Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hij is weer flink bezig geweest van 14 tot 17:30 maar bijna zeker door darmkrampen, veel stinkende windjes en bij verschonen bijna zwarte poep.

Maar...om 13 uur bij vrolijke verschoonsessie eerste lachjes!! Niet te missen, zo leuk!! Maakt de hele week weer goed :) Foto genomen net erna, maar staat ie ook leuk op vind ik:

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lars is wel een heel knap mannetje zeg!! Prachtig en wat een mooie haren. Daar mag je heel trots op zijn IJs. Geniet van de kleine geluksmomentjes. Slaapt hij nu in het ziekenhuis?

Tash, veel plezier en succes met het weekendje weg. Lekker doen waar jullie je goed bij voelen... Ik scherm Rafael ook af voor teveel drukte en probeer ervoor te zorgen dat hij genoeg slaap krijgt.

Heb trouwens een leuk boek gelezen: Baby in een droomritme - het recept voor een blije baby tot 1 jaar / naar een regelmaat zonder huilen (Stephanie Lampe). Heb er al heel wat handige tips uitgehaald! Een aanrader.

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Gister helaas vanaf 13 uur weer bezig geweest tot laatste voeding 22:30 uur...slopend..heb zelfs ziekenhuis nog gebeld om door te geven zodat ze het in ieder geval alvast kunnen noteren en doorgeven aan onze begeleidster maandag en arts, en gevraagd of de uitslagen niet wat spoediger bekend kunnen worden...

Helaas wordt het voor een deel toch ook gegooid op "huilbaby" en langer afwachten of voeding effect zal krijgen (wat ook langer kan duren of klachten tijdelijk verergeren)...maar zelfs ijsman is overtuigd dat er echt iets moet zijn waardoor hij zo tekeer gaat..ik was het gisteravond weer ff helemaal beu, ik moet zo vechten om mijn gevoel staande te houden en niet net als de rest de situatie te accepteren...niet voordat ik alles heb uitgezocht en nagevraagd e.d...

Wel gisteravond nog een laatste ingeving gehad...ik ging eens nadenken of er patronen in z'n buien zitten, en ging ook weer nadenken over z'n geboorte en adem/zuurstof incident (wat tot heden niet verklaard is)...hij heeft na z´n geboorte en voor het incident geen voeding gehad, maar wel vitamine K...en toen ben ik 's gaan denken in patronen en het lijkt wel alsof hij na het geven van de vitaminen ergere buien heeft. Bij nazoeken op internet vond ik dat er een allergische reactie kan optreden op vitamine K die op basis is van pinda-olie...gelijk flesje nagekeken en ja hoor, onze Davitamon vitamine K is op basis van pinda olie...en dat is sterk gerelateerd aan koemelkallergie en ei-overgevoeligheid. En gister om 10 uur vitaminen gegeven en sindsdien nam z´n drukte weer toe..

Pinda is bekend om z'n heftige allergische reacties als je daarvoor gevoelig bent en kun je ook aanval van krijgen waaronder ademhalings problemen door opzwellen en zo. Ook exceem en zo is symptoom..het zou dus zomaar kunnen naar mijn mening dat hij na z´n geboorte door de allergische reactie een aanval heeft gehad...dat zou het tenminste kunnen verklaren

Dus met ijsman gelijk besloten om per direct te stoppen met de vitamine K voor een paar dagen, en maandag bellen of ze ook op pinda allergie getest hebben...nu dus afwachten hoe het dit weekend gaat..

Vannacht weer rustige nacht, 1x voeding om half 3, en nu nog steeds lekker aan het slapen sinds de voeding van 10 uur...wie weet...

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Kan me voorstellen dat je je er niet bij neerlegt! Zou ik ook niet doen. Het klinkt wel aannemelijk wat je zegt en vergeet de verborgen reflux ook niet. Daar heeft hij nu geen medicatie voor toch? Vind het echt zo rot voor jullie! Knuf!

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nog even een geinige foto...

DSCF5759.jpg

6. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Wat een lieve foto's komen hier voorbij!!
    En hoe cliché; ze worden echt snel groot zeg!

