de box te kraaien van plezier hihi. Hebben zo'n muziekmobiel van Tiny Love en die vindt hij helemaal geweldig. Normaal probeerde ik dan samen met hem nog wat te slapen boven (wat vaak maar even lukte) en dan gingen we pas laat in de ochtend naar beneden. Nu dus maar eens wat vroeger de dag beginnen... wie weet helpt het! Caroman neemt morgen misschien vrij zodat hij de nacht kan doen vannacht en ik op de logeerkamer kan. Hij slaapt doordeweeks op de logeerkamer, zodat hij z'n rust wel krijgt i.v.m. werk. Pfffffffffff, voel me echt geradbraakt!:)

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoe is het vannacht gegaan IJs? En heb je zelf ook nog wat kunnen slapen?
    Van Avent heb je speciale bakjes om bv in te vriezen, misschien is dat nog wat?

Nessie: Wat heftig zeg. Ik hoop dat jullie kleintje nog een tijdje blijft zitten en dat het met jou ook snel beter gaat.
    De beslissing of je je bm wil houden of niet moet je hopelijk niet perse nu maken, dat lijkt me niet te doen. Veel sterkte en dikke knuffel.

Caro: zou wel lekker zijn als je man vrij kan nemen, kan me voorstellen hoe hard je toe bent aan een nacht goed slapen.

Tash: wat een lieve foto.

Mf en Mukje: hoe is het?

Gisteren schreef ik dat Lisa veel huilde en gisteren de hele dag niks aan de hand. Moet ik vaker opschrijven ;).

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat fijn dat het goed ging met Lisa gisteren, Nienntje! Ja, zo wisselt het elke dag zo ongeveer. Hier althans wel!

Vanmorgen lag Rafael heerlijk in de box te genieten van de Tiny Love-muziekmobiel en ineens was het stil... lag hij lekker te slapen! Armpjes mooi naast zijn hoofdje... Dekentje over hem heen gelegd en toen voor mezelf snel een deken en kussen opgehaald en me geïnstalleerd op de bank om ook te gaan slapen. Werd hij na een kwartier weer wakker door zijn maaiende armpjes.;) Heb hem toen bij me genomen op de bank en zo hebben we met z'n 2-en nog 2 uur geslapen! Voel me iets meer mens nu. Nu ligt hij ook te slapen trouwens... in de Puckababy nog wel! Het was even protest, maar nu snurkt hij lekker.:D Kan ik me zo even gaan douchen.

11. Lenali

Lenali Actief lid

6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Ik lees nog steeds mee, maar vooral: ik leef mee! Met alle heftige en minder heftige gebeurtenissen. Ik duim voor de dames in het ziekenhuis (zelf of door kind) en leer mee over alle onrustige babies en voedingsperikelen. Ben zelf vooral heel druk met werk en voel me daar wel eens schuldig over, maar alles lijkt tot zover helemaal goed te gaan, dus ik mag niet klagen...

Heel veel sterkte met alles en ik blijf op de achtergrond meeleven/huilen/lachen en ik duim voor jullie!

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ijs, hoe is vandaag en vannacht gegaan? Wel fijn dat de begeleiding die jullie krijgen goed is. je hoort weleens anders. En het is allemaal al erg emotioneel, dus dan is het wel fijn dat je een goed gevoel hebt bij de manier waarop ze met jullie en Lars omgaan. Dikke knuf meis

@nessie, meis, wat ben ik blij om van je te horen. Ik begon me al zorgen te maken. En helaas terecht. Jeetje, wat jullie allemaal meemaken. Pff.. zo zwaar moet dit zijn voor jullie beiden. Wel fijn dat beebje er nog in zit. En hopelijk blijft dat nog even zo. Maar jouw gezondheid is ook erg belangrijk. Hoe rot ook, ik ben blij dat je in het ziekenhuis ligt en ze je zo goed in de gaten houden. Want er moet snel ingegrepen worden mocht het nodig zijn. Meis, hou je haaks en ik denk aan je.

@caro, fijn dat je vanmiddag even geslapen hebt. Heerlijk zo saampjes met Rafael. Tja, Thyrza gunt mij ook mijn rust niet als ik even met haar mee wil slapen. En ik kan niet slapen op de bank. Heb je de pacco al gebruikt?

@nientje, wat fijn dat Lisa een goede dag heeft gehad. Hopelijk vandaag weer. Het zal ook allemaal wel sterk wisselen (tenminste bij mijn meisje wel).

