Goedemorgen! Raf troosten lukt vaak wel, maar soms is hij zo overstuur dat het maar moeilijk lukt... Heb wel een manier gevonden om hem vast te houden waar hij rustig van wordt. Hij wil absoluut geen speen. In het hele begin lukte dat soms nog wel, maar nu moet hij er helemaal niets meer van weten. IJs, vroeg het eerder ook, maar misschien heb je er over heen gelezen. Laten jullie Lars ook inbakeren door de oppas / crèche? Vannacht om 3.00 uur begon Raf alweer te spoken (jengelen en huilen)... Om 4.00 uur was hij weer in slaap... nadat we beide een keer bij hem op de kamer zijn geweest. Hebben hem niet uit bed gehaald, maar gewoon kort getroost in zijn bedje en toen weer snel de kamer uitgelopen. Om 6.45 uur hoorde ik hem pas weer!! Nu net zijn flesje gehad, dus het schema loopt weer mooi vandaag. Fijne dag allemaal!
Wat jullie schrijven over de hooggevoeligheid is heel herkenbaar (voor mezelf). En wat L betreft, de kraamhulp zei al dat ze zo alert was en alles wilde zien en erg sterk is. Daarna hebben we dat nog vaker gehoord (cb, huisarts). Als ze teveel prikkels krijgt wil ze rust. Ik kan haar dan bijna niet troosten. Als ik haar in de box, wieg of bedje leg wordt ze rustig. Ze duimt trouwens veel, daar vindt ze rust in. Maar hier dus 's avonds ook vaak overprikkeld. Hoop dat dat bij de leeftijd hoort. Picolina: helaas is de endopijn te vergelijken met weeen. Toen ik zware weeen had besefte ik me pas hoeveel pijn ik van de endo heb gehad en daar heb ik echt even flink van moeten huilen (helaas totale onbegrip in het ziekenhuis). Een advies: vraag goede begeleiding daarin. Ik heb totaal geen begeleiding gehad, ondanks dat ik het van te voren aangegeven heb. Alleen de persweeen vond ik pijnlijker, maar dat was weer een ander soort pijn en is beter te verdragen, want dan is je kindje er bijna. IJs: zielige L, hopelijk is hij snel beter! Caro: wauw voor R! Heb je zelf ook nog wat kunnen slapen? Tash: ik ga zo eens naar je foto's kijken. Ik heb gisteren nog een mooie foto gemaakt (vind ik zelf). Zal hem zo even in mijn album zetten.
Leuke foto nien, en op haar buik en lachen...poe dat zal bij Lars voorlopig nog niet lukken Caro, sorry vergeten ja denk wel dat we doorgaan met inbakeren, en ook bij m'n ouders en creche. Zal dat maandag ook bespreken bij de kennismaking. Lars werd ook om ca. 5.50 uur onrustig. Ben voordat hij ging huilen gaan sussen en toen viel hij gelukkig weer in slaap tot 7 uur. Wel was ik weer aardig moe, want heb gisteravond weer wat gewerkt op m'n laptop, en merk dat ik daar ook wel weer moe van wordt. Nog even terug gegaan naar bed en nog even een uurtje gedommeld, toch wel even lekker al blijft er dan weer van alles liggen in huis en nog niet gedoucht..hopelijk blijft L nog even slapen Gisteravond en vanochtend lachte en brabbelde L trouwens steeds tijdens de fles, zo grappig, maar lastig om dus z'n fles leeg te krijgen, want zo afgeleid hahaha..maar leuke vrolijke bui ondanks dat hij nog steeds hoest en zo. Denk wel dat het nu de betere kant op zal gaan.. Welke maat fles gebruiken jullie nu eigenlijk? Wij hebben nog de difrax 170ml flessen maar zullen spoedig naar een grotere maat over moeten gaan. Ik twijfel om de 250ml te kopen of de maat groter?
Gedoucht en hij slaapt nog steeds Oja, de fysio zei trouwens dat we nog niet de wipstoel mochten gebruiken, dat kan pas wanneer een baby begint met zelfstandig zitten, omdat een wipstoel nu nog onvoldoende steun geeft aan de zijkanten...tja..voedingskussen met hoes erom was wel okay omdat dat rondom steun geeft.
