Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wow, kippenvel. Ze zijn er! En wat zijn jullie dapper met z'n allen. Van harte gefeliciteerd en ook heel veel sterkte, want het is niet niks allemaal. Mooie namen trouwens, ik houd ook wel van scandinavisch.

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Lieve Mukje, ze zijn er! Van harte gefeliciteerd. Wel heftig geweest zeg, maar gelukkig gaat het nu een stuk beter met ze. Mooie namen en ook van je meisje! hopelijk kunnen jullie snel gaan genieten met z'n vijven!

3. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Muk,

Ontzettend gefeliciteerd met je twee mannetjes!! Maar jemig, wat vervelend dat ze nu beide in een ander ziekenhuis liggen. Hopelijk worden ze snel weer herenigd! Ga jij op en neer nu tussen de ziekenhuizen trouwens? Hoe voel je je na de bevalling?

Hou je taai en geniet van de mooie (buidel)momenten!

Lfs

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Stiertje, hoe was je echo? Weer genoten?? Heb je een mooie foto voor ons? :)

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Echo was goed!!! Toch wel een opluchting na die krampjes van vorige week. Wurmpje liep precies op schema van 10.1 week en was meen ik 3.4 cm. We konden al een hoofdje en armpjes zien. Heel bijzonder. En het hartje deed het goed. Helaas hele slechte foto's gekregen, dus daar zie je bijna niks op. Maar: morgen nog een echo bij de vk, hopelijk dan betere foto's.

6. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stiertje, wat superfijn dat alles weer goed was. soms zijn die echo apparaten idd slecht qua foto;s helaas. Hopelijk morgen dan een mooie foto. En ik vond het zo gaaf om te zien hoe Thyrza veranderde van boontje, naar een boontje met stompjes, naar een bewegend kindje met armpjes en beentjes. (ik heb dan ook heel veel echo;s gehad). Suc6 morgen dan weer. En geniet ervan meis. Ik blijf het zo bijzonder vinden

@nessie, lieverd, hoe is het met jullie? gaat het goed met de kleine man? Dikke knuf voor jullie

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gelukkig vandaag betere echofoto's. Zal morgen op het werk ff proberen om ze te scannen. Was vandaag zo hectisch dat ik daar niet aan toegekomen ben.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat fijn Stiertje! En ben benieuwd naar de echo. Wat mf ook al zegt: zo bijzonder om je kindje te zien groeien en bij elke echo ben je zo benieuwd hoe hij/zij veranderd is.
    Willen jullie het geslacht weten?

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, scannen op het werk lukt echt niet helaas.
    Ik denk wel dat ik het geslacht zou willen weten. Lijkt me wel praktisch. Anders kun je alleen maar neutrale kleertjes kopen en juist stoer of meisjesachtig lijkt mij leuk.

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Dan kan je binnenkort de nub theorie erop loslaten, hihi! Het heeft allebei wel wat. Wel weten praktisch en voor mijn gevoel bouw je al meer een band op omdat het kindje al een naam heeft. Aan de andere kant is de verrassing van het niet weten ook magisch.... Jammer dat het niet lukt met scannen. Wanneer mag je weer voor controle? En hoe voel je je nou eigenlijk? Al 'lekker' beroerd? :D

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Mukje, ben heel benieuwd hoe het met jullie is. Hopelijk gaat het voorspoedig met de kleine mannetjes en ook met jou, je dochter en man!!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tash: gelukkig niet 'lekker beroerd'. Ben een paar weken wat weeïg in de maag geweest, maar dat is alweer voorbij. Ben nu vooral moe, maar dat komt omdat ik 2 gigantisch drukke weekenden achter de rug heb (daar zou ik ook moe van zijn geweest als ik niet zwanger was). Ik merk nu wel dat mijn grenzen sneller bereikt zijn. Maar daar moet mijn hoofd nog even aan wennen, ik was altijd iemand die maar doorging en nu zegt mijn lijf soms gewoon 'stop'.
    Verder gaat het heel goed. Vandaag 12 weken! Toch wel een mijlpaal. En vorige week 2 positiebroeken gekocht. Ook wel een mijlpaal. Soms zit ik echt van een afstandje naar mezelf te kijken en denk ik: huh, ben ik dit echt aan het doen (intake vk, nadenken over kraamzorg, positiebroeken kopen, etc.)??
    Volgende week nekplooimeting plus uitslag bloedonderzoek. Dat is dan de laatste afspraak in het ziekenhuis, als alles goed is. Fijn, kunnen we dat afsluiten.