@tash, wat ben je toch een lieverd. Kreeg gewoon even kippenvel van die foto van de kaarsjes. Hoe is het nu met jou en Evi.

@mukje, hoe gaat het met jou?

Hier, enorm moe, dus ik duik na dit bericht mijn bed in. Thyrza was de laatste nachten steeds vroeg wakker en dan onrustig. zodanig dat ik dan steeds niet meer slaap of bijna in slaap val en zij weer begint te huilen. De jhbpmeel begon wel iets te doen, maar ze kreeg er ook keiharde ontlasting van waardoor ze nog harder huilde dan ervoor. Dus nu gestopt en lactulose aan het geven in de hoop dat het wat zachter wordt. Daarna probeer ik het wel weer met minder, want nu spuugt ze meteen weer meer. Vannacht dacht ik bijna dat ze in het verslikken na het spugen bleef. Het was even zo ontzettend eng. Maar gelukkig later weer goed. Vandaag heeft ze haar eerste prikjes gehad. Ze huilde even, maar was meteen daarna weer stil toen ze klaar was. Nu is ze de hele dag suf en als ze even wakker is dan huilt ze. Ze had vanmiddag ook wat verhoging, maar niet ernstig ofzo. Ik hou het in de gaten. Meiden, ik stop en duik snel mijn bed in. Dikke knuffel voor iedereen hier!

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    MF, dat verslikken heeft Rafael ook een keer gehad. Leek bijna alsof hij er in stikte, zo eng! Vervelend dat Thyrza zo onrustig is de afgelopen nachten. Geef je eigenlijk nog borstvoeding? Hoop dat jullie een goede nacht hebben samen.

Rafael ligt sinds anderhalf uur in het ledikant op zijn slaapkamer. Hij heeft de Puckababy aan, maar is hier nog niet zo blij mee. Hij was behoorlijk aan het protesteren net in zijn bedje, maar toch maar even doorgezet (met troosten tussendoor) en nu lijkt het alsof hij in dromenland is... De Pacco werd vandaag bezorgd, maar nu ontbreekt er een stuk waar het klittenband mee vastgezet moet worden. Een fabricagefout... Nu kan ik morgen een andere doek halen in het filiaal van Babydump in Groningen. Heel irritant, maar ja het is niet anders.

Tash, hoe gaat het eigenlijk met de acne van Evi?

Lenali, leuk om wat van je te horen. Fijn dat je zwangerschap goed verloopt! Geniet er lekker van.

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    De nacht gister ging zoals gewoonlijk goed, maar vlak voor ik weer naar het ziekenhuis zou gaan gisterochtend weer huilen...en dat heeft ie ongeveer de hele dag vol gehouden tot 22 uur gisteravond. Dus de 3e dag ziekenhuis was de slechtse van de 3. Zelfs de pedagogische begeleidster (zeer kalm persoon) gaf toe dat dit wel pittig was en Lars echt wel naast de problemen ook heel erg alert en veel energie heeft (net als z'n papa ;) en tja, de eerste 2 dagen in ziekenhuis was hij al moe en had hij daardoor gewoon weer betere/rustigere dagen.

Maar bij mij zakte de moed wel weer meer in m'n schoenen gister, tis gewoon zo slopend om hem zo druk te zien en niet tot rust te komen...en ik hou me meestal wel rustig, geduldig en sterk maar breek ook af en toe. Moet de spanning ook kwijt..ben ook maar een mens..

Gesprek met de arts en begeleidster samen was wel fijn. De testen zijn nog niet bekend, dat volgt komende week (o.a koemelkallergie test). Wel was al een uitslag bekend voor algemene overgevoeligheid test voor allergie en voeding, en daar zat wel aantoonbaarheid in, dus dat is al een beetje houvast, nu de rest vd testen afwachten...ondertussen gaan we nog een week door met de neocate voeding (want verandering van voeding duurt meestal 2 weken voor effect).voorlopig even geen medicijn voor de reflux, om 1 ding tegelijk uit te proberen en dat is nu eerst voeding..

Wel balen want het was sinds gister weer de hele dag de hik, slikken, hijgen e.d...waardoor hij ook wakker bleef en zichzelf steeds drukker maakte. Van alle geprobeerd qua houdingen, boertje doen, 123 speen op de fles en voeding nog wat dikker...zo blijven we dus doormodderen.

