Muk, balen, maar het is beter dat je daar ligt dan dat er thuis iets gebeurd. En hopelijk kan het nog gerekt worden allemaal. Maar natuurlijk wel lastig nu met ziekenhuis en je dochter en zo, en niet weten hoe het verder gaat en hoe lang het nog gaat duren...Er is wifi in emc/sofia dus hopelijk heb je een laptop of ipad? En maak je niet druk om de geboortekaartjes hoor, das echt van mindere zorg nu, dat komt wel. En als alles stabiel blijft komende dagen, dan gewoon vanuit ziekenhuis op je laptop verder regelen waar mogelijk. Ik duim voor je hoor! Wij doen Lars tot nu toe altijd samen in bad, ik vind het veel te veel gedoe om alleen te moeten doen. Douchen en wipper zou idd wel werken denk ik. Ben op zich zelf niet tegen de wipper hoor, zeker om af en toe even te gebruiken wanneer nodig, maar zal het op advies nog niet te vaak doen. Is ook niet nodig want L vind het prima in de box en voedingskussen. Bah Caro, das niet fijn als het rommelt op je werk, hopelijk niet ten nadele van jou! Ik hoop dat je een leuke dag hebt morgen en je collega's ervoor zorgen dat je je welkom terug voelt!! Tash, beterschap! Bij ons is de verkoudheid op z'n retour, al is ijsman nu de klos lars heeft nog steeds last van slijm maar verder alles okay. Nien, ik zou de 21:30 nog niet veranderen hoor, tis echt al heel wat dat ze daarna doorslaapt zo lang. Maar ja, eigenlijk moet je ook je gevoel volgen, als jij denkt dat het het proberen waart is, dan gewoon doen. Hoe vaak en hoeveel geef jij L nu voeding? Vanmiddag heel mooi nieuws gehad! Mijn broer en z'n vriendin zijn in verwachting! Echt super leuk nieuws, 2e kleinkind voor mijn ouders. Tis nog geheim verder dus we moeten het nog even voor ons houden. komende vrijdag hebben ze de termijnecho, spannend dus. Maar zo leuk, ben heel blij voor hun en ons allemaal. Wel ff apart om te horen dat het direct raak was na pil stop...maar heb er verder geen moeite mee. Juist extra blij dat wij zo gelukkig zijn met Lars, en straks ook een neefje of nichtje voor Lars en zo dicht bij elkaar qua leeftijd, helemaal leuk!
IJs gefeliciteerd met het tante worden! Heel leuk idd dat ze zo dicht op elkaar zitten. Evi en kindje van mijn zusje schelen straks een maand of 6, dus die kunnen ook prima samen optrekken straks! Opa moest opeens gaan bedenken hoe hij met twee kleine plukkies kan gaan grasmaaien op de zitmaaier, hihi! Ik ga weer lekker slapen. Net Evi gevoed en veschoond, dus die kan er weer even tegenaan. Ben heel trots op d'r, want ze heeft van 11 tot h6 geslapen!! Alleen om 12u schrok ze wakker en moest getroost worden... Net lach ze nog druk te babbelen, nu hoor ik dat ze al weer slaapt. Mama doet dus ook snel maar wee ogen dicht!
IJs, wat leuk dat je broer ook een kindje krijgt! Kan me voorstellen dat het wel even apart was om te horen dat het meteen raak was, ondanks dat je er erg blij om bent. Mijn broer(tje) heeft een dochtertje van 1,5. Zo leuk hoe zij met Rafael om gaat als grote nicht. Nien, fijn dat het etentje geslaagd was, maar oh wat mis je je kindje dan he. Wel goed om alvast even te wennen met dit soort dingen. Ik ga de ene week 4 dagen en de andere week 3 dagen werken. Wel moet ik daarnaast nog 4 uur per week thuis gaan werken, dus ik houd mijn 32 uur. Hoeveel dagen blijf jij werken? Wanneer moet jij ook alweer aan de slag? Tash, heerlijk dat je nog even je bed in kunt... Jaloers!! En wat fijn dat Evi nu ook wat langere nachten maakt. Geniet er lekker van. Hier was de nacht ook wel goed. R. heeft om 23.15 uur z'n laatste flesje gehad en om 5.45 uur was hij wakker vanmorgen. Dus ik klaag niet. Heb hem er toen ook maar uitgehaald en een flesje gegeven om 6.00 uur. Hij ligt nu alweer lekker te slapen. Ik ga me zo douchen en dan naar het werk! Was zelf om 4.30 uur klaar wakker trouwens. Moet echt zelf weer leren om door te slapen. Merk echt dat m'n hele nachtritme weg is door al die gebroken nachten van de afgelopen maanden. Zal wel even de tijd nodig hebben voordat dat weer hersteld is. Ben trouwens nu voor de tweede keer ongesteld. Ik bloed als een gek, niet normaal. Maar gelukkig geen buikpijn, raar maar waar... Fijne dag iedereen!