Nessie: wat ben je toch in een enorme achtbaan beland! Hoe gaat het nu met je? Ik blijf keihard voor je duimen dat alles goed blijft gaan met jullie en met je kleine mannetje!

Ijs; jij ook heftige toestand zeg!
    Wel heel fijn dat jullie nu weer samen thuis zijn. Gaan jullie maandag nu weer naar het ziekenhuis? Die vit K klinkt wel aannemelijk. Ik vind het trouwens behoorlijk shocking dat het op basis van pinda-olie is. Het is toch algemeen bekend dat pinda's heel allergeen kunnen zijn?!
    Je schreef eerder dat er bij Lars bloed in zijn ontlasting zat. Hebben ze daar nog een oorzaak van kunnen vinden of was dat gewoon omdat die hele jonge darmpjes zo geprikkeld zijn?

Wat kun je je machteloos voelen als je kindje zo huilt he? En je gewoon niet meer weet wat je moet doen of waar het aan ligt. Wel heel fijn dat het ziekenhuis goed met jullie meedenkt!

Hier; Mijn man is deze week op wintersport dus vandaar niet heel veel tijd om even achter de laptop te kruipen en telefoon typt zo onhandig. Morgenavond komt hij gelukkig weer thuis.
    Waar ik al bang voor was gebeurde: gisteren belde hij op dat hij 'gecrashed' was. Gelukkig heeft hij behalve blauwe plekken en spierpijn niets en alleen zijn bril en board zijn kapot. Uiteraard kon hij er niets aan doen en kwam het doordat er een stuk ijs op de piste lag.... Hopelijk haalt hij verder geen stunts uit. Ik zag wel op de rekening dat hij een hele dure nieuwe bril én helm heeft gekocht, dus ik denk dat hij zelf ook wel erg geschrokken is...:cool:

Gisteren was ik weer voor controle in het ziekenhuis. In het Emc werkt het bij tweelingen zo dat je eerst door een echoscopist een echo krijgt en daarna een tweede controle afspraak bij een verloskundige/ artsassistent/ in ieder geval steeds iemand anders.
    Gisteren moest ik na de echo heel lang wachten en na 3 kwartier ging ik bij de balie toch maar even vragen hoe lang het spreekuur uitliep. Ze belde de betreffende arts en die antwoordde doodleuk dat de echo goed was, de bloeddruk was goed dus ze kon toch niets voor mij doen en ze ging ervan uit dat ik zelf al naar huis was gegaan..!!:$
    Ik was zo pissig! Dan kan ze dat toch even zeggen!
    Sowieso vind ik het heel medisch allemaal, ik krijg alleen metingen maar niets van voorlichting over (tweeling)bevallingen, nog niet een keer de vraag of ik bv wil geven, of uberhaupt iets van voorlichting over wat er moet gebeuren.
    Het is dat ik al veel weet door mijn dochter, maar ik vind het allemaal heel onpersoonlijk. Ervaarde jij dat ook zo ijs?

Zo, weer even mijn frustraties geuit.:)
    Het blijft gelukkig goed gaan. Groei liep wel ietsje terug, maar dat is normaal bij twins. De grootste loopt nog steeds voor in groei en de kleinste nu 4 dagen achter. allemaal nog netjes binnen de gemiddelde curves dus dat is mooi! Ze schoppen lekker hard, slapen wordt dus steeds lastiger.
    Gisteren na de controle nog even de stad ingegaan en flink veel geshopt. Net nog even de laatste dingen online en nu ben ik bijna klaar. Wat shoppen betreft dan ;) die babykamer komt nog wel!

Nienn; Ik vond jouw lampje zo leuk, ik heb nu ook een 'zelfmaakpakket' besteld. Ik ga hem bekleden met zelfde stofje als lakentje, als hij af is zal ik hem hier ook even showen! Heb je nog goede tips?

Tash; hoe was je weekendje weg? weer overleefd?

Mf; hoe gaat het bij jou? Wordt het allemaal al wat makkelijker, met ritme etc?

knuffel voor jullie en hopelijk voor allemaal een rustige nacht!

xx

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Muk, ik had er idd al eens over geschreven, exact dezelfde ervaring als jij, maar dat ze je gewoon laten zitten vind ik wel heel erg hoor!! Ik zou ook flink pissig zijn geweest :x bij mij nog wel wat voorlichting, maar het lag er wel heel erg aan wie de controle deed..

