Vorige keer week voor de tijd ingeleid omdat zoonlief heeeel groot zou zijn. Deze keer spontaan (natuurlijk) bevallen. Heb dus gelukkig geen ervaring met kzs.
Oh fijn zeg Y30! Lijkt me helemaal super! Wat een imbeciele gyn zeg Conejita. 36 weken is prima om geboren te worden. Wat je eerder al zei is denk ik waar, ze zien deze zwangerschap helemaal op zich en nemen geen andere beslissingen op basis van wat er vorige keer gebeurde. Er zijn ook gyns die de risicoanalyse anders zouden doen in dit geval. Maar goed, nog een paar dagen hopelijk..
Precies! We gaan het ook echt per echo afwachten. Nu twee weken wachten tot de volgende. Twijfelde eerst of ik niet al eerder wilde maar er was eigenlijk niet eerder plek. En over 2 weken moet ik 9 weken zijn en wie weet zien we dan frummeltje wel al bewegen En omdat ik zo positief mogelijk wil zijn heb ik maar gewoon mn banner al genomen! Hopelijk helpt die goede vibe haha
Y30, succes zonder de kraamhulp, komt vast goed Conejita, wat een domme grap van die gyn zeg... Zit je echt niet op te wachten, nu niet en nooit niet. Gelukkig is met Kaleb alles goed en gaat het nu heel erg opschieten! Daisy, wat super!!! Staat ook goed die banner Ik ga zo naar de VK en baby is stiekem weer netjes op zo'n hoofd gaan liggen heb ik het idee. Hij was juist afgelopen tijd steeds aan het draaien (auwww, heeft ie niet veel ruimte meer voor) en dan gaat ie nu ineens weer goed liggen. Deed ie vorige keer ook al voordat we naar de VK gingen
Hey meiden, De kleine dame is erg onrustig al sinds 12 uur dus in tig delen bij gelezen. Als ik iemand vergeet bij voorbaat mijn excuses. @eef: wat leuk een meisje! @mm85: welkom, hopelijk ben je snel zwanger. @conejita: daagjes aftellen meid, en dan hoef je al die ....-tjes in het ziekenhuis daarna nooit weer te zien. Dan ga je lekker met je zoon naar huis. Ik heb ook al veel zwangerschap gerelateerde dingen weg gegooid met het gevoel van, hehe die ellendige trajecten zijn klaar. @madelein: voor jou schiet het ook mooi op. Daisy: superfijn de goede echo!! @nijn: de kleine weet wat d VK wil zien
Hier: ik geniet enorm van mijn kleine meid, ook al is ze nog erg onrustig en zitten er veel huiluurtjes in de dag/ nacht het is heerlijk dat ze er gezond en wel is. Het gevoel dat mijn gezin nu compleet is, maakt me erg gelukkig. Er zal een foto volgen maar dat moet vanaf een andere computer en dan moet ik even de gelegenheid krijgen van haar. De komende dagen zal het stil zijn van mijn kant want dan komen mijn moeder en stiefvader een paar dagen. Stiefvader gaat manlief helpen met wat kluswerk en mijn moeder helpt mij. Erg fijn.
@Daisy: joepie! Gefeliciteerd! @Conejita: niet te geloven.....je zou er bijna een klacht voor gaan indienen...dat kan echt niet. @Y30: fijn dat alles goed gaat en dat er wat hulp onderweg is. Is volgens mij bijna altijd welkom in deze periode, met ook nog een peuter is huis
ooh wat goed zeg, waar je aandacht aan geeft groeit, zeggen ze, dus alvast hier mee schrijven slim idee Dais; joehoooooeeee blij voor jou!! Nijn, wat een eigenwijsje haha, pff dat gedraai best pittig he. Y30 oh fijn wat hulp in huis. fantastisch gevoel lijkt me dat als je gezin compleet is! enjoy! nuage, ja hangt echt v gyn en ziekenhuis af blijkbaar hoe ze hier over denken he (zoals met zoveel dingen! weten we helaas uit ervaring) dus dit ziekenhuis niet meer mocht ik nog eens zwanger worden vanmorgen psychiater geweest (vanwege AD die ik slik en controles Kaleb en mij). wat een fijn mens. ze zegt je bent helemaal niet gek! ik vind juist dat je het heel goed doet etc. en ze bevestigt steeds weer hoe ongelovelijk zwaar het is. zo fijn! maar ook moedigt ze me aan en zegt vertrouwen te hebben in me. ze kent mijn gyn goed en al pratende kwamen we er achter dat mijn gyn het wrsch zó graag goed (perfect) wil doen, wat niet kán, en ook niet mijn zorg weg kan nemen, dat zorgt ook voor die kloof tussen ons. dat voelde ik ook al. die druk op mij dat ik haar moet waarderen om wat ze doet. anyway ff psychologisch inzichten gedeeld maar helpt toch wel een beetje voor mij om het meer bij haar te laten. ben wel weer bekaf van alles, even een siestaaaaa zzzzzz
Y30, wat fijn dat jullie hulp krijgen. Hopelijk is je man ook snel klaar met klussen. Schiet het al op? We horen het wel als de foto erop staat Nou volgens de VK voel ik de kleine waarschijnlijk niet draaien van op z'n hoofd naar dwars of stuit, maar draait hij gewoon om z'n eigen as met z'n rug, van links naar rechts. Z'n hoofd lag weer heel netjes in m'n bekken en de kans is groot dat hij zo blijft liggen. Ik dacht altijd dat z'n rug aan de voorkant moest liggen, maar z'n rug hoort dus aan een van de zijkanten te liggen. Nu snap ik wat ik voel en waarom z'n voeten dus ook aan de zijkant kunnen zitten als ik hem opzij voel trappen. Hij ligt dan dus niet dwars... (op al m'n echo's heeft ie trouwens wel altijd dwars gelegen).