Muk: hoe is het met jou en de mannetjes? Hopelijk breken er snel minder hectische tijden aan!

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Wow stier, dat gaat echt de goeie kant op! En echt bijzonder he om je eerste zwangerschapsbroeken te kopen. Ik las mijn dagbroek terug en zag dat ik dat met 15 wkn deed. Vrij laat denk ik nu want ik lees meer dat het vaker al eerder wordt gedaan.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @ijs: ik heb nog 1 gewone lage spijkerbroek die nog lekker zit, en natuurlijk een paar jurkjes. Maar die positiebroeken zitten echt heel lekker!
    En hoe gaat het met jou? Beetje gewend aan het moederschap?

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Haha nou tis ook wennen om weer gewone kleding aan te hebben. Je raakt zo snel gewend aan die positiekleding :)

Bij ons alles okay. ff wennen want weer stap voor stap aan het opbouwen met werken...

Met Lars gaat het prima! Blijft een wonder, waar we enorm dankbaarvoor zijn!! Zeker nu het beter met 'm haat is het dubbelop genieten.

Hoe is het verder met jou, ben je al beetje rustiger en meer gewend aan het idee dat er straks echt een kleintje van jullie aan komt? Ik vond dat de hele zwangerschap zo bijzonder :)

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hoi lieve stier, hoe gaat het nu met je? Alweer 14 weken zie ik. Krijg je al een buikje? En ga je het een beetje geloven allemaal. Waren de laatste onderzoeken goed? hoop dat alles oke met je gaat en dat je kunt genieten van je wonder in je buik. knuf van mij en mijn kleine moppie

17. Lenali

Lenali Actief lid

6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Het is heel lang geleden dat ik hier iets heb geschreven en ik twijfel of ik jullie nu wel lastig moet vallen met mijn verhaal, maar dan weten jullie in ieder geval waarom ik ineens weer afwezig was:

De geweldige droom van vrij snel zwanger worden met endometriose na een eerdere BBZ is namelijk bij mijn 19 weken echo in duigen gevallen: ons kindje bleek niet gezond. Inmiddels is het ruim anderhalve maand geleden dat ons zoontje na een ingeleide bevalling is geboren en overleden na 23 weken zwangerschap.

We zijn uiteraard enorm verdrietig, maar krabbelen langzaam weer op. Voorzichtig denken we soms al even vooruit, aan opnieuw zwanger worden, maar tegelijk is daar de angst voor het opnieuw meemaken van zo'n enorm verlies en teleurstelling en daarbij ook de angst voor opnieuw alle pijn van de endometriose...

Een aantal van jullie had me al gevonden en me een berichtje gestuurd, waarvoor veel dank!

Ik ben in ieder geval blij te lezen dat er hier veel gezonde kindjes zijn geboren en dat het met jullie goed gaat. Aan de zwangeren onder jullie: gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap! Laat je vooral niet afschrikken door ons verhaal: zo vaak komt dat gelukkig niet voor...

Ik hoop hier snel weer mee te kunnen schrijven met blijdere berichten.

Liefs!

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Lieve Lenali, kippenvel van je berichtje. Wat verdrietig. Weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, heel veel sterkte. Knuffel.

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve Lenali, ik had ook al gereageerd in je topic. Wat ongelooflijk zwaar moet dit zijn. En zo oneerlijk. Er zijn gewoon geen woorden voor. heel veel sterkte met het dragen van dit enorme verlies. jullie zoontje heeft jullie pappa en mamma gemaakt, maar mocht helaas niet bij jullie blijven. De hemel is een prachtige * rijker en jullie zoontje zal zeker over jullie waken. liefs en knuffel vanuit hier

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve Lenali, wat een vreselijk bericht! Wat had jullie zoontje (ik kan je topic ff niet vinden)? En wat dapper dat jullie alweer verder durven te kijken. Veel sterkte.

@ego: ja, alweer 14 weken. Klein buikje inmiddels, geweldig. Geniet er elke dag van. Wij hadden bij de combinatietest niet helemaal een optimale uitslag. Nekplooi was gelukkig goed, maar de bloedwaarden niet helemaal. Nu een iets verhoogde kans op Down en ook op trisomie 13 en 18. Wij overwegen om in België een aanvullende bloedtest te doen, die nagenoeg net zo betrouwbaar is als een vruchtwaterpunctie (wil geen punctie ivm miskraamgevaar). Test kost echter 600 euro en wordt niet vergoed. Mocht het kindje trisomie 13 of 18 hebben, dan zouden ook wij overwegen om de zwangerschap niet verder te laten gaan.

Deel Deze Pagina