En dus toch een crash van je man, gelukkig niks ingewikkelds! ;) wel fijn dat het allemaal stabiel is trouwens!!

Bloed in ontlasting kan ook van allergie komen, dus dat is eigenlijk de verklaring want verder kwam er niks uit bloed testen. Het is echt afwachten wat de allergie testen zullen uitwijzen. En tja, ik durf nergens meer op te hopen eigenlijk, maar die pinda allergie zou alles wel kunnen verklaren, ook vanaf het begin, want dat blijft echt heel raar.

Het lijkt erop dat Lars wat minder brullerig is, en het huilen wat normaler niveau is. Hij is makkelijker te troosten en valt sneller in slaap, al ligt het er ook heel erg aan of de reflux en hik niet opspelen, want dat is overduidelijk en krijgt hij nu geen medicijn voor. En darmkrampen blijven er ook bij horen. Maar overall hebben we allebei het gevoel dat hij heel iets minder heftig is, maar ja...kan zo weer omslaan, dus we moeten het echt langer meemaken willen we er ook in geloven...gister dus een redelijke dag met wat leuke momenten, dat is erg waardevol en genieten we dan dubbel van

Caro, leuke foto's zeg, maar dat had ik al op facebook gezien he ;)

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, gelukkig jullie dus een redelijke dag gehad gisteren. Je durft natuurlijk nog niet te hard te juichen.

Muk, fijn dat het goed gaat met de twins! En ook fijn dat je bloeddruk goed is.

Een korte nacht gehad vannacht. Rafael werd na 2,5 uur slapen alweer wakker. Nog een uurtje gesust met een speentje tot het tijd was voor de nachtvoeding. Hij sliep in zijn slaapzak... Zag er toch tegenop om de Pacco te gebruiken meteen voor de nacht al. Wilde het eerst overdag uitproberen. Vandaag dus in gebruik genomen en hij ligt er nu heerlijk in te slapen. Ik weet niet wat ik mee maak! Heb hem na het flesje van 11.30 uur ingebakerd en hij werd meteen rustig en viel als een blok in slaap. Hij heeft tot 15.00 uur geslapen!:$ Om 16.30 uur werd hij weer moe en heb hem toen naar zijn bedje gebracht en weer ingebakerd... Hij protesteerde niet eens... Duurde tien minuten en hij viel zelfstandig weer in slaap. Ik zal hem over een uurtje wel weer wakker maken, om te voorkomen dat hij vannacht klaar wakker is. Zou dit dan toch echt helpen... Hoop het zo!

9. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Fijn caro! Hoe is het vannacht gegaan?

Gister een goeie dag gehad, alleen de middag erg wakker en wat flinke momenten, maar verder goed geslapen en tussendoor lekker ontspannen en knuffelmomenten, dan is het huilen ook veel meer op een "normaler niveau. Ook badje is deze keer goed gegaan, heb nu geen badolie gebruikt want zag dat daar wel parfum in zat, terwijl ik de rest allemaal parfumvrij heb. Hij viel zelfs direct in slaap :$

Vandaag weer bellen met z'n begeleidster in het ziekenhuis, om afgelopen dagen met haar te bespreken. Hopelijk kan ze ervoor zorgen dat de uitslagen wat eerder bekend kunnen worden...en kan ze haar mening wellicht ook nog 's doorgeven aan de arts (want na donderdagmiddag werkt ze vandaag weer voor het eerst, en zij heeft Lars z'n slechte dag donderdag nog meegemaakt en niet meer kunnen doorgeven aan de arts)

Nou, vandaag dus weer aankijken hoe het verder gaat, hopelijk nog een "goede" dag...

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat lekker zeg dat Rafael zo goed slaapt met de Pacco! Zou mooi zijn als het helpt. Leuke foto!

IJs: miss dan toch jeuk van het badje, fijn dat het goed gegaan is zonder badolie. Hebben ze nog getest op pinda allergie?

Mukje: leuk dat je ook een lamp gaat maken, heb je daar pakketten voor? Heb je een link?

