Tash, geen bloed meer gezien gelukkig. Over 1,5 week weer controle afspraak. Erg druk weekend gehad, Lars doet het prima, al is hij sinds gistermiddag wel druk en vandaag echt hele dag erg wakker en onrustig. Weer verl last van reflux. De reflux steekt dus toch af en toe nog flink de kop op (ondanks medicijn) en in combi met de buikkrampen is dat to much zeg maar..maar nu slaapt hij, uitgeput van zo lang wakker.. Gistermiddag familie van ijsman op kraamvisite gehad, ze kwamen met 6 man sterk Had al slecht voor gevoel, want zijn drukke mensen, samen gesteld gezin...pfff...en dan ook nog wijze opmerkingen maken toen Lars onbedaarlijk ging huilen, bah. Had voor het eerst ook super jaloerse moederlijke gevoelens toen lars op schoot "moest" en tijdens huilen wijslijk werd getroost, zo van ik weet wel hoe het moet hoor...bah, ik had 'm het liefst direct terug gepakt. Maar ja, beleefd blijven he...en 'm met smoes gauw terug genomen en samen naar boven gegaan.. Zeker nu het zo goed gaat, merk ik dat ik enorm beschermend ben, wil 'm niet graag delen met anderen zeg maar, tis ons/mijn ventje en voorlopig houden we 'm nog zoveel mogelijk voor ons zelf, en bij anderen of visite geven we hem zo min mogelijk van hand tot hand, al is ijsman daar nog af en toe wat te makkelijk in vind ik.. Ben trouwens nog steeds niet ongesteld geworden. Nien, hoe is het met jou? Nog bloed verlies of misschien toch minder geworden? Hoop dat alles okay is. Knuffies voor allemaal, heb beetje te weinig energie om uitgebreid te reageren. Xxx
Pfff nou meiden, ik heb weer 2 "ouderwetse" bruldagen gistermiddag al, maar dacht dat het even een uitzondering was. Vannacht van 0:00 tm 6:45 geslapen, en dat was wel fijn natuurlijk, maar komt ook doordat ie zo moe was. Helaas vanochtend ook weer halve fles uitgespuugd en daarmee ook waarschijnlijk z'n nexium medicijn, wat hij voor de fles krijgt... Vanmiddag echt hopeloze middag, bleef onrustig en weer van die enorme gilpartijen, niks hielp, bleef maar verslikken en zo, om moedeloos van te worden...in de buikdrager gedaan maar werd pas na half uur stil.. Sorry voor het geklaag, ben echt op na 2 van dit spoort dagen. Ijsman doet vanavond zodat ik effe beetje los kan laten want tis echt ff op..
Ach lieve schat! Snap heel goed dat je helemaal op bent!! Wat jammer dat er nu toch zomaar weer twee van die dagen tussen zitten zeg... Hopelijk slaapt hij vannacht wel weer goed en is hij morgen weer een meer tevreden mannetje. De reden van het huilen weten jullie niet nu toch? Of is hij bvb 'gewoon' ziek? Evi heeft ons virusje overgenomen, dus die was gister ook ziek. Veel huilen, veel maar moeilijk slapen, overgeven en diarree... Vannacht ik geen oog dicht gedaan, maar gelukkig van 6 tot h2 wel kunnen slapen. Tussendoor de voedingen gegeven dat wel. Maar samen in bed gebleven en vanmiddag heeft ze ook weer goed geslapen. Vanaaf weer de oren van onze kop afgebabbeld en nu weer in haar wiegje! Hopen dat we allemaal een goede nacht hebben.... Dikke knuff voor alle lieve meiden hier!
Zojuist MvM op bezoek gehad. En het was een megaknaltest, wauw, dat doet je dan toch wel weer even goed. Nu dus de komende weken plassen in kannen en overgieten in flessen. Het cirkeltje is rond!
