IJs, jammer dat er niet een duidelijke oorzaak gevonden is. Kan me voorstellen dat je helemaal klaar bent met het ziekenhuis. Goed dat er steeds meer rustiger momenten komen... wie weet heeft het allemaal even zijn tijd nodig. Ik las laatst ergens dat een zwangerschap eigenlijk 12 maanden zou moeten duren, omdat een babylichaampje dan pas goed ontwikkeld is. Stier, kun je het al wat meer bevatten? Onwerkelijk vast nog... Je testen zien er super uit! MF, wat sneu dat Thyrza nog zoveel moet huilen. Hopelijk helpen de behandelingen bij de osteopaat. Heeft ze inmiddels ontlasting gehad? En jij sterkte met de ongipijn... Ben zelf nog niet eens ongesteld geweest! En de ks is bijna alweer negen weken geleden. Strange... Tash, hoop dat je een beetje bij kunt tanken! Ik herken het wel hoor... voel me ook regelmatig helemaal 'op'... Komt bij mij door de slechte nachtrust. Slaapt Rafael heerlijk 's nachts... lig ik bv. wakker in bed urenlang. Nien, een operatie misschien? Wat gaan ze dan doen? Lekker dat jullie even samen weg zijn geweest. Kun je dan echt van genieten hè. Even weer het normale leven ervaren. Vervelend dat je schoonouders zo opdringerig zijn. Hier is dat niet het geval gelukkig. Als het aan hun lag zagen ze hem dagelijks hoor, dat wel. Maar ze houden gelukkig goed rekening met ons en dringen zich absoluut niet op. Bellen ze dan ook niet van tevoren?
Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Laatst heeft Rafael een keer 5,5 uur tussen de voedingen gelaten 's nachts, een record! Hoopte dat dat door zou zetten, maar vannacht was hij er na 3,5 uur alweer... Overdag slaapt hij wat minder de laatste dagen. Morgen moet hij voor zijn eerste prikjes naar het CB... ben benieuwd hoe dat gaat. En ook benieuwd hoeveel hij gegroeid is! Verder is het een lekker lachebekje, maar hij kan ook behoorlijke pruillippen trekken haha... zo'n grappig gezicht. Hij ligt nu voor het eerst vandaag op bed, maar zo te zien op de babyfoon kan hij de slaap nog niet vatten... Laat hem toch maar lekker liggen. Straks nog even wandelen buiten als het droog blijft.
Als de bloeding blijft, omdat er nog een restje placenta is achter gebleven, verwijderen ze dat operatief. Is niet gezegd dat dat zo is hoor, maar bereid me er toch maar een beetje op voor. Toen ik net bevallen was hebben we met moeite kunnen afspreken met mijn schoonouders dat ze moeten bellen voordat ze langs komen. Maar mijn schoonmoeder zit nu steeds te pushen en zeuren dat dat nu toch niet meer nodig is. Soms heb ik pas tijd om om half 2 te douchen, zit ik echt niet op bezoek te wachten . Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met de eerste vaccinatie en hoe hij er achteraf op reageert. Vannacht weer wat langer geslapen? Wanneer gaat jullie eigenlijk weer werken? Ik 11 maart. En hebben jullie er zin in of zien jullie er tegenop?
Nienntje, nou hoop dat een operatie niet nodig is zeg... Vervelend zo'n schoonmoeder! Gewoon voet bij stuk houden hoor en je eigen grenzen bewaken... Mijn ervaring is dat als je ze een vinger geeft... ze je hele hand nemen. Maar snap dat het lastig is, vooral omdat het niet je eigen moeder is. Daar zou je het makkelijker tegen kunnen zeggen misschien. Nou, hier net terug van het CB en Rafael heeft zijn eerste prikjes gehad. Hij was zo mooi aan het lachen tegen de verpleegkundige. En toen de prikjes gezet werden, keihard huilen natuurlijk. Aaaaaaah, het ging me door merg en been!!! Gelukkig was hij ook vrijwel meteen weer rustig. Nu ligt hij nog te slapen in de maxi cosi. Een eventuele reactie kan na vier uur komen... Hoop dat het meevalt. Verder is hij goed gegroeid (5500 gram) en we mogen de flessen op gaan hogen in de hoop dat we eindelijk eens naar 5 flessen over kunnen gaan. Vannacht ben ik er drie keer uit geweest... Twee keer voor een voeding en 1 keer om hem te sussen, omdat het nog lang geen tijd was voor een flesje. Zijn hoofdje is iets afgeplat aan 1 kant... Komt omdat hij graag op rechts ligt. We hebben oefeningen en tips meegekregen. Hij wordt wakker hoor ik...
