Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Leuke foto's Nien! Lekker toetje heeft ze.

IJs, succes morgen in het ziekenhuis. Blijven jullie onder controle daar?

Rafael is twee uur wakker gebleven na de voeding van 18.30 uur. Het was heerlijk lachen met hem steeds, maar ineens was het mis!! Helemaal overstuur aan het huilen... tot krijsen aan toe. Hij was oververmoeid. Heb hem in de Pacco ingepakt en zag dat hij dat fijn vond. Toen in m'n armen tot rust kunnen brengen en hij viel zo in slaap... Nu ligt ie lekker in z'n bedje... en mama gaat ook zo naar haar bedje.:) Hopelijk een goede nacht.

2. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hier weer hetzelfde, weer helemaal in slaap vanaf 19 uur, wakker moeten maken om 20 uur en vervolgens tijdens/na fles weer helemaal in slaap dus we zullen 'm straks wel weer wakker moeten maken voor de laatste fles..

Vind het zo moeilijk om 'm wakker te moeten maken, maar durf het niet aan om 'm te laten liggen na de 20 uur voeding want wil wel de nacht door ;)

Morgen dus weer op controle, en doorspreken hoe verder. Ook betreft de neocate voeding, denk dat advies zal zijn om voorlopig door te gaan. Nexium voor de reflux werkt goed dus daar zullen we ook zeker mee door gaan. Alles gaat verder prima dus zal morgen geen bijzonderheden geven lijkt me.

Fijne avond!

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    En hebben jullie een goede nacht gehad?
    Ik vind het ook zo vervelend om L wakker te maken voor de laatste voeding. Normaal lieten we haar beneden tot 22.00, maar nu leggen we haar na de 1 na laatste voeding op bed (rond half 8), omdat ze daar duidelijk behoefte aan had. Gaat prima, alleen gaat de fles van 22.00 er nu moeilijk in.

Hoe was de controle Ijs?

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Caro: zat net te lezen in een topic over vakantie met baby van 9 maanden en zag jou berichtje er tussen staan. Heb ik meteen een vraagje voor je ;). Wij willen in aug graag een weekje op vakantie naar de zon, Lisa is dan 8,5 maand. Maar ik vraag me af hoe dat dan zit met slapen. Zitten we dan niet de hele middag in ons app of hotelkamer, omdat ze haar middagslaapje moet doen? Wat is jullie idee daarover?

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nientje, leuk dat jullie lekker op vakantie gaan met z'n 3tjes. Ja, over de slaapjes. Baby's van die leeftijd slapen meestal twee keer per dag heb ik me laten vertellen. 's Ochtends een kort slaapje en 's middags een paar uur. Verschilt natuurlijk per kind, maar over het algemeen zal het zo ongeveer wel zijn dan. Wij zitten in een appartement vlakbij het zwembad en we hebben een groot vierkant balkon in de schaduw met een supermooi uitzicht waar we het wel een paar uur per dag uit kunnen houden. We hebben al eerder in dit appartement gezeten en gevraagd aan de eigenaresse of we het weer konden krijgen, vandaar... Een van ons kan dan even een duik nemen in het zwembad, terwijl de ander oppast... Gebonden ben je zeker met een kleintje... Maar je kunt ook gaan wandelen (je mag ook de kinderwagen mee) en misschien valt ze dan wel in slaap...

We nemen ook een Deryan reistentje mee, zie deze link: bol.com | Deryan Baby Luxe - Campingbedje - Zilver | Baby
    Het lijkt mij ideaal als hij hierin ook zijn slaapjes kan doen, bv. bij het zwembad of op het strand... lekker in de schaduw. We gaan binnenkort alvast een beetje oefenen hiermee, zodat hij er dan ook aan gewend is. Ook 's nachts zou hij hierin kunnen eventueel. En dan op een bank neerzetten bv...

Het zal idd een hele andere vakantie worden dan we gewend zijn. Meer een luiervakantie! Ook wel lekker! Wij gaan 15 dagen... Iedereen om ons heen vindt het gewaagd... We zullen zien!:)

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hier voor ons doen een hele goede nacht gehad! Hij werd pas om 5.15 uur echt wakker (huilen). Heb hem even getroost en toen sliep hij nog een uur door. Om 6.30 uur zijn flesje, die hij voor een groot deel heeft laten staan.