Das super stiertje, echt geweldig he, iedere stap is er weer 1! Hier weer wat rustiger vaarwater. Gister lekker dagje met ijsman en Lars, en weer leuk geshopt voor Lars o.a. een muziekmobiel gekocht voor aan z'n box. Vanaf komende zaterdag ga ik elke zaterdag wennen met Lars bij m'n ouders. Eerst paar uurtjes en dan steeds langer tot de hele dag tegen de tijd dat ik weer aan het werk ga. Ben er nu wel aan toe om 'm af en toe even bij m'n ouders te brengen, zeker nu het over het algemeen wel goed en stabiel gaat met Lars. Tis wat stiller hier aan het worden, denk dat we allemaal aardig moe zijn door slaap gebrek. Muk en nessie hopelijk alles stabiel en okay bij jullie!! Wat vinden jullie trouwens, moeten we een nieuw topic aanmaken bij "na de bevalling"? Of voorlopig nog hier verder schrijven? Zwanger zijn is voor een aantal van ons niet meer van toepassing natuurlijk, en er schuiven weer nieuwe zwangeren hier aan (joepie!) het maakt mij niet uit, maar wellicht toch beter om nieuw topic te maken?
Hey meiden. Ik ben een tijdje afwezig geweest, omdat ik me helemaal niet goed voelde. Ik bleef bloedverlies houden, licht in mijn hoofd/duizelig en ik ging steeds slechter zien. Kon niet eens meer achter de pc zitten, dus heb niet veel mee kunnen lezen. Ben gestopt met de pil, omdat ik dacht dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen. Toen een zeer hevige bloeding gehad (was best eng) en was zo slap als een vaatdoek. Maar....bloedverlies en licht in mijn hoofd is nu wel over!!! Voor mijn ogen ben ik naar de oogarts geweest en dat zou uit zichzelf moeten herstellen, maar duurt lang. Over een maand of 2 maanden ga ik de pil nog eens proberen. Maar ik heb dus niet mee kunnen lezen, dus reageer ff niet, want teruglezen is teveel. Met Lisa gaat het goed! Ze heeft wel eens dagen dat ze non stop huilt, maar over het algemeen gaat het super goed. Ze heeft nu haar handjes ontdekt, zo grappig, kijkt ze zo scheel als het maar kan naar haar eigen hand, geweldig! Herkenbaar? Ik kan nu vast wel weer wat meer meelezen en reageren! Ijs: voor mij hoef je geen nieuw topic te openen, maar wat jullie handig vinden.
O jee Nien, nou gelukkig gaat het dan nu weer wat beter. Hopelijk ook het zicht weer gauw beter! Hoe is het eigenlijk met je bloedverlies verder gegaan, heb je nog een echo gehad? Ik slik nog steeds geen pil. En ook nog niet ongesteld geworden. Heb 18 maart afspraak met de endo arts in het Ikazia zh. Bel afspraak lukte steeds niet, als ze belde stond ik met een huilende Lars in m'n handen Wel twijfel ik steeds meer of ik nog door ga met kolven als ik weer aan het werk ga. Het feit dat ik al twijfel nu, geeft denk ik al aan dat ik erover denk om te stoppen zodra ik weer ga werken..Heb voor m'n gevoel al zo m'n best gedaan om door te gaan met kolven deze eerste maanden. Lars heeft dan tenminste de eerste 3 maanden minimaal iets van borstvoeding gehad, en dat was m'n streven..maar doorgaan..ik denk het niet.. Leuk he die handjes, hier hetzelfde, en vooral ook erg lekker die handjes vind Lars Maar het leukst vind ik toch nog echt die brabbel geluidjes, echt van die heerlijk zoete lieve zachte geluidjes waarmee hij je dan zo super lief aankijkt, alsof hij allerlei lieve woordjes tegen me aan het zeggen is...oh dan smelt ik echt!
Lars heeft trouwens vannacht doorgeslapen van 0:00 tm 7:30 Vanaf woensdag al begonnen met de hoeveelheid vd flessen meer af te stemmen op z'n behoefte, dus overdag wat meer en s'avonds en 's nachts minder omdat hij dan toch al vaak z'n fles niet leeg dronk..Nou, ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat. Nu de 8 uur voeding dus overgeslagen en slaapt hij nog steeds sinds 9:30. Denk dat ik 'm uiterlijk 12:30 wakker ga maken, anders lopen we teveel uit vandaag..