Vanochtend naar de vk geweest voor nacontrole. Knip is toch goed genezen, weet niet waar ik dan naar heb gekeken hoor haha. Maar dat ik nog bloedverlies heb is niet zo goed. Ik kijk het nog 2 weken aan en als het dan niet gestopt is moet ik voor een echo. Maak me toch wel een beetje zorgen, ik hoop dat het vloeien snel stopt! Heb ik ook nog eens een blaasontsteking en verkouden, voel me nu niet zo fit.

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nou, advies is om niet verder te gaan met ranitidine (zantac) voor de reflux, omdat uit recent onderzoek blijkt dat dit niet goed samen gaat met nutriton (indikmiddel), dus op advies weer opnieuw met Nexium begonnen. Nu ook andere manier van toedienen, poeder eerst oplossen in 3 theelepels heet water en vervolgens via spuitje in z'n mond/wang geven.

Begeleidster heeft nog nagevraagd betreft vitamine K, maar dienstdoende arts vandaag vond dat erg onwaarschijnlijk....tja..ik ga dat dan maar donderdag met onze eigen kinderarts bespreken.
    Verder zei ze dat ze ook al had gezien dat koemelktest licht positief was, maar ook dat moet onze kinderarts komende donderdag zelf bespreken, dus kon de begeleidster verder niks over zeggen...zucht..

Vandaag weer meer overstuur sinds 12 uur t/m nu. Echt overduidelijk darmkrampen begin vd middag, groene poepluier en heel veel stink windjes. Zelfs 2x verschoond voor en na een voeding. En vanavond heel erg veel reflux, na elke slik gilt ie het uit zo zielig :(
    Heb net eerste nexium gegeven, maar zal nog wel even duren voordat gaat werken..

Zo blijven we dus maar doortobben. Gelukkig gaan de nachten en meestal ochtend en late avond wel redelijk..maar de dagen wisselen dus nog erg..

Nien, zeker in de gaten houden en vragen om advies of echo. Hoop dat je je gauw weer wat fitter voelt. Om ons heen heerst enorm veel griep, hopelijk blijft dat ons bespaart, want we lopen al genoeg op onze tenen..

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nien, hopelijk stopt het vloeien snel. Hoe gaat het verder met Lisa? Nog last van darmkrampjes? En slaapt ze de nachten nog lekker door? Wou dat het hier al zover was...:)

IJs, dus Ranitidine kan niet samen met Nutriton? Toevallig zijn we sinds een paar dagen gestopt met de Nutriton. Weet je ook de reden waarom het niet samen gaat? Vreselijk om je mannetje te zien pijn lijden! Hopelijk helpt de nieuwe medicatie snel. Als de verborgen reflux onder controle is, wordt het vast een stuk beter. Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld.

Vannacht heeft R. een goede nacht gehad. Hij heeft voor het eerst alleen op zijn kamertje geslapen in zijn ledikant! Mijn nacht was wat minder, want heb de halve nacht op de babyfoon liggen kijken haha. Moest er zo aan wennen dat hij niet meer naast me lag en omdat hij ook voor de eerste keer ingebakerd lag 's nachts, was ik er toch wat onrustig over. Maar meneertje heeft het prima gedaan. Kwam precies na vier uur weer voor zijn flesje. En de Pacco heeft wonderen verricht hoor. Wat slaapt hij daar geweldig in! Nu ook weer... Moet er ook wel weer aan wennen, want hij lag 's avonds vaak bij ons beneden op de bank of in onze armen omdat hij de slaap niet kon vatten... Dat had ook wel weer wat en mis ik ook wel.;) Maar wel blij dat dit tot nu toe goed werkt.

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nee geen reden, ook omdat we het via begeleidster hoorde en niet via arts, dat kan pas donderdag bij de uitslagen en verdere evaluatie en zo. Maar omdat hij zo duidelijk weer last heeft van reflux is dus wel alvast besloten om weer medicatie, maar dus nexium..

En omdat we vorige keer niet echt geprobeerd hebben met nexium geven we het een 2e kans, zeker als ze zeggen dat ranitidine niet samen gaat met nutriton. Tja, weet het eigenlijk ook niet meer, we proberen het maar..:(

Fijn dat de paccodoek goed lijkt te werken bij raf, idd wennen voor jullie ook, maar ik merk dat het wennen toch ook wel snel gaat..