IJs: misschien wil ik inderdaad wel wat snel het flesje afbouwen. Ze drinkt nu 6x140cc. Ze zou eigenlijk al 5x180 mogen, las ik. Ik ga het volgende week op het cb vragen. Leuk dat je een neefje of nichtje krijgt! Fijn he dat het nu geen pijn doet en je er ook van kan genieten. Hier het vermoeden dat mijn schoonzus zwanger is van de 2e (door opmerkingen die schoonmoeder maakt). Caro: veel succes vandaag! Je werkt nog best veel, maar denk dat als je er eenmaal weer aan gewend bent het weer prima loopt. Ik werk 3 dagen en begin volgende week, moet er nog even niet aan denken . Ik had ook heel veel bloedverlies, was er helemaal slap van.
@tash, dikk knuf terug meis. Ik gebruik idd cerazette. En volgens mij is alleen de prikpil alternatief voor bij borstvoeding. Wat rot dat bij jou ook de endoklachten weer beginnen. En dan de griep. Jakkie. Hopelijk knap je snel op en steek je Evi niet aan. @nientje, ik ben lang hormoonvrij geweest, juist vanwege de kinderwens. Maar de keren dat ik dingen gebruikte, de pil, orgametril, lucrin, spiraal had ik zo vaak en zoveel bloedingen met pijn,meer nog dan zonder pil (bloedingen dan). Ik heb geen idee wat ik er verder mee moet. Ik ga gewoon e.e.a bespreken. Zat te denken over staafje in mijn arm? Iemand hier ervaring mee? Wat fijn dat je van je etentje genoten hebt. Idd, dan ben je ook weer blij als je terug bent. Ik heb dat nu 2x gedaan, Gisteren ook even met vriendinnen geluncht en was blij dat ik T weer ophaalde. T is ook duidelijk snel overprikkeld als we ergens zijn geweest. Dan is ze van slag. Als we thuisblijven heeft ze dat niet. Dus ik probeer maar niet al te vaak haar overal mee heen te slepen. Wbt laatste fles, hoe laat zou je dan de laatste fles gaan geven? Kans dat ze dan wakker wordt is er wel, maar ja, als je het niet probeert weet je het ook niet. @mukje, spannend allemaal dus voor jou. Pff, je bent vandaag precies op termijn dat T geboren werd. Maar jij draagt een tweeling, dus hoop dat je ze nog even binnen kunt houden. Meis, denk zoveel aan je. Hou je haaks en dikke knuf @nessie, hopelijk gaat alles goed bij jou. Denk veel aan jullie. @caro, hoe ging je eerste werkdag? Wel fijn dat je man thuis was vandaag. En ook dat je niet enorm last hebt van je menstruatie. Hopelijk blijft dat zo. Het is rot dat je nachtritme zo verstoord is nu. hopelijk gaat dat snel beter. R doet in ieder geval zijn best zo te lezen. Super! @ijs, gefeliciteerd met dat je tante gaat worden. Bijzonder hoor! Idd, komt best hard aan als ze dan vertellen dat het 1e ronde meteen raak was. Ben zo blij voor je dat het toch gelukt is bij je. (bij iedereen hier overigens). hoe was de intake op kdv? En nu snel naar bed! Ben erg moe. Knuffies voor iedereen!
Caro, hoe is vandaag gegaan? Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad en dag R niet al te ziekjes is van de prikjes? Nien, lars krijgt 5 flesjes en 150/5 wat neer komt op 5x 170 ml en dan drinkt ie niet altijd z'n fles helemaal leeg. Meer krijgen we er gewoon niet in. Ik denk erover om de laatste fles wat vroeger te gaan geven, eerst maar 's beginnen met 22:30 ipv 23 uur. En dan alle andere voedingen ook half uurtje eerder zodat het beetje om de 3,5 / 4 uur blijft. Mf, pfff ook nog tobben met teveel prikkels bij T. Tis zoeken naar niet teveel en ook weer niet te weinig want het is ook goed om haar aan diverse situaties te laten wennen, maar dat is echt op gevoel en dat voel jij zelf het beste voor haar hoor. En dus ook nog twijfel over endo en vervolg...tja dat is iets waar we allemaal weer tegenaan lopen he...bah.. Kennismaking bij kdv was okay, en niet anders dan ik had verwacht. Het zal gewoon ff wennen zijn de eerste keren, maar dat komt vast wel goed, heb daar wel vertrouwen in. Het is leren los laten en overdragen aan anderen en daar moet ik gewoon doorheen, tis maar zo, anders kan ik niet werken denk ik maar. Wel raar trouwens, ze mogen niet inbakeren :x dat is hun beleid ivm veiligheid...hmmm niet fijn, maar wellicht is het niet zo erg, tis toch overdag en ook niet zo heel veel slaapjes overdag...tja, we zien wel..