Wat heerlijk dat je nog steeds niet ongesteld bent! Geniet er maar van . Ja leuk he dat kletsen, daar geniet ik ook zo van. Soms hele verhalen en dan een grote glimlach . Als je gevoel zegt dat je niet moet doorgaan met bv, dan moet je het ook niet doen hoor, je hebt al zo je best gedaan. En Lars slaapt dus door, heerlijk! Wat het bloedverlies betreft: omdat ik zo duizelig was las ik de bijwerkingen van de pil en daar stond ook bloedverlies bij. Toen dus gestopt en na de ontrekkingsbloeding ben ik niet meer begonnen met de pil en is het bloedverlies gestopt. Niet meer naar de gyn geweest.
Dus toch door de pil, goed dat je daar achter bent gekomen. Ik weet nog niet wat ik doe qua pil, wacht nog ff af tot ik gesprek met endo arts heb gehad en beslis dan. Vandaag met Lars bij m'n ouders geweest om te beginnen met wennen. Ben 2 uurtjes weg geweest, boodschapjes en een bakkie gedaan met m'n vriendin. Zelfs voor het eerst sinds half jaar weer iets van kleding voor mezelf gekocht Ging verder goed en m'n ouders vonden het erg leuk. Wel moeten ze nog alles beetje leren en wennen aan hoe alles moet en gaat. Ga vanaf nu elke zaterdag en dan moet het zeker wel lukken om over een maand 'm de hele dag weg te brengen.
Hallo!!! Ben ik ook weer eens... Ik was te moe om te reageren... heb wel alles meegelezen. Voelde me zo slecht vorige week, was totaal geradbraakt. Zelfs het kraambezoek ben ik ontlopen door zogenaamd met griep op bed te liggen... Kon gewoon niet meer, zo moe. Maar... sinds een paar dagen voel ik me een stuk beter. Ga 's avonds heel vroeg naar bed, zodat ik de nachten beter kan trekken. Caroman doet de laatste voeding dan. Sinds vorig weekend geven we geen nachtvoeding meer. Hij wordt nog wel wakker 's nachts, maar na hem getroost te hebben slaapt hij zo weer verder tot de volgende ochtend. Als ik hem dan zijn fles geef 's morgensvroeg, heeft hij niet eens zoveel honger en drinkt dan soms ook nog niet eens de fles leeg. Dus voor mij een bevestiging dat het geen honger is waardoor hij 's nachts wakker wordt. Hij krijgt ook al 5 flessen van 180/6, dus de nachtvoeding was dan eigenlijk ook teveel... En zonder nachtvoeding is het ook weer beter voor de reflux. Hopelijk lukt het hem snel om zelf weer in slaap te vallen als hij wakker wordt 's nachts. Zijn nu zeker een halfuur bezig voordat we hem terug durven leggen ( hij slaapt binnen een paar minuten weer dat wel, maar hou hem vaak nog wel een tijd vast omdat ik anders bang ben dat hij weer wakker wordt zodra ik hem weer terug in bed leg). En soms wordt hij na drie kwartier alweer wakker... Nog steeds vermoeiend dus, maar ja... wat doe je eraan, accepteren maar en vroeg naar bed! Zal vast een keer beter worden. Trouwens, Rafael slaapt sinds gisteren op zijn buik in de box. En goed dat hij dan slaapt! Zo heeft hij ook geen last van de verborgen reflux en hij ligt er heel ontspannen bij. Ik heb het idee dat de reflux hem wel uit zijn slaap houdt en dat hij daardoor niet zo lang achterelkaar door kan slapen. Er loopt ook regelmatig spuug uit zijn mondje als hij op zijn rug ligt. Nu ligt hij ook weer in de box op zijn buik. Ik leg hem neer en hij is vertrokken... Hij slaapt ook best veel overdag. Hij is zo'n 1,5 uur in totaal wakker en dan is hij al weer moe. Als ik dan de verhalen lees van MF en Nien... wat een