@ conejita, spannend met dat je je bevalingsdatum al weet. Het zou mooi zijn als hij ook de 20ste zou komen! Maar hij is sowieso een wondertje. Ben echt blij voor jullie! @ Nuage en Nijntje, Voor jullie duurt het ook niet meer zo lang! Binnen dit en een paar weken zullen er hier veel babytjes bijkomen Maandag mag ik waarschijnlijk naar huis. Ik heb er elf een beetje voor gekozen om tot dan te blijven want ik denk dat ik me veiliger ga voelen na de 32 weken. Ik hoop dat ik dan van de laatste weekjes kan genieten. De kleine is de afgelopen 2 dagen weer zo hartstikke actief. Echt dag en nacht dus 's nachts weinig slapen. Vannacht helemaal niet. Ik probeer het overdag wat bij te slapen maar dan kom ik er niet. Zijn bewegingen kunnen soms zo'n pijn doen! pfff ben zo moe. Sorry voor mijn gezaag!
Gefeliciteerd!! En wat een super mooi gewicht al. Wat heerlijk dat ze er is, en mooie naam heeft ze gekregen.
Vit d altijd ook bij FV. Vitamine k de eerste 3 maanden bij BV, en inderdaad het kindje geven, gewoon op een lepeltje.
@annaenmarie: wat een spannende dagen heb je gehad, gelukkig gaat alles nu goed en mag je bijna naar huis. @conejita: wauw een datum, spannend! @mamadeluxe: sterkte hoor met de jeuk en zo, klinkt erg zwaar. Hier: moeder is weer vertrokken vanmorgen, was heerlijk dat ze er was. Wel ff slikken vanmorgen dat ze ging. Verder storm loop qua kraambezoek. Zal echt proberen foto te posten, misschien vanavond ff.
@zonnetje: volgens mij had ik al gereageerd op je goede nieuws, maar ik twijfel, dus voor de zekerheid: welkom op dit topic, gefeliciteerd.
Conejita, wat spannend woensdag!! Hoop voor je dat het weer zo snel gaat en je hem snel in je armen hebt. Annaenmarie, hopelijk kan je vanaf maandag nog even genieten thuis. Vervelend dat je zo slecht slaapt, volgens mij hoort het erbij helaas, heb het al zo vaak gelezen Hier ook slechte nachten helaas, maar niet door de baby. Y30, wat een lieve foto!!! En die handjes zo boven dat dekentje, echt schattig Wie komen er allemaal zo vroeg al op kraambezoek bij jullie? Familie of ook al vrienden? Wij zijn vandaag bij vrienden geweest, baby was 2 maanden. Ik ga er nooit te snel heen, hopelijk mensen bij ons ook niet
WoW conejita, je bent er bijna!!! Even spannend natuurlijk maar wat een heerlijk vooruitzicht! Hier ook altijd vita D erbij gegeven op aanraden van arts. Gaf flesvoeding. Hij krijgt het nu nog steeds. Annaenmarie, fijn dat alles goed gaat ! Y30 wat een prachtig meisje en wat een immens geluk is het toch! Hier nog even vraagje over werken....ik werk al bijna 10 jaar samen met m'n collega op hetzelfde niveau. Er zijn er inmiddels 2 bij die hetzelfde werk doen maar iets meer junior zijn. Tijdens mijn zw.verlof heeft mijn collegaatje bijna promotie gekregen waarmee ze mijn verantwoordelijke zou worden. Dat is toen niet doorgegaan. Nu 3 jaar later sta ik op het punt weer met verlof te gaan en prompt lijkt de promotie dit keer echt door te gaan. Ik vermoed dat dit voor mijn huidige chef de makkelijke oplossing is. Ze heeft een tussenpersoon nodig en er is geen gegronde reden voor een keuze tussen mij of mijn collega. Ik vermoed zelfs dat ze liever voor mij zou kiezen maar mijn collegaatje vraagt al jaren naar promotie. Ik daarentegen niet omdat ik na mijn zoon 90% ben gaan werken en ik wist er nog eentje te willen. Alleen heeft die 2e dus op zich laten wachten. Ik vind dus dat ik niet in de positie ben om te "vechten" met iemand die fulltime werkt en niet zwanger is! En ik denk dat mijn chef daar dus ook vanuitgaat en dit moment kiest om conflicten te voorkomen. Ik had me voorgenomen van dit kindje volop te profiteren. Ik heb ervoor gevochten en het is de laatste keer. Ik wilde dus 4 maanden extra verlof nemen en daarna 80% gaan werken ivm beide kindjes. Maar nu vraag ik me af of ik niet moet "vechten". Dwz. meteen fulltime (is hier 4,5 dagen) terugkomen na het standaard verlof. Als de promotie naar mijn collegaatje gaat zal het er voor mij de komende 10 jaar niet meer inzitten. Maar mijn kindjes zijn maar 1x klein en dat gaat al zo snel. En ik kan al nooit meedoen met schoolactiviteiten. Hebben jullie voor dit soort keuzes gestaan? Wat hebben jullie gekozen of zouden jullie kiezen?