Gaan nu even wandelen naar de supermarkt. Rafael ligt al een halfuur met zijn jas aan in de box te slapen:). Ik pak hem zo op en leg hem in de kinderwagen en hoop dan dat hij nog even doorslaapt!

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Super Caro, dat klinkt goed! Lars kwam deze ochtend een uur eerder om 6 uur, maar dat kwam ook door buikkramp, flinke poepbroek tijdens flesje.

Controle: zoals verwacht gaan we voorlopig door met de neocate voeding en nexium voor de reflux. Hij is nu 5770 gram en 58 cm. Voeding overlegt met de arts en die liet zien dat hij volgens z'n groeicurve prima op schema zit. Das fijn omdat ik me daar wat zorgen over maakte.

Over een maand weer terug en dan gaan ze een voedingstest doen, blinde test met voeding. Zowel wij als onze arts weten dan niet welke voeding hij krijgt, een andere arts coördineert en na een week kijken ze dan hoe Lars reageert. Vind het prima, voorlopig gaat het goed, dus we zien wel over een maand.

Nien, leuk hè vakantie plannen, voor het eerst op vakantie met ons kleintje :) Voor ons schiet de vakantie ook al op, we gaan de laatste week van april (portugal met familie). Inderdaad ook de kinderwagen met maxicosi mee. In het appartement is een ledikant, commode e.d. aanwezig, dus dat is erg handig. Ben erg benieuwd hoe het vliegen en zo zal gaan, Lars is dan 4,5 maand, maar heb er ook gewoon erg veel zin in, komt vast goed. Zal ook voornamelijk een luiervakantie worden, vind ik helemaal prima :D Lekker tutten en knuffelen met Lars en onze familie. Tis een groot familiehuis met zwembad erbij, hopelijk is het eind april al lekker weer en kunnen we genieten van het zwembad :)

Verder zijn zowel Lars als ik snip verkouden, Lars hoest flink en ik loop met een vol hoofd en te snotteren. Maar Lars lijkt er niet veel last van te hebben, is gewoon zichzelf en lacht en brabbelt volop. Fysio is ook net geweest, nu wat oefeningen om mee te proberen. Hij trekt nog steeds z'n lijfje krom en hoofd ook voorkeurskant en z'n nek ook beetje scheef t.o.v. z'n werfelkolom.

Wij hebben dus weer genoeg drukte achter de rug vandaag, Lars ligt nu lekker op bed en ik bij te komen beneden en beetje te rommelen. Moet eigenlijk nog boodschappen halen, maar dat is nu echt teveel voor Lars. Dus ik wacht maar tot ijsman thuis komt, en dan zien we wel, misschien ga ik dan nog even snel alleen wat halen of ijsman uit z'n werk door..

Opbrengst van het kolven loopt trouwens erg drastisch terug nu ik 'snachts niet meer kolf. Vanochtend nog maar 20ml :( Ik heb besloten er niks meer voor te doen, ik laat het terug lopen en stop wanneer het echt op is. Ben er wel klaar mee, heb m'n best gedaan en zie het wel hoe het verder loopt met m'n eigen lichaam.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, fijn dat de controle goed was! En hij groeit ook lekker dus. Altijd fijn om te weten. Jammer dat het kolven niet veel meer opbrengt, maar je mag trots zijn op jezelf dat je het al zo lang hebt volgehouden. En wie weet heeft de zwangerschap wel een heel positief effect gehad op de endo... Sterkte met de verkoudheid!

Lekker even gewandeld net... Maar meneertje is zo alert en helder altijd, dat hij amper geslapen heeft (het is ook nooit goed :)). Bij elke auto die langsreed sprongen zijn oogjes weer open... Was hij net in slaap... buldert er weer een vrachtauto langs.;) Thuis gekomen was het huilen geblazen, want ja... moe... en niet goed geslapen.. Heb hem dus toch maar weer even op zijn buikje in de box op een lekker kleedje gelegd en toen viel hij binnen een minuut in slaap. Straks komt er nog kraamvisite... is hij tenminste een beetje uitgeslapen en niet huilerig door de moeheid.