Caro, hoe is je eerste dag gegaan? En hoe ging het met Raf z'n prikjes en daarna? Hoop dat hij minder last had dan vorige keer! Kon papa't wel aan om het te zien?
MF: geen ervaring met staafje in arm. Wanneer heb je afspraak met gyn? Durf je ook niet een tijdje zonder? Ik niet, ja een paar maandjes nu, maar geen jaar ofzo. De laatste fles zou L dan al om 19.00 uur krijgen, misschien wat vroeg, maar zal het eens bespreken op het cb. Ze krijgt nog steeds 6 flessen, zou best 5 mogen zijn. IJS: Ze mogen pas inbakeren als ze een speciale cursus gevolgd hebben. Dat zullen ze daar dan niet aanbieden (bijna nergens hoor). Ik vind loslaten maar moeilijk, maar moet inderdaad. Jij zit dan mooi op schema met 5x150, daar wil ik ook naartoe. Maar als ik nu verhoog naar 150 spuugt ze heel veel. Ik maak nu 150 en gooi er dan een deel uit.  
Lars spuugt ook af en toe, toch wel 1x per dag, meestal als hij erg druk is en tegelijk aan het poepen zoals ook vandaag weer om 6:30 uur. Maar hij spuugde ook met 6 flessen van 120/4, weinig verschil met 5 flessen. Misschien toch 's proberen? Ik ga proberen overdag af te bouwen met inbakeren, hij slaapt nu net en voor het eerst weer zonder pacco, ben benieuwd hoe lang het stil blijft Heb trouwens de deryan peuter travel cot besteld, lijkt ons ideaal voor onderweg, bij m'n schoonmoeder die verder weg woont en op vakantie en zo.
Hee meiden, leuk dat jullie allemaal vragen hoe mijn eerste werkdag is geweest. Nou, het was best leuk hoor. Veel gekletst met collega's, iedereen was belangstellend! Natuurlijk fotootjes van Raf mee om te laten zien (trotse mama haha). Verder rustig aan begonnen en me bij laten praten door m'n manager. Helaas is mijn vermoeden bevestigd... de functie op deze werkplek vervalt i.v.m. een reorganisatie... Ik word in principe overgeplaatst naar een andere afdeling, maar hoe of wat is nog niet bekend. Een onzekere tijd dus. Ik baal ervan, maar ja... heb dit niet in de hand en ik hoop gewoon dat ik wel werk houd en niet ontslagen word. Afwachten... Rafael heeft zijn prikjes gisteren weer gehad en gelukkig geen koorts ervan gehad. Tash, haha, ja hoor papa kan er beter mee omgaan dan ik! Hij was wel huilerig en hangerig... We mochten hem niet inbakeren vanwege de vaccinaties. De eerste helft van de nacht ging goed, maar de tweede helft (na de avondvoeding) was drama... hij kon niet in slaap komen door zijn maaiende armpjes. Toen heb ik hem toch maar ingebakerd en hij sliep als een roosje. Hij kan er dus duidelijk nog niet zonder... Vanmiddag hadden we nog een crematie van een collega van mijn man... Erg emotioneel. En Rafael is zelfs nog genoemd in een speech... Mijn man heeft Rafael een paar keer meegenomen naar zijn zieke collega en ze fleurde daar altijd erg van op. Toen Rafaels naam genoemd werd, schoot ik natuurlijk helemaal vol. Ben helemaal "op" na vandaag en duik lekker m'n bed in. Caroman doet de laatste voeding. Ik reageer later weer op jullie hoor! Liefs
Pff... Wat gaat't hard.. Poppie al 3 maanden en een beetje!! Ze wordt ook al zo sterk dat het 'baby' er bijna al weer afraakt, hihi!