Hier zie je echt dat men de eerste week a 2 afwacht i.v.m familie die eerst gaat en dan komt de stormloop. Vanmorgen het nichtje van mijn man met haar man 2 kids, zusje en zwager. Op zich fijn dag ze tegelijk komen en niet allemaal appart maar wel een heel huis vol. Gister de buren van beide kanten, en daarvoor de zus van mijn man (zij was al 2 keer geweest maar nu was haar vriend ook mee) dus op die manier loopt het behoorlijk door. Pas na 2 maanden klinkt wel relaxed
Ik had al wel eens eerder gehoord dat de vrouwen in België gemiddeld gezien wat meer uren blijven werken en carrière maken. Voor mij persoonlijk zou dit een makkelijke keuze zijn omdat ik niet zo carrière gericht ben. Ik werk 24 uur en zou ook echt niet meer willen met de kinderen (is overigens wat moeders hier gemiddeld genomen doen, 24 uur). Als dit een promotie in de weg staat is dat jammer maar voor mij erg ondergeschikt aan de vervulling van mijn kinderwens en hoe ik invulling wil geven aan het moederschap. Al snap ik heel goed hoor dat het jammer is om een kans aan je voorbij te laten gaan, maar ik zou er dus niet voor vechten. de kids zijn maar zo kort klein.
@Eef: ik zou voor 80% kiezen als het qua promotiemogelijkheden niet uitmaakt. Zelf werk ik in het obderwijs, dus ik kan eigenlijk ieder semester mijn uren aanpassen en erg veel promotiemogelijkheden zijn er niet Ik werk dus al jaren parttime en vind dat prima. Maar ik denk soms ook weleens: als ik nou een paar uur meer ga werken, dan kunnen we een schoonmaakster nemen.
Pfff hier alle symptomen ineens weer minder.. Weet dat dit erg wisselend kan zijn maar vind t zenuwslopend.. Vanmorgen ook nog eens getest. Knalpositief natuurlijk.. Hoe hebben jullie de weken tot de eerste echo beleefd/overleefd?
Bedankt voor jullie reacties meiden! Zonnetje....ik heb geen tips voor je. Het is gewoon zenuwslopend. Ik ging naar de eerste hulp als ik echt compleet in paniek raakte. Hier is een eerste hulp voor zwangeren en daar is nooit iemand. Zo ben ik ook een keer geweest voor verdwenen symptomen. Maar uiteindelijk was het niks. Bij mijn zoontje heb ik het ook gehad...rond de 6 weken. Sterkte meis....wij weten hoe je je voelt, mocht dat iets schelen
Y30, wat een drukte al. Vind ook dat jullie buren snel komen, hoop echt dat ze bij ons even wachten straks Eef, ik kan er niet over meepraten, ik zal nooit voor zo'n keus komen te staan, bij ons kan je geen promotie maken. Zelf ga ik zo min mogelijk werken als de baby er is, wil veel tijd voor hem hebben. Ik ga maar 2 dagen werken, in ieder geval het 1e jaar. Zonnetje, weet niet meer hoe ik door de 1e weken kwam, het is gewoon verschrikkelijk die onzekere tijd. Vond het juist na de 1e echo steeds spannender worden, omdat het bij mij ook na goede echo's mis is gegaan. Kwaaltjes komen en gaan in ieder geval, dat zegt echt niets. Maar snap dat je heel onzeker erdoor wordt hoor, had ik natuurlijk ook. Mijn buik lijkt wel lager te gaan zitten...Heb altijd al een lage buik gehad en nu nog erger. Hopelijk is dit niet te vroeg. Weet wel dat ze vanaf 30 weken al kunnen indalen, maar geen indalingsweeën gehad ofzo.
Zonnetje ik kwam die tijd alleen door door iedere week een echo. De periode tot de eerste echo... geen idee
Hier slaat even de negativiteit toe Ik zit net eerst met darmkrampen op de wc, daarna een enorme bloedneus en daarna ook nog eens spugen. Voel me echt zo beroerd...en ben dan even zo bang dat ik het wéér allemaal voor niks doe. Zo maat lekker naar bed en morgen de huisarts bellen voor iets trgen mn misselijkheid. Hopelijk kan ik dan weer een beetje genieten...
@daisy: je doet het hopelijk allemaal voor een heel goed doel, en dat is helaas het enige waar je je aan vast kan houden. Had ik ook hoor als ik dan weer naar DL reed om daar lek geprikt te worden voor het infuus. Maar bij een goede afloop (waar we toch vanuit moeten proberen te gaan) is het alles waard. @zonnetje: het is gewoon een k periode, sterkte! Wanneer heb je echo? Hier: mijn meisje is er al weer twee weken, niet te geloven. Vooral omdat ik me nog steeds zo onzeker voel, Iedere ochtend. Zo gek ik moet rond 5 uur naar het toilet van wat ik aan neem de spanning, daarna slaap ik amper meer. Later op de dag gaat het prima. Ik wil het allemaal te goed doen denkt man en mijn moeder. De kraamhulp dacht dit ook al. Maar hoe relax ik meer? Ervaringsdeskundigen met tips?
Klinkt ook een beetje alsnog je nog in "war modus" staat zeg maar Y30. High alert. Ook niet zo raar na die hele periode. Geen idee wat je er tegen kunt doen, het zou vanzelf minder moeten worden.
@Y30: helaas geen tips. Ik herinner me wel dat ik in die eerste weken ook door de hormonen gewoon onzekerder was. Sterkte! @Nijntje: ik kan me geen indalingsweeen herinneren. Volgens mij is dat helemaal niet standaard. Vanmorgen weer controle gehad in het ziekenhuis. Kleintje weer even gezien en verder alles goed. Ben wel emotioneel de laatste dagen, kan om alles huilen. Het zal ook wel een beetje de ontlading van alle stress zijn. Ik moet nog steeds wennen aan het idee dat de eerste drie maanden nu echt achter de rug zijn. We hebben zelfs een afspraak gemaakt voor een 20-weken echo.
@minty: fijn dat alles goed was! Prettig om te horen dat je die spanning/ onzekerheid herkent. Vriendin appte vandaag ook al dat zij dit ook had, zal er dus wel bijhoren. Hoop dat het snel minder wordt.