Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vervelend IJs! Toevallig ben ik gisteren ook voor het eerst ongesteld geworden en niet zo'n klein beetje ook. Het rare is dat ik tot nu toe nog geen buikpijn of kramp heb gehad.
    Fijn dat het met Lars gisteren goed ging! Wel vervelend van de berg, maar gelukkig dat hij er geen last van lijkt te hebben.

Nien, wat sneu dat Lisa zoveel heeft gehuild! Slaapt ze al wat meer overdag? Misschien is ze moe of oververmoeid? Toen R. nog in zijn winterslaapzak sliep, had hij alleen een romper met korte mouw eronder aan. Ik had dan over de slaapzak wel een lakentje en dun dekentje. Hij voelde altijd klam aan als hij eruit kwam.

Muk, rustig aan doen dus. Hoop voor je dat opname niet nodig is!

Vannacht vier uur achter elkaar geslapen, yeah! Vanaf de nachtvoeding om 3.30 uur was Raf erg onrustig... steeds kreunen en bewegen. Ik heb dan ook niet meer echt geslapen daarna. Had hem vannacht voor de zekerheid nog naast me liggen, omdat hij gisteren toch nog niet helemaal lekker was. Vannacht toch maar weer op zijn eigen kamertje.;)

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ijs: He bah nee geen endopijn! Hopelijk zet het niet door. Een week na de bevalling voelde ik opeens de cyste links weer, sindsdien voel ik hem regelmatig zitten (jullie kennen dat gevoel wel).
    Met de kruiken zou je toch wel mogen stoppen?

Tash: dacht dat ze acne had, maar eczeem dus. Is het nu weg of heeft ze het nog?

Caro: lekker zeg dat R 4 uur achter elkaar geslapen heeft! Wel jammer dat hij daarna niet meer goed verder sliep. Misschien scheelt het als hij vannacht in zijn eigen bedje ligt?

L slaapt overdag bijna niet, hooguit 1,5 uur. Ik leg haar wel in bed tussen de middag, maar dan ligt ze lang wakker. Denk dat dat komt omdat ze 's nachts zo goed slaapt (vannacht van 22.00-7.30).
    Ze heeft vannacht alleen een romper lange mouw aan gehad en de kamer was wat koeler, dus ik zal haar zo eens inspecteren ;).

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat een heerlijke nachten maakt Lisa al! Het zou fijn zijn als ze overdag ook wat meer sliep, maar je kunt niet alles hebben.;) Als ze dan maar niet huilerig is...

Voel me een beetje sjaggie vandaag, maar nu weet ik ook waardoor dat komt... ben ongesteld!:D Caroman is vanmiddag vrij en ik heb eigenlijk wel zin om vanmiddag even alleen naar de stad te gaan. Is maanden geleden dat ik dat gedaan heb. R. was vanmorgen helemaal niet in zijn sas, dronk slecht en was heel erg onrustig... steeds maaien met de armpjes en beentjes, ook tijdens het drinken. Nu weet ik waardoor het kwam, hij was bezig met het produceren van een poepluier! Dat zat hem misschien vannacht ook wel al dwars, want gisteren had hij niet gepoept. Nu ligt hij eindelijk rustig te slapen.

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    meiden wat is er weer veel geschreven.Ik hou het bijna niet meer bij.

Allereest lieve lieve nessie, ik hoop zo dat alles goed met jullie gaat. Ik denk ontzettend veel aan jullie.

@ijs, jeetje meis, wat heftig steeds dat bloed in de ontlasting. Ben benieuwd wat eruit gaat komen. Want goed is het natuurlijk niet. En wat raar dat de endo-arts je niet had gebeld. Hopelijk deze week wel.Hopelijk zet je ongi niet door. Maar wel rot dat je er ook meteen weer zo'n last van had. Wat fijn dat Lars een goede dag had gisteren. Hopelijk vandaag weer.

@caro, Rafael doet heerlijk waar hij zelf zin in heeft zo te lezen. Maar wel fijn dat hij dan toch een keertje wat meer uurtjes achter elkaar doorsliep, om dat vervolgens maar bij een keer te laten is dan een beetje jammer. maar komt vanzelf. Hopelijk snel. En zijn prikjes achter de rug en toch koortsig. Hopelijk gaat dat nu weer beter allemaal.
    Hopelijk gaat het nu weer beter met Rafael na de poepluier. Ben je nog even lekker de stad in geweest? wel fijn dat je nu niet erg veel last lijkt te hebben van de ongi. Ga je ook aan de pil?

