L huilt vaak vanaf 17.30 tot aan fles (19 uur) en dan niet zomaar huilen, maar heel hard met dikke tranen. En dan helpt niks, dus die fles van 19.00 uur wordt vaak vervroegd . Ik hoor van mensen om me heen precies hetzelfde, denk dat ze rond die tijd de prikkels van de dag verwerken.
Wauw, wat een mooie foto;s weer tash! Die ogen..smelt..smelt! @caro, wat super hoe je het allemaal geregeld hebt. Geeft vast voor jezelf ook rust. Enne, anderhalf uur voor je werk al gelopen hebben. sportief hoor! Hier is T in de ochtend meestal meer onrustig tussen haar 1e en 2e voeding. Ze heeft ook duidelijk meer trek in de ochtend. Geniet vandaag maar lekker van je mooie mannetje. @nientje, ik moet 20 mrt naar de gyn volgens mij. Maar ik wil niet zonder anticonceptie. Heb dat lang gedaan vanwege zwanger willen worden, met tussendoor lucrin dat wel. Bij bv is alleen de cerazette, prikpil en mirena en staafje in arm te doen. De rest bevat oestrogeen. Ik zie het wel. Vind een fijne arts met luisterend oor nog bijna belangrijker dan de rest op dit moment. Fijn is dat boek van oei ik groei. Ik heb hem ook. Gaf mij toch wel wat rust zo af en toe. t draait op haar zij en bijna door, maar dus nog niet helemaal. En dat terwijl ze al heel snel zich had omgedraaid meerdere keren in het begin. Nou ja, het komt vanzelf. Heb je L al om 19.00 laatste fles proberen te geven? Logisch toch dat je stil staat bij vorig jaar. Ik was vorig jaar nog niet eens zwanger op dit moment(in april pas). Maar ik ben ook nog veel met de bevalling bezig. Krijg het er gewoon nog niet uit. En ik blijf zo dankbaar voor mijn moppie! @mukje,hopelijk gaat alles goed met jou/jullie? En als je mannetjes geboren zijn hoop ik zo ontzettend dat alles goed mag gaan. Dikke knuf meis! @nessie, hoe is het met jullie? @ijs,die regeldagen zijn soms zo moeilijk. Ze kunnen niet vertellen wat ze willen en wij volgen alleen ons gevoel en doen wat ons het beste lijkt.Maar je doet het super dus komt vast goed. Geef L maar een dikke knuf van mij. Ben je al helemaal gestopt inmiddels met de bv of kolf je nog steeds? Heb je nog veel last van stuwing? Hier gisteren ook weer een "regeldagjë". Ik dacht weer te weinig voeding, want ze hapt steeds aan en laat steeds los en huilde e.d. Las ik over de 4 maanden sprong. Nou ja, we zien wel. Nadat T zoveel weken zoveel huilde en het eigenlijk nu zoveel beter gaat, merk ik wel dat ik soms wat onzeker wordt als ze dan weer meer huilt. Maar honger was het niet,want flesje wilde ze niet. Gisteravond was ze ook echt heel boos, bijna driftig gewoon. Dat had ze van de week een keertje eerder ook al. Slapen overdag doet ze de laatste dagen ook weer minder. Maar ja, kan het niet afdwingen. 's avonds krijgt ze nu om 19.30/20.00 laatste fles en dan om 6.00 komt ze weer. Zo heb ik in de avond nog 1 uurtje of anderhalf voor mezelf en dan duik ik er ook echt in. Bovenal gaat het hier dus heel goed. Knuffies voor iedereen
MF, fijn dat het goed gaat met jou en Thirza! En dat huilen maakt mij soms ook onzeker hoor. Soms hebben ze het gewoon ff nodig om te huilen denk ik dan maar. Kan me wel indenken dat als je borstvoeding geeft, je bang bent dat het ligt aan te weinig voeding. Schreef ik gisteren dat Raf zijn huiluurtjes heeft... Vandaag helemaal niets! Zo rustig en tevreden. Zo zie je maar weer... We hadden vandaag ook een lekker rustig dagje thuis, dus dat heeft er misschien wel mee te maken. Raf was vanmorgen om 5.30 uur wakker. Weer een dikke poepluier! Gisterochtend om dezelfde tijd ook al... Ben er na het verschonen maar uit gegaan en om 6.00 uur een flesje gegeven. Om 6.45 uur lag hij alweer te slapen. Tot 10.15 uur vanmorgen! Vanmiddag nog weer kraamvisite gehad (een van de laatsten hoop ik!) en voor de rest van de dag heb ik het huis een beetje gepoetst en wat wasjes gedraaid. Lekker actief bezig geweest! Morgen weer een dagje thuis denk ik. Het wordt toch slecht weer (ijzel en sneeuw!). Muk, laat alsjeblieft even wat horen...