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh, nog een vraag... maken jullie baby's 's nachts ook jengelgeluiden? Het is niet echt huilen, maar het lijkt wel of het naar huilen toe gaat. Heel kort vaak en dan is het weer stil en ligt hij weer in diepe rust zo te zien op de camera. Alsof hij even wakker wordt en zichzelf weer in slaap huilt... Of zijn jullie baby's compleet stil de hele nacht?

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nee hoor, hier ook diverse geluiden 's nachts, en idd ook wel eens ineens een zielig huiltje, waarna het ook ineens weer stil is. Ik slaap er ook wel onrustig door, maar liever zo dan dat het compleet stil is en ik uit ongerustheid steeds ga kijken :)

En alert wakker tijdens wandelen bij ons ook regelmatig, dan ligt hij me echt zo wijselijk aan te kijken :D

Afgelopen weekend ging L een keer helemaal los toen ik bij de kruitvat was, buikkramp (want geknetter) en niet te troosten met speen en brullen :$ heb 'm toen maar ff uit de wagen gehaald, niet dat het veel hielp, maar ja, je voelt je dan zo ongemakkelijk he :)

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ben net gebeld door het kdv, maandag ga ik langs voor intro gesprek. Ben er wel aan toe om te weten hoe het straks gaat lopen bij de opvang, en fijn om beetje te weten hoe en wat, waar ik rekening mee moet houden en zo..

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh, gelukkig, goed om te horen dat Lars dat ook heeft. Ja, de rustige nachten zijn voorbij met het krijgen van een kind!;) Ze zullen laten weten dat ze er zijn hihi... Wat voel je je dan ongemakkelijk in een winkel.:) Vandaag op straat kwam er een vage kennis op mij af... had helemaal geen zin om met haar te kletsen. Raf begon al vrij snel te huilen toen we stilstonden, dus hoppa... snel er weer vandoor. Dat is dan wel weer handig.:D

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ja grappig, zo kan het ook wel eens goed uitkomen he! :p

14. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hier ook veel nachtelijke geluiden hoor, hihi. Soms idd een soort huilen, alsof ze een nachtmerrie heeft ofzo? IJs, succes met jullie verkoudheid! Wij ook allemaal vol en Evi heeft er wel behoorlijk last van met slapen. Dan zakt't slijm in d'r keel denk ik. Of ze krijgt't even benauwd. Heeft ze aan mijn borst ook regelmatig nu. Ach, gaat wel weer over. Maar de afgelopen nachten heeft ze dus wel weer bij ons geslapen. Caro, lekker dat R nou wel ok geslapen heeft, maar dat hij dan nu weer overdag moeilijk slaapt... Wat is't toch een boefje! Dat hij zo wakker is in de kw. Denk je iig zeker te weten dat hij dan wel slaapt...... Hehe! Wat schattig dat hij zo heerlijk slaapt op zijn buik in de box! Wij merken dat Evi in de wieg nu heel goed slaapt, de box gebruiken we al een aantal weken alleen om te spelen. We krijgen ook steeds meer een ritme. Als ze uit bed komt even spelen, dan drinken, dan weer spelen of knuffelen en vervolgens weer naar bed. Ze is per 3u tussen de voedingen ongeveer 1u wakker. Hebben jullie al een beetje ritme? Muk, ik vind het akelig stil bij je... Hoop dat alles goed gaat?! Mf en Nessie, denk ook vaak aan jullie! Doe rustig aan en we horen wel weer eens wat! Stiertje, hoe voel je je?? Dikke knuff voor iedereen!

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ho, zie dat ik per ongeluk gequote heb, hihi! Maar idd, ook wel eens makkelijk om de baby als excu te gebruiken, hehehe!

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hele huis in diepe rust... Alleen mama ligt (weer eens) wakker. Heb wat met foto's van Evi gespeeld en in mijn fotoalbum gezet. Best grappig welke effecten je er allemaal aan kan geven, hihi! Alsof ik tijd en energie had, ahum... Tja, wel goede afleiding ipv malen!

