Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    meiden ff van me af schrijven

sinds vanmorgen staat mijn hoofd niet stil. ik ging lezen over dysmature babietjes en hoe vaak het voorkomt dat de volgende ook dysmatuur is.
    hier op het forum.
    dan lees ik dat zoveel babietjes het gewoon gered en hebben omdat ze gewoon goed in de gaten zijn gehouden.
    dan komt de boosheid naar mijn gyn dat ze de groei niet beter in de gaten heeft gehouden, en me geen controles heeft gegeven de laatste 3 weken. ik las letterlijk van een babietje ie ook niet meer groeide vanaf week 36 (wat ze bij Noa* vermoedden) en dat het gevaarlijk is om gewoon door te lopen.
    nu is Noa* bij 30/31 weken geloof ik geschat op een gewicht dat nog oké was, iets aan de kleine kant maar idd niets om je zorgen over te maken. maar in de papieren heb ik niet echt meer een schatting gezien. dit is dan toch raar?
    ls het niet in de papieren staat, wil dat dan ook niet zeggen dat ze niet naar de groei gekeken hebben? doen ze dat standaard bij elke echo?
    ik ben ook boos dat de gyn heeft gezegd "wiegedood" (plotselinge dood) en "dikke pech" terwijl ze gewoon dysmatuur was en dat dat toch gezien had moeten worden? (2140 g 38.5w)
    is dit niet gewoon nalatigheid?

elke x als ik dit soort dingen bespreek in het ziekenhuis voel ik me weer gerust gesteld maar ben ik niet gewoon te goedgelovig denk ik nu?
    ik bedoel, een kindje van 2140 is echt te klein en dat is toch raar dat dat totaal niet opgemerkt wordt?
    het ergste vind iknog dat mijn (vorige) gyn er zo "overheen" praattte en alles ook zo snel snel ging altijd tijdens de controles. daar heb ik echt een rotgevoel aan over gehouden.
    pfff ik ben bang als ik dit met mijn huidige gyn ga bespreken dat ze die andere natuurlijk de hand boven het hoofd houdt :x

gatver, voel me boos en verdrietig en machteloos.
    en ik moet hiermee leven, hiermee dealen

mijn huidige gyn heeft een x gezegd dat één op de zoveel kindjes doodgaat zo van, dus voor haar is het daarmee blijkbaar te verklaren of "goed gepraat" want het klopt immers met de statistieken.
    maar ze had helemaal niet hoeven overlijden!! denk ik nu weer :(
    en ik voel me zo enorm rot hier over.
    moet ook nog gewoon werken en straks naar schoonfam :x:(
    bah

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Kan me voorstellen dat dit erg door je hoofd spookt meis.
    Heb je al eens een tweede mening gevraagd van een arts uit een ander ziekenhuis?

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Even gekopieerd en geplakt vanuit het andere topic waar ik mee schrijf:

Woensdag had ik controle bij de vrouwenarts, m'n cervix was nog maar 9mm en stond al een stuk open, baby lag er met het hoofdje al helemaal tegenaan, dus meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, longrijping, weeënremmers, bladiebla.

--

Woensdagmiddag rond vijf uur kreeg ik de eerste longrijpingsprik, ondertussen 24 uur een constante 'stroom' weeënremmers via het infuus. Toen na 24 uur de tweede prik en meer weeënremmers tot gisterochtend 9 uur (moest om de zoveel uur vervangen worden en ze besloten om vanaf toen aan te kijken hoe het zonder ging, i.p.v. er nog een nieuwe aan te hangen). CTG's waren allemaal prima, geen enkele druppel bloed of vruchtwater gezien, geen pijn/krampen, gisternacht alvast het infuusding uit m'n arm gehaald en vandaag bij de cervixcontrole was er ook niets verslechterd, dus ik lig inmiddels weer thuis in m'n eigen bed.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dikke knuffel conejita, kan me goed voorstellen dat dit ontzettend door je hoofd spookt.. :(

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh nee toch.. :(

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heftig micchan! Hebben ze enig idee waardoor het komt dat je ineens zo'n verkorting had?

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee.. :( Ik heb ook niet extreem veel gedaan de laatste tijd (we zijn wel verhuisd, maar ik heb expres al niet meegeholpen, ondanks de schuldgevoelens) en totaal geen pijn gehad, dat maakt het wel heel eng.. 'Hoe laat merk ik het deze keer', zegmaar. :(

De vrouwenarts heeft wel gezegd dat mijn hele bouw niet zo 'krachtig' is en dat ik dit probleem waarschijnlijk bij elke eventuele volgende zwangerschap ook zou hebben..