IJs, jij had het er laatst al over, maar volgens mij kunnen we idd beter met dit topic naar een ander hoekje verhuizen... Behalve Muk schrijven er verder geen zwangeren meer mee.
Mee eens Caro, heb alvast een nieuw topic aangemaakt onder "na de bevalling" en "de mama's" met als titel: Trotse endometriose mama's http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/426153-trotse-endometriose-mamas.html#post14663257 Zal later meer reageren, want beetje drukke dagen en ipad doet raar, dus kan ff alleen op computer...
Muk, we zijn inmiddels allemaal verhuist naar het nieuwe topic, maar we houden het hier ook nog in de gaten hoor! Hopelijk kun je gauw weer wat van je laten horen! xxx http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/426153-trotse-endometriose-mamas.html#post14665517
Ho ho, ik schrijf ook nog mee! Maar ik ga hier natuurlijk niet in m'n eentje het topic volschrijven, jullie laten me toch niet in de steek???
Ach, nee lieve stier. Ik dacht al stiertje zit hier gelukkig nu ook. We blijven jou ook zeker volgen. Hoe gaat het nu met je? Alweer bijna 10 weken. Gaat toch best snel. knuf
@MF: beetje zeurderig gevoel in de buik, schijnt erbij te horen in deze termijn, maar voelt wel wat onzeker. Blij dat ik woensdag weer een echo mag! Misschien zijn de jongens van Muk er al en ben ik de enig overgebleven zwangere ... Nou ja, er zijn nog wel andere topics waarop ik meeschrijf ...
Stier, was je niet vergeten hoor! Hoop eigenlijk dat er snel weer meiden uit het andere topic hier aansluiten... En ik hoop ook dat Muk nog 'niks te zoeken heeft' in het trotse mama's topic, hihi! Dat zeurderige gevoel herken ik nog heel goed! Dat is je baarmoeder die keihard aan het werk is.. Wel fijn om woe weer een echo te hebben!
He Stier, sorry sorry! Maar we zijn jou niet vergeten hoor, we blijven hier ook regelmatig meeschrijven, maar tis beter om hier de nadruk te houden op het zwanger zijn, en das voor ons niet meer zo van toepassing Fijn dat je gauw weer een echo hebt!! Hou ons op de hoogte okay?
Hoi allemaal, even een kopietje van mijn update per mail aan vrienden, Heb geen tijd om terug te lezen, maar wilde jullie wel even laten weten! Hoi allemaal, Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en steun de afgelopen dagen! We hebben hier nog niet op kunnen reageren want op vrijdag 8 maart om 14.23 en 14.37 zijn Sven en Nils geboren!! Woensdag zou ik worden ingeleid vanwege de hellp. de kindjes zouden dan met 34 weken geboren worden. Een vroege, maar redelijke termijn voor een tweeling. Maar omdat er geen twee plekjes meer waren op de kinderafdeling in het Sophia zijn we uiteindelijk overgeplaatst naar Dordrecht. Smiddags alsnog de inleiding begonnen en vrijdag bevallen. Rond de bevalling is helaas het tts syndroom ontstaan. (Daarbij ontstaat er een verbinding tussen de bloedvaten in de placenta, waardoor het ene kindje zijn bloed aan het andere kindje geeft) Sven was helemaal slap en grauw en Nils helemaal opgezet en paars. Nils was vrij snel stabiel, maar Sven had meer moeite, ook met ademen. Daarom is Sven toch nog overgeplaatst naar de ic van het Sophia. Paul ging met hem mee. Nils en Caroline bleven achter in Dordrecht. Nils in de couveuse op de highcare, Caroline op de kraamafdeling. Nu alweer twee dagen later gaat het al een stuk beter. Sven heeft een bloedtransfusie gehad en knapte daar goed van op. Sinds gistermiddag is hij van de beademing af en dat lijkt vooralsnog goed te gaan. Hij beweegt ook flink. Ook heeft hij inmiddels zijn eerste sondevoeding gekregen! En als het zo door gaat mag Sven na het weekend misschien weer terug naar Dordrecht! Nils is nog wat onregelmatig in zijn ademhaling en af en toe nog wat slapjes, maar hij doet het zelf en houdt zijn sondevoeding goed