Wow, 2x mooie echo's vandaag, goed nieuws Tash en MF! Ben blij dat het voor mij nu ook gaat opschieten, nog ff afwachtend in spanning... Liefs
Jij mag morgen al voor de 3e keer heen ijs! Ben wel een beetje jaloers op hoe vaak jij mag, hihi... Spannend hè?!
@tash, wat fijn meis dat bij jou ook alles goed was. En wat een mooie echo meis! Super! @nientje, wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Ik heb idd zetpillen emesafene, maar helpt weinig helaas! @caro, thanks meis. Wil tot 12 weken sowieso gebruiken, maar dacht misschien nu al naar 4 af te bouwen. Ik kijk wel. Wil dat het zeker goed blijft gaan. @ijs: succes morgen meis!! Ik denk aan je
We hebben vanavond het hartje gehoord... echt SUPER!!! 160 slagen per minuut en af en toe hoorde je een schopje. Weer een heel bijzonder moment!
Ja, we willen zeker weten wat het wordt! Jullie? Heb zelf steeds het gevoel dat het een jongetje is... We zijn van plan om het geslacht geheim te houden. Hebben al zoveel gedeeld de laatste jaren, zijn altijd erg open geweest naar iedereen, dat we dit lekker voor onszelf willen houden. Ben benieuwd of het lukt!
Ik wil het heel graag weten, mannetje (nog) niet.. Maar begint al iets te twijfelen, dus misschien kan ik hem nog wel overhalen!
@ Tash: wauw wat een mooie foto! En al veel duidelijker dan een paar weken geleden, denk ik. Hoe groot is hij nu? En hoe heb je dat dan gefilmd? @ Caro: heerlijk zeg dat je het hartje gehoord hebt. Met de angel sound? @ Mf: dan heb je dezelfde zetpillen, balen dat het bij jou niet helpt. Dan duurt die 1e maanden wel lang he. Tuurlijk wil ik de tips delen! Het is niet heel bijzonder, maar ik had er gewoon niet aan gedacht. Ze gaf het advies om het eten meer te verspreiden. Wat ik dus deed was om 13.00 3 boterhammen, een paar uur later alleen een stuk fruit en om 18.00 had ik dan zo'n honger dat ik te snel en teveel at. Mijn darmen konden dat niet aan. Nu eet ik om half 4 nog een boterham en evt een stuk fruit, zodat ik om 18.00 minder honger heb en dus minder eet. En niet drinken tijdens het eten, maar ervoor of erna. En als je een toetje neemt, niet meteen erna, maar een uur later. Dus eigenlijk gewoon beter verspreiden en niet teveel in 1 keer (vooral avondeten). Ik denk zelf dat wij een jongetje krijgen en dat zou ik heel leuk vinden! Mijn man hoopt stiekem op een meisje. Wat een luxe om hierover na te kunnen denken he. En hebben jullie al een naam? Wij wel een meisjesnaam, maar nog geen jongensnaam.
Hij is 4cm nu! Bedankt voor de tips! Deed een paar dingen vanzelf al goed, maar ook dingen juist niet goed! Ga ik proberen, Thnx! Wij hebben de namen al wel klaar. Twijfel stiekem nog een beetje over de jongensnaam, maar denk dat dat ook een beetje wennen is! Hier denkt mannetje een jongen (o nee, dat WEET hij ) en ik hoop stiekem een meid! Dus daarom wil ik wel graag weten wat het wordt... Kan ik me (of hij) voorbereiden, hihi!
Tash, hoop dat je mannetje nog van gedachten verandert! Nien, we hebben het hartje bij de verloskundige gehoord. Was zo bijzonder, had dat niet verwacht. Over namen: een meisjesnaam komen we wel uit. Hebben nu twee die we mooi vinden. Jongensnaam weten we echt nog niet, vind dat echt heel moeilijk!! In onze omgeving zijn heel veel jongens geboren en de leukste namen zijn eigenlijk allemaal al vergeven... Nou ja, we hebben nog even. IJs, jij hebt vandaag een echo toch? Spannend, maar ook leuk!
@caro, supermeis dat jullie het hartje hebben gehoord. Ben benieuwd hoor naar het geslacht! Maakt mij niets uit als het maar gezond is. Dat vind ik het allerbelangrijkste. @nientje.. da's best veel eten. Tenminste op dit moment voor mij dan. Ik probeer nu steeds kleine beetjes te eten. 3 boterhammen in een keer zou me sowieso nu niet lukken. Ik haal 3 op een dag niet eens. Vandaag geprobeerd s middags beetje warm te eten, maar dat kwam er net alweer deels uit en ben er zo beroerd van. Denk dat ik het de komende weken maar op beschuit en beetje kwark hou ofzo. Pff... weken duren zo idd lang. Maar kijken naar de foto en filmpje maken een hoop goed. O ja en drinken en eten sowieso niet tegelijk. Kom nu aan max 4 glazen per dag, maar is volgens mij voor nu net voldoende. Ook eet ik elke dag een waterijsje. Is ook vocht, maar die komt er met regelmaat ook weer uit. @ijs: Hoe is het gegaan meis vandaag? Ik heb aan je gedacht. @tash 4cm alweer. Echt bijzonder blijft het. Ik hoop over een paar weken ook zo'n mooie echo te hebben. Mijn moeder denkt dat ik een meisje ga krijgen. Zelf heb ik er geen gevoel bij. Vind het al een wonder dat er echt een beebje zit. Namen heb ik ook al, al blijft de meisjesnaam twijfelachtig want daar heb ik een top 4 van, waar ik moeilijk uit kan kiezen. Maar zover ben ik nog lang niet. Maar fantaseren is leuk!! Ik wil zeker weten wat het wordt zodra ze het kunnen zien. O ja, vraagje to all: Hebben/doen jullie nekplooimeting? En is dat tussen week 10 en 12? Nu staat mijn volgende echo gepland op 10 weken en 2 dagen, maar dacht dat de arts had gezegd dat die combitest tussen 11 en 12 wk moest plaatsvinden?
He allemaal, ff gauw: het was helemaal goed vanochtend!! We zijn zo blij!! Zal vanavond uitgebreid vertellen. Drukke dag op werk gehad. Liefs!!
Jeetje, wat hebben jullie veel bijgeschreven zeg, leuk! Nou, zoals ik net al schreef was ik deze keer echt nerveus. Eerst probeerde ze via m'n buik de echo te maken, maar alleen m'n darmen waren zichtbaar, ik denk ook door mijn litteken. Daarna inwendig en toen was er van alles te zien, en vooral heel erg actief! Echt niet normaal hoe beweeglijk ukkie was. Draaien om z'n as en echt heel uitbundig zwaaien met z'n ene arm, zelfs die vrouw was verbaasd en helemaal verwonderd. De vrouw die de afspraak met ons had was wel flink aan het klungelen met het echo apparaat, dus ook vergeten een printje te maken, maar we hebben wel een filmpje gemaakt met m'n telefoon, echt heel leuk. En van dat filmpje heb ik een foto gemaakt, die staat nu in m'n album. Ukkie is nu 3,59cm groot. We hebben uitleg gekregen over alle onderzoeken en zo, en hebben besloten wel voor de nekplooi meting te gaan + bloedonderzoek, daar zit geen risico aan vast. Mocht daar dan een hogere kans uitkomen kunnen we altijd nog beslissen voor vlokkentest/vruchtwaterpunctie), dat kan zelfs ook met de 20 weken echo, waar ik sowieso voor in aanmerking kom vanwege ICSI (36 jaar haal ik nog net niet , ben nog 35). Heb nu diverse afspraken staan, komende maandag verloskunde intake. Dinsdag niercyste halfjaarlijkse controle, 29e nekplooimeting, 30e afspraak met Santbrink...dus drukke weken. Zag dat jullie al nadenken over geslacht, namen en zo Daar ga ik nu ook maar 's over nadenken. We denken nu wel dat we het geslacht willen weten, qua gevoel heb ik geen idee wat het wordt en vind dat helemaal prima. Namen weten nog eigenlijk helemaal niet, daar gaan we ons komende weken maar 's in verdiepen, leuk!!! Al met al flinke opluchting en voor mijn gevoel echt een belangrijke mijlpaal. Denk ik dat ik nu echt kan beginnen met voorzichtig genieten! Liefs!
Oohhhhh ijssie!! Wat heerlijk meid! Geeft rust hè?! Nu idd lekker gaan genieten en verder denken dan alleen die volgende echo en gaat het nog wel goed... Heerlijk! Dikke knuff meid!
Onvoorstelbaar bijna he, dat dat allemaal in je buik gebeurt. Echt proberen te genieten nu! Het ziet er allemaal heel erg goed uit!