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ben trouwens onwijs blij met de Luvion camera babyfoon, zeker nu Lars op z'n eigen kamertje slaapt, zowel 's nachts als overdag. Caro, jij hebt toch ook de grand elite? Wist je dat je die op scan kunt zetten? Dan gaat het beeld en geluid uit (op stand by) en zodra er een huiltje klinkt, gaat beeld en geluid weer aan (en gaat weer na paar seconde uit als huilen of geleuid stopt. Erg handig, want zo hoef je niet de hele nacht fel beeldscherm aan te hebben.

Pfff vannacht weinig geslapen, onze hond heeft diaree en moest er naast Lars z'n nacht voeding ook nog 2x uit...gelukkig kon ik vanochtend nog 1,5 terug naar bed, want m'n moeder kwam om 10 uur om de fles te geven, in bed te sussen en zo, zodat ik kon douchen. Wel zo fijn, na zo'n brakke nacht..

15. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

Ik wilde jullie even vertellen dat vannacht om half 1 onze zoon T.ijs is geboren!!! Naar omstandigheden maakt T.ijs het goed. Hij heeft met name last van zijn longetjes en moet nog bijkomen van de spoedkeizersnede. Voor moeders geldt hetzelfde.. Als ik wat meer puf heb, zal ik een langer verhaal schrijven. Momenteel heel erg moe want ben redelijk wat bloed verloren, en kan nog niet bevatteb dat ik nu een zoon heb (was onder volledige narcose). Zojuist ook gestart met kolven, helemaal trots op mezelf ook al was t niet voldoende om op te vangen ;)

Lfs

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Oh nessie, ontzettend gefeliciteerd zeg!!! Ennu goed gedaan hoor, tis heel wat dat jullie ventje het zo lang nog heeft vol gehouden. Gaat vast goed komen, jullie zijn in goede handen ga ik vanuit. Jeetje zeg, zo sluit je ook nog erg snel aan achter MF, Tash, Caro, Nien en ik :)

Voor nu heel veel geluk en alle goeds gewenst, goed uitrusten en herstellen en aan jullie zelf en jullie mooie mannetje denken. En dat kolven komt ook goed hoor, elk druppeltje is er 1, en wordt echt steeds meer, al is dat moeilijk te geloven de eerste keer hihi...Heel veel liefs voor jullie!!

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jeej Nessie! Is hij daar dan toch?! Gefeliciteerd meid! En een spoedkeizersnede.... Pff.. Daar moeten jullie idd ook behoorlijk van bijkomen! Ging't toch opeens nog sneller dan verwacht of heb je het de laatste dagen wel aan zien komen? Wat een geweldige naam trouwens! Heel stoer, dus past perfect bij de kleine man! Heel veel liefde gewenst voor jullie alledrie! En veel sterkte, want de komende tijd zal jullie wereld behoorlijk op z'n kop staan... Succes met kolven ook, het wordt idd elke keer meer en daar mag je met recht heel trots op zijn! Dikke knuff

18. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik breek even in... Nessie! Gefeliciteerd!!!! Je kunt trots zijn op jezelf en op je kleine dappere ventje! Laat hem maar snel een grote vent worden!

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gefeliciteerd Nessie! Hij heeft het dan toch nog een paar weekjes langer volgehouden in je buik, dat is mooi! En blij dat het goed met hem gaat en ook met jou. Ga jij maar rustig bijkomen en genieten van jullie mannetje! Leuke naam trouwens.

Caro: wat goed zeg dat hij zo goed slaapt. Kan je zelf ook eindelijk wat rust nemen en 's nachts wat bijslapen (als je niet steeds op de bf kijkt :p). Elke verandering is weer spannend he, dat ervaar ik ook zo. Lisa slaapt nog steeds door, vanochtend heb ik haar om half 8 wakker gemaakt. Overdag slaapt ze niet zoveel. Ze heeft veel minder krampjes, dat gaat de goede kant op!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nessie, gefeliciteerd!!! Nu uitrusten en je lekker laten verzorgen. En je verwonderen dat ie er is, gezond en wel.

Deel Deze Pagina