Ha, even kort een update; Vanmiddag bleken bloedwaardes te veel af te wijken en ben dus opgenomen in het ziekenhuis. Eerst 48hr voor allerlei registraties en dan gaan ze verder plan bepalen. Even weer spannend dus. Wat betreft de peuter travelcot: gebruikt vanaf ca 2 maanden, in plaats van campingbed. In het begin vooral voor middagslaapjes als ik bij ouders op bezoek ging ed. Ging prima, alleen wel in eigen slaapzakje. Slaapzakje dat erbij zit is nog te groot. Peuterversie is ongeveer net zo groot als een campingbedje, gaat veel langer mee dan babyversie (maatje 'wieg') Hsp; hier ook... En inmiddels ook bij dochter gediagnosticeerd. Ze huilde dagenlang op de crèche, was altijd gespannen. Toen onderzocht door pedagoog en die diagnosticeerde haar dus als hsp. Overigens zie ik het meer als eigenschap waar je mee om kunt leren gaan en profijt van kunt hebben. Met wat tips gaat het nu veel beter met dochter. Bijvoorbeeld zorgen dat ze als eerste op de crèche is zodat ze niet meteen tussen de drukke kindjes terecht komt en dan aan tafel spelen, zodat ze hoger zit dan anderen en overzicht heeft. Er zijn genoeg tips via Google te vinden En inderdaad, ook inbakeren. Maar toen ze naar de crèche ging sliep ze al in een slaapzakje. Ik houd jullie op de hoogte! Liefs, muk
Tjee Muk, jij hebt echt wel een abonnement bij het EMC hou je taai!! En hopelijk gaat het ondanks de opname nog goed de komende dagen, weken en wie weet nog hoe lang!
Bedankt meiden! Ik heb cursus gedaan dus weer hoe ik verschillende weeen kan opvangen dus hopelijk komt dat goed!
Sterkte lieve muk. Ik duim dat de boys nog even veilig binnen mogen blijven zitten. Ik denk aan je. Stier, wat fijn dat de 2e echo weer goed was.Begin je het allemaal weer een beetje te geloven. Nien, mooie foto weer van je moppie. En nee even geen operatie, misschien andere pil oid? Operatie wil ik als het even kan het komende jaar niet. Wil mijn meisje niet nu al uitbesteden. Tenzij het echt niet anders zou kunnen. Ms onderzoek van de darm, om te zien of daar endo zich uitbreidt? @caro, Raf dus weer een spookkie zo. En dat hs ken ik ook wel van mezelf en zie ik ook wel terug bij mijn moppie. Herkenbaar dat we dat allemaal beetje hebben zo. Hopelijk heb je een beetje een goede nacht gehad. @ijs, Heerlijk dat je even rustig hebt kunnen douchen. Hoe is de nacht gegaan. Vwbt wipstoel. Tja, zitten is sowieso niet zo goed voor baby;s. Maar zodra ze zelf kunnen zitten, vind ik de wipstoel altijd erg gevaarlijk. Ik heb er menig kind uit zien vallen, juist omdat ze dan al zelf konden zitten en teveel rechtop gaan en dan schuin, met als gevolg boem naast de stoel. en als je hem er maar eventjes inzet is dat vast geen probleem (max 5 @10 min). Maar doe waar je je goed bij voelt. Denk dat je sowieso altijd je eigen gevoel moet volgen. @tash, hoe is het met jou en de kleine meid? @piccolina, suc6 met de laatste loodjes. tja, ik vind mijn menstr pijnen erger dan de weeen. Oke, mijn weeenstorm was niet leuk, omdat het veels te snel ging, maar was op zich wel te doen. persen heb ik geen ervaring mee, aangezien ik uiteindelijk een ks kreeg. En wat iemand hier al schreef die boosheid herken ik wel. Eigenlijk hebben we elke maand weeen. Maar ja, tis niet anders Dikke knuf voor allen, ik duik er snel nog even in. Moppie toch erg onrustig afgelopen 3 nachten en gisteravond huilerig. Wel uiteindelijk gepoept om dag 9. Wat kun je dan blij zijn met een poepbroek,haha!
