Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Y30 en Madelein, fijn dat jullie kindje goed beweegt.
    Op de blaas wat minder haha.
    Madelein, fijn dat je kindje je eigenlijk "helpt" door deze dagen heen te komen met regelmatig bewegingen. En rustige buik, jeej.

Cullen hoe gaat het nu met jou?
    En met jou Eef? Ik zal wel effe in andere topic vragen.

Hier gister fijn dagje gehad, wel nog gehuild maar ook gerust en gezwommen (wilde zee! Superieur) en gedoezeld op het strand en s Avonds plantjes verpot. Even ontspannen. Erg fijn.

Jullie hadden ook mooi weer he.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nuage wacht jij nu op onderzoek of uitslag?

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: ja het is een lief kindje :). We zijn wel heel erg vriendjes geworden de afgelopen dagen. Bijzonder hoe je een paar weken terug je ellendig voelde omdat je geen band voelde met dit kleintje en nu ineens wel. Fijn!
    Hier was het idd mooi weer gister maar sinds 23.00 gisteravond zo'n beetje continue onweer. Slecht geslapen dus. Nou ja het heeft ook wel weer wat en ik hoef toch niks ;).

Goed dat je leuke dingen hebt gedaan gister. Even lekker ontspannen. Hoe gaat het met je man? Trekt die het een beetje? Enne, huilen mag he! Dat is echt helemaal niet vreemd of zo meis. Knuffel!

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb volgende week woensdag de nekplooimeting en dan direct de uitslag van de combinatietest. Dit is wel het langste dat ik nu zonder echo ben geweest en het begint al enorm te kriebelen voel ik. Zit toch te overwegen om een extra echo te boeken deze week.

Alleen de kliniek waar we heen gingen is erg duur: 42 euro voor een echo! Hier vlakbij zit er ook eentje waar we vroeger altijd naartoe gingen, die zijn 25 euro. Alleen daar is het zo vaak slecht nieuws geweest dat ik dus naar die andere kliniek wilde. Nu twijfel ik echt. Durf ik naar de praktijk hier om de hoek voor 25 euro of wacht ik toch nog een dikke week... twijfel twijfel.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat heerlijk Madelein. ik kan ook niet wachten dat ik m meer ga voelen! maar ja, ik ben idd vaak bezig en dan let je er toch minder op. vooral omdat het nog zo lichtjes is, de plopjes.
    stiekum ook wel een beetje jaloers dat je niets hoeft. heb ook zón behoefte aan.

mijn man, prima eigenlijk. hij zit nu ok in zn vel en hij laat me ook rusten en huilen en snapt dat ik dat nodig heb. ik laat het ook eruit hoor, ben al blij dat het "los" komt. ik heb ook wel eens dat het weken vast zit. dat is nog vervelender.

Nuage, oh ja, snap je behoefte aan een echo! voelt lang he. hier ook.
    lastige keus. missch zijn er nog meer bureaus in de buurt die echo´s doen?
    sorry hoor, nogmaals, de uitslag vd combinatie test, zegt dat verder nog iets over partiële mola of is dat doordat je nu zover bet al uitgesloten?
    je zei toch dat er een hele kans is dat part mola kindjes héél soms best ver kunnen komen in de zs maar dan wrsch later in de zs overlijden. sorry dat ik dit aansnijdt, ik vroeg me gewoon a of je nu uit de "gevarenzone" bent mbt part mola.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja misschien een andere praktijk nog zoeken inderdaad. Zal eens kijken.

Nee officieel kan ik nog niet zeggen dat het geen part. mola is en de doktoren zijn het er niet over eens of dit wel te testen is. Als de combinatietest helemaal goed is en vooral de nekplooi dan ben ik persoonlijk wel gerust gesteld dat het geen mola is. Heel eerlijk ben ik er niet zo bang meer voor op dit moment. Heb de zwangerschap ook op FB gezet gisteren :)

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    wat fijn! gewoon écht een wondertje dus weer :):)

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja en ook echt last minute! Want ik testte een week voor het consult in Gent positief. En als dat niet was gebeurd denk ik dat we ermee waren gestopt.

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat een nacht... kon eerst niet slapen door maagzuur wat steeds omhoog kwam (teveel gegeten in restaurant...), had ook hartkloppingen, daarna kwam er het onweer met de hoosbuien en toen de mug. Nu 2 dikke bulten op m'n voorhoofd...

Morgen voor het eerst naar de verloskundige en kan alleen maar denken: als het hartje maar klopt! Hopelijk is het snel morgenmiddag.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nuage: spannend nog even dus, maar volgende week woensdag duurt idd wel nog even. Ik zou even gaan googlen of er geen praktijk bij je in de buurt zit die ook goedkoper is? Ik zou me zelf ook niet prettig voelen bij een plek waar het steeds slecht nieuws is geweest.
    @nijntje: O balen zeg :(. Dat onweer heeft mij ook aardig wakker gehouden idd. Het komt vast goed morgen! Statistisch gezien is de kans zo klein dat het nu ineens mis is.
    @conejita: sorry dat ik je jaloers maak... Maar ik heb het idd makkelijker doordat ik geen eigen baas ben. Maar verder ook gewoon echt een medische reden voor rust, dus zit wel legaal thuis ;).

