Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Tash: oo wat handig dat je man al weet dat het een jongetje is haha. En 4 cm weeral!

@ Caro: lijkt me ook bijzonder om het hartje te horen :). Fijn dat je nu naar de verloskundige gaat, niet meer naar het ziekenhuis?

@ Mf: wij doen geen nekplooimeting.
    Kan me voorstellen dat de weken lang duren, dat heb ik zelfs al en ben niet zo ziek als jij.

@ IJs: wat heerlijk! En een lekker drukke baby dus ;).

@ hier: ik heb nu voor de 3e keer sinds de terugplaatsing migraine, das toch om niet goed van te worden. Had gehoopt dat het over zou zijn, maar niet bepaald....
    Mijn schoonmoeder geeft reiki, ga straks even bij haar langs, want alleen paracetamol is niet voldoende.

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oef wat vervelend Nien!! Hoop dat de reiki een beetje kan helpen.. Het zal je in ieder geval misschien wat meer ontspannen! Knuff

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey meiden, wij zijn begonnen met langzaamaan meer familie en kennissen in te lichten, en das natuurlijk super leuk!!! We krijgen zo enorme blije reacties, en zelfs paar keer tranende ogen zo blij dat ze zijn voor ons. Das toch echt helemaal top!.

Ben wel enorm moe, ben weer redelijk veel aan het werk, tis gewoon druk en tja, laten liggen dan maak ik het mezelf alleen maar nog moeilijker. Komend weekend wel vrij, dus das 'n lekker vooruitzicht...

Hoe is het met jullie?

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Even een paar dagen totaal geen puf gehad om hier te schrijven. Zo moe en hoofdpijn. Sinds ik gestopt ben met de IVF-medicatie voelde ik me niet echt lekker. Vannacht eindelijk weer eens normaal geslapen gelukkig en de hoofdpijn is eindelijk weg. Nu lekker drie weken vakantie!!

Nien, vervelend zeg die migraine. Hopelijk heeft Reiki wat geholpen.

IJs, leuk he om het te vertellen. Je kunt het nu ook gewoon goed vertellen, omdat je nu een mooi bewegend kindje hebt gezien. Voelt heel anders dan dat je het vertelt als je net zwanger bent en zelf nog vol onzekerheid zit. Hier gaat het nieuws nu aardig rond, word regelmatig aangesproken in de supermarkt of op straat. Wel grappig!

Tash, hoe gaat het met jou?

MF, hoop dat de misselijkheid inmiddels wat minder is geworden.

Zo raar... vanmorgen op de weegschaal en ben gewoon lichter dan voor de zwangerschap! Snap er niks van. En ook nog steeds geen buikje te zien. Maakt me wel wat onzeker, maar heb ook wel gelezen dat het vaker voorkomt. Nou ja, het zal vanzelf wel komen! Hoe zit dat bij jullie?

5. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He caro, hier ook zo vreselijk moe. Heb 4 dagen aan 1 stuk gewerkt en helemaal gesloopt. 'savonds lig ik geregeld al na het eten te slapen op de bank. Nachten gaan redelijk al moet ik er 2x per nacht uit.

Zit nu wederom op de bank en ben weer een uurtje in dromenland geweest. Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar ik heb wel gelezen dat je af kan vallen in het eerste trimeter. Ik denk vooral omdat je lichaam keihard aan het werk is, en dat klinkt logisch lijkt me. Hier ook nog niks te zien, maar ik zou zeggen geniet ervan, want de veranderingen komen vast snel genoeg :p

Ben nu veel relaxter na afgelopen dinsdag, lijkt wel of de spanning en de zenuwen van mijn schouder zijn gegleden, eindelijk...maar echt wennen moet ik nog wel hoor, vind het nog steeds onwerkelijk. Zo lang bezig geweest en er al beetje rekening mee gehouden dat het niet zou lukken, en dan is het ineens zover...

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hier ook moe moe moe.. Maar mag niet klagen! Vandaag de vrienden inlichten en dan mag de hele wereld het weten! Leuk!! Van de week onze oma's al ingelicht.. Zo schattig die reacties! En straks doet vriendjelief een t shirt aan waar hij op heeft geschreven: ik word PAPA! Hoe lief is dat? Liefs

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Gaaf Tash, wij vertellen het nu ook stap voor stap, wat een bevrijdend en mooi gevoel!

Vanochtend weer naar Emc geweest, deze keer diverse afspraken via het zogenoemde zwangerenplein. Weer een echo gehad en deze keer via de buik! Zag er weer goed uit en weer lekker spartelend hihi.

Ik hoef me komende periode niet te vervelen want de hoeveelheid afspraken is echt enorm :$ maar ja, tis voor een heel goed doel :) ook een flinke stapel info brochures mee gekregen dus die ga ik maar 's doorlezen.

