Mf, zo leuk om te lezen dat je zo blij en dankbaar bent voor Thyrza, dat hebben wij ook, en vooral sinds het wat "normaler" gaat met L, daarvoor hadden we gewoonweg geen fut en tijd om echt te genieten, want continu gehuil is slopend. Nu het beter gaat, merken wij dat ook enorm, echt genieten, ik heb nu echt elke dag van die gelukzalige gevoelens, zo gelukkig voel ik me dan ineens...wow, dat dat kan, want dat heb ik echt gemist in de eerste 6 weken. En hier ook vannacht goede nacht, L heeft geslapen van 23:30 tm 6:30 uur! Wow!! Wel daarna buikkrampjes, maar slaapt alweer zo'n 1,5 uur. Ik ben zelf erg van foto's nemen, maar neem wel af en toe filmpjes met m'n iphone. Want tis toch wel erg leuk al die mijlpalen iedere keer, zoals dat gebrabbel en lachen en zo! Ennu center parcs is ook leuk! We denken erover om nog een weekendje te boeken. Deden we in de afgelopen jaren ook af en toe, ook lekker relaxt met de hond. Oja, de uitslag kregen we gistermiddag doorgebeld, wederom negatief... Tja, met de arts afgesproken dat we gelijk bellen als er weer een keer bloed komt. Maar omdat het nu eigenlijk best goed gaat, laten we het nu even afwachten en over 2 weken weer op controle. Ik hoop er maar op dat het incidenten zijn geweest zonder echt aanwijsbare reden. Tis afwachten verder.
Hoi, Even kort, gisteren op echo alles goed maarvanwege hoge bloeddruk, die overigens alweer zakt, toch extra bloedonderzoek. Urine was helemaal goed dus zou waarschijnlijk niets zijn. Maar gisteravond wordt ik ineens gebeld door de gyn dat mijn leverbaarder afwijkend zijn. Ik was een beetje lamgeslagen doordat bericht, had het niet verwacht dus heb niet verder gevraagd wat dat betekent en hoeveel het afwijkt. Ik moet nu morgen om 11 uur weer in het ziekenhuis zijn om nieuw onderzoek te doen. Best vreemd op een zondag toch? Maak mij dus een beetje zorgen. Volgens man valt het vast mee omdat ik anders wel meteen zou moeten komen, maar het zit mij toch niet lekker. Heb hem nu op pad gestuurd om snel nog wat babyspul te halen. Je weet maar nooit. Intussen zijn ze donderdag eindelijk begonnen met de verbouwing van dd zolder. In huis dus een grote stof/ zaagsel zooi, en volgende week zijn ze er ook nog de hele week mee bezig. Maandag heb ik een crematie van m'n tante en m'n ouders zijn momenteel nog in nieuw Zeeland voor vakantie en bruiloft nichtje ( heb daar familie) Alles komt dus even tegelijk. Ga zometeen maar een vluchttas voor dochter pakken, maar we weten nog niet helemaal waar ze naar toe zou moeten gaan. Schoonouders willen graag dat ze bij hen komt logeren, maar zij wonen ver weg en dat zou betekenen dat ik mijn dochter misschien wel paar weken niet zie en dat wil ik echt niet. Even stress hier dus, maar hopelijk keert na zondag de rust terug en blijkt er niets aan de hand. Had een van jullie niet ook afwijkende leverwaarden? Weet het nietmeer... Ik reageer later weer op jullie, Liefs!
Hoi lieve muk, jeetje heftig allemaal. Gecondoleerd met je tante. ik had ook afwijkende leverwaarden (overigens nog steeds), maar ze doen er niets aan. Tijdens zwschap bleven ze het wel vaak checken. (ze dachten dat het ms kwam van het vele spugen, maar dat is dus niet zo, anders had het nu al verbeterd moeten zijn). Ik kan me voorstellen dat je er zorg om hebt, maar idd als ze het niet zouden vertrouwen zou je meteen zijn opgenomen denk ik. Wel goed dat ze je zo in de gaten blijven houden. kan me ook voorstellen dat je je dochter niet te lang wilt missen.Heb je niet een buurvrouw of vriendin bij wie ze kan zijn op het moment supreme? Meis hou je haaks, want teveel stress kun je echt niet gebruiken hoor.dikke knuf voor jou
@ijs, wat vaag dat de uitslag negatief is. Het klopt toch gewoon niet. Nou ja, hopelijk gaat het nu niet meer voorkomen. is toch steeds schrikken. Is zijn ontlasting ook hard? Ik heb wel een meisje gehad op de creche destijds die ook steeds bloed had bij ontlasting, maar die had hele harde ontlasting, waardoor er volgens de arts steeds een bloedvaatje knapte?? Wat fijn dat je idd ook mer kunt genieten. Dat huilen is slopend. Heerlijk als jullie ook nog een weekendje weg boeken. Ik heb voorlopig geen vakantieplannen.
