Ja lastig is dat. In het zkh bij ons hebben we 2 echografisten en 1tje vond ik eerst zo'n onaardig mens! Bij haar hadden we de 20-weken echo van mn oudste en toen mijn man iets vroeg tijdens de echo, zei ze heel bot dat hij stil moest zijn omdat ze zich moest concentreren. Daarna haar niet meer gehad, ook bij mijn tweede niet. Maar bij mijn eerste mk deed zij weer de echo waarbij we erachter kwamen dat het kindje niet meer leefde. Ik moest toen heel hard huilen, maar kreeg geen zakdoekje, glas water, niks aangeboden. Ze zei gewoon niks.... Maar bij de tweede mk was het een compleet ander mens. Nog steeds wel een beetje een hork Maar toen de eerste echo niet helemaal duidelijk was, zei ze dat ze me veel sterkte wenste en dat ze hoopte dat er een week later wel iets te zien zou zijn. En dat ik maar tegen de assistente moest zeggen dat ik van haar meteen weer langs mocht komen voor een echo als ik me maar even onzeker voelde.... Nog steeds heb ik de voorkeur voor die andere, omdat die gewoon iets relaxter is en makkelijker mee te praten Maar er valt idd niet veel te kiezen. Dus ik snap je gevoel heel goed
Wat een opmerkingen zeg! Hier heb ik ook gehad dat ze zei "je hebt nog niet eens een embryo!" dat was dus die andere. En deze van vandaag heeft al 2x gestopt hartje gezien bij ons en reageert ook stom. "Ja je ziet het zelf he het is niet goed kijk maar". En vorige keer wilde m'n man stukje filmen maar zei ze dat hij z'n telefoon moest wegdoen echt alsof hij een kind van 4 is. Soms denk ik echt mens laat je lekker omscholen ofzo
Vreselijk dat we allemaal van dit soort ervaringen hebben, dan vraag je je inderdaad af waarom zo'n beroep. Ik had bij de 2e echo van de 3e mk een kloppend hartje maar het vruchtje was veel te klein. Toen ik dit zei tegen de dienstdoende gyn (vreselijke man). Dat ik al 2 mk's had gehad en het vruchtje voor mijn gevoel te klein was, zei hij "ehm ik ga niet met je mee huilen, het hartje klopt en verder is het afwachten". (Voor de goede orde ik huilde helemaal niet, keek hoogstens bezorgd.) Ik heb het voorval bij mijn gyn gemeld zij zou het met hem bespreken en we hebben afgesproken dat ik hem nooit meer krijg. Veel later hoorde ik dat hij suïcide had gepleegd, zat dus blijkbaar niet goed in zijn vel. Heel naar voor hem maar ben wel benieuwd hoeveel mensen daar eerst slachtoffer van geworden zijn.
Jemig dat is zeker heftig! Even een vraagje trouwens voor degenen die Ascal slikken....mag je daarnaast ook paracetamol slikken? Ik ga er eigenlijk wel vanuit maar dacht, ik vraag het toch maar even hier.
Ok Ik ben zo stom geweest om het herhaalrecept voor mn onderhouds AB van mn urinewegen vergeten te verlengen en slik net dus de laatste.... En mijn eigen huisarts is op vakantie en de apotheek gaat zo dicht... Echt heel handig Maar als ik dan toch een beetje last krijg kan ik tenminste paracetamol innemen.