@nientje, wat naar dat Lisa huilerig was. Hopelijk wordt dat snel minder, want het is gewoon zo sneu als je niet altijd weet wat de oorzaak ervan is. Thyrza heeft ook allemaal pukkeltjes, maar sinds ik haar niet meer insmeer met zwitsal op haar gezichtje is het wel minder geworden. Tis moeilijk in te schatten vind ik zelf qua wat aan te doen bij die kleintjes. Eigenlijk heeft Thyrza altijd romper lange mouw aan en pyama en dan baker ik haar in met een hydrofiel luier en vervolgens in een fleece bakerdoek. Klinkt heel warm zo, maar tis enorm koud in de slaapkamer. 's ochtends voelt ze goed aan en temp is dan ook gemiddeld (als ik nog temp)36.8. Overigens maak ik ook nog met regelmaat haar bedje even warm van tevoren, omdat ik zo;n koude slaapkamer heb.

@tash, ach eczeem. Heeft Evi er veel last van qua jeuk of niet. En hoe is het verder met jou?

@mukje, jeetje dat is weer schrikken zeg die bloeddruk. Hou je idd maar heel rustig want de kleine boys moeten nog wel even blijven zitten. Je bent gewoon alweer bijna 30 weken. In ieder geval wel weer een mijlpaal.

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier hevige ongipijnen gehad. Ik ben er zo klaar mee. Ben nu wel aan de pil, hopelijk slaat deze aan en krijg ik straks geen doorbraakbloedingen. Maar ja, bij mij weet je het nooit.
    Thyrza had eindelijk na 6 dagen en lactulose gepoept. Nu zit ze morgen alweer op dag 5 zonder poep en wel elke dag lactulose. Ze heeft er echt veel last van. Ik vind het echt zielig. Wel lijkt het huilen iets minder te worden. Ik had ook het idee dat ze te weinig voeding kreeg uit de borst, dus geef ik haar soms wat extra uit een flesje (gekolfde melk). Daardoor is ze vrolijker heb ik het idee. Laatste 3 dagen krigt ze 22.00 laatste fles en dan rond 6.30 komt ze weer. Heel netjes dus.Hoop dat het zo blijft, want ik ben erg moe en toch krijg ik zo wel mijn nachtrust.

@all qua voorkeurshouding, ik gebruik zo'n speciaal kussentje en dat helpt wel. Linksom/rechtsom leggen.

@mukje, dat mag je vragen hoor wbt donor. Ik heb het stukje niet gelezen, dus geen idee wat jij hebt gelezen en daar ben ik supernieuwsgierig naar. Ik ken mijn donor wel en hij speelt geen rol in de opvoeding. Wel staat hij open voor ontmoeting als Thyrza dat wil.

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Even snel weer, Sorry! Evi had eczeem, zalf voor gekregen die goed hielp, dus met drie dagen eczeem weg. Daarna vet houden ivm droge huid en ook daar jeuk van. Maar ergste jeuk al weg door de zalf. Vandaag prikjes gehad en vermoedens voor koemelkallergie uitgesproken. Ik moet een week alle zuivel laten staan en kijken of er verandering komt wat betreft de klachten. Nu na de prikjes erg hangerig, wil niet alleen zijn en regelmatig huilen. Maar geen koorts gelukkig! Hele dag op schoot. Slapen, eten, huilen. Maa kon vanaaf wel al weer lachen. Zal morgen de laptop ff open doen om op iedereen te reageren. Via tel niet makkelijk met hele verhalen en teruglezen etc... Dikke knuff

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, oh das tobben dus, hopelijk gaat het vandaag al wat beter?

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    En nog lekker gewinkeld Caro? Of niet meer gegaan?

MF: Ik smeerde L haar gezicht ook in met wangetjescreme en sindsdien heeft ze die uitslag. Maar ben er ondertussen al mee gestopt, zou het toch wel minder moeten worden. Wat goed dat T ook doorslaapt!
    Een doorbraakbloeding zal je wel krijgen, maar niet maandelijks. Waarschijnlijk 1 keer in de 3 maanden zei mijn gyn.

Tash: hoe merk je dat ze jeuk heeft? En waarom denken ze aan koemelkallergie? Lekker knuffelen met je meisje nu ze niet zo lekker is van de vacc.