En tja, zoals ook te verwachten was hij gisteravond helemaal bekaf dus in slaap en doorgeslapen tot 7 uur vanochtend :$. Wel zo fijn voor ons, want nu ben ik weer wat fitter voor een nieuwe dag...:)

Het voelt beetje als elke dag proberen te overleven met z'n 3en, genieten is er helemaal niet meer bij, behalve kleine momentjes voor en tijdens de voeding. Leuk is anders, maar ik heb het eigenlijk al weken zo in m'n systeem zitten, het is zoals het is, al kan ik het nog niet altijd accepteren en heb ik dus wel momenten dat ik er even heel flink van baal en de spanning eruit moet in de vorm van een flinke huilbui...en, ondanks alles nog steeds een heel diep dankbaar gevoel en vertrouwen dat het heus wel een keer beter wordt en het genieten echt nog wel komt..ff doorbijten dus..

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Och Ijs, tuurlijk moet je gewoon toegeven en de tranen laten lopen. Sowieso ben je zelf nog niet 100% herstelt van een bevalling en dan nu ook nog Lars in het ziekenhuis. Het zal allemaal zwaar genoeg voor je zijn, dus schaam je niet als je af en toe eens goed moet huilen. Wel goed dat je vertrouwen hebt, helpt je vast ook wel en een goede nachtrust is helemaal lekker! Op naar een goede dag vandaag!

MF: Och wat zielig dat ze nu obstipatie heeft, hopelijk helpt de lactulose snel. En ook nog eens de eerste prikjes, maar gelukkig viel het mee. Geen verhoging gehad? Meestal slapen ze daarna goed, dus hopelijk heb je zelf ook wat bij kunnen slapen.

Lenali: leuk om wat van je te horen en fijn dat het goed met je gaat. Geniet van je zwangerschap, gaat allemaal zo snel!

Caro: Niet echt handig dat je bestelling niet goed was en je heen en weer moet gaan rijden. Gaat Rafael mee in de auto? Vindt hij het leuk? Lisa vindt auto rijden heerlijk.

Lisa heeft trouwens ook regelmatig de hik, kwaad dat ze dan is! En dan wordt de hik alleen maar erger. Weet iemand of daar iets aan te doen is? Andere speen ofzo? Ze drinkt snel en heeft nu Avent speen 1.
    Vandaag 6 weken geleden bevallen en ik heb nog steeds bloedverlies en de knip is ook nog niet genezen. Maandag nacontrole bij de vk, ben benieuwd.

16. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, schrijf het hier in ieder geval maar lekker van je af, dat lucht vaak ook al op. Kan me zo goed indenken dat je af en toe breekt. Zo hadden jullie het je ook niet voorgesteld. Ik heb erg met jullie te doen. Jullie moeten hier doorheen en dan straks hopelijk een rustig en tevreden mannetje als alle medische oorzaken onder controle zijn. Het gaat nu natuurlijk allemaal dubbelop... en een temperamentvol karaktertje en dan ook nog last van lichamelijk ongemak. Denk veel aan jullie en hoop dat het snel beter gaat met Lars! Dikke knuffel!

Nien, ja Rafael vindt autorijden ook fijn. Meestal valt hij al snel in slaap. Vervelend hè die hik. Rafael heeft ook minimaal 1 keer per dag de hik. Ik vrees dat er niet veel aan te doen is. Wij geven dan meestal zijn vitamine D op een lepeltje. Door het slikken (tegendruk) gaat de hik soms weg. Een lepeltje water kan ook.

Caroman heeft vannacht de nacht gedaan, heerlijk voor mij. Ben wel vaak wakker geweest, maar dat zit er nu natuurlijk in na al die gebroken nachten. Toch heerlijk geslapen en ik voel me lekker fit. Vannacht mag ik weer op de logeerkamer!:) Rafael heeft in de Puckababy geslapen. Ik had gehoopt dat hij wat langer door zou slapen tussen de voedingen, maar dat was helaas niet het geval.;) We moeten nu gewoon even doorzetten met het inbakeren, want ik zie wel duidelijk dat hij er baat bij heeft. Slaapt veel rustiger doordat hij niet meer kan maaien met zijn armpjes. Nu ligt hij ook weer in de Puckababy. Vannacht de Pacco uitproberen... ben benieuwd. En dan misschien volgende week de nachten op zijn eigen kamertje in zijn ledikant. Zal hem wel missen naast me 's nachts, ondanks dat ik vaak wakker lig van zijn geluidjes.