Nou he Tash, ik besef ook steeds weer dat het zo hard gaat! L zit momenteel overduidelijk in z'n 3 maanden regeldagen. Sinds gister is z'n hele schema foetsie (behalve de nacht dan) sliep hij normaal altijd in de ochtend, nu ineens niet meer en erg wakker, honger, jengelig en zo. Hij begint ook steeds harder geluid te maken en ook tijdens fles continu hmmm....hmmm...hmmm...geluidjes en kijkt ook ineens nog wijzer en ouder zeg maar. Z'n gezicht is dan echt weer wijzer dan vorige week bijvoorbeeld. Lieve foto's zeg! Echt een poppetje <3 Caro, poe jij je eerste werkdagen alweer, en balen zeg dat jou functie zo onder druk staat. Toch niet leuk om niet te weten hoe het verder gaat. Maar aan de andere kant kun je het misschien nu best relativeren met Raf, niks is belangrijker dan jullie mannetje Hier trouwens nog steeds elke dag L z'n hoofd aan het insmeren, zeker de dikke plakken. En ook elke dag proberen de lossere stukjes eraf te pulken. Tja er zit niks anders op al lijkt het ergste nu wel geweest en komen er niet meer nieuwe dikke plakken terug daar waar het eraf is... Hij verliest ook haar trouwens voorop z'n hoofd is al heel wat weg, wel komen er nieuwe haartjes maar ja dat duurt natuurlijk even voordat dat weer gegroeid is. Vond z'n lange haar zo mooi...hopelijk valt het niet heel erg uit en blijft er wel steeds haar over zodat het niet zo opvalt!
IJs: Neem je de travel cot mee naar Portugal? Moet je daarna maar even laten weten of het handig was. L heeft opeens ook een raar ritme! Vanochtend om 6.10 wakker voor de fles (oke oke, is nog niet super vroeg, maar wij waren verrast) en merk ook dat ze wat meer huilt dan anders. Zal toch wel een periode zijn dan. Caro: mooi dat je werkdag leuk was. Balen dat het zeker is dat jouw functie vervalt. Maar zo te lezen geen ontslag, of is dat ook nog niet helemaal zeker? Tash: gaat zeker hard! Wanneer ga jij weer aan het werk? Heb net in het zonnetje gezeten, mijn hoofd is knalrood! Als L wakker is ga ik zo even lekker met haar buiten zitten.
Tash, oh, lief poppie! En idd, wat een heldere blik! Nien, vast de 12-weken-sprong! Balen dat je zo verbrand bent! Nou ja, straks wordt het mooi bruin dan. IJs, ja, het gaat hard he die ontwikkeling! Hopelijk blijft Lars zijn mooie haar behouden. Staat idd erg mooi! Vind het wel jammer dat R nog zo'n kaal koppie heeft. En misschien zit Lars ook in de 12-weken sprong? Hier was het vannacht 4.45 uur toen hij wakker werd. Hij was aan het kletsen en later ging dat over in schreeuwen/roepen (meeeeeehhh... meeeeeeehhh... (op die manier)) en daarna huilen. Heb hem een aai over zijn koppie gegeven en ben toen de kamer weer uitgelopen. Hij is toen na een kwartier weer zelf in slaap gevallen en werd toen om 6.30 uur wakker. Dat was een acceptabeler tijd! Normaal gaat hij na de ochtend fles al snel weer naar bed, maar nu kon dat niet omdat hij naar de gastouder moest. Toen hij moe begon te worden, heb ik hem snel zijn jasje aangetrokken en hem alvast in de maxicosi gezet. Daar viel hij toen meteen in slaap. Heeft zo nog een halfuur geslapen tot het tijd was om weg te gaan. Hij werd toen helaas wakker... Net belde Caroman dat het hartstikke goed was gegaan vandaag bij de gastouder. Ik zit nu nog op m'n werk, maar ga er zo vandoor. Lekker weer knuffelen met mijn mannetje! (s).