Mukje, je bent nu in het ziekenhuis. Hoop dat het allemaal wat meevalt voor je. Wat een stress en onzekerheid... Tash, jammer dat je nog geen verbetering merkt nu je de zuivel laat staan, maar het heeft misschien even zijn tijd nodig. Wat onhandig dat Evi niet uit een flesje wil drinken. Zijn er geen speciale spenen te koop waarmee het beter lukt? Slaapt Evi al een beetje door 's nachts? IJs, oooh, wat heerlijk dat Lars zo goed geslapen heeft! Ik ben lichtelijk jaloers ook al gun ik het jullie natuurlijk! En de uitslag dus negatief. Je vraagt je dan af waar het bloed in de ontlasting mee te maken heeft. Hopelijk komt het verder niet meer voor. Jullie dus lekker naar Portugal! Wij gaan trouwens in september, duurt nog heel lang. MF, en nog een videocamera kunnen kopen? Wat fijn dat het huilen een stuk minder wordt! Het zijn gelukkig vaak maar fases. En een lekker lachebekje dus, super! Ik voel me sinds lange tijd weer een beetje uitgerust. Heb vannacht op de logeerkamer geslapen... Even niks aan m'n hoofd (ook geen babyfoon!). Caroman heeft 'de nacht gedaan'. Raf meldt zich standaard om 3.45 uur 's nachts, ongeacht hoe laat hij de avondvoeding heeft gehad. Hij drinkt wel steeds minder 's nachts, dus hopelijk gaat het de goede kant op en laat hij straks zijn nachtvoeding staan en slaapt hij wat langer door. Verder weinig nieuws te melden. Het sneeuwt hier alweer, de wereld is prachtig wit! Hopelijk nog even lekker wandelen vandaag. Geen kraambezoek gelukkig (is hier nog niet ten einde!).
Muk, hopelijk ben je inmiddels weer thuis en valt het allemaal mee!! Ik duim voor je!! Caro, tja, de nachten blijven dus pittig. Maar gelukkig gaat het voor de rest wel goed, en als je zo af en toe even kunt bijtanken door op de logeerkamer te slapen, dan is het maar zo. Zolang je elkaar beetje kunt afwisselen, gewoon doen hoor. MF, ik ben ook nieuwsgierig net als Caro, al videocamera gescoord? Nessie, ik denk ook steeds aan jou en je kleintje. Ik hoop echt dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie!! Tash, hoe is het nu met Evi? Nog weinig verschil of lijkt het al wat beter te gaan? Ik hoop het! Nien, hoe is het bij jou?
Afgelopen vrijdag zijn we van de nexium overgegaan op de ranitidine, met goede hoop, maar helaas, al vrijdagmiddag begonnen met spugen na elke fles, en dat is tot op heden steeds na elke fles, ook opbouwend meer en vaker overstuur, weer veel verslikken en zo Hij slaap gelukkig nog wel redelijk, maar zodra wakker is het meer hommeles dan ontspannen momenten. Wat 'n verschil zeg in 3 dagen, echt balen. Hoopte echt dat de ranitidine hetzelfde zou werken als de nexium en de nexium een basis had gelegd om te kunnen overstappen op de ranitidine (nexium is vrij duur/verzekering vergoed niet). Maar nu ik m'n dagboek terug lees, hielp de ranitidine eigenlijk niet veel toen we het 3 weken geleden gebruikte. Morgen maar de apotheek bellen of ze het recept vd nexium nog hebben van 2 weken geleden, heb toen het herhaal recept niet opgehaald.. Gister nog wat leuke kleertjes gekocht bij de prenatal, ze hebben leuke koopjes momenteel met extra stikker korting, dus goed excuus om weer 's wat bij te kopen, zeker nu L zo hard groeit Heb zelfs hetzelfde nijntje velours boxpakje opnieuw gekocht maar dan in een grotere maat (62). Vond het zo jammer dat ie die niet meer paste (56), dat ik 'm in een grotere maat nog een keer heb genomen hahaha..