binnen. Gisteren heeft car voor het eerst met hem gebuideld. Janne logeert nu bij opa en oma en heeft gisteren Nils voor het eerst bewonderd. Het was voor haar best moeilijk om al die slangen te zien. Zo had ze haar broertje niet voorgesteld. En waarom haar andere broertje dan in een ander ziekenhuis ligt is niet uit te leggen. Hopelijk zijn ze snel weer bij elkaar! Het is moeilijk om jezelf over drie kids op verschillende locaties en elkaar te verdelen maar we fixen het! De komende weken zullen hectisch zijn, we leven voorlopig van dag tot dag. We vinden jullie berichtjes heel erg fijn, maar we kunnen er niet altijd op reageren. We geven jullie zeker af en toe een update! Heel veel liefs, cpjsn
Oja, had ook geen tijd om namen etc te veranderen, dus nu weten jullie allemaal dat ik Caroline heet X
Lieve Caroline/Muk, Ik kwam hier even gluren en toen zag ik je berichtje. Gefeliciteerd met je 2 dappere mannetjes! Wat een leuke namen! Maar heftig hoor hoe het is gegaan en dat ze nu van elkaar gescheiden zijn. Ik ga duimen dat ze snel weer lekker bij elkaar in hetzelfde ziekenhuis liggen en daarna vlot naar huis naar hun grote zus! Maar bovenal geniet van elkaar en houd je taai! Liefs
Lieve mukje, man en dochter, Ben zo blij wat van je te horen. Dat de boys geboren waren had ik al wel verwacht. Dat kon bijna niet anders. Maar wat heb ik veel aan jullie gedacht. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes en broertjes. Wat een rijkdom weer. Maar wat naar. Toch die tts. Je was er van tevoren in je zwangerschap al voor gewaarschuwd. En wat moet het moeilijk zijn dat je mannetjes gescheiden zijn. Ook voor Janne zal het allemaal wennen zijn. Sowieso, maar nu ook omdat jullie keer op keer weg zijn. Hopelijk mag alles goed blijven gaan en worden Nils en Sven weer snel bij elkaar geplaatst.Leuke namen overigens. Hadden ze een mooi gewicht voor hun termijn? Het zijn vast supersterke mannetjes. Geniet van de buidelmomenten en hopelijk zijn jullie met een paar weekjes lekker thuis met het hele gezin. Heel veel liefs en knuffels van mij
Lieve caroline, ik las je eerste bericht en dacht al, oei namen maar ach wat een geluk die 2 mannetjes en das nu ff het belangrijkste, hopelijk gaat het gauw beter met ze! Wat 'n spannende tijd zeg, en dan ook nog overplaatsingen en op en neer gedoe! Jeetje zeg, en dat zal zeker ook erg indrukwekkend zijn voor je dochter!maar het allerbelangrijkste is dat de mannetjes er nu zijn en hopelijk snel aansterken en lekker gaan groeien. Hopelijk gaat het met jou ook beetje okay? Ik begrijp uit je verhaal wel natuurlijk bevallen en geen keizersnee? Knap zeg!! En scandinavische namen, leuk!! Lars ook ik heb familie in denemarken en daar een neef met naam nils (dus niet niels) Hou je taai en schrijf alleen wanneer je er zin in hebt en aan toe komt, voor nu heel veel geluk en gauw opknappen allemaal!! Xxx! O ja en t.z.t. met ons mee schrijven in trotse endo mama's he!
Helemaal gemist dit berichtje! Van harte gefeliciteerd Mukje! (zo blijf ik je gewoon noemen) Hoop dat de jongens snel weer bij elkaar kunnen zijn, maar het belangrijkste is dat het naar omstandigheden redelijk goed met ze gaat. Denk goed om jezelf en veel sterkte en succes voor jullie alle vijf toegewenst!
Lieve Muk, gefeliciteerd met je/jullie mannetjes!! Zat helemaal onder de kippenvel toen ik je verhaal las... Wat een weg meid! En nu gescheiden van elkaar. Hoop dat jullie heel snel als gezin samen mogen zijn. Lijkt me ontzettend zwaar, heb veel respect! Jij kan nog niet naar Sven zeker? Of lukt dat al wel? Geniet van de mooie momenten en heel veel sterkte op de moeilijke momenten. Ik denk aan jullie 5 en hoop met heel mijn hart dat de jongens het heel goed (blijven) doen en jullie snel bij elkaar zijn! Dikke knuff