En hij slaapt ook alweer... Ik moet 4 maart weer beginnen met werken. Heb er nog niet veel zin in eerlijk gezegd. Aan de andere kant ook wel weer goed om met wat anders bezig te zijn. Ik hoop wel dat hij dan beter slaapt dan nu, want anders trek ik het echt niet volgens mij! We hebben nog even... Heb jij er alweer zin in Nienntje?
Kan me voorstellen Nien dat je daar toch alvast beetje op voorbereid al hoop ik dat het niet nodig zal zijn! En zeker vasthouden aan bellen voordat er iemand langs komt hoor, wie het ook is. Heel mijn familie belt altijd netjes van te voren of het uit komt, hoe goed onze relatie en band ook is. Dus ook mijn en zijn ouders, broers en aanhang enz. Caro, balen dat de nachten nog steeds zo gebroken zijn, hopelijk wordt dat stap voor stap wat beter. En zijn eerste prikjes, poe, wat gaat dat hard he? Lars moet de 15e. Is dan gelijk de eerste keer naar het cb, omdat door het ziekenhuis gedoe het eerste bezoek is geannuleerd. Ik moet rond de 20e weer beginnen met werken, al is het dan nog 1 a 2 dagen en bouw ik elke week rustig op. Komt omdat ik nog veel overuren had. Ook kreeg ik een brief van uwv dat ik 3 dagen extra krijg, ivm 3 dagen later bevallen. Dat moet ik nog even overleggen met m'n baas. Lars heeft ook een enorme voorkeurskant, fysio komt morgen weer, tot nu toe alleen met vele huilen bezig geweest en slaap tips, maar ga morgen zeker eens vragen naar wat te doen aan z'n houding. We denken ook zeker na over een manueel therapeut (of osteopaat)...maar alles is nauw overleg met de fysio, is speciaal kinder fysio aangesloten bij heel centrum met oa ook manueel therpeut en zo.. Helaas afgelopen vrijdagmiddag weer bloed in de ontlasting (nog voordat ik weer wilde beginnen met 1 fles borstvoeding te geven). Tot zaterdagochtend 4x bloed in luier, dus niet fijn foto gemaakt en gemaild aan de arts, en ben vanmorgen terug gebeld. Arts wilde ook dat we weer langs komen (want volgende controle afspraak is pas over 2 weken)..morgen dus maar weer kijken wat de arts adviseert en overleggen. Vanmiddag ook weer naar emc geweest, uitgebreide gehoortest voor Lars (is voor alle baby's die op ic hebben gelegen), en geslaagd (ik had nie anders verwacht), en direct erna controle voor mij bij de verloskunde. Dus weer middag ziekenhuis, en morgenochtend weer voor Lars naar Vlietland...en smiddags fysio bij ons thuis...pfff...niet zo gek dat we verder aan bijna niks anders toekomen...gelukkig is ijsman nog wat meer vrij (ivm winter periode), dat scheelt wel. Hij werkt nu zo'n 4 tot 4,5 dag, tov in hoogseizoen 6 dagen per week. Toch gaat het over het algemeen wel wat beter met Lars, want de reflux is beduidend minder. En dat scheelt echt, want tezamen met de enorme buikkramp was het natuurlijk teveel van het goede. Hij slaapt veel beter overdag, natuurlijk ook wel onrustige momenten en zo, maar tussendoor ook echt wel slaapjes van 1 tot 2/3 uur. Zaterdag op zondagnacht hebben we de avond voeding over geslagen en heeft ie tot onze verbazing van 21 uur tm 5 uur snachts geslapen. We hadden de wekker niet gezet want dachten dat ie vast wel om 1 uur wakker zou worden wij dus lekker wat uurtjes geslapen hahaha
Wij houden nu nog overdag een strikt schema aan van om de 3 uur. Dus om 7 uur, 11 uur, 14 uur, 17 uur, 20 uur en 23 uur, en dan komt hij zelf 1x rond 4:30/5 uur. Fles van 105 ml, dus totaal 7x 105ml Waar zitten jullie nu op qua voeding?
