Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30, succes voor morgen. Ben wel een beetje jaloers hoor ;) wat heerlijk om morgen al kennis te mogen maken!! Geniet van deze mooie eerste momenten...voor zover mogelijk :-D

Nijntje, wat fijn dat je zo serieus wordt genomen

Annaenmarie...Pfff wat een stress!! Ik had deze vakantie ergens dun wc papier. Zag dus de huidskleur van mijn vingers door het vochtig geworden papier en dacht meteen dat het bloed was. Was meteen in paniek. Het is zo moeilijk te beseffen dat bloed niet perse slecht is...

Daisy, sterkte met het afwachten. Snap dat je liever niet alleen gaat....
    Heerlijk hè, die hormonen :-D

2. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Y30, veel succes morgen! Ik ben ook stilletjes jaloers. Laten we hopen dat alles goed verloopt!

Eef, idd het is moeilijk te beseffen dat bloed niet perse slecht moet zijn. Ik panikeer altijd omdat ik bij mijn vorige zwangerschappen dat nooit dat heb (buiten wat bruin verlies bij Anna) en natuurlijk ik ben nog nooit zover geraakt dus ik begeef me op onbekend terijm. Morgen weer 30 weken;)! Begint op tekorten!

Jou zwangerschap schiet ook al aardig op hè. Althans voor mij toch:)

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Y30: vandaag D-Day?? Zet m op!!

Hier gister toch een draaipoging laten doen, maar helaas niet gelukt. Wij gaan dus definitief voor de geplande keizersnede. Datum komt vandaag, maar houden we voor ons ;). Zal ergens rond de 25e zijn denk ik, in die week ben ik 39 weken.
    Er wordt trouwens een enorm drama gemaakt door veel mensen over draaien, ik vond het meevallen. Ja ze gaan diep je buik in en dat is echt niet lekker, maar het is meer je huid en spieren die pijn doen dan je bm. Nu wel goed beurs, maar zelfs ik met mijn mega gevoelige bm heb er geen reactie op met harde buiken of zo, alleen gisteravond. Sommige klinieken geven weeen remmers, maar dat hebben ze bij mij niet gedaan. Zelfs zonder was het goed te doen bij mij, dat zegt dus echt wel wat over hoe ze omgaan met de bm, want als ik erop duw of een schop krijg wordt ie al hard.
    Dus nuage, mocht je arts het aandurven, het valt echt mee. Je houdt zelf de regie, en als het even niet gaat of als je wil stoppen kan je dat ten alle tijden aangeven. Wilde ik even melden :D

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is heel goed om te horen! Waar zit jouw placenta? Jammer dat het niet is gelukt zeg!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Die van mij ligt achter, dus dat was wel een groot voordeel.
    Maar het is dus niet allemaal zo horror als je leest op internet. En het ging niet makkelijk bij mij, verre van. Eerste poging duurde 15 min, tweede hebben ze na een paar minuten opgegeven.
    O niet naar je buik kijken trouwens als ze bezig zijn, dat is wel een heel bizar gezicht!

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had er een filmpje van bekeken en die vrouw lag er wel ontspannen bij. Geloof dat je geluk moet hebben ook een beetje. Mijn buik is wel echt dik, als ik vetlaag, dus dat maakt het denk ik ook een stuk moeilijker. Ik weet nog niet of ik het durf. M'n man wil het eigenlijk sowieso niet. Ik focus me nu op m'n onderbuik warm houden. Die is vaak koud. Hopelijk helpt dat om hem te laten draaien uit zichzelf.

7. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    @nuage en @madelein Ik weet niet of jullie acupunctuur eens een kans zouden willen geven. Ik probeer het nu om weer zwanger te worden en te blijven (5 miskramen, zie hieronder de tekst die ik in het herhaalde miskramen forum heb geplaatst). Tijdens een van de consulten hadden we het over stuitliggingen gehad en ze gaf aan dat de slagingskans van acupunctuur en de reguliere geneeskunde beide ongeveer 50% zijn. Wellicht een optie om eens te proberen.