Jeetje MF, eindelijk poepbroek, hoe anders is het bij ons, Lars heeft elke dag wel een poepbroek en zo'n 2 op de dag, meestal achter elkaar. Maar dat verschil schijnt ook door borstvoeding/flesvoeding te komen geloof ik. Hier weer goede nacht gehad, van 0:15 tot 7:15. Toen werd ie wakker maar nog niet huilen,beetje pruttelen. Vandaag weer paar uurtjes wennen naar m'n ouders, en kan ik lekker naar de kapper, zin in. Caro, voor jou al het laatste weekend van je verlof? Jeetje zeg, wat gaat dat hard hè? ben je er al een beetje klaar voor om komende week aan de slag te gaan? Zijn je ouders en schoonouders er ook klaar voor? Fijn weekend allemaal!
@ijs, idd een verschil. Zit ook nog steeds te twijfelen wanneer ik flesvoeding ga geven. Heb haar net na 2,5 uur opnieuw laten drinken (in de ochtend heeft ze sowieso meer trek). Zolang ik het zo wel vol hou, doe ik het maar zo. Toch denk ik dat ik uiteindelijk meer rust krijg bij flesvoeding. Blijf het raar vinden van mezelf dat ik moeite heb om het los te laten. Stiekem hoopte ik het tot 6 mnd in ieder geval vol te houden. Maar ms als het voeden op verzoek zo goed gaat (en ze niet al te vaak komt, gewoon die 5 a 6 keer) dan hou ik het ms wel vol. Woensdag is ze iig 4 maanden! Heb ik dat in ieder geval gered. Wat fijn dat L de nacht goed heeft gedaan. Hopelijk gaat het weer goed bij je ouders. Geniet jij maar even lekker van je kappersbezoek. T gaat morgen even naar mijn ouders. Ga ik even met mijn vriendinnen ergens luchen. Is de tweede keer dat ik haar officieel even wegbreng. Maar heb het ook even hard nodig! Dus ga ik er ook lekker van genieten morgen.
IJs: Ik heb nog speciaal op het cb gevraagd of L in de wipper mag en dat is geen probleem zolang we het niet te lang doen. En hoe moeten ze dan straks (o jee, wat gaat de tijd snel) een fruithapje eten? Vergeet het niet aan te geven op het kdv dat je L nog niet in de wipper wil, want bij mijn weten gaan de kleintjes regelmatig in de wipper. Mukje: hoe gaat het nu met je? Voordeel van het ziekenhuis: je MOET rust houden! Al ben je natuurlijk liever thuis. Houd je taai daar en hoop dat de jongens het nog een paar weekjes goed blijven doen! MF: Misschien is een spiraaltje een oplossing? Of inderdaad een andere pil. Ellende he om daar nu al zo over na te moeten denken. Fijn dat T gepoept heeft! Wij gaan vanavond uit eten met vrienden. Beetje dubbel, want heb er veel zin in, even wat anders en lekker bijkletsen. Maar aan de andere kant wil ik mijn meisje helemaal niet achter laten. De eerste keer is toch het lastigst denk ik.
Klopt nien, ik neem het advies over de wipper ook wel een beetje met een korrel zout zeg maar, al gebruik ik 'm nog nieT veel omdat lars nog vaak in de box ligt en ook in hetvoedingskussen met hoes. Hoe was het gisteravond? Leuk en moeilijk tegelijk denk ik he?
@nien, nee geen spiraaltje. Heb ik al eens gehad met ruim een half jaar pijn en continu bloedverlies. Andere pil kan vlgns mij nog niet icm borstvoeding. Hoe was gisteravond? Beetje kunnen genieten? En heeft L het goed gedaan? @caro, thanks nogmaals voor je compliment. Hoe gaat het nu met jullie? @ijs, genoten van je kappersbezoek? En heeft L het goed gedaan? Ik doe dat ook met het voedingskussen.
Ha meiden, Even kort een update; bloedwaardes zijn verder verslechterd, nu definitief het stempel hellp-syndroom. Ctg was wel helemaal goed dus voorlopig wachten ze nog af. Maar ik mag ziekenhuis niet meer uit zonder gevulde maxicosi's. Kan een paar dagen zijn, maar ook paar weken, kunnen ze niets over zeggen. Komt allemaal ineens erg dichtbij. Hebben nog niet eens geboortekaartje geregeld... ( durfde ik niet,bang dat als ik dat zou doen dat de jongens dan eerder zouden komen. Nu spijt van die rare gedachte..) Ach ja, komt vast allemaal goed. Ijs, ik ben echt jaloers op jouw krullen! Had ze vroeger ook zo, maar na zwangerschap dochter vielen ze allemaal uit. Met deze zwangerschap is ook het laatste slagje verdwenen. Nien, hoe was je avondje weg? Raar is dat hè? Je voelt dan toch een beetje leeg. Nessie, hoe gaat ie bij jullie? Ga uit van geen bericht is goed bericht! Liefs, muk!