Helaas heeft Rafael koorts gekregen vanavond, 38,9! Arm mannetje. Neem hem vannacht mee naar onze slaapkamer in ieder geval. Hij drinkt ook slecht, de hele dag al. Heb met de hulplijn van Icare gebeld en zij gaven aan dat als hij er niet veel last van heeft, ik geen zetpil hoef te geven. Kijk het even aan. Reageer later verder.
Toen we naar bed gingen had hij nog 38,5. Vanmorgen 37,5, dus goed. Hij heeft vannacht naast mij geslapen op een aankleedkussen. Hij mocht niet ingebakerd worden, dus het was een beweeglijke nacht. Hij is nog niet helemaal in zijn normale doen, dus maar even rustig aan vandaag!
Oh gelukkig, en idd rustig aan vandaag Ik ben net weer thuis van ziekenhuis. Moet nu verse poep verzamelen vandaag en direct weer inleveren...dus straks weer terug...pfff. Vorige keer is op virussen en allergien getest, nu gaan ze bacterien testen (parasiet)...het is echt zoeken zeggen ze. Eerst de gangbare testen gedaan , nu dus de minder voorkomende dingen...afwachten weer.. Ik wacht tot de fysio is geweest en daarna waarschijnlijk wel weer op pad richting ziekenhuis...gelukkig niet ver weg. Maar zo gaan de dagen wel hard voorbij
Jeetje ijs, je loopt de ziekenhuizen ook wel plat! Hopelijk vinden ze nu iets waar ze wat aan kunnen doen. Maar knop om zetten is al goed! Zag op je fb dat je al wel een ontspannend dagje op het water hebt gehad. Je moet je borstvoeding niet weggooien hoor!!! Ten eerste omdat het je hartstikke veel energie heeft gekost, maar het is ook nog eens 6 maanden houdbaar in de vriezer. Ik heb er destijds pannenkoekjes met rijstebloem meegebakken. Als ze na 6 maanden beginnen met hapjes is dat echt een feest! En heel licht verteerbaar doordat er geen gluten inzitten (rijstebloem)! En die stapel pannenkoekjes kun je ook weer invriezen dus kan je wat hapjes betreft ook weergeven vooruit! Caro, fijn dat de koorts weer is gezakt, eerste prikjes zijn nooit leuk! Nien, bah zeg, dat zou tegenvallen als je geopereerd moet worden. Duimduim dat het alsnog vanzelf los komt. Hebben ze daar anders geen medicatie voor? Mf; jij levert een topprestatie! Het is niet leuk als je kindje zo huilt, maar als je dat dan ook nog niet kan delen... Buitenstaanders kunnen je nog zo veel willen helpen, maar jij voelt je kindje toch het beste aan. Ik snap wel dat je thyrza dan niet graag uit handen geeft! Beetje heel brutale vraag; je hoeft hem ook niet te beantwoorden, maar naar aanleiding van stukje in Volkskrant van maandag was ik toch nieuwsgierig... De donor is bij jou bekend toch? Speelt hij eigenlijk een rol in het leven van thyrza? Lijkt mij best ingewikkeld... Wat een superlieve foto's trouwens in je album!!! En dames, maak je nu nog niet druk over dat je straks weer moet gaan werken hoor. Je hebt nog een paar weekjes om lekker te genieten!! Nessie; ik denk veel aan je! Hopelijk alles goed met jullie kleine man! Stier; wat een mooie testen! Die worden duidelijk donkerder: zit helemaal goed!! Het blijft allemaal spannend hè? De dagen tot de eerste echo gaan misschien nog wel trager dan in de wachtweken. Maar het komt goed!!! Hier; van het weekend ineens bloeddrukstijging. Moet nu zoveel mogelijk rusten. Vrijdag bloed/urine controle, als het verder verslechterd is volgt opname. Gelukkig lijkt bd (met thuismeter) weer te dalen. Even dus weer pas op de plaats. (Maar heb er nu wel gauw een babywasje met maatjes 44 inzitten zodat die al in de vluchtkoffer kunnen) wordt vervolgd! Liefs, muk
