Morgen idd 6 weken. Maar het is ook een beetje mn kop in het zand steken....zolang ik nog geen slechte echo heb gehad zit ik nog een soort van in mn bubbel ofzo. Veel succes met die bobbel! Ik vind zulke dingen ook altijd vreselijk. Ben ook ooit voor een verdacht plekje op mn borst geweest en dan dat voelen van de dokter...brr. Maargoed, het is gelukkig maar heel eventjes en dan weet je hopelijk wel snel wat het is
Succes Nijntje. Vind dat ook altijd vreselijk. Heb het een paar keer gehad voor aambeien...erg gênant!!! Maar ja, gezondheid is belangrijk!! Y30, is die van beaba niet iets?? Kun je die in NL ook krijgen?
Y30 mag idd niet in de magnetron, ik heb 2 van die flessenwarmers geprobeerd wat een krengen. Werden of te warm,of niet warm genoeg of kookte over. Toen vond ik dit en super blij mee Philips Online Shop Nederland - Onderweg - Philips Avent Flessenwarmer voor onderweg - SCF256/00 Goedkoop en doet perfect zn werk . Warm (gekookt) water ingieten, flesje erin, 2-3 min wachten (moet je ff testen ligt aan hoeveel er in de fles zit) en hoppa klaar.
En succes Y30 met bevallen, spannend, nu echt bijna!! Mijn jij ook succes! Zou me echt niet schamen he dat je naar de dokter gaat voor zoiets. Dat moet je gewoon laten checken. Zal wel bij de zwangerschap horen maar goed dat je gaat hoor.
Heb ff gekeken maar is een soort au bain Marie manier. Wel lekker simpel, maar hoe weet je dat het ongeveer 35 graden is?
Net bij huisarts geweest en heb meteen een afspraak voor echo, mag natuurlijk geen foto nu. Moet morgen al naar ziekenhuis. Echt snel...
@Nijntje: wel fijn dat de huisarts het meteen serieus neemt. Beter een keer te voorzichtig, dan andersom in dit soort gevallen. @Y30: ik heb de normale van Avent. Die werkt prima. Maar een pannetje met heet water werkt ook prima. En na een paar keer weet je precies hoelang het erin moet staan. @Daisy: met 6 weken kun je inderdaad voor een echo gaan. Hopelijk is het gewoon wat innestelingsbloed.
@Minty: het is sinds gistermiddag weer weg en vanochtend heb ik met de wc geknuffeld (luchtte niks op, want ben nog steeds misselijk hihi). En bij elkaar was het bruinverlies maar weinig, dus hopelijk idd gewoon innestelingsbloed wat er nog uit moest komen
Kon net eindelijk de huisarts weer bellen omdat hij met vakantie was. Want volgens de assistente van de gyn moet ik een verwijsbrief hebben (beetje gek, want al mijn zwangerschappen zijn medisch geweest, heb onderzoeken gehad en meds voorgeschreven van de gyn en die zei ook dat ze me snel wilde zien, dus lijkt me logisch dat ik dan naar de gyn ga). Maargoed....nu is die verwijsbrief pas donderdag klaar. Ben dus benieuwd of ik wel eerder mag komen als ik toch eerder een echo wil.... :/
Ik zou eerst nog een keer bellen en aangeven dat dit nergens op slaat, en dat ze het maar even moet navragen. Want dit hoeft echt niet. Ik heb ooit in 2007 een verwijsbrief gehad van mijn huisarts en daarna nooit meer. En als je donderdag de verwijsbrief hebt dan kan ze toch nu alvast de afspraak inplannen? Je moet hem dan meenemen dus als ze er echt op staat kun je toch donderdag meteen komen lijkt me.