Wipper; die gebruikte ik eigenlijk vooral bij het douchen. Samen douchen, dochter inpakken in hydrofielen en badcape en dan even in de wipper terwijl ik mijzelf afdroogde voordat ik zelf helemaal verkleumd was. Verder idd vooral in het voedingskussen met hoes. Mf; irritant dat je je nu alweer zo met de endo bezig moet houden. Hopelijk snel een acceptabele oplossing! Liefs!
Muk, wat balen dat je in het ziekenhuis ligt. Aan de andere kant geeft het misschien ook wel rust? Je klinkt erg nuchter! Sterkte daar! X Ja, morgen weer aan het werk. Ik zie er heel erg tegenop. Niet zozeer om R. te moeten missen (ook wel natuurlijk), maar meer omdat er op mijn werk nogal wat gaande is waar ik nog maar de helft van weet... Heb het vermoeden dat mijn functie komt te vervallen. Caroman is morgen de hele dag thuis. Hij heeft vrij genomen, omdat R. morgen zijn tweede inentingen krijgt en hij daar de vorige keer zo ziek van is geweest. Verder zijn de nachten hier nog niet om over naar huis te schrijven, dus daarom zie ik er ook tegenop om weer aan het werk te gaan. Bijzonder trouwens dat veel van ons HSP zijn. Liefs
Muk, wel even schrikken dat je moet blijven tot de mannen er zijn... Heb je een laptop zodat je het eea kan regelen? Dat geeft rust en je hebt wat om handen.. Hoe reageerd je dochtertje hier allemaal op? Hebben jullie de namen al wel? Caro, succes morgen! Kan me heel goed voorstellen dat j er behoorlijk tegenop ziet. Zelf zou ik vanaf komende week ook weer aan de gang zijn. Maar omdat het nog geen noodzaak is op't werk en Evi nog steeds geen fles wil, ga ik af en toe een paar uurtjes heen en neem ik'r mee. Volgende week gaat ze een middag naar mijn schoonouders. Spannend voor je dat het er op lijkt dat je baan op de tocht staat... Mf, dikke knuff! Zou je zo graag helpen... Heb jij ook cerazette? Hier ook weer beginnende pijnklachten van de endo. Hoop dat het voorlopig zo blijft, dan gaat't nog prima. Maar icm bv is er niet veel mogelijk volgens mij toch? Hier een griepje gehad. Ene moment deed alles zeer en dacht ik dat ik gewoon moe was. Maar eind van de middag opeens helemaal niet lekker en vreselijk koud. Bleek flinke koorts te hebben! Oeps... Hopelijk krijgt Evi geen griep!
IJs: Ik gebruik de wipper ook nog niet zo vaak, maar af en toe vindt ze wel leuk. Als je het echt niet wil, gewoon aangeven op het kdv hoor. Je gaat morgen toch voor intake? MF: och ja das waar, jij had zo'n last van spiraal. Ik ben nu even gestopt met pil, omdat ik veel last van bijwerkingen had, maar wil het over 2 maanden toch weer gaan proberen. Ik baal zo dat ik perse iets moet nemen, heb jij dat ook? Zou liever eens even vrij van hormonen zijn. Mukje: he, moet je toch nog blijven. Ben ook wel benieuwd of jullie al namen hebben. En het kaartje dan maar snel regelen vanuit het ziekenhuis. Ik heb al vaker gelezen over douchen en wipper. Ik durf dat niet zo goed, ben bang dat ik haar laat vallen. Caro: hoeveel dagen ga je werken? Lekker dat je man morgen thuis is, voor zo'n eerste dagje zit je misschien toch wat lekkerder op je werk. Wel rot dat er ontslagen gaan vallen, kom je niet lekker terug. Tash: beterschap! Etentje is goed bevallen! Was even raar om weg te gaan, maar eenmaal in het restaurant ging het prima. Maar ook weer blij dat ik haar weer kon knuffelen . Ik zit er aan te denken om de laatste fles (21.30) af te bouwen. Ze slaapt dan zo diep en ligt zo lekker, vind ik zielig en ze drinkt toch niet alles op. Of zou ze dan wel 's nachts komen?