Caro: Wat zielig dat hij zo hard moest huilen bij de prikje, lijkt me al zo lastig en zeker als ze dan zo verdrietig zijn. L moet volgende week. Gelukkig dat de koorts gezakt is! Heb ook nog geen zin om te gaan werken, maar misschien is het tegen die tijd ook wel lekker. Het zal moeten . IJs: hier ook een voorkeurskant (rechts), vind het lastig om de fles en verschonen andersom te doen. Wat voor tips heb je nog meer gekregen? Succes met poep vangen hihi. Je hebt een mooi voedingsschema. L krijgt 6x120 cc. Mukje: rustig aan he en niet stiekem wasjes gaan draaien . Klein zeg maat 44, dat koop je toch ook niet overal? Volgens mij is er geen medicijn om het bloedverlies te stoppen, ik blijf nog hard hopen dat het vanzelf stopt. Gisteren was ze de hele dag aan het huilen, ze was niet te troosten. En vanochtend ging ze weer verder. Ze zit ook nog eens onder de bultjes, in haar gezicht, nek en hals. Ik heb het cb gebeld, maar die moeten nog terug bellen. Zou ik haar 's nachts misschien te warm aankleden en dat ze nu warmteuitslag heeft? Het is 19 graden in de kamer, ze slaapt met een romper lange mouw, pyjamabroek en winterslaapzak lange mouw. Wat denken jullie?  
Het ziet minder rood. De bultjes zitten vooral onder haar kin. De bultjes zijn trouwens wel rood. Is dit nog van de babyacne? Had ze bultjes over haar hele gezicht of vooral rode vlekken?
Poep ingeleverd Lars doet het trouwens super vandaag, hele dag steeds op pad en bijna niet gehuild, zelfs gelachen, geslapen en lekker geprutteld tussen door.. Muk, tja, heb alle bv weg gedaan. Wilde met een schone lei beginnen en met zo min mogelijk koemelk ook via mij. Ennu opnieuw invriezen mag toch niet? Wat betreft die pannekoekjes? Toi toi toi dat de bloed druk niet verder stijgt, ik duim voor je! En ja, inderdaad zondag lekker weer buiten gesport, al was het even kort, koud zeewater zo'n 15 min, maar was echt heerlijk. Merkte wel dat m'n buikspieren niets meer gewend zijn, en doe sowieso heel voorzichtig, wil niks forceren natuurlijk. Maar mentaal deed het me heel veel goeds, en de afgelopen dagen gelijk spierpijn hahaha Lars heeft trouwens enorm last van berg al 3 weken lang, vergat het steeds te melden hier. Eerst bij z'n wenkbrauwen en nu op z'n hele voorhoofd. Heb er soort vaseline zalf voor, dat zorgt ervoor dat het zacht wordt en de schilfers makkelijker loslaten. Maar ziet er wel niet zo leuk uit, al heb ik niet echt het idee dat hij er last van heeft of jeuk of zo.. Ik twijfel ook steeds hoe warm wel of niet aankleden, zeker ook met het inbakeren. Heb 2 nachten geen kruik gebruikt, maar vond 'm toch iets te koud aanvoelen vannacht, en toen toch maar weer een kruik aan voeteneind gelegd. Temp was 36,8 dus netjes, maar ja, die twijfel he
Dit is zws eczeem, geen acne.. Maar als't alleen bij haar kin zit en verder niet uitbreidt.... Dan miss een laagje minder aan en kijken of het minder wordt?
Nee he IJs... Dat zou echt jammer zijn! Je zit niet aan de pil toch? Ik heb ook wat bloedverlies en ongipijn gehad toen ik daarmee begon. Hoe zit het verder met d endoklachten van iedereen? Hier merk ik dat het echt al weer terugkomt...
Nee geen pil, maar ben wel minder gaan kolven per dag, dus ik weet dat dat de reden kan zijn. Tis trouwens weer weg, maar was echt overduidelijk menstruatie kramp, heb zelfs gisteravond paracetamol genomen omdat het zo snel toenam...ben benieuwd of het terug komt en doorzet...hopelijk niet!