Hoe is het met jullie allemaal? Musicalfan, kom je de dagen een beetje door?

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    ijs, wat heerlijk he?!
    Wat ik trouwens stiekem nog steeds niet snap is waarom jij zoveel echo's krijgt.. Wij 'maar' 2 en de volgende is pas de 20 weken.. De vlos zei vorige week dat het anders niet meer vergoed wordt.. Jammer hoor!! Wil nog wel een keertje kijken.....

9. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi Tash, ik denk dat dat puur komt door de medische indicatie vanwege m'n nieren, en wellicht ook door ICSI? Jullie hebben dacht ik toch IVF gehad? Wellicht dat dat er ook mee te maken heeft?

Ik vind het inderdaad helemaal niet erg. Ik had zelfs met een onderzoek mee kunnen doen vanaf 7 weken, dan had ik elke week t/m 12 weken een 3D echo gehad, maar dat vonden we te veel van het goede. We wonen al bijna in het emc zeg maar gerust en de parkeerkosten zijn echt niet leuk meer, maar ja...

Ik kreeg het advies om al na te gaan denken over inschrijven bij een kinderopvang, omdat daar toch vaak wachttijden voor zijn, en of ik dus alvast zou beginnen met orienteren :p wow, ben ik echt nog niet mee bezig alhoewel het de laatste dagen wel een vlucht neemt alle gedachten over hoe het de komende maanden en daarna zal gaan en wat we allemaal moeten gaan plannen/bedenken/regelen en zo :)

Denken jullie al na over positiekleding? Ik koop al bewust een paar weken geen nieuwe kleding meer...Maar weet niet wanneer ik daar nou eens mee moet beginnen, wellicht eerst maar 's op internet rondneuzen..

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ijs, wat fijn dat alles weer goed was meis! Jeetje idd heb jij bijna een abbo op het ziekenhuis. Maar tis wel voor het goede doel.

@tash, leuk dat vertellen en zulke lieve reacties. Leuk idee ook dat shirt van je vriend.

@caro, pff, jij dus nu even geduld tot aan de volgende echo? Hoe voel je je verder?

@nientje: hoe is het met jou?

11. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier gaat het allesbehalve goed. Heb vanaf donderdagavond bruinverlies gehad (geen buikpijn e.d, was wel rondom menstruatiedatum). Nu spoedafspraak ziekenhuis woensdag.

Ik voel me zo verschrikkelijk ziek en rot. Zoveel spugen, weinig eten, met heel veel moeite een halve liter drinken erin. Vanmorgen op mijn reserves naar huisarts gegaan om urine in te leveren. Deze blijkt toch niet goed. Zitten ketonen in, vetafbraak oid. Morgen moet ik me er weer heen slepen omdat ze me willen wegen. Ben nu volgens mij 3 kilo kwijt in een week en voel me allesbehalve goed. Zit ook de stress bij of beebje nog wel oke is vanwege het bruinverlies. Dat weet ik over 2 dagen.

De misselijkheid en de moeheid en spugen e.d. is er in ieder geval niet minder om. Ik voel me echt een enorme zeur, en ik vind het vreselijk om zo te klagen, maar ik word hier bijna depri van. Lig alleen maar op de bank en in bed. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorm blij met mijn zwangerschap, maar ik mag hopen dat deze beroerdheid echt snel verdwijnt. Ik moet nu nog harder mijn best doen om iets naar binnen te krijgen, want ziekenhuisopname dreigt nu wel. pff, niemand zei dat het makkelijk was, maar dit had ik niet verwacht. Ik ken geen mensen om me heen die zo ziek waren. En ik gun dat ook niemand.

Ik hoop van harte dat mijn beebje gewoon nog oke is woensdag. Ik hou jullie op de hoogte.
    Sorry voor mijn beklag, maar tis wel fijn om het even te kunnen afschrijven. Liefs

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Genieten dames. Leuk hè zwanger zijn.
    Ik heb ook tig echo's gehad. Hij was niet zo groot. Maar hij is er gezond uit gekomen gelukkig.
    Denk aan jullie. Enne Tash schreeuw t maar van de daken meid!!! X

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Jeetje musical wat een vervelend nieuws. Wat houd dat in ketonen? Enne als je geen kramp hebt os bruinverlies niet erg. Doe maar heel rustig aan. Enne met je beebje is echt wel alles goed. Komt helemaal goed. Knuff

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    #154 Nientjje, 21 mei 2012
    Laatst bewerkt: 21 mei 2012
    @ Tash: ik krijg ook maar 2 echo's, een met 7 weken en een met 11 weken. Eigenlijk net als bij een normale zwangerschap. Had er liever ook een extra gehad.