verschil per kind dan toch. Nien, wat fijn dat het bloedverlies nu gestopt is en dat je je weer beter voelt. En weet je al wat je nu gaat doen nu je de pil niet meer slikt? Ik slik nog steeds niets... Ben 1 keer ongesteld geweest en geen pijn gehad (even afkloppen!). IJs, fijn dat het goed ging bij je ouders met Lars. En jij lekker even tijd voor jezelf gehad, heerlijk is dat dan hè. En Lars maakt lekkere nachten zeg, super!!! Ben je er al uit v.w.b. het kolven? MF, hoe gaat het nu met jou en Thyrza? Stier, wat fijn dat de echo goed was!! Tash, Evi al vaker wat langer geslapen tussen de voedingen? Het is ook wat met dat slapen hè. Ze zullen het wel van ons hebben denk ik... Jij bent ook niet zo'n goede slaper toch? Ik ook niet. Handjes sabbelen heeft Raf ook ontdekt. En kletsen kan hij als de beste! Ik lees hem soms voor en dan hij steeds: huh, huhhhhh... En lachen dat hij dan doet. En er komen steeds nieuwe geluidjes bij, ook zo leuk. Soms kraait hij het uit van plezier. Maar... meneertje kan ook goed huilen hoor... Als de fles niet snel genoeg klaar is, krijst hij de hele boel bij elkaar. En als hij moe is, begint hij ook te jengelen/huilen. Duurt dan maar even en hij valt in slaap... Het is echt een slaapkop! Nu nog doorslapen. Zal vanaf nu het hier weer een beetje bijhouden en uitgebreider reageren op iedereen... Liefs!
Nou caro, echt heel herkenbaar zoals ik al eerder zei, wij noemen lars daarom ook wel eens jantje huilt jantje lacht en inderdaad als hij z'n fles niet snel genoeg krijgt eet hij van boosheid bijna z'n handjes op en brullen tegelijk Goed dat je wat eerder naar bed gaat, want dat is de beste oplossing als je geen goede nachten hebt. Ik ga ook regelmatig al om 21:30 liggen tot 23:15 de laatste fles. Anders hou ik het echt niet vol. Wij hebben de flessen inmiddels overdag wat opgehoogd naar 150/5 (omdat hij snachts en savonds laat z'n fles maar half leeg dronk) en prompt slaap L door van 23:45 tm 7:30, al 3 nachten achter elkaar. Wel spuugt hij overdag nog af en toe wat, voornamelijk als hij buikkramp heeft en erg druk z'n fles drinkt. Verder is L savonds na de 20 uur fles zo diep in slaap tot de laatste fles, hij drinkt dan meestal die laatste fles maar voor 1/3 tot de helft leeg..en drinkt dus slapend z'n fles. Maar ja, overdag drinkt hij ook niet altijd z'n flessen tot op de druppel leeg en om nou ook al de 23 uur voeding weg te laten vind ik echt niet okay..dan ben ik bang dat hij te weinig binnen krijgt...twijfel twijfel dus want vind het zo zielig om 'm wakker te moeten maken als hij zo vast slaapt.. Ook overdag slaapt L meestal goed en is ook niet meer dan 1,5 / max 2 uur wakker rondom voeding. Hij slaapt dus meestal wel 2 tot 2,5 uur na elke fles, behalve smiddags of eind vd middag. Dan is hij meestal wel een keer lang wakker. Sinds vandaag ben ik aan het kwakkelen, werd al vannacht wakker vd keelpijn, helaas doorgezet en hele dag al moe en snip verkouden. Lars was ook al het snotteren, en niest soms wel 4x achter elkaar, en hoest ook meer dan normaal, al lijkt hij verder niet ziek of er last van te hebben.. Muk, ik hoop dat alles goed gaat met jou en de kleintjes! Verder liefs aan allemaal. Heb ook te weinig fut om uitgebreider te reageren. Gelukkig lees ik dat meer en weten we van elkaar dat we meeleven met allemaal hier. Liefs!