@ Conejita, Kelab is een zeer mooie naam wordt in Amerika veel gebruikt. Zo begrijpelijk dat je je nu angstiger wordt nu je Noa haar dagje naderdert. Het is ook nog niet zolang geleden dat je haar verloren hebt. Idd een goede huilbui kan deugd doen! Wat goed dat je ontspanningsoefeningen toepast. Heb ik onlangs ook gedaan en toen heb ik die nacht ontzettend goed geslapen. Voor deze zwangerschap was ik met yoga begonnen vond het zo spijtig dat ik moest stoppen. Wel heerlijk dat je even naar het strand kunt gaan om je te ontspannen. Barca is zo'n zallige stad. Ik zou er perfect kunnen wonen. Daar heb je alles @ Nijntje, die nesteldrang zo herkenbaar. Ik raak er echt gefrustreed van dat ik overal vuil zie en dat ik niets kan. Ik mag van mijn vriend niets doen. Hij vindt dat ik niet voorzichtig genoeg ben en als ik vuil zie moet ik hem maar commanderen. Althans voor even toch . Na de geboorte trakteer ik mezelf op een kuisvrouw. Want van niets naar allles zou te zwaar zijn! Een geboortelijst is een lijst dat je bij een babywinkel uitlegt en dan kunnen mensen kiezen wat ze je cadeau geven als kindje geboren is. Op zich ben ik er niet voor maar anders geven mensen zoveel rommel en daar heb je ook niets aan hè @ eef, je moet echt rustiger aan gaan doen want die harde buiken komen van te veel doen! @ Nuage, In België gaat dat helemaal anders aan toe. We hebben een gyn en die doet alles. Ook echo's maken en zo en dan is de kans kleiner dat er een fout wordt gemaakt. Maar wat doet een gyn bij jullie dan? Meten die ook niet? Dat moet je zeker zeggen tegen je gyn dat je je twijfels hebt bij de meting en wat een nare vrouw! Zo iemand ben je beter arm dan rijk want die geeft je alleeen aar extra stress!
Heel goed Annaenmarie! Voor alle meiden alvast al het beste voor 2016, dat alle zwangerschappen mogen leiden tot gezonde gelukkige baby's waar we zielsveel van zullen houden en van mogen genieten.
Eef, je hoeft 'm nu echt nog niet te voelen hoor, misschien ligt je placenta voor? Ik voelde hem pas met iets van 18 weken, placenta lag voor. Conejita, wat moeilijk zeg gisteravond. Hoe was het bij de vk? Annaenmarie, ohh zo'n lijst. Ik maak online een verlanglijstje (geef ik alleen aan degenen die ernaar vragen) en dan kunnen mensen online 'afstrepen', zal wel net zoiets zijn. Leuk dat jullie in januari naar de ikea gaan! Nuage, irritant zeg van die echoscopiste. Vreemd ook dat ze zo afwijken met die vorige echo. Y30, hopelijk blijft het vanavond en vannacht rustig in je buik. Iedereen een fijne jaarwisseling en hopelijk worden alle baby's gezond geboren volgend jaar! Wij blijven lekker een keer thuis, ben best moe nu
Het is hier per zkh anders geloof ik, ik hoor ook wel dat gyns zelf echo's maken. Hier in ons zkh is het altijd zo dat de echo's gemaakt worden door echoscopistes en dat je daarna de resultaten bespreekt met je gyn. Ze maken zelf nooit echo's. Ik heb het wel gezegd tegen hem dat ik de meting niet vertrouwde, maar hij reageerde laconiek omdat hij die metingen geloof ik sowieso een beetje ruim neemt. Hij vond het niet zorgelijk. Hier de laatste meting, volgens hen valt hij dus bijna overal buiten en zit hij boven de p97 lijn.
Ha Y30 ik kwam even kijken of je meisjes zich al aangediend had! Maar nog niet. Dat wordt 2016 . Goed begin van het jaar!! Zwaai en liefs voor alle andere meiden!
Nuage, lekker dik mannetje 1,4 kilo Liever te groot dan te klein toch en zeker als Dr. Papa nog gemeten had paar weken geleden zal het allemaal wel mee vallen met dat enorme dikzakje
@nuage: hier net zo hoor, met 37 weken zou het buikje al boven de 42 weken hebben gezeten. Maar iedere keer als gyn buik voelt wordt er gezegd dat het wel mee zal vallen, en dat idee heb ik zelf ook. Ben wel groot maar niet mega.
Hey meiden, gelukkig nieuwjaar!!! Hier weer stress. Gisteravond een klein beetje gek staan dansen en springen en iets later op de avond kreeg ik buikpijn en dacht ik bruinverlies bij urine te zien (maar bleek niet zo). Daarna weer over, maar nu weer een beetje zeurende buikpijn (en mn bil ). En net dus wel een heel klein beetje bruin bij het afvegen. Ik hoop dat het een gesprongen adertje van het springen gisteravond was en dat het bandenpijn/bekkenpijn is (heb altijd last van mn heupen in zwangerschappen), maar ik maak me toch weer zorgen Maar ik kan niks anders dan afwachten helaas...