Even kort, ben net thuis en helaas bloedwaardes verder verslechterd. Heb beginnende hellp syndroom. Maar omdat waardes nog niet dramatisch zijn, ctg goed was en ik me redelijk goed voel en peuter thuis heb, hoef ik nog niet worden opgenomen. Moet dinsdag weer terug voor nieuw bloedonderzoek en ctg. Nu even een plannetje maken wat we met dochter gaan doen als ik opgenomen moet worden... Sorry, reageer later weer op jullie!
Fijn dat je weer thuis bent Muk. Wel balen van help syndroom , een endo-vriendin heeft dat ook gehad. Maar zolang het nog goed gaat, fijn dat je nog thuis bent!! maar idd wel alvast voorbereiden..toi toi toi! xxx
Succes Muk! Moet je nou elke paar dagen voor controle heen? Gelukkig mag je nog lekker thuis blijven bij je dochtertje. Moet je nog extra rustig aan doen/bedrust? IJs, wat vreselijk balen dat het nou toch weer minder goed gaat. En stom dat ze dit niet vergoeden zeg! En icm johannesbroodpitmeel? Of zeg ik nou iets stoms? Ik vind het hier heel moeilijk bepalen of het beter gaat. De kramp lijkt minder, maar we merken wel dat ze vaak een mondje terug heeft. Dat slikt ze weer door, maar ze wordt er welwakker van. Dus of het nou kma, overgevoeligheid of (verborgen) reflux is/kan zijn? Geen idee... Gister voor't eerst eruit. Mijn ouders aan't oppassen. Fles was weer drama, dus ga nog niet met wen gerust hart weg. Wel een voordeel van de 'rare' avond misschien: ze heeft wel 5u achter elkaar geslapen!! Tot nu toe niet langer dan 4u en de laatste weken niet langer dan 3u tussen de voedingen 's nachts. Dus ik weet hoe je je voelt als je iets over doorslapen leest Caro! Hier ook lichtelijk jaloers, maar voor de betreffende personen heel blij!
Ja nutriton gebruiken we al continu, dat helpt wel. Maar tis wel heel duidelijk dat het stoppen met de nexium en overgaan op ranitidine geen goed plan was. Ijsman is dit hele weekend aan het werk tot middennacht, dus geen backup. Lars heeft het afgelopen uur echt zo hard gegild, dat ik 'm maar weer in de buikdrager heb gedaan, anders kon ik echt geen eten koken en zo. Hond is ook thuis, dus lastige dag want die moet zo nu en dan ook uit natuurlijk..beetje schipperen dus.. Ik twijfel nu om de avond spuit met ranitidine te geven, maar ja, zonder medicatie wordt de reflux wellicht nog veel erger..morgen maar gauw de apotheek bellen, hoop zo dat ze de nexium nog op voorraad hebben..