Dag lieve dames,
    In het kort hieronder ons verhaal. Mijn man en ik zijn in januari 2014 voor een eerste kindje gegaan. Half februari bleek ik zwanger. Helaas met 7 weken bleek bij een echo dat het hartje niet klopte. In maart gecuretteerd. Vervolgens in april een positieve test, misschien was dit nog een restje HCG van de eerste zwangerschap of toch een tweede zwangerschap? Helaas ging ook dit mis (zou toen 5 weken zwanger zijn geweest). Daarna in Juli nog een keer een positieve test, maar rond NOD ongesteld. Na de curettage weinig bloedverlies tijdens menstruaties en na een hystroscopie (december 2014) bij dr. E in Spaarne bleek dat er verklevingen zaten, die gelukkig direct verwijderd konden worden. Na 6 weken een spiraal te hebben gehad was ik direct na het verwijderen in februari van dit jaar voor de 4e keer zwanger. Ook bij deze eerste echo (8 weken) bleek dat het niet goed was: een te trage hartactie en het vruchtje was te klein. Met 9 weken bleek het vruchtje overleden. Twee weken geleden bij 4.5 weken weer een miskraam. Inmiddels dus 4 a 5 miskramen en 2 curretages verder. De onderzoeken in NL lieten een licht stollingsprobleem, ietwat traag werkende schildklier en net verlaagd vitamine D gehalte zien. Aanvullend onderzoek in UZGent laat daarnaast een licht immunologisch probleem zien. Nu met goede hoop, veel moed en evenveel zorgen op naar een nieuwe poging die, hopelijk mede dankzij de medicatie, een mooi baby'tje op mag leveren. Bedankt voor het delen van jullie verhalen, tips, en steun. Ik lees al een hele poos met jullie mee maar durfde niet eerder mee te schrijven. Jullie verdrietige maar ook hoopvolle verhalen maken het dragelijk.
    Lieve groetjes, mm85

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Welkom mm85! Krijg je ook utrogestan, fraxiparine, aspirine en prednison? Ik heb hele goede hoop!

Ik ben zeker van plan om moxa therapie te gaan proberen. Dat kan alleen pas vanaf week 33 dus ik moet nog even afwachten.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Na honderden euro's uitgegeven te hebben aan acupunctuur tijdens onze iui behandelingen, zonder resultaat, geloof ik het wel. Heb volledig vrede met een keizersnede.

10. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Nuage: Wij hebben elkaar ook al op de FB pagina 'gesproken'.. ;)

Ik krijg nu inderdaad prednisolon (10mg), asprine (80) en utro (3x200).. Heb ook goede hoop. Dit forum zorgt er echt voor dat ik vertrouwen houd. Jullie zijn mijn referentiekader en het is voor jullie allemaal een lange weg geweest, maar jullie zijn al een heel eind. Dus als jullie lichamen het uiteindelijk kunnen, waarom dat van mij dan niet..

@madelein: kan me helemaal voorstellen, maar dacht ik opper het voor de zekerheid.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Haha oeps sorry :)

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mm85, precies die medicijnencocktail heb ik ook gehad. Hopelijk gaat het jou ook helpen!

Madelein, wat jammer dat de draaipoging niet gelukt is. Goed om te lezen dat het verder mee viel. Gaat echt opschieten voor jou! Had je vast niet verwacht om zo ver te komen na al die klachten en weeënremmers.

Als ik ff mag klagen... Ik voel me de laatste tijd zo vaak duizelig en word dan ook niet lekker. M'n bloeddruk was juist 2 weken geleden iets gestegen, dus dacht er vanaf te zijn, maar het wordt juist steeds erger. Van 2x per week naar elke dag, of meerdere keren per dag. Hierdoor kom ik vaker te laat op bijv. mijn werk en gisteren bijna te laat bij de dokter.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag ;) Drop lust ik niet, dus ga geen zout dropje eten en voor bouillon heb ik vaak geen tijd als ik er last van heb (omdat ik bijv. weg moet).

13. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ madelein, spijtig dat die draaipoging niet gelukt is. Ik zou ook gewoon voor die keizerssnede gaan want ik heb me ook blauw betaald aan acupunctuur. Bleek dat ik endometriose had en niet zwanger kon worden.

@ MM85, welkom hier! Hopelijk lukt het om binnenkort zwanger te worden!

@ Nijntje, ik heb ook last van een lage bloeddruk en onlangs heb ik nog een serieuse suikerdip gehad maar na een glas frisdrank en wat eten ging heb beter. Ik had gewoon niet genoeg gegeten. Misschien moet je er voor zorgen dat je altijd druivensuiker in je tas hebt, werkt altijd bij mij!