Nee, ik vind het ook raar. Deze zelfde assistente heeft mij volgens mij ook bij mn tweede zwangerschap eerst naar de VK gestuurd, waardoor ik de eerste helft daar heb gelopen (op zich prima, want die zit maar 5 min bij me vandaan). Maar uiteindelijk moest ik toch weer terug naar het zkh en daar vroegen ze zich weer af waarom ik niet meteen naar het zkh ben gekomen Dus ik ben sowieso al 2x vanaf de vk naar de gyn doorgestuurd. Om dat nou bij elke zwangerschap te blijven doen, terwijl ze in het zkh al hebben gezegd dat ik voor altijd zwangerschappen bij de gyn moet laten lopen?
Slaat echt nergens op. Ik hoef alleen maar te bellen dat ik weer zwanger ben en dan kreeg ik direct een afspraak.
Pfff wat een muts ben ik toch! Bel ik de gyn nogmaals en loop ik een partij emotioneel te doen (niet huilen, maar wel zenuwachtig haha) waardoor ik dus eerst ineens morgen de echo had Toen maar naar donderdag gezet, maar eenmaal opgehangen moest ik half huilen. Als de dood dat er donderdag nog niks te zien is, en manlief kan dan niet mee. En volgende week dinsdag wel gewoon. Dus toch maar weer teruggebeld en weer op dinsdag gezet pffff De assistente moest er gelukkig wel een beetje om lachen en die zei 'misschien liever een week nog niks weten, dan evt een week nog in de stress omdat er nog geen hartje te zien is'. En dat ze zo vaak emotionele vrouwen aan de lijn hebben, dus ik hoefde me niet te schamen. Maar dat doe ik dan toch Ook nogmaals gevraagd over die verwijsbrief maar ook zij zei dat het moest vanwege de verzekering.... Maar als ik eerder had gekomen dan hadden ze dat achteraf wel geregeld. Nou goed, het is geen moeite, maar wel vaag.
@Daisy: ik had voor deze zwangerschap ook een nieuwe verwijsbrief nodig omdat het een nieuwe situatie is. Bij mij werd het overigens gewoon via de e-mail getegeld, dus ik had er verder geen omkijken naar. De misselijkheid lijkt mij overigens een goed teken.
@ Nijntje, Wat fijn dat je huisarts je serieus neemt en dat je morgen al naar het ziekenhuis mag. Om hoe laat heb je morgen een afspraak? @ Hier: vanmorgen weer op spoed beland. Deze morgen bij het naar toilet gaan wat roosachtig bloed verloren. 3O min aan de monitor en de Assistent heeft me volledig onderzocht ook inwendig. Hij kon niet direct zien waar het bloed vandaan kwam maar zeker niet van mijn baarmoederhals. Alles is nog potdicht en de kleine weegt al 1,6kg. Pff wat een opluchting! Ben direct maar begonnen met alles te regelen. Volgende week maandag en woensdag intake voor crèches. Iemand gecontacteerd voor geboorte kaartjes en mijn vriend heeft de babykamer volledig afwerkt. Alles moet klaar zijn voor dat hij komt en vandaag heb ik gemerkt dat het snel kan gaan!
Daisykesie, wat hormonen met je doen he. Dus toch nog een weekje wachten, spannend hoor. Ik heb wel altijd met 6 weken een hartje gezien, maar snap dat je het zekere voor het onzekere neemt. Annaenmarie, bah wat een stress weer zeg. Gelukkig zit alles nog goed dicht van binnen! Hopelijk blijft hij nog een paar weekjes zitten. Mijn afspraak is morgen pas om half 4. Y30, heeeeel veel succes morgen! Hopelijk gaat alles voorspoedig en heb je je kleine meisje snel in je armen! Ik ga morgenavond trouwens ook naar het ziekenhuis (weer een andere dan waar ik voor m'n borst heen ga) voor een info avond voor zwangeren. Denk dat ik in dat ziekenhuis wil bevallen. Werk er wel (niet op die afdeling gelukkig), maar ze hebben alle soorten pijnstilling en kraamsuites enzo.
Paar keer proberen, ik steek thermometer in het water. Kook het dan daarim 2 min wachten en dab flesje er 2 min in. Gaat perfect. Succes morgen!