Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als ze daar goed in slaapt dan zou ik het ook zo laten :)
    Bij mij was het tegenovergesteld: zonder mijn kind in de kamer doe ik geen oog dicht.

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nuage hier ook mupke ligt nog steeds bij ons en veel gedragen nu nog wel eens. Idd geen babybjorn (slecht voor de heupjes). Misschien dat marktplaats een oplossing kan bieden zodat het niet teveel kost. Snap de zorgen van je man lijkt me vreselijk geen inkomen hoop dat hij snel weer werk vind!

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Welke merken draagdoeken/zakken zijn allemaal goed? Weten jullie dat? Lijkt mij ook fijn om zo'n ding in huis te hebben voor in het begin en ook daarna voor buiten op vakantie bijv.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    ByKay hoor ik veel goede verhalen over. Is leuk geprijsd en goed spul. Maar ik weet er nog een hele berg, alleen nu even niet haha blanco hoofd sorry

5. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Volgens mij bestaat er toch ook zoiets als een draagdoekenbieb? Dat je een draagdoek eerst even kan testen voordat je er een aanschaft? Geen idee of dat klopt en waar het zit hoor, maar heb het wel eens gehoord :) Ik wil zelf denk ik ook gaan dragen, maar liever niet knopen. Een iets mannelijker model misschien, zodat mn man ook kan/wil dragen haha

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wil ook niet knopen. Had er eentje op het oog ik zal even zoeken!

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Boba 4G heet ie :D is veel beter verstelbaar dan die andere doeken, ik wil zeker weten dat we m allebei passen

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Oh die ziet er wel goed uit zeg! Daar zie ik manlief ook nog wel mee lopen :D

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja gaaf ding he?! Ga m ook bestellen denk ik. Nu nog een kleur kiezen!

10. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Mij hebben ze een manduca aangedraden. Vrij prijzig (een draagdoek eigenlijk ook) maar krijg die cadeau van vriendinnen en op de lijst heb ik nog een gewone draagdoek staan. Die kan ik gebruiken en die manduca kunnen we alle bij dragen.

@ nuage, wat lastig dat je man binnenkort werkloos is. Hoe gaat hij er mee om?

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn man gelukkig niet hoor! Lijkt me vreselijk.

12. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijntje, ikheb een Emeibaby hier dat is de enige die al meteen vanaf geboorte kan volgens mij, maar boba 4g is dat niet vanaf maat 68 pas? weet niet zeker hoor :). emeibaby is van draagdoekenstof dus kan je verstellen maar is verder gewoon met heupband en schouderband. Ik heb ook de bykay en de egobaby ;). Vind de eimeibaby het fijnst omdat die zo flexibel is en langste meegaat. Emeibaby heeft ook geen baby inzet ofzo het is gewoon stof die je net even anders onder de knietjes spant (klinkt raar maar google maar eens op youtube fimpje)

Vond nog ff dit:
    De manduca is inderdaad ergonomisch en goed voor de heupjes, maar heeft een korte periode waarin deze niet goed gebruikt kan worden. Dan is de babyinzet eigenlijk te klein en zonder inzet is het nog te breed. Dat is een groot nadeel van de manduca. Die kun je niet vanaf de geboorte tot één jaar goed gebruiken zoals je een storchenwiege wel kunt gebruiken. Je kunt het zitvlak van de manduca wel iets verkleinen waardoor ze waarschijnlijk wel van knie tot knie ondersteund zal worden.

Boba Carrier 4G Slate

De Boba Carrier 4G is dé drager voor jou als je maar één ergonomische draagzak wilt aanschaffen die je kunt gebruiken direct vanaf de geboorte tot ca. 4 jaar. De Boba Carrier 4G is innovatief en uniek! Door de infant insert die bestaat uit 2 fasen draag je ook je pasgeboren baby comfortabel in de Boba. Hij is dus niet alleen ideaal voor baby’s, maar ook voor oudere kindjes door het hoge rugpand en de bijgeleverde voetensteuntjes. Het is een drager die echt met je kindje meegroeit!

Emeibaby
    Emeibaby is een uniek draagsysteem, ontwikkeld door een Oostenrijkse moeder voor haar kinderen. Haar ontwerp heeft uiteindelijk geleid tot een draagsysteem dat het gemak van een kliksysteem combineert met het comfort van het dragen met een doek. De Emeibaby is de enige draagzak die als het ware meegroeit met je kindje: door steeds iets meer stof te gebruiken blijft je kindje goed ondersteund en daardoor heb je langer plezier van de drager.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De Boba is ook vanaf geboorte maar dan moet je kindje wel 3,5 kg wegen. Dat is hier geen probleem denk ik hihi

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hier een ergobaby draagzak liggen. Daar heeft dochter tot 2,5 jaar regelmatig in gezeten. Je kunt er ook een baby-insert bij bestellen zodat je hem vanaf de geboorte kunt gebruiken.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Emeibaby en storchenwiege waren mij ook aangeraden trouwens, die moeten ook goed zijn.

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Oeh die Emeibaby ziet er ook goed uit! Leuke printjes ook haha.
    Ik heb gelukkig nog even de tijd om te kiezen :)
    3.5 kilo gaat die van mij denk ik niet redden aangezien ik met 37 weken ingeleid zal worden (V was 2640 gr met 36w en D* 3058 gr met bijna 39w). Maargoed, wie weet wordt dit ineens een dikkerdje haha :D

17. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die Eimeibaby ziet er inderdaad ook goed uit. Ik denk overigens dat ik ditmaal wel wil gaan knopen. Vooral voor in het begin lijkt het me wel heel prettig.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hier een manduca gebruikt. Zat hij met bijna 3 nog in voor wandelingen, maar dan zit hij op de rug.. Daarna werd hij te zwaar. Manduca en ergobaby zijn vrijwel hetzelfde.
    Ik zag mezelf niet knopen. Heb er een te leven gehad maar bleef het eng vinden

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik dacht dat al een beetje te proeven uit je berichtjes...:( je wil gewoon dat het allemaal goed gaat natuurlijk en dat je dochtertje zich fijn voelt.
    Idd probeer niet zo streng voor jezelf te zijn, je doet hardstikke je best!