Ik heb ook het idee dat ik ongesteld ben (doorbraakbloeding). Had natuurlijk nog wat bloedverlies, maar is nu opeens meer en heb rug- en buikpijn. Als ik maandag nog bloedverlies heb bel ik voor een echo.

Gisteren heeft L een hele dag geslapen en vandaag was het weer een stuk gezelliger. Ik vind het zo leuk om te zien hoe ze op me reageert, lacht en geluidjes maakt.

9. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @Nien: We merkten dat ze jeuk had omdat ze met haar koppie overal langs ging schuren. Het zag er ook heel vurig uit.
    De verdenking van kma komt door verschillende 'klachten' die ik gister op het cb uitgesproken heb. Moeite met ontlasting/duurt lang, eczeem, klachten die op reflux lijken, hoesten/niezen (heeft ze geen last van, maar zou af en toe een moeten zijn, niet alle dagen), onrustig slapen... Heb vandaag tot 13.30 met haar geslapen en ga zo weer naar bed. Ik ben helemaal aan het labbere eind...

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hier nog niet ongesteld, wel elke avond ongipijn..

Veel niezen doet Lars ook Tash. Al lijkt het nu minder geworden. Gaat trouwens stuk beter! Andere voeding, reflux medicijn en strakke schema lijken nu goed te werken. Andere voeding heeft dan toch zo'n 2 weken nodig gehad om effect te hebben. We herkennen Lars bijna niet meer terug! Zoveel rustiger, lachen, goed slapen en gewoon lekker rustig pruttelen en zo. Natuurlijk nog wel momenten maar niks vergeleken met hoe het was. Moet er gewoon aan wennen. Ik ga geregeld even bij hem kijken als het zo lang stil is ;)

Het is nu al ruim een week de betere kant op, dus begin er nu pas in te geloven na bijna 6,5 week aanmodderen.

Tash, hoop dat je gauw weer wat fitter bent en wat meer rust hebt kunnen pakken.

Nien, fijn dat L ook weer wat beter heeft geslapen

Wij zijn vanavond "even" op de bank gaan liggen (met wekker!) maar allebei doorgeslapen en Lars ook :p Nu dus maar effe snel alles inhalen, voeding, kolven enz :)

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tash: Ben benieuwd of het veranderd nu je de zuivel laat staan.
    Tegen mij werd gezegd dat het normaal is dat een baby veel niest, omdat ze nog geen neushaar hebben wat de stofjes tegenhoudt.

IJs: wat fijn dat het zo goed gaat, lekker genieten nu!

De pukkeltjes zijn er nog steeds, ook al slaapt ze koeler. Haar temp vanochtend was 36,7, vind ik best laag, al voelde ze wel goed aan. Ga vannacht een pyjamabroek aandoen en dan morgenochtend nog eens tempen.

Gebruikt iemand van jullie een neuszuiger? Ik doe het nu met een wattenstaafje, maar dan is ze heel boos!

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Nien, neuszuiger? bestaat dat? Lars heeft heel weinig last van natte neus zeg maar, dus hoef er bijna niets aan te doen..

Vandaag weer gestart met ranitidine ipv nexium voor de reflux...hopelijk loopt het goed in elkaar over, en werkt ook de ranitidine net zo goed als de nexium...

Vanochtend weer flinke buikkrampen, dus flink brullen, zo zielig..maar uiteindelijk toch weer kunnen troosten en in slaap op bed..

Tash, gaat het alweer wat beter met jullie?

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben ik ook weer!

MF, wat balen joh dat je alweer zoveel pijn hebt! En Thyrza ook last van haar buik... vervelend zeg. Zijn er geen andere middeltjes dan lactulose? En anders misschien de borstvoeding aanvullen met flesvoeding? Sterkte meid. En ook ik heb heel veel respect voor jou dat je het allemaal alleen doet. Petje af!

Tash, heb je wat bij kunnen slapen? Hoop dat je je snel wat fitter voelt. En Evi dus misschien wel kma. Ben benieuwd of je verschil gaat merken nu je de zuivel laat staan. Succes meid!

IJs, goede berichten over Lars! Zal het dan eindelijk wat rustiger gaan worden voor jullie... Ik hoop het zo! Lekker beetje genieten met z'n 3-en hebben jullie dik verdiend.