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nachtbraker ben jij Tash! Fijn dat jullie een ritme gevonden hebben, dat geeft veel rust denk ik. Wij hebben ook al een tijd een ritme en dat is wel fijn. Heb een goed boek gelezen "je baby in een droomritme" en daar heb ik wel veel aan gehad. Ja, hier wilde ik ook alleen de box gebruiken om te spelen en niet om in te slapen, maar ja... hij ligt er zo lekker in op zijn buikje. Durf hem echt niet zonder toezicht op zijn buik te laten slapen... Maar ga vandaag het boven slapen weer invoeren, want hij krijgt dan toch meer rust. Gisteravond was hij door vermoeidheid weer helemaal van de kaart. Hij had teveel hazenslaapjes gedaan gistermiddag.

Gisteravond heeft hij om 23.30 uur zijn laatste fles gehad en pas om 5.45 uur hoorde ik hem voor het eerst vanmorgen! Super! Echt honger heeft hij nog steeds niet, maar ik zag dat hij wakker was op de camera en ik vind dat hij niet altijd hoeft te huilen voordat ik hem pak... Dus nu beneden en straks om 6.30 uur een flesje en dan probeer ik het vandaag te rekken tot 23.30 uur.

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Caro: Ik let er ook op dat ik L ook op pak als ze niet huilt. Je hebt dan snel de neiging om ze lekker te laten liggen he.
    Goed idee van dat bedje voor op vakantie! Gisteren even bij het reisbureau binnen en wat boeken mee genomen van Griekenland en Spanje. Waar we normaal naartoe gingen is niet zo handig met een baby. We kijken nu voor Kos en Kreta. Waar gaan jullie naartoe?

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat goed dat de controle goed was, IJs. Stelt je toch weer gerust he.
    Jullie gaan al snel op vakantie, lekker. Ben benieuwd hoe het gaat en misschien kan je ons daarna wat tips geven.

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ben ik ook weer eventjes.

@nientje en tash, wat een heerlijke foto's van jullie meiden! Echt leuk om te zien hoe goed ze groeien.

@tash, jij bent idd een nachtbraker zeg,haha! Jammer dat je de slaap dan niet kunt vatten, want je hebt het zo nodig. Heerlijk dat ze een ritme heeft. Ook voor jullie. Nu weer binnenkort hopelijk in haar eigen wiegje 's nachts. Slaapt ze overdag wel in haar wiegje?

@nientje, lekker vooruitzicht hoor vakantieplannen maken. Geniet alvast van de voorpret. En ik doe dat overigens ook wat je schreef, Oppakken als ze stil is. Juist omdat T zoveel huilde.

@ijs, wat fijn dat het goed was bij de kinderarts. Hopelijk voelen jullie je zelf intussen wat beter. En nu zijn het nog de krampjes in de winkel, straks ligt hij op de vloer te gillen omdat hij graag iets lekker wil,haha! Dan hebben we pas echt onze handen vol vrees ik. O ja, wat betreft de borstvoeding, je bent een kanjer dat je het al zo lang hebt volgehouden. Dus ik geef je groot gelijk, al heb je er misschien wel wat moeite mee. of valt dat mee?

@caro, wat goed dat R zo goed geslapen heeft. Hopelijk houdt hij dat een beetje vol.Zou fijn zijn voor jullie. Heerlijk al dat gebrabbel ook. Ik zou het ook niet aandurven om hem in zijn bedje te leggen op zijn buik. Maar in de box zo is toch prima. T slaapt ook vaak overdag nog bij mij op de buik. Dus buik op buik. In haar bedje altijd op haar zij (met zo'n spec kussen).

@mukje, idd akelig stil. Meis, maak me een beetje zorgen, Hopelijk is alles goed met jullie.Dikke knuf

@stier, hoe gaat het met jou?

@nessie, denk veel aan jullie. Hopelijk blijft het steeds een stapje beter gaan. knuffies!

Deel Deze Pagina