Ze lijken toch wel veel op elkaar, Lars en Rafael. Grappig! Wij noemen Rafael ook regelmatig Jantje lacht, Jantje huilt. Beterschap voor jullie beide! Hier was het vannacht weer hommeles. Om 2.45 uur begon R. al onrustig te worden in zijn slaap en om 3.45 uur begon hij te huilen. Heb hem kort getroost - niet uit bed gehaald deze keer - en na een tien minuten viel hij weer in slaap... Toen na een halfuur was hij weer wakker. Weer getroost... Toen was het steeds wakker, slapen, wakker, slapen... Om 5.30 uur was ik er zat van en heb ik hem uit bed gehaald. Zelf ook niet meer geslapen vanaf 2.45 uur dus. Hij ligt nu in de box onder de muziekmobiel. Straks zijn flesje maken en dan maar weer naar bed. Denk dat ik hem overdag toch wat meer wakker ga houden. Gisteren heeft hij ook wel 3 x 2,5 uur geslapen en toen om 20.00 uur alweer naar bed. Denk dat hij misschien wel uitgeslapen is rond 4.00 uur 's ochtends.
Caro: het blijft proberen he. Ik merk zelf ook dat als iets eenmaal loopt, het opeens weer anders moet. Als hij overdag veel slaapt, kan hij niet zo makkelijk een dag/nacht ritme opbouwen. Laat je hem overdag in het licht slapen? Ik denk maar even mee hoor, misschien doe je dat al lang . Lekker dat hij op zijn buik zo goed slaapt! Lisa wordt juist kwaad als ze op haar buik gelegd wordt haha. IJs: Hier ook driftig en op handen bijten als de fles niet snel genoeg komt . Maar ze zou het liefst om de 2,5 uur drinken i.p.v. om de 3 uur. Hoeveel flesjes van 150 krijgt Lars? Beterschap! Als Lisa 's avonds veel huilt en ontroostbaar is dan leg ik haar naakt in de box. Klinkt misschien raar, maar dat vindt ze geweldig. Zeiltje er onder en spelen maar!
@ Nien, bedankt voor het meedenken. Ik ga bijna elke middag met hem naar buiten om te wandelen of op pad met de auto om op bezoek te gaan bij iemand. En behalve zijn ochtendslaapje, slaapt hij overdag beneden in de woonkamer... Dag- en nachtritme heeft hij wel volgens mij. Hij is gewoon altijd erg snel moe en als hij langer dan 1,5 uur wakker is, wordt hij huilerig en is er geen land mee te bezeilen. Vanmorgen heb ik hem 2 uur wakker kunnen houden, toen een uur gewandeld, hij werd wakker tijdens de wandeling. Thuis gekomen in de box en daar viel hij weer in slaap. En nu wordt hij weer wakker... flesjestijd! Vandaag tot nu toe 3,5 uur geslapen! Kijken wat de dag verder brengt... Grappig dat Lisa het fijn vindt in haar nakie! Rafael vindt het ook altijd leuk om in zijn luier op het aankleedkussen te spartelen met armen en benen. Lisa krijgt dus nog om de 3 uur voeding. Dat was er hier al heel snel vanaf, ging vanzelf. Dit is mijn laatste week vrij!!! Volgende week om deze tijd zit ik op het werk... Pfffffff... zal wel weer even wennen zijn. Maar heb er ook wel weer zin in hoor. Even wat anders.