Nien, ik gebruik ook af en toe de neuszuiger (wat een woord ook) bij Rafael. Hij vindt het maar niks. Hij is ook zo beweeglijk altijd, dat ik het ook eng vind om het te gebruiken... straks prik ik te hard in zijn neusje. En ja hoor, ben nog even de stad in geweest woensdag. Was echt fijn even om iets voor mezelf te doen buitenshuis.

Hier gaat het goed! Woensdag dus even lekker alleen naar de stad geweest en wat kleding geshopt. Was al zo lang geleden en ik was er echt even aan toe. Rafael was woensdag ook totaal niet in z'n hum en ik had de nachten ervoor maar een paar uur geslapen en ook nog eens ongesteld erbij, dat ik er gewoon wat chagrijnig van was. Caroman was gelukkig vrij die middag en is met Rafael gaan wandelen naar zijn ouders. Iedereen blij!:) Donderdag en vandaag super goede dagen gehad. Lekker alles in ritme. Rafael goede slaapjes gehad overdag en de nachten gingen ook goed. Wel jammer dat hij 's nachts niet nog wat meer uren tussen de voeding laat, maar het is niet anders. Ga nu ook nog maar niet teveel uitproberen om die nachtvoeding eruit te krijgen, want hij is net zo lekker tevreden. Ook al krijgt hij eigenlijk wel wat teveel voeding op een dag nu... Ik ga nu meestal vroeg naar bed 's avonds en Caroman doet dan de late avondvoeding en ik doe dan de nachtvoeding. Zo krijg ik toch redelijk m'n slaap (5 a 6 uur per nacht). Nadeel is dat ik na de nachtvoeding soms nog wel 1,5 uur wakker lig...
    Probeer iedere dag lekker met hem te wandelen, vandaag ook weer anderhalf uur er op uit geweest. En... vandaag de vakantie naar Kreta geboekt... heerlijk, twee weken lang! Ben benieuwd hoe dat gaat zijn met een kleintje.

Het valt me op dat het voor ons allemaal best wel pittige tijden zijn. Ups en downs! Het is erg genieten met zo'n kleintje, maar soms valt het ook niet mee met alle kwaaltjes etc.... Ook voor de zwangeren onder ons. Wel fijn dat we het hier even kunnen delen met elkaar in ieder geval. Knuffels voor iedereen.

En Nessie, ook ik denk regelmatig aan jou/jullie. Hoop dat het naar omstandigheden goed gaat.

Liefs!

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nog even een lachfoto van mijn lieve mooie mannetje! IJs en MF kennen hem al!

DSCF5849.jpg

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Leuk Caro, klinkt goed allemaal. En lekker naar kreta, wanneer gaan jullie? Wij gaan eind april een week naar portugal met m'n ouders en broer + vriendin, vanwege 40 jarig huwelijk van m'n ouders. Lars is dan 4,5 maand, ben heel benieuwd ook hoe het vliegen gaat ;)

Lars is trouwens flink aan het brabbelen, en probeert echt wat geluidjes terug te maken als reactie op wat wij zeggen, echt zo leuk!! Bij jullie ook?

En hij groeit trouwens als kool zeg, maat 56 past echt nog maar net, en dan alleen als het ruim valt. Ik ga komende week maar's wat bijkopen in maat 62. Maat 68 heb ik al aardig wat (want paar dozen kleding gehad van collega:D)

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    #1436 Tash, 8 feb 2013
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
    Oeh meiden, Kreta en Portugal! Kom ik met mijn weekendje centerparcs, hihi! Het gaat wel goed met mij hoor, merk gewoon dat de avonden/nachten met krampjes en de hoeveelheid voedingen me af en toe opbreekt. En aangezien het uit'n flesje drinken nog steeds drama is,kan ik het niet een keer uitbesteden. Vanaaf heeft ze een half uurtje geslapen, toen wakker van kramp. Dus ondanks geen zuivel, weinig verandering. Ze ligt nu over mijn benen heen en ga ik haar wiebelen als er een kramp aankomt. Wel gelukkig weer gepoept. Zo blijven we wel zoet. Heb zelf ook steeds meer pijn van de endo/littekenweefsel. Dus ga weer verder troosten en beloof snel weer eens knap op jullie te reageren... En Caro, wat een geweldig mannetje toch?! Zo lachen heerlijk he?! Dan kunnen we wel eens wat 'probleempjes' hebben,maar dan weet je wel waar je het voor doet! Liefs

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    #1437 Tash, 8 feb 2013
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
    IJs, hij begint dus lekker te babbelen! Het gaat echt steeds beter hè?! Wat fijn joh. Dan krijgen jullie ook iets meer rust. En hij groeit echt hard dan! Evi zit net goed in 56, sommige dingen worden nu iets klein. Ze is nu 58,5 cm en 4920 gr.