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Pff lekker dan..
    Had je al elke paar weken cervixmetingen ivm de vroeggeboorte van jullie dochter?

9. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Hier lijkt het weer einde verhaal. Flink bloedverlies, net stroomde het echt eruit. Bizar weer twee dagen na een goede echo net als in juni. Ik vraag mij af of inwendige echo kwaad kan. Sorry voor mijn ego bericht

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Shit :(, zacht uitgedrukt. Wat bedoel je, denk je dat de inwendige echo dit heeft veroorzaakt? ... Heb je dat gevoel?

Micchan, oef, spannend ja. En best eng ook als je verder niks voelt. Gelukkig alles goed "afgelopen" voor nu. Wanneer krijg je weer controle?

@hier: had even met ander lotgenootje gepraat en voel me iets rustiger nu. Niet meer dat het maalt iig. Maar wel verdrietig. En gefrustreerd.
    Ja, ik ben bij een second opinion geweest. Heb besloten haar ook te mailen. Zij gaf toen aan dat zij wel controles zou hebben gedaan de laatste weken. Probleem hier in Spanje is dat je ziekenfondszorg hebt en privé zorg. Ziekenfonds zorg is net zo goed, soms zelfs beter (omdat mensen daar niet werken voor het geld, maar omdat ze echt geven om de medemens). Alleen er zitten zoveel mensen in de "gratis" zorg dat je vaak lang moet wachten op afspraken, of, zoals in mijn geval, je snel snel wordt afgehandeld. Dat is niet erg als alles goed is, maar dat is wrsch ook de reden waarom ze geen controles doen de laatste weken. Dat zei de second opinion gyn. Maar ook dat het voor haar "een vraagteken" was.
    Tja, niemand is dus duidelijk en durft geen echte uitspraken te doen. En ik ben bang gezien te worden als een overbezorgde moeder die de dood van haar kind niet los kan laten.

Anyway ik ga gewoon alles opschrijven weer. Vragen, kritisch zijn. Voor de honderdste x. Missch schrijf ik nog wel een brief aan vorige gyn over hoe ze alles afgehandeld heeft met mij. (Niet als prettig ervaren, ook al bedoelde ze het overduidelijk goed). Missch dat ze dat dan mee kan nemen in haar werk. En dan ben ik het kwijt.
    Ook, kan ik een klachtenbrief of zo indienen.
    Ik neem al mij documenten van Noa* mee en wil dat ze me aanwijzen hoe en waar ze de groei gecontroleerd hebben.
    Ook wil ik duidelijk plan van aanpak voor deze baby. Wat is de groei, waar kijken ze naar (OZ, jij had hele goede info gegeven, dankjewel, die neem ik mee!) en dan vergelijken elke x.
    Ik wil gewoon weten waar we mee bezig zijn.
    Vind om de drie weken toch wel lang :( tussen de bezoekjes al ziekenhuis.
    Dit zijn toch geen fijne dingen om mee rond te lopen.
    Sorry voor mijn lange verhaal.

Lfs X

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @cullen: o nee :(. Wat vreselijk meis...
    Wat betreft inwendige echo, dat kan echt niet te oorzaak zijn meis. Ik heb er deze zwangerschap elke week een gehad tot week 12 en nu om de 3 weken ivm cervix metingen.
    Of ze moeten enorm aan het poeren geweest zijn tijdens de echo, maar dan moet het veel pijn gedaan hebben.
    Heel veel sterkte ..

@conejita: klinkt als een goed plan. Aanklacht indienen zou ik goed over nadenken. Wij zijn daar destijds mee bezig geweest omdat het verlies van Sam een direct gevolg is van de fouten van huisarts en vk. Maar rechtszaken en juridische stappen kosten zo enorm veel energie en tijd dat wij besloten hebben het zo tr laten. Helaas krijg je noa er niet mee terug :(.
    Je kan wel altijd vrij makkelijk een klacht bij de klachten commissie in het zh indienen ( althans dat gaat in nl makkelijk)
    Ik zou ervoor pleiten dat ze de groei elke 2 weken meten en vaker als hij achterblijft.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: ik heb ff gereageerd in andere topic.

@cullen: Ahh nee!! Zou niet moeten kunnen van inwendige echo, maar snap wel dat je je dat afvraagt. Heel veel sterkte meid!!