Ons kleine man is denk gedraaid. Ik meen me te herinneren dat de assistent dat gisteren zei. Ik was te hard van slag dat ik het maar half gehoord heb. Ik voel ook geen stampen meer aan mijn baarmoederhals:). Hij is de laatste dagen weer wat rustiger en ik slaap weer:)

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hoi meiden

ik kwam ff kijken of Y30 al bevallen was..

nijn, succes met knobbeltje meid :(
    ik ook lage bloeddruk. ik doe er verder niets aan behalve dat ik idd altijd fruit of zo mee heb als ik onderweg ben. beter laag dan hoog...
    ik was wel duizelig met opstaan en zo maar proberen dus rustig aan te doen..?

Mad, jammer van de draaipoging. bij Noa had ik het ook gedaan maar megaveel pijn en niet gelukt. Nuage hoop dat jouw beeb nog draait!

Anneenmarie fijn dat je zoontje is gedraaid!
    mijne ligt volgens mij al een tijdje goed.

ik kruip weer even terug in mijn coconnetje... bevalt me wel!
    nog twee weekjes.... (wrsch)

ps sorry heb niet iedereen genoemd :) volgende x weer

15. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ik kwam ook even spieken voor y30 😉

Madelein en Conejita succes met de laatste loodjes fijn dar het bijna zo ver is!

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, Wat fijn dat hij gedraaid is. Voel je z'n voetjes nu bovenin?
    Bij mij is de duizeligheid denk echt door m'n bloeddruk, want het is ook na het eten dat het begint. Anders zou ik het denk niet hebben na het eten, maar ik kan het natuurlijk een keer probeer zo'n druivensuiker. Bedankt voor de tip in ieder geval :)
    Conejita, lekker rustig aan doen en succes de laatste 2 weekjes! Gaat ook al echt opschieten bij jou!

Vanmiddag eerst echo en het was helaas geen melkklier of vocht cyste. Helaas dus weer een punctie gehad en krijg waarschijnlijk maandag de uitslag via de huisarts. Ze denken dat het weer hetzelfde is als de vorige keer, zo'n goedaardig gezwel (fibro adenoom). Hopelijk dit keen geen onrustige cellen en kan het nu gewoon blijven zitten.

17. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ conejita en madelein, het begint serieus op te korten. Het is jullie van harte gegund want voor beide was het een zware zwangerschap!

@ nijntje, ik hoop voor je ook op een goede uitslag. Hoe voel je je er onder?

Ik voel sowieso meer beweging boven dus ik denk dat ik zijn beentjes van boven voel.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jep gaat heel hard hier ineens. De datum js inmiddels ook al bekend :). Spannend!
    Had idd niet verwacht zo ver te komen! Nu hopen dat Mw niet vanzelf alsnog draait eigenlijk, want wil nu gewoon m'n kindje zo snel mogelijk vasthouden :).

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30 is natuurlijk aan het bijkomen en genieten, maar wij blijven wel nieuwsgierig hè! :)

Madelein, blijft de datum geheim tot het einde? Nou ja, dan hoeven we voor jou niet te stressen, en horen we het gewoon achteraf ;)

Conejita, je bent er bijnaaaaaaa!

Annaenmarie, goed dat hij gedraaid is!

Nijntje, dat kan je nu ook niet gebruiken. Heb je weer onzekerheid tot maandag. Ben je er zelf wel rustig onder?

Hier, mag niet klagen natuurlijk maar zoontjelief van 3 zit in de pubertijd. Is precies de hele avond, van het ophalen tot het naar bed gaan, stout geweest. Doet alles wat ik verbied en ik kan zeggen wat ik wil, het boeit hem niet. Van die constante strijd krijg ik wel een harde buik zeg! Mag natuurlijk niet klagen, maar af en toe zou je ze toch wel achter het behang willen plakken :(

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey dames,

Even kort:

Onze dochter is gister ochtend (spontaan) geboren, na een snelle hevige bevalling. We moesten 8 uur blijven ter observatie (in vruchtwater gepoept, en ik veel bloed verloren) maar eind van de middag thuis.

We zijn heel gelukkig dat ze er is!

Deel Deze Pagina