Hier net eindelijk gezien wat onze uk is. Ik hoop dat jij het niet moeilijk vind conejita maar het is een meisje! Super leuk!
    Wel bizar dat we allebei een ander geslacht kindje krijgen dan wat we verloren zijn. Ik ben er eigenlijk wel blij om, het helpt me meer los te laten. Dit is geen kopie van de vorige zwangerschap.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Helaas wel eentje gevonden maar die is alsnog 37,50. Degene waar ik eigenlijk niet heen wil is maar 25 euro. Misschien ga ik dan toch maar daarheen. Ga ik morgen even bellen en vanavond nog even met mijn man overleggen.

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, wat leuk een meisje!!!!

Wij gaan vrijdag een geslachts-poging doen en denk zelf een jongen, want IUI was na eisprong en dan is de kans groter op een jongen. Ook hebben mijn collega's alleen maar meisjes gekregen sinds ik er werk (4 jaar) en nu is er 1 zwanger van een jongen. Nu gaan er denk jongetjes geboren worden.

Maar eerst maar ff afwachten of het al te zien is met 14.1 weken en of morgen alles goed is bij de vk.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, waarom krijg/mag je niet gewoon elke week een echo bij je gyn?

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: leuk een meisje! Kan me voorstellen dat dat na sam* fijner is.

@nuage: vervelend he als de echo lang duurt! Postte toevallig net op andere topic dat ik ook geprobeerd had mijn echo van 17 sept naar voren te halen omdat ik toch graag zo snel mogelijk (begin 24 weken) wil weten of de placenta nog wel goed functioneert.
    De groeiafname laat me toch niet helemaal los...

In jou situatie zou ik het inderdaad niet gek vinden om gewoon een keer extra naar het ziekenhuis te gaan. Zijn ze soms onverwacht makkelijk in, als je uitlegt dat je het erg lang vind duren en je er onrustig van wordt. En dan kost het niets:)

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ziekenhuis is inderdaad ook een optie maar tegenwoordig moet je dan verplicht een consult erbij. Ik wil gewoon alleen een echo, vind dat zo stom. Ik kan ze wel bellen morgen en het proberen. Ik voel me dan alleen snel zo'n paniekmens, en dat wil ik niet. En eigenlijk ben ik ook helemaal niet in paniek of bang nu, maar tja het duurt me gewoon te lang en het is natuurlijk toch spannend.

Y30 woon jij niet toevallig vlakbij Amsterdam? Volgens mij kan Dr. Papa wel al heel goed alles zien met van die beelden met bloedstromen en alles erop en eraan. Of hebben ze dat in jouw zkh ook?

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Madelein, wat leuk een meisje! Ik vind het niet "erg" want bij jou gaat het niet vlekkeloos en je hebt je zoontje al verloren :(. Dat voelt toch heel anders. Dus blij voor jou!
    En ja weet ik hoor dat je legaal thuis zit :D. En ook niet voor je lol trouwens. Ik moet gewoon niet zeuren ;) en blij zijn met wat ik heb.

Nijn, spannend morgen en hopelijk ligt de kleine er goed voor!

Nuage, ik vind het lastig je te adviseren. Ik ben zelf dan toch meer van het afwachten want uiteindelijk is er toch niets anders dan je kunt doen...
    Maar wij staan er financieel dan ook niet goed voor dus dan is de keus snel gemaakt. Of toch ziekenhuis bellen en gewoon uitleggen.

Y30 ik begrijp je onrust, dat je onderzoek vd placenta wil. Ik begrijp niet dat het niet nu al kan... Zal dat weer iets Nederlands zijn dat ze dat pas vanaf 24 w doen?

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zo bijzonder! :)

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Een meisje!! Ik lees het nu pas! Hoe kippig ben ik zeg??? Gefeliciteerd!!!

Vind het idd heel bijzonder dat jullie nu allebei een ander geslacht krijgen.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nuage: hahaha :D. Ja vind ik ook bijzonder. Net alsof de natuur dat express zodat of zo.
    Wbt echo, lastig idd. Ik zou denk ik even kritisch naar mezelf luisteren. Is het echt stress of kan je eigenlijk nog wel een weekje wachten? Als je er echt heel erg onrustig bij bent zou ik of het zh bellen, of idd een echo betalen. Maar dat moet financieel wel kunnen.
    @y30: heb je de echo kunnen vervroegen of niet? Kan me voorstellen dat het je niet los laat. Moeilijk!
    @conejita: oke gelukkig. Vond het moeilijk omdat je laatst zei dat je het zo moeilijk vind dat je vriendin een meisje verwacht.

20. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Madelein leuk een meisje!!

Y30 ik ging naar Prive echo buro die medische echo maken en daar deed ze ook doppler als ik erna vroeg, misschien een idee ter geruststelling? Ik kreeg dopplers in zkh 1 keer per 2 wkn samen met groeiecho. Zkh zei dat als groei goed is dopplers in principe niet nodig zijn.

Deel Deze Pagina