Hier eindelijk weer een berichtje van mij! We worden zo geleefd elke dag dat ik nog geen puf had om wat te posten. Met onze kleine man gaat het gelukkig goed. Eind vorige week is hij overgeplaatst naar de high care afdeling van het regionale ziekenhuis, voor de IC was hij gelukkig te goed! Hij krijgt momenteel nog wel wat hulp bij het ademen maar dat is maar minimaal. Gisteren hadden ze het er afgehaald, maar toen kreeg hij toch wat te veel dipjes qua hartslag en saturatie. Eergisteren hebben we hem voor het eerst in bad gedaan, dat vond ie heerlijk Heel bijzonder om hem dan zo om zich heen te zien kijken, en te zien genieten. Ik zal even een fotootje in mijn album plaatsen. Met mij gaat het redelijk. Ik ben nu een week thuis, en had gehoopt me al wat fitter te voelen maar mijn lage HB gooit roet in het eten. Ik ben zo verschrikkelijk moe nadat ik ook maar even een loopje richting toilet of keuken doe. Dus ik ben continue bezig af te wegen wat ik wel en niet doe, om zo maar genoeg energie over te hebben voor de bezoekjes aan T. De wond heb ik gelukkig niet zoveel last meer van, dus dat scheelt. Nu het oma-gevoel nog zien kwijt te raken Muk: sterkte meis! Hoop dat je bloedwaardes stabiel blijven en je met rustig aan doen het nog een tijdje kunt uitzingen. Stier: ik lees dat de DD poging is gelukt! Wat fantastisch voor je!!! Heel erg gefeliciteerd. Op naar een mooie eerste echo Knuffel voor de rest van de meiden! Lfs
Oh Nessie, dat is al goed nieuws hoor dat ie naar "gewone" ziekenhuis is overgeplaatst, klinkt al goed en komt vast goed!! Hopelijk knap jij ook snel wat op zodat je weer meer energie hebt om van je kleine te gaan genieten en zo...het zal misschien even duren en niet zo snel gaan als je zou willen, maar het komt echt wel! Heel veel liefs voor jullie, heel fijn om even wat van je te lezen en dat het de goede kant op gaat!!
Hier vannochtend weer net als afgelopen 2 dagen erg veel huilen en onrustig, fles niet helemaal opdrinken en zo. Gelijk apotheek gebeld en nexium opgehaald en gegeven. Hopelijk gaat het nu weer snel de goede kant op...zo zielig..
IJs, bah, wat balen dat het weer minder gaat! Hoop dat de nexium snel zijn werk doet. Lars heeft dan blijkbaar toch wat zwaardere medicatie nodig. Leuk dat je kleertjes hebt gekocht. Ja, wat gaat het dan ook hard hè. Rafael is nu 5600 gram en 59 cm. Nessie, fijn wat van je te lezen en gelukkig gaat het best goed met Tijs! (of was het met een h er tussen...). Hoop dat jij je ook snel wat beter gaat voelen. Het is ook niet niks allemaal en dan ook nog een operatie waar je van moet herstellen. Sterkte!! Muk, wat vervelend nieuws! Hopelijk is opname niet nodig! Sterkte!! Tash, goed dat jullie er even tussenuit zijn geweest. Hopelijk weet Evi nu hoe het moet en laat ze wat vaker wat meer uren tussen de voeding zitten. Heb hier het idee dat hij uit gewoonte 's nachts wakker wordt en wil drinken. Hij krijgt namelijk meer dan genoeg voeding overdag en met de nacht erbij eigenlijk wat te veel. En gezien zijn gewicht moet hij wel door kunnen slapen. Vinden jullie het ook zo fijn dat het alweer wat langer licht is? We gaan de goede kant op gelukkig. Voor het dag- en nachtritme van Rafael is het ook wel goed. Vannacht was hij weer stipt om 3.45 uur wakker... Ik ga toch eens kijken of ik wat kan doen met de nachtvoeding. Hij krijgt overdag al flessen van 180/6 aangeboden en deze drinkt hij nagenoeg helemaal leeg. Als er dan ook nog een nachtvoeding bijkomt, krijgt hij veel te veel! Laatst dronk hij een paar nachten heel weinig, maar vannacht dronk hij toch wel weer zo'n 120 cc op. Hij krijgt ook nog Nutrilon Forte (voor hongerige baby's). Vanmorgen was hij om 6.00 uur ook alweer klaar wakker en druk dat hij dan is! Wild aan het bewegen met zijn armpjes en beentjes, echt geen seconde is hij dan stil. Doen jullie kindjes dat ook? Het is een ontzettend beweeglijk mannetje. Hij is net in de box in slaap gevallen, dus ik laat hem maar lekker liggen. Hij heeft vandaag al twee slaapjes van elk 2 uur in zijn bedje gedaan, dus dat is eerst wel prima!
Nou Caro, ik denk dat Lars en Raf best veel op elkaar lijken want ja, L is ook verschrikkelijk beweeglijk! Ik koester echt de momenten dat hij rozig en slaperig in m'n armen ligt Ik denk dat je er weinig aan kunt doen betreft de nacht. Ik zou niet weten wat je nog kunt proberen, wellicht een keer overleggen met CB? L krijgt nu nog 6 voedingen overdag en 1x 's nachts, allen ca. 130 ml. Ik wil proberen iets losser te gaan worden betreft om de 3 uur, maar durf het ook nog niet zo aan, omdat het best lekker gaat zo (afgezien van de huidige reflux problemen dan) en ik weet ook waar ik aan toe ben..