@ Mf: getsie wat naar voor je zeg. En nog steeds zo ziek, lijkt me vreselijk. Een vriendin van me had het ook zo erg, rond 11 weken werd het minder. Ik hoop dat je woensdag een goede echo krijgt en dat ze eens wat kunnen geven tegen de misselijkheid (iets wat helpt!). Klagen mag he.

@ hier: ik ben wel toe aan een echo. Ik hoop dat het allemaal goed is met ons kindje. 's Avonds voel ik me minder beroerd, maar nog wel erg moe.

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    O zo ijs.. Snap het! En Nien, jij dus ook bijna de tweede echo?! Spannend hè?! Musicalfan, lieverd, ik hoop dat je snel opknapt! Of dat ze iets anders kunnen geven.. Je voelt je al zo rot en snap wel dag je er totaal niet op zit te wachten om opgenomen te worden. Aan de andere kant lijkt het me voor de beeb ook niet goed als mama uitdroogd.. En je mist voedingsstoffen.. Bah!! Hoop echt dat het nu snel beter zal gaan! Dikke knuff voor iedereen

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi Nien, voor jou gaat het ook opschieten voor de 2e echo, zal vast goed zijn hoor!

MF; hoe gaat het nu? Hoop echt dat het gauw verbeterd!!!

ik ben vanochtend wederom naar het emc geweest, deze keer voor de halfjaarlijkse controle van m'n nieren. Dus uitgebreide echo van nieren, lever, pancreas e.d. En natuurlijk kon de echo-arts het niet laten om ook nog ff ukkie te laten zien :) dus echt toppunt van echo's, wordt bijna saai (sorry)

Maar allerbelangrijkste, waar ik toch ook best weer zenuwachtig voor was en al om 5 uur vanochtend klaar wakker was...,alles is nog okay, en volgende controle is niet over een half jaar maar februari '13, das ruim na de uitgerekende datum :p De uroloog was erg blij voor ons. Voelde natuurlijk ook super leuk om het tegen hem te vertellen. Weet nog dat ik in nov '11 bij 'm was, en hij zei, misschien ben je volgende keer dan wel zwanger...zo op gehoopt, en dus extra leuk om te vertellen.

Nu bijna 11,5 week, echt ongelooflijk dat het al zover is, blijf het verwonderlijk vinden allemaal. Begin nu zachtjes aan af en toe eraan toe te geven en voorzichtig te genieten. Merk dat het nog lastig is, de teleurstelling zit nog zo diep in me geworteld dat het echt wennen is dat het nu zover is...maar stap voor stap zal dat wel beetje beter gaan denk ik :)

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Wat fijn ijsvogeltje dat het goed was en dat je nog even naar beebje kon gluren. Die ongeloofwaardigheid kan ik me goed voorstellen. Na 2 mk kan ik het ook nog nauwelijks bevatten allemaal. Geniet ervan meis!

@caro: hoe is het met jou?

@nientje, jij vandaag echo toch? Hoop dat alles goed was.

@tash, wauw, jij vandaag 12 weken!!! Yoehoe!! Geniet ervan meis!

@queen, hoe is het nu met jou? Met de pijn? En je kleine mannetje?
    Ketonen betekent volgens mij iets van onvoldoende voedingsstoffen e.d. opnemen, dus gaat het lichaam zijn eigen vetten afbreken. Uitdroging is gevolg daarbij en andere klachten.

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Allereerst thanks lieve meiden voor de lieve woorden en dat jullie zo meeleven.

Vandaag echo gehad! Beebje is goed gegroeid en gaat dus goed. Gelukkig maar.
    Nu ik nog. Ze wilde me evt vandaag wel opnemen, maar ik bikkel nog even door. Als ik echt niets meer binnen hou (en daar gaat het wel naartoe helaas) dan kan ik bepaald tel nr bellen en meteen opgenomen worden.
    Vanmorgen in het ziekenhuis en auto aardig zitten spugen en later thuis dus ook weer. Het is voor het goede doel, maar ik ben compleet op. Uitgeput!
    Gisteren even bij homeopaat geweest en medicijnen gekregen. Hoop dat die iets gaan werken, want heb al zoveel geprobeerd. Ik wil gewoon lekker kunnen genieten. Me ietsje meer mens voelen, want zo ziek heb ik me in tijden niet gevoeld. Lees van bed naar bank, naar spuugbak/wc en vice versa verplaatsen.

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Mf: Fijn dat alles goed is met de baby. Kan je niet af en toe een infuus met vocht krijgen? Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een opname, thuis voel je je toch het best. Maar wat extra vocht zonder dat je er misselijk van wordt zou wel fijn zijn.

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Mc. Wat fijn dat t Goed gaat met je beebje. Super zeg..
    Enne meis laat je maar lekker opnemen want ze zorgen echt goed voor je hoor.. Dit is zo thuis ook niks. Dikke knuff voor jou.

Deel Deze Pagina