@Nijntje: dat herinner ik me ook nog wel van mijn dochter. Ze schopte me altijd in mijn linkerzij en haar rug lag rechts. Soms rekte ze zich zo ver uit dat ze er aan beide kanten echt flink uitstak. Grappig was dat.
Y30, lekker genieten meid! Ben je er fysiek weer bovenop? Mm85, dank je lief van je dat je zo meeleeft! Conejita, wat een stom mens zeg!! Fijn dat je iemand hebt die jou wel begrijpt!! Daisy, vind het super dat je zo positief bent. Had graag wat van je overgenomen! Nijntje, ik voel de schopjes (tikjes op het moment) altijd aan dezelfde kant, dezelfde kant als voor m'n zoon! Hier: vandaag even met een collegaatje gepraat waarvan ik weet dat ze niet zwanger raakt en dat ze al wat dingen als iui geprobeerd heeft. Ik heb onlangs aangekondigd dat ik zwanger ben en ook niet zonder slag of stoot. En dat terwijl zij al eerder haar verhaal met mij had gedeeld en ik dus toendertijd niet mijn verhaal met haar heb gedeeld. Gelukkig neemt ze me dat niet kwalijk. Ik kon het gewoon niet. En dat bleek nu maar weer. Ze vertelde heel nuchter dat het steeds moeilijker weer...andere zwangeren, in het koppel...etc. En terwijl ik nu zwanger ben, stond ik binnen no time weer te grienen. Het ligt nog zo gevoelig...weet zo hoe ze zich voelt...de wanhoop, dat je leven stilstaat in afwachting van, de onderzoeken, de afspraken, de teleurstellingen, de verplichte nummertjes, het niet snappen waarom-wij-niet....vind het zo hard voor haar....
Dames mag ik mr bij jullie aanmelden. Vanmorgen duidelijk positief getest na deze week oplopende testen. Gent gemaild dat ik dus duidelijk niet kies voor controle hysteroscopie die ze daar wilden doen. Heb nog geen bloeduitslagen is weet niet zo goed of het verstandig is ern telefonisch consult aan te vragen?
Hoi meiden, Even een echo postje! Lig sinds gisteren middag weer in het ziekenhuis. Gisterenmorgen bij mijn 2 wekelijks bezoek bleek dat mijn baarmoederhals boven de cerclage op 1week van 2 cm naar 1,1 cm is gegaan uit voorzorgmatregelen heeft mijn gyn me laten opnemen en zijn ze ontmiddelijk gestart met long rijping. Gisteren 1 dosis gehad en straks weer. Deze morgen ook aan de monitor gelegen omdat ik deze nacht verschrikkelijk veel pijn had van harde en gespannen buiken met soms buikpijn. Weer uit voorzorgen gaat mijn gyn met weeën remmers toedienen en moet ik 48 uurs aan de baxter. Sowieso werd gisteren mij vertelt dat die long rijping weeën konden opwekken maar ik heb al sinds enkele weken meer last van harde en gespannen buiken dus ik weet niet of dat de oorzaak is maar ik ben ontzettend blij dat mijn gyn zo voorzichtig is. Ik moet nog 6 dagjes overbruggen want dan mag ons kleine man in mijn ziekenhuis opgenomen worden Al de rest is mooi genomen maar ik denk dat ik wel zover ga geraken! Hoop doet leven hè! Helaas verjaart mijn oudste dochter morgen en kan ik niet kort naar hun grafjes gaan Normaal was gisteren de bedoeling op kort naar daar te gaan en naar de Ikea en baby dump te gaan voor de kleine! Ach, zolang dat alles goed met hem gaat is alles bijzaak! Als ik de fut vind reageer ik staks wel verder op jullie mails!
Zonnetje ik heb Gent gevraagd of er iets in de uitslagen was waardoor ik medicatie moest starten omdat ik zwanger bleek. Zou ik als ik jou was ook doen.
Annaenmarie, sterkte meid. Een hoop stress weer, maar het ziet er naar uit dat je die 6 dagen wel gaat halen met de goede zorg van je gyn. Het mooiste dat je voor je dochtertjes kan doen is een prachtig broertje op de wereld zetten. En daar ben je hard mee bezig! Misschien kan je iets schrijven aan je dochtertje en dat je man (of iemand anders) het morgen naar haar grafje kan brengen? Hoe dan ook, morgen zal in het teken staan van je dochtertje, in jullie gedachten !
welkom Zonnetje! echt blij voor jou! ik heb geen ervaring met Gent dus kan je niet helpen Nijn, deze psych zag ik 1x per maand. had nog een psychologe (ook wel fijn) die zag ik eens per twee weken. nu effe alles stop gezet want ff rust voor de bevalling. ik zie deze psych dus nog 3 x na de bevalling, is protocol, dan gaan ze ook kaleb observeren en mij. dus in dat opzicht erg goede zorg. ik kan ook nog bij de psychiatrisch vk terecht (was ook erg fijn mens die me ontspanningsoef heeft gegeven) en de psycholoog een paar x mocht het nodig zijn. tis maar goed dat deze afdeling wél zo goed werkt om al het anderen gepruts een beetje op te vangen Anneenmarie, wat een schrik, maar erg fijn dat je gyn zo goed voor je zorgt!! wat bedoel je met over 6 dagen mag hij in het ziekenhuis blijven? ik zal een gebedje voor je doen deze week!! hang in there meis oh wat moeilijk dat je er even niet kunt zijn "voor je dochtertje". maar je kiest het ook niet uit he. mooi idee van Eef, missch kun je dat doen inderdaad. of gewoon in gedachten bij haar zijn <3 sterkte!!!!