En MF,ook ik heb ontzettend veel respect voor je! Dat je het allemaal zo goed doet, terwijl jullie buiken niet echt meewerken. Kan Thyrza ook geen overgevoeligheid hebben? Wat zeggen ze op het cb? Hoop zo dat het met jullie snel beter gaat.

Muk, hoe is het met jou en je mini-mannen? En met je bloeddruk? Kunnen jullie trouens evengoed verder met het kamertje? En je hoe reageerd jullie dochtertje op de komst van haar broertjes?

Nessie,ik denk vaak aan jullie. Hoop dat het allemaal een beetje gaat. Zal een zware periode zijn.

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, duurt wel langer hoor voordat alle koemelk uit jullie systeem is, dus effect kan even op zich laten wachten, was bij lars ook

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ach lieve tash, het is ook allemaal niet makkelijk. Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht. en wellicht een beetje bijtanken als je mannetje thuis is? Arme Evi wat je schreef van het eczeem. Het heeft allemaal even tijd nodig als je melkproducten weglaat. Overigens heb ik zelf lactose intolerantie en kan ik tegen veel dingen niet, dus zelf let ik continu op wat ik eet/drink.en wat een mooi meiske is het toch. Heerlijk!
    Hou je haaks lieverd. Hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt. Enne, center parcs is toch ook erg leuk.

@ijs,wat fijn dat het allemaal beter lijkt te gaan met Lars. Ben echt blij daarom. En wat leuk om te lezen dat hij gaat brabbelen. Dat doet thyrza ook, maar niet extreem veel. Wat gaat het hard zeg. Alweer bijna uit maat 56. Hier voorlopig nog in maat 50 en 56(laatste is nog veels te groot, maar verschilt ook per setje). Maar voor ik het weet is het vast ook zover.
    Wanneer krijgen jullie eigenlijk de uitslag van ontlasting? Of heb ik daarover heen gelezen? En hoe is het nu met je ongipijn? \Heerlijk vooruitzicht hoor, portugal. Spannend idd vliegen met de kleine.

@nientje, hoe gaat het nu met jou en Lisa?

@caro, heerlijk vooruitzicht Kreta. en wat een heerlijk mannetje heb je toch. Leuk dat hij zo gaat lachen. Ik blijf dat ook geweldig vinden. Wat fijn dat het allemaal beter gaat. Die nachten komen vanzelf. En lekker dat je ook even de stad in bent geweest. Is ook belangrijk om iets voor jezelf te doen. Binnenkort ga ik ook even met een vriendin uiteten. even allebei zonder kids. De nachten komen vanzelf, het is niet anders. Ik snap wel heel goed dat je het nu ook niet wilt omgooien. Wel vervelend dat je moeilijk in slaap komt nadat je hem s nachts een fles hebt gegeven.

@mukje, hoe gaat het nu met jou?

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier gaat het wel beter. Met de extra voeding zo af en toe is Thyrza weer een beetje het meisje wat ze aan het begin was. Rustig,tevreden en vooral veel lachen. Huilen vooral nog in de avond. Gisteren weer bij de osteopaat geweest. Hij was tevreden met wat hij voelde t.o.v de vorige keer en heeft alles weer behandeld. Ook bij haar darmpjes/bekken en lever e.d. En ze deed het zo goed daar. Ze heeft gisteravond om 21.15 fles gekregen en om 6.50 vanmorgen pas weer. Ze heeft dus enorm goed geslapen en ik dus ook. Ik dacht vanmorgen toen ik haar een beetje hoorde, zal wel half 6 zijn ofzo. Maar bleek dus al 6.50. Was zo trots op haar. En nu ligt ze weer te slapen. straks visiste, dus ik ga snel ff douchen en straks stofzuigen. En w.s vanmiddag even met opa een videocamera kopen. Ik wil zo graag e.e.a vastleggen voor later. Foto's genoeg, maar ik vind de filmpjes van ons vroeger zo leuk om terug te zien.

Btw, thanks allen voor de complimenten. Jullie zijn schatten. Ik ben zo intens gelukkig met mijn moppie. Zij is mijn alles en heeft mijn leven zoveel mooier gemaakt.

Deel Deze Pagina