Wel blij te horen dat Lars ook zo beweeglijk is! Ik denk soms weleens dat Rafael TE beweeglijk is. Het is wel een heel komisch gezicht. Vanmorgen had ik hem nog even bij me in bed, omdat het nog lang geen tijd was voor zijn flesje en ik nog moe was en geen zin had om naar beneden te gaan. Nou, hij heeft geen seconde stil gelegen... armpjes en beentjes volop in beweging, ochtendgymnastiek denk ik. Lars krijgt dus nog 7 voedingen. Raf krijgt om de 4 uur een flesje. We maken hem rond 23.00 uur altijd wakker voor de fles, maar de laatste tijd slaapt hij dan al zo vast dat het gewoon zielig is om hem wakker te maken. En tijdens het drinken valt hij alweer half in slaap. Ik zit eraan te denken om die fles wat vroeger te gaan geven, zodat hij dan nog niet zo lang slaapt. Misschien heeft dat wel effect op de nacht. Dat hij pas daarna zijn echte goede (en hopelijk lange) slaap pakt... Kan het nu nog wat gaan uitproberen, want ben nu nog met verlof.
Wat ik ook wel lees is advies om de laatste fles zo laat mogelijk te geven, dus misschien helpt het juist om wat later te geven, zodat hij hopelijk ook wat later in de nacht wakker wordt? Maar ik moet eerlijk erbij zeggen dat wij later dan 23 uur ook niet halen, zo moe zijn we vaak. Al doen we ook wel eens alvast een uurtje tot 1,5 slapen voor de laatste voeding en die laatste voeding geven we dan wel wat later zo rond 23:30/23:45. Meestal slaapt L dan ook wat langer door tot zo'n 5:00 uur. En idd, nu kun je nog wat uitproberen tijdens je verlof. Ik heb nog 6 weken vrij, en begin met 2 dagen per week vanaf de laatste week van maart. Ik bouw het dan op naar 3 dagen per week, en vanaf mei weer 4 dagen per week (waarvan 1 dag thuis werken). Maar moet er nu nog niet teveel aan denken..
Even heel snel, lees later verder bij! Ja, camera gekocht maar niet op voorraad. wordt morgen bezorgd. @nessie, zo blij om iets van je te horen. Maakte me zo'n zorgen. gelukkig dat het naar omstandigheden goed gaat. Het zal elke dag een stukje beter gaan!Ben benieuwd naar je mannetje! Hou je haaks meis! En idd, je wordt geleefd, ik herken dat wel. @mukje, jeetje wat een schrik allemaal. Sterkte morgen! Ik denk veel aan je. @ijs, even een hele dikke knuf. Het zit allemaal niet zo mee. Ging het beter, nu weer minder. Maar ik heb de laatste berichten niet gelezen. Komt van de week. Hier ook weer huilen,huilen en nog eens huilen vandaag! Duik snel met haar mee mijn bed in. Ben enorm moe! Knuffies voor allen en ik reageer later op de rest,sorry sorry! xx
IJs, dat hebben we laatst al eens geprobeerd. Toen kreeg hij om 0.30 uur de laatste fles (was in het weekend en het kwam toevallig zo uit), maar toen werd hij ook weer om 3.30 uur wakker. Alsof hij dan het dagritme alweer oppakte. Wist toen ook even niet wat ik moest doen, want dat was nog maar drie uur na de laatste fles. Heb het toen met een uur kunnen rekken met een speentje. Gevolg was natuurlijk dat ik weer de halve nacht wakker was, grrrrrrrr... MF, hoop dat je lekker slaapt vannacht. Wat is dat toch met Thyrza? Slaapt ze overdag wel genoeg? Hier is Rafael alweer met zijn vierde slaapje van vandaag bezig. Hij heeft al zes uur geslapen vandaag! En nu ook alweer een uur ongeveer... Hoop niet dat dat effect heeft op de nacht, maar ik vrees van wel... Maar ja, wat moet je dan, kan hem moeilijk wakker houden, want dan wordt hij heel jengelig en huilerig.