Over werk gesproken, ik kom ee net vandaan. Wilde echt weer effe laatste nieuws en zo horen. Had eigenlijk niet moeten gaan en op bed moeten blijven zo slap voel ik me, maar ja, komende dagen komt het niet uit, dus toch maar gegaan. Lijkt wel of m'n neus een lopende kraan is geworden Bah Caro, das niet leuk dat ge-emmer 's nachts...en op een gegeven moment ben je uit geprobeerd denk ik. Overdag langer wakker houden is te proberen maar ja, als hij in slaap valt houdt dat ook op. Wat je nog kunt proberen is hem in bed te laten slapen ipv beneden? Misschien slaapt hij dan anders. Ik breng lars naar bed boven als hij echt erg moe is, hij slaapt eigenlijk nooit beneden overdag, alleen savonds wel eens tussen 20 en 23 uur Nien, lars krijgt nu ongeveer 4x 150/5 en savonds drinkt hij hooguit 60 ml We houden nu om de 4 uur aan, dus ca. 7-12-16-20-23:30 Hij slaapt nu al 4 nachten door van 0 tm 7 uur. Wel hoor ik 'm af en toe even pruttelen maar vrij snel weer stil. Stomme is dat ik wel nog steeds wakker wordt rond 4:30 uur En ook zie ik het kolven erg terug lopen nu de nacht eraf is..ik kijk het nog even aan maar ziet ernaar uit dat ik wel op korte termijn zal gaan stoppen, opbrengst is toch al minimaal
Balen dat je je zo slap voelt IJs! Ja, wat maf is dat dan hè, dat je steeds om dezelfde tijd wakker wordt 's nachts. Zit er al zo ingeprogrammeerd. Beterschap hoor! Sinds een paar dagen slaapt Raf 's middags beneden... Hiervoor een aantal weken lang boven overdag, behalve het laatste slaapje van de dag deed ie altijd in de box en dan rond een uur of 20.00 uur/21.00 uur naar zijn kamertje. Ben dus steeds aan het wisselen / uitproberen. Wel een heerlijk dagje gehad vandaag met hem! Hij heeft veel gelachen en zelfs ook hardop gelachen... terwijl ik hem in mijn armen droeg en het liedje "toen Jonas in de walvis lag..." zong.
Hoe hebben jullie de voeding naar 4 uur gekregen? Lukt hier echt niet. Komt misschien omdat ze 's nachts doorslaapt? Ze krijgt nu 6x140 cc. Caro: Dacht inderdaad ook aan overdag boven laten slapen, maar dat heb je ook al gedaan. Het blijft zoeken. Heerlijk he hardop lachen, dat deed Lisa vanmiddag ook opeens. Kon wel huilen, maar heb toch maar mee gelachen . Zo bijzonder! Ijs: krijgt Lars dan niet te weinig binnen? Lisa zou al 6x150 mogen, maar krijgt ze nog niet binnen. Dat wakker worden had ik in het begin ook, zo raar dat je opeens een hele nacht kan slapen. Heb nog wat nieuwe foto's in mijn album.
De voeding naar 4 uur is hier al vrij snel gegaan. Ging vanzelf eigenlijk. Grappig dat Lisa vandaag ook hardop gelachen heeft, mooi hè! Het wordt steeds leuker vind ik... (behalve de nachten!) Rafael slaapt zo ongeveer ook tijdens de fles van 23.00 uur... We moeten hem echt wakker maken dan. Hiervoor en hierna maakt hij goede uren slaap in zijn bedje. Hij drinkt dan nog wel 180 cc! Oh ja, hij heeft ook al een paar weken voeding voor hongerige baby's (nutrilon forte). Hongerlapje!
Lars sliep steeds zo lang na de voeding dat ik met om de 3 uur echt in de knel kwam en de voedingen naar om de vier uur heb gedaan. En ook omdat cb zei dat dat wel kon en lars overdag z'n flessen goed opdronk (en meer zou op kunnen) en savonds + snachts niet, dus ook z'n flessen opgehoogd. Totaal krijgt hij nu zo'n 750cc binnen. In de oude situatie met 6 voedingen kreeg hij ook minder dan 800cc op, dus tja tis niet echt veel verschil. Meer krijgen we er echt niet in. Volgens richtlijnen cb zou minimaal 5 voedingen van 135 moeten, 675cc totaal. Morgen weer controle in het ziekenhuis, ben benieuwd hoeveel hij dan weegt, zolang hij goed groeit is het okay lijkt me. Nien, Leuke foto's trouwens, zal gauw ook weer 's wat foto's uploaden. Caro, Lars wil absoluut niet op z'n buik, oh wat boos wordt hij dan... Wel trekt hij z'n voeten en benen steeds hoger op als hij op z'n rug ligt, zijligging vind ie ook nog niet interessant. Pfff ik ga weer ff verder met snotteren, bah voel me echt zo slap als een vastdoek