Nien, nee ik denk het niet, we hebben ook nog een lichtgewicht "speeltentje" met UV wering die we waarschijnlijk meenemen, en er is een ledikant en kommode en zo aanwezig in het huis in portugal, dus das echt fijn! Is trouwens een leuk en handig tentje: LittleLife - UK - Family Beach Shelter Caro, ja tis overduidelijk 12-weken sprong, vandaag weer hetzelfde als gisteren. De fles van 7 uur weer flink gespuugd (en tegelijk gepoept), en daarna niet meer in slaap te krijgen t/m 17 uur (wel even hazenslaapjes gedaan beneden en gewandeld). Hij ligt nu al een uur te slapen en niet ingebakerd! WOW.. En jullie nu flink plannen en regelen he, op tijd naar de oppas, werk en zo. Ben zelf ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen als ik weer aan het werk ga. Ik heb nog 2,5 week vrij en Lars begint al een week eerder vanaf de 19e naar het kdv om alvast te wennen (en ik ook )
Geniet er nog maar even heerlijk van IJs! En toch moet ik zeggen dat het ook wel weer fijn is om aan het werk te zijn. Even weer wat anders... Andere mensen, ander gepraat, andere omgeving. Tot nu toe voel ik me er goed bij. En Rafael heeft een hele leuke dag gehad bij de gastouder. Ze heeft een heel verslag geschreven over hoe de dag is gegaan, zo leuk! Er waren vandaag ook twee meisjes van 1 en 3 jaar en zij vonden Rafael erg knap haha. Morgenvroeg brengt ik Rafael naar mijn schoonouders. Ga daar dan lopend naar toe, zodat ik hem na de ochtendfles meteen in de kinderwagen te slapen kan leggen en zo kan ik later zo met hem de deur uit rijden en kan hij hopelijk doorslapen. En dan loop ik daarna zo door naar mijn werk of ik leen de fiets van mijn schoonmoeder, want het is best wel een heel eind lopen zo op de vroege morgen!
Caro: lekker dat je alles zo goed georganiseerd hebt, zit je met een goed gevoel op je werk! Morgen vrij? IJs: Nog nooit gehoord van een tentje met uv wering, maar is ook super handig! Ik hoor wel hoe het bevalt , weet nog niet zo goed wat wij gaan kopen. Hebben trouwens nog niet geboekt, twijfelen nog. Merk dat ik nu best wel weer bezig ben met de ivf behandeling en het moment van positieve test enzo, maar het is natuurlijk nu een jaar geleden! Niet gek dan dat het nu allemaal weer even voorbij komt (met een positief gevoel hoor). 'Oei ik groei' erbij gepakt en L is inderdaad weer flink aan het ontwikkelen. Leuk om die herkenning te lezen en tips enzo. Draaien jullie kindjes al om? L draait af en toe op haar zij, maar nog niet op haar buik.
Pffff weer een flinke "regeldag" vandaag, heb er helemaal een punthoofd van Lars is zo wakker de hele dag, veel aan het jengelen en eerder toe aan de fles. Slapen in bed...ho maar...hooguit een uurtje vanmiddag, maar ligt nu weer te jengelen en brabbelen...ik haal 'm zo er maar we uit... Hopelijk duurt het niet te lang... Nien, L draait sinds deze week ook naar z'n zij. Dan trekt hij z'n beentje zo hoog op dat hij door het kromtrekken naar z'n rechterzij omvalt zeg maar. Wel altijd naar dezelfde kant, vanwege voorkeurs kromming. Caro, fijn dat het allemaal goed loopt tot nu toe, houden zo!
Jullie kids draaien al! Die van mij nog niet hoor. Hij vindt er ook niet veel aan om alleen in de box te liggen en oefeningen te doen. Hij wil het liefst door ons gedragen worden... En dan lekker alles observeren. Dat is zijn favoriete bezigheid tot nu toe. Probeer hem wel te stimuleren met op de buik liggen etc., maar hij wordt dan al gauw bozig... Wel pakt hij nu dingetjes beet. Vandaag is R. de hele dag bij opa en oma geweest. Ging hartstikke goed! Ik heb hem vanmorgen om 6.30 uur al met jas en al in de kinderwagen gelegd (hij had om 5.30 uur al een fles gehad). Hij sliep direct en om 8.00 uur ben ik met hem lopend naar mijn schoonouders gegaan. Zo heeft hij toch nog 2 uurtjes geslapen in totaal. Toen nog lopend naar mijn werk. In totaal anderhalf uur gelopen vandaag... pffffffff... maar wel lekker! Morgen vrij!! Heerlijk om hem dan weer wat langer te zien... Sterkte met de regeldagen! Het is slechts een fase gelukkig...
Hebben jullie kindjes ook bepaalde onrustige uurtjes op de dag? Hier is het altijd hommeles tussen de fles van 15.00 uur en 19.00 uur. Hij wil bijna niet slapen en is erg huilerig. Enige wat helpt is hem op de arm houden en lopen. Om vervolgens na de fles of bijna tijdens de fles van 19.00 uur als een blok in slaap te vallen. Herkenbaar misschien?