@micchan: wat zal dat schrikken zijn geweest. Fijn dat het nu beter gaat en je weer naar huis mocht.

@conejita:wat julle overkomen is, is te vreselijk en dat je nog steeds zoekt naar antwoorden en de verantwoordelijke mensen ook verantwoordlijk wilt stellen is heel begrijpelijk. een klacht indienen kan altijd, maar bewaar ook energie voor je kleine mannetje he. Mama moet nu eerst voor hem strijden, toch? En i.d.d iedere drie weken echo voelt weinig, heb ik hier zelf ook last van, en in jouw geval vind ik dat des te meer.

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier: weer een paar nieuwe klachtjes. Zuur brand (gelukkig nog niet hele dagen) en pijnlijk schaambeen, of te wel bekkenpijn.
    Maar goed, zoals alles goed gaat met onze kleine meid en ze nu weer goed gaat groeien, vind ik die klachtjes niet zo'n probleem.

Heb haar wel wat weinig gevoeld vandaag, straks ff angel sound.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Conejita ik vind alles wat je schrijft heel erg logisch en ik kan me niet voorstellen dat ik daar anders mee had om gegaan. Na jouw verhaal klinkt het echt alsof jullie kindje is overleden door nalatigheid van je arts. Erger kan bijna niet. Ik zou alles bespreekbaar maken wat jij wil, f*ck wat zij dan mogelijk wel of niet vinden, wat jullie is aangedaan is vreselijk.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, o nee toch :( Hoe gaat het nu?

Madelein, wat heerlijk dat je die schopjes voelt.

Conejita, Goed dat je erover hebt gepraat. Is gewoon echt verschrikkelijk hoe het gegaan is en wat er gebeurd is. Hopelijk houden ze je nu echt goed in de gaten de laatste weken.

Cullen, volgens mij krijg je geen miskramen van een inwendige echo, maar wat bloedverlies kan wel. Hopelijk gaat het niet weer mis hoor. Wel toevallig weer na een echo.

Micchan, hopelijk blijft je kleintje nog even zitten!

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Bedankt voor jullie reacties en het begrip. Voelt toch fijn om het weer even te delen met jullie.
    Ik bedoelde met klachtenbrief gewoon een brief, geen klachtenprocedure hoor. Dat gaat mij te ver idd. Te veel energie en wat haalt het uit?
    Het gaat mij meer om dat ik gehoord wordt en ergens aan kan geven dat ik pleit voor controles in de laatste weken.
    pfff wel moe van al het gehuil. Maar weer rustig aan vandaag.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Micchan: hoe gaat het vandaag? Blijft alles rustig?

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: angelsound goed? Voel je dr inmiddels weer?
    @conejita: ja dat zou ik zeker doen als ik jou was. Misschien leren ze er ook wat van voor een eventuele volgende patient :(. Hopelijk worden dit soort verliezen dan voorkomen.

Hier alles rustig. Vandaag was de eerste opname dag tijdens de zw van Sam maar ben erg rustig en denk er eigenlijk weinig aan.
    Kindje is ook lekker druk en voel ik een paar keer per dag. Buik is rustig. So far so good!

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: wat fijn die combinatie, rustige buik en haar goed voelen. Geeft goede hoop!

Hier: angelsound was goed, en heb haar vandaag geregeld gevoeld. Nu net nog vol op mijn blaas, ai ai;)

Heb jij nu ook nog steeds van die aandrang en mini plasjes? Bij jou was er ook niets uit de tests gekomen toch?

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja we beginnen heel voorzichtig te denken dat dit niet fout hoeft te gaan. Garanties krijg je toch niet, en het gaat nu gewoon goed. Dus we moeten maar proberen er wat positiever in te gaan staan.

Haha lekker zo op je blaas!
    Ik moet wel elk uur plassen in de avond, maar drink ook wel veel. Zijn dan geen mini plasjes. Maar kan me voorstellen dat als die kleine je blaas als voetbal gebruikt je daar die aandrang van krijgt :)
    Mijn urine blijft schoon idd.
    Ik denk trouwens dat de infectie bij mij de vorige keer vaginaal is begonnen en pas later naar m'n blaas is gegaan. Ik heb die zwangerschap namelijk veel vreemde afscheiding gehad. Oranje kleurig en heel slijmerig ( excuus..). Nu is het gewoon wit.
    Dus ben wel wat rustiger wat betreft m'n blaas als de afscheiding maar nirmaal blijft.

Deel Deze Pagina