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Nien, dat duurt idd wel lang je bloedverlies en knip. Al lees je wel meer dat dat kan hoor. Bij mij is het met ca. 4 wkn gestopt, knip was eigenlijk al heel snel goed genezen, al was de enorme pijn na 2 wkn pas weg. Wel heeft de vlos na 1 week een hechtingknoop eruit gehaald die helemaal ingekapseld was en de boel op spanning zette, en pijnlijk dus. Goed dat je het na laat kijken.

En de hik, tja ook bij Lars (wat heeft hij eigenlijk niet..:(), en altijd na z'n voeding als hij bijna in slaap valt..:x, hopelijk is dat..

Caro, goed dat je zo kan afwisselen met je man. Ook wij zijn elkaar erg aan het afwisselen, we moeten wel, anders is het echt niet vol te houden. Ook omdat ik nog kolf, doen we vaak alles samen, de één fles klaar maken, de ander verschonen en fles geven, en ik dan kolven en hem weer op bed leggen. MF, ik heb echt heel veel respect voor jou, lijkt me echt zwaar om het alleen te doen allemaal, al denk ik wel dat je het "gewoon" doet. Maar toch, ik zou echt gek worden zoals het nu gaat met Lars..pfff...

Vandaag nog steeds so far so good. Hij is erg rustig en slaapt nu nog steeds na de 2e voeding van 10 uur.

Gelijk maar 's een slaaplachje op de foto gezet, beetje half lachje, meestal een echte big smile, maar dat lukt niet op de foto ;), en nog wat foto's in m'n album gezet. Ik heb nu weer even de tijd, dus gauw wat dingen doen ook in huis en zo..:)

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ach ijs! Het is wel een geweldig mannetje hoor! Helemaal verliefd! Verder hou ik't ff kort, sorry.. Acne was bijna helemaal weg dus gister niet gesmeerd. Vandaag wel weer een paar plekjes gespot en alsnog beetje zalf erop gedaan. Maar gaat echt heel goed! Krampjes worden steeds minder en daardoor slaapt ze ook beter. Overdag slapen in de kw gaat al een paar dagen heeeel goed! Helemaal trots! Nu weer snel spullen pakken voor weekendje weg met mijn familie. We hebben besloten maar 1 nacht te gaan. Zijn smalle bedden, dus weet niet of ze bij me kan liggen (gelukkig slaapt ze in de kw nu, kunnen we dat proberen voor de nacht). En we zijn met zo'n 48 personen die niet ontzettend rustig van aard zijn, hihi. Zelf altijd gesloopt na het weekendje en ben dus erg benieuwd hoe Evi er op reageerd! Hopelijk raakt ze niet oververmoeid. Anders heb ik een boek mee en kunnen we op de slaapkamer gaan zitten. Maar zou jammer zijn! Tot later!

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Leuk tash weekendje weg, en tja gewoon uitproberen en als het niet lukt idd met boek op je eigen kamer terug trekken :) Ik zou verder sowieso Evi niet te veel en te lang aan anderen geven om vast te houden, kroelen en zo, want na zo'n weekend zul je daar zeker last van hebben en een drukke baby als resultaat.

Effe een vraagje, zien jullie mijn foto nu in mijn bericht erbij staan, of alleen de link ernaar? Beetje vaag, ik zie namelijk alleen maar de link staan, ook als ik uitgelogd ben..

Heb trouwens zonet de 2e pacco doek binnen gehad, via marktplaats besteld, staan er veel op en scheelt toch aardig. Caro, zonde dat die van jou niet compleet is, maar ja, verder zul je er wel plezier van hebben. Ik heb Lars trouwens nu niet ingebakerd in z'n bed. Volgens ziekenhuis advies moet ik hem bij ieder slaapje inbakeren, maar de hele dag en nacht door (behalve dus bij voeding) lijkt me ook weer niet goed. In m'n buik had ie ook altijd z'n handjes bij z'n gezicht, en zo valt hij wel sneller in slaap. Vind ie gewoon lekker. Dus ik denk dat ik het overdag wat minder doe op z'n rustige dagen dan he ;)..

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat een lieve foto! En een mooie bos haar zeg!

Ik zie een link en als ik er op klik zie ik de foto.

Deel Deze Pagina