Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hee nessie!
    Heb zoveel aan je gedacht de afgelopen dagen..
    En nu ben je moeder! Gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat hij het zo goed doet! Hoe gaat het met jou? Rust eerst maar lekker goed uit en lekker veel naar je mannetje kijken!

Stier; heb al gereageerd in het andere topic, maarreh.. Welkom bij de club!!!! Gefeliciteerd!!! Dd was voor jullie een goede beslissing! De weken naar de eerste echo duren lang, maar hier kun je je ei wel kwijt hoor. Bovendien ben ik nu nog de enige zwangere die hier schrijft , meer zwangeren zijn altijd welkom!

Nien; ik ging er eigenlijk vanuit dat jij je lampje ook met zon zelfmaakpakket had gemaakt.. Hoe heb jij het dan gedaan? Ik kon nergens een recht lampenkapje vinden dat ik kon beplakken. Website was iets van zelflampenkappenmaken.nl weet even niet uit mijn hoofd, maar stond bovenaan bij Google :)

Hier;
    Beetje hectisch: crash van man bleek toch ietsje erger, neus gebroken en helemaal blauw op zijn gezicht. Staat heel leuk als je zelf op de seh werkt.. Dag nadat hij thuis was ging ik door gladheid onderuit. Waarschijnlijk scheurtje in schaambeen, maar ze maken geen rontgenopname dat ze er toch niets aan kunnen doen. Kindjes maken het helemaal goed gelukkig! Moet vooral in beweging blijven, maar dat is best pijnlijk. Gaat gelukkig inmiddels ietsje beter. Maar gisteravond geveld door de buikgriep. Loop helemaal leeg en door darmkrampen ook veel harde buiken. En door het geschop van de jongens weer darmkrampen.. Lekker alles tegelijk.
    Maar het komt allemaalwel weer goed.

Ijs en caro, hoe was jullie nacht met de jongens?
    Tash, bij jou alles goed?

Liefs, muk

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve lieve nessie, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Tijs! Dus toch nog zo snel gegaan allemaal. Maar je was gelukkig al wel over de 30 weken heen. Jouw mannetje is vast een vechtertje. Hij zal wel een tijdje in het ziekenhuis moeten blijven, maar sterkt daardoor wel goed aan. Je zal een hectische en moeilijk tijd door gaan maken, maar het gaat vast allemaal goed komen. Geniet lekker van de buidelmomenten. Heftig ook hoor dat je zelfs onder narcose moest. Misschien tip om alles op te (laten) schrijven, voor de verwerking straks. Het is allemaal niet niks wat je al hebt meegemaakt en gaat meemaken. Lieverd, hou je haaks,laat je lekker verzorgen, geniet en geef Tijs maar een dikke knuffel vanuit hier.

@stiertje, stuiter stuiter, welkom bij de club. Dit is jouw toppertje. Geniet ervan meis. Het is je meer dan gegund!

@all, sorry, heb even verder weinig puf om te reageren op de rest. Komt snel weer. Maar ik zit er behoorlijk doorheen. Mijn meisje huilt zoveel, dat ik het niet meer weet. Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij een osteopaat en ga er vandaag heen. Hopelijk kan hij helpen.En zo niet, heb ik het geprobeerd.

Dikke knuffies voor jullie allen (want ik denk wel veel aan jullie)
    Enne, thanks ijs! Idd, ik doe het gewoon, maar is op het moment wel even vermoeiend zo. Hopelijk gaat het bij jou de goede kant op.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lieve Nessie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon T.ijs! Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met hem! Kom rustig bij van alles, want het is niet niks allemaal. Je ligt nu natuurlijk op K3. Ik hoop dat het daar niet te hectisch en druk is op dit moment, want toen ik er lag was het zo vreselijk druk daar. Deed er geen oog dicht 's nachts. Geniet van de momenten met je zoontje. Hopelijk ben je snel weer mobiel en kun je zelf naar hem toe.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat vervelend MF en wat vermoeiend voor jou. Hopelijk kan de osteopaat helpen! Heb je ook hulp van je familie zodat je zelf een beetje ontlast wordt? Sterkte meid!

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben een beetje raar aan het reageren!:D

Muk, beterschap!! Niks aan! En ook nog gevallen, pfffff... het zit je niet mee. Gelukkig gaat het met de kindjes goed! Sterkte en ook voor je man!!

Nien, wat fijn dat Lisa nog steeds doorslaapt, lucky you!!;) Als ze weinig slaapt overdag, wat doet ze dan de hele tijd? Nu met de Paccodoek heeft R. het slapen echt ontdekt! Een slaapkop is het haha. Alleen jammer dat hij elke nacht na 3,5 uur nog komt... Fijn dat de krampjes van Lisa een stuk minder zijn.

IJs, hoe ging het vandaag met Lars? Bedankt voor de tip vwb de babyfoon, dat wist ik niet. Ik heb hem nu uitgelaten 's nachts voor m'n eigen nachtrust. Als hij huilt, dan hoor ik hem met gemak wel. Maar ga jouw tip wel even proberen, want vannacht om 3.10 schrok ik wakker van zijn gehuil. Snel een flesje gemaakt en gegeven, maar hij was daarna weer klaar wakker, dus misschien had hij al een tijdje gehuild en kon hij daarom niet meer goed in slaap komen. En is de hond alweer opgeknapt. Pfffff, je zult wel flink moe zijn. Het valt niet mee allemaal.

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zoals ik al schreef heeft R. het slapen echt ontdekt. Hij is een uur/ anderhalf uur na de voeding alweer moe en ik leg hem dan lekker in zijn bedje op zijn kamertje, waar hij in zijn Pacco rustig doorslaapt tot de volgende voeding (bijna saai...;))
    Hij is een enorm lachebekje, geweldig om te zien! En ook heerlijk beweeglijk als hij in de box ligt. Ik geniet zo van hem! Als ik kijk naar de eerste weken, wat een onrust in zijn lijfje en daardoor ook onrust in de dag. Een wereld van verschil nu de verborgen reflux onder controle is en hij zijn slaapjes lekker kan doen. Wel heeft hij soms behoorlijke poepluiers... vanmiddag zat hij er tot aan zijn nek toe onder!:$ Hebben jullie kids daar ook last van soms?
    Ben trouwens blij dat de sneeuw weg is en ik er weer uit kan met de kinderwagen. Gisteren een heel stuk gewandeld en heel wat aanspraak gehad onderweg van mensen die even in de wagen wilden kijken. Grappig.:)
    Maandag moet R. naar het CB voor zijn eerste prikjes. Moeten er al om half negen zijn... Hopelijk valt het mee voor hem.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, beetje bijgekomen van het weekendje weg? Hopelijk is alles goed gegaan met Evi!

8. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    #1388 ijsvogeltje, 30 jan 2013
    Laatst bewerkt: 30 jan 2013
    Nee helaas, weer een rampnacht gehad, Lars na nachtvoeding 1,5 uur wakker en huilerig, en onze hond ook 2x uit moeten laten...en vandaag Lars ook vanaf 7 uur tot en met half uur geleden (21:00 uur) hele dag bezig geweest (te wakker, druk, overstuur). Behalve tijdens uur wandelen (om hem stil te krijgen) en vanmiddag uurtje naar Babydump geweest met de auto (matras en lakens gekocht voor z'n ledikant)...dan valt hij in slaap.. We waren dus al gesloopt door de nacht, en nu helemaal..:(

We zijn het spoor beetje bijster betreft waar hij nou allemaal last van heeft. Buikkramp en reflux is wel duidelijk, maar hebben niet het idee dat de speciale voeding nou echt helpt gezien z'n gedrag/huilen en zo. Wel qua ontlasting, dat is veel stabieler geworden. Niet meer elke luier een poepluier, maar nu ook wel eens paar keer alleen maar plasluier...en ja Caro, ook hier soms enorme poepluiers :$

Ik hou het verder even kort meiden, want ben zo ontzettend op...
    Muk, hou je taai met je gebutste man! en gelukkig alles goed na je val!
    MF, zo sneu en slopend hè dat vele huilen, ook wij gaan een keer aan de slag met een manueel therapeut en osteopaat. Maar eerst de uitslagen afwachten morgen van het ziekenhuis..dan maar 's alles op een rijtje zetten en bekijken hoe we verder gaan..

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Pfffffff IJs, ik gun jullie ook zo rust!! Zit ik te "klagen" over de nachtvoeding... Hoop dat jullie een goede nacht hebben!

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @caro, meis je klaagt niet hoor! Niemand klaagt hier. Iederen leeft zo met elkaar mee en moet gewoon af en toe zijn ei kwijt. supertoch dat dit hier kan! Wat fijn dat Rafael zo goed in de pacco slaapt. Leuk he al die nieuwsgierige mensen als je wandelt. Hopelijk slaapt jouw kleintje ook snel een keertje door. En ja, ik heb wel steun van fam en vrienden, maar laat de kleine meid nu echt niet graag ergens achter. Daar ben ik helemaal niet zo moeilijk in normaal, maar nu ze zoveel huilt vind ik dat maar niks.Dan ga ik ook niet even "rustig" iets anders doen. Wel ben ik vaak bij anderen, die dan op dat moment haar even kunnen overnemen. Hopelijk gaat het snel beter.Gelukkig lacht ze ook nog wel tussendoor en dan is ze om op te vreten. Echt een heerlijk meiske.

@mukje, jeetje, jullie zijn wel een stel zeg! Pff.. en wat een schrik jij zelf ook onderuit gegaan. Gelukkig met de boys alles goed. En nu die stomme buikgriep. meis, hou je haaks, dikke knuf voor jou en hopelijk knap je snel op.

@ijs, voor jullie gun ik zo graag een stukje rust. Je hebt er niks aan, maar meis, het gaat echt komen. Daar hou ik me ook aan vast. En jullie zijn superouders. Lars heeft het maar getroffen bij jullie.

@nientje, oh wat heerlijk dat Lisa doorslaapt. Hoe gaat het verder? Nog veel last van krampjes?

@tash, lekker weekendje weg geweest? Ben benieuwd hoe het bij jou is.

@stiertje, nogmaals, super van harte. Blijf het echt zo bijzonder vinden dat je eindelijk hier aan kunt sluiten.

11. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier gisteren naar osteopaat geweest. Daar gedroeg ze zich in eerste instantie natuurlijk voorbeeldig. Ze zat echt haar mooiste lachjes weg te geven aan de lieve man! Nu al een versierder mijn kleine meid,haha!
    Later liet ze zich wel flink horen. Hij zei dat hij kon voelen dat er een blokkade zat in het bekken/heiligbeen en dat dit sowieso behandeld moest worden, omdat dit op den duur haar ook zou kunnen belemmeren qua kruipen en lopen. En ook voelde hij iets bij haar schedeltje, maar dit staat samen in verbinding met elkaar. Wat hij vond zien ze vaker bij kindjes die in stuitligging hebben gelegen. Nou ja, het komt een beetje vaag over, ik weet het zelf ook niet helemaal meer precies, maar hij gaat haar behandelen. Volgende week moet ik terugkomen. Gisteren overdag (voor de osteopaat) heeft ze heerlijk liggen spelen en veel gelachen in de box). Gisteravond was ze weer compleet overstuur en vannacht erg onrustig. Vanmorgen ook huilen, maar vanmiddag weer heerlijk ontspannen gespeeld en gelachen. Heb net foto's gemaakt van ons samen (lang leve de zelfontspanner). Als er een leuke tussen zit zal ik die wel even in mijn album plaatsen.
    Nou ja, we gaan gewoon door. Ondanks het huilen en het ontzettend moe zijn, geniet ik nog steeds intens van mijn kleine wondertje. Soms kan ik het gewoon nog niet bevatten dat het echt zo is. Knuffies voor iedereen hier.

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    foto's staan in album.

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Lief MF, en leuke foto's! Lekker genieten zodra het kan!

Gister naar onze eigen kinderarts terug geweest (tijdens opname andere), en ik was er al bang voor, niks geen duidelijkheid en alleen maar vage antwoorden en vooral dat alle medicatie voor baby's maar beetje uitproberen is en voor de ene baby wel werkt en voor de andere baby niet. Ook weer vaag advies betreft maagzuur medicijn. Kregen we maandag nog te horenndat ranitidine niet goed samen gaat met nutriton volgens de laatste medische berichten, zegt onze arts dat die richtlijnen elke 3 maanden wel wijzigen en zij daar niet zo aan vast houd. Ranitidine wordt wel vergoed door verzekering en nexium niet, dus zei zegt gewoon lekker met ranitidine doorgaan....zucht.

Om lang verhaal weer kort te houden effe puntgewijs;

-koemelkallergie vermoeden maar kan alleen door eliminatietest aangetoond worden als lars wat ouder is (dus niet via bloedtest..). Maar dus wel vermoeden, dus voorlopig doorgaan met neocate voeding, dat vinden wij ook.
    -reflux medicijn blijven gebruiken, we hebben besloten om eerst de nexium op te maken en dan terug naar de ranitidine
    -andere allergien is uitgesloten zegt onze arts, kan een baby volgens haar nog niet ontwikkeld hebben...weet nog niet hoe ik daar over moet denken
    -darmkrampen en buikpijn, pijnlijke ontlasting door ontbreken van de juiste darmflora door de 2 antibiotica kuren na z'n geboorte is inderdaad door de arts als logisch toegegeven. De neocate voeding helpt ook de boel tot rust te brengen. Ik ga op advies van mijn engelse dietiste nog een speciaal poeder toevoegen die deze goede bacterien bevatten en bevorderen/herstellen (Kun je vergelijken als een soort yakult en zo) Arts vond het okay
    -borstvoeding, na lang wikken en wegen ga ik minimaal door met kolven en weer beginnen met 1 fles borstvoeding per dag aan lars te geven, en zoveel mogelijk koemelkvrij dieet aan te houden. Als dat goed gaat dan 2 flesjes per dag, maar niet meer dan dat. Ik ga nu 3/4 x per dag kolven, zo houd ik het beter vol (aan meer kwam ik toch al niet meer toe) alles wat ik had ingevroren ga ik niet gebruiken en wegdoen.

En gister ging bij mij ook de knop om. Ik ben klaar met het ziekenhuis gedoe, uitzoeken en druk maken erom. Ga proberen zoveel mogelijk te genieten van deze tijd, ook al zitten er enorm slechte dagen tussen. Ik wil geen spijt krijgen achtaf, en wil gewoon echt genieten van de mooie momenten, die gelukkig steeds meer komen lijkt het. Ik durf er nog niet teveel op de hopen, maar het lijkt erop dat hij ook op de slechte dagen steeds meer tussendoor ontspannen is en lacht en zo. Misschien komt het ook omdat hij wat ouder wordt, en wel goed ontwikkeld en groeit (5170 gram en 57 cm) en misschien ook wel omdat ik er beter mee heb leren om te gaan in de afgelopen weken. Ach, ik ga er niet teveel meer over nadenken, en laat het voor wat het is. Ik ga genieten zoveel ik kan en de slechte momenten gewoon doorbijten en proberen me er niet meer druk om te maken.

Gister ook weer 1,5 uur gewandeld en boodschappen gedaan. Deze keer op m'n gemakje, huilen tussen door vind ik steeds minder erg, en deze keer helemaal niet. Hij was wel erg wakker in het begin, maar zonder huilen, dus ook fijn..flink ommetje gemaakt via kinderboerderij en zo, en ineens zo'n gelukkig gevoel over me heen...dat ga ik vast houden :)

Liefs

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zo, en dan klop ik maar heel voorzichtig hier op jullie 'deurtje'. Allemaal nog heel spannend en onzeker, maar toch: zwanger. We moeten nog erg aan het idee wennen. Heb de hele dag darmkrampjes of krampjes in m'n baarmoeder, dus er gebeurt van alles daar binnen. We hopen dat het allemaal goed blijft gaan. 15 februari de eerste echo.

15. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    yeehh!!stiertje,zo happy voor je. had je nog een foto van je laatste test?

@ijs, meis, pff, wat een zorg zo allemaal. En ook dat steeds de dingen worden teruggedraaid. Dan wel rantidine, dan weer niet. Iedereen die steeds weer andere dingen zegt. Vertrouw idd maar op je eigen gevoel (ook wbt allergieen kunnen nog niet op deze leeftijd, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij). Knap hoor hoe je met alles omgaat. En idd, probeer te genieten, hoe moeilijk ook. Want je kunt het idd niet meer terugdraaien. Wat je zegt, doordat je die knop omzet ga je ook anders met het huilen om. Dat herken ik ook wel.Knap ook dat je het kolven volhoudt zo.
    Je bent een beetje klaar met het ziekenhuis gedoe, maar moet je nu nog wel terug?
    Dat is overigens de reden dat ik eerst naar een osteopaat ben gegaan en anders alsnog een eerdere afspraak maak voor mijn moppie. (ik moet in maart terug).
    Gewoon omdat ik geen zin heb in het ziekenhuis gedoe (heb er zelf niet de beste ervaringen er mee heb).
    Hou je haaks meis. Knuffies voor jou en Lars.

Hier, nog steeds veel huilen. Maar ze heeft echt ongelooflijk veel krampjes. Ze zit morgen op de 6e dag dat ze geen ontlasting heeft gehad ondanks nu 2 dagen lactulose erbij.
    Dus als het maandag nog niet geweest is, waar ik wel op hoop, want geef haar nu zelfs 2 keer lactulose p.dag, maar anders bel ik wel even met huisarts. Ze kunnen mij 100 keer zeggen het hoort erbij of met borstvoeding poepen kinderen of 6 keer per dag of 1 keer per week. Nou dat kan best zo zijn, maar niet als mijn meisje zo ontzettend veel huilt en er echt pijn van heeft. Ook anderen die haar zien geven dat aan. En ik let zelf erg goed op met wat ik eet.Nou ja, afwachten dan maar. Gelukkig heeft ze de afgelopen 3 nachten een stuk beter geslapen en daardoor ik ook. Hopelijk blijft dit zo.
    Verder zelf weer enorme buikpijn, want ongi is er weer. Dus vanavond sinds jaren de eerste pil maar weer nemen. Hopelijk blijft het daarna weg, maar vooral de pijn.

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Stier, echt super goed nieuws, en toi toi toi! Blijft spannend, ook na de eerste echo weten we hier allemaal uit ervaring, maar wat is het al gaaf he om ern positieve test in je handen te hebben! Ik vergeet echt nooit meer dat enorm blije gevoel na die positieve test (ook van de miskraam ervoor)...pfff, wat een spanning en adrenali toen dat tweede streepje verscheen!

Mf, ja over 3 weken weer terug op controle. Maar tis meervdatvik het wat meer los aan het laten ben, dat helpt wel. Al heb ik toch ook het idee dat het nu deze week toch echt wel iets de betere kant op gaat, licht stijgende lijn zeg maar..hopelijk blijft dat zo de betere kant op gaan, al zijn het kleine stapjes, dat is al genoeg. Lief trouwens voor je lieve woorden. Balen zeg dat je toch weer ongesteld bent, bah! Ik hoop echt dat het bij mij zo lang mogelijk weg blijft. Ik had trouwens donderdag eigenlijk telefonisch overleg met m'n endo arts, maar ben niet gebeld :( Vandaag dus maar nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week, want poli wist ook niet wat de reden was.

Vandaag fijne dag, lars slaap goed tussen de voedingen en huil/brulpartijen blijven beperkt tot binnen de 10 minuten, en leuke ontspannen en kroel momenten. Ook nu nog diep in slaap. Wel helaas weer wat bloed bij ontlasting vanmiddag tijdens verschonen...

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Stier, lieve schat! Gefeliciteerd met je positest! Spannend dan nu weer hè?! Blijf ons maar op de hoogte houden, leuk! Ook leuk voof Muk, is ze niet meer alleen zwanger. Verder even een dikke knuff voor iedereen en ik reageer later beter en uitgebreider. Loop de hele week al op m'n eind. Gaat hartstikke goed hoor, maar ben gewoon even helemaal op, leeg... Weekendje was geslaagd, ze deed 't heel goed. Liefs

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dank je wel, lieve meiden. Het blijft spannend, maar in ieder geval zijn we nu ergens waar we nog nooit eerder zijn geweest!
    Hier nog even m'n rijtje testen.

Bijgevoegde bestanden:

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Wow stier, streep wordt elke dag donkerder!!! Hartstikke zwanger joh!!! Ik vind het echt zo gaaf voor je! Xxx

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mooie testen stiertje, gefeliciteerd. Die onzekerheid herkennen we wel en het is waarschijnlijk ook nog wel wat onwerkelijk he. Maar de testen zien er goed uit!

MF: mooie foto's van jou en Thirza. Ook leuk om jou eens te zien! Hopelijk slaat de behandeling bij de osteopaat aan.

IJs: Wat goed dat je een knop omgezet hebt en zoveel mogelijk gaat proberen te genieten. Wel balen dat je alleen maar wat vage antwoorden hebt en eigenlijk nog niet echt verder kan zo.

Zat de laatste paar dagen niet lekker in mijn vel. Omdat bloedverlies blijft aanhouden ben ik me psychisch maar aan het voorbereiden op een operatie. Heb daar echt geen zin in, getver! Ik hoop dat het vloeien deze week nog stopt!
    Gisterenmiddag zijn we met z'n 3tjes een middagje gaan winkelen, was er echt aan toe om eens even iets samen te doen en het ging heel goed. Heb soms het gevoel dat L opgeeist wordt en sommige mensen vinden dat ze steeds maar langs mogen komen (schoonouders!), hoe ervaren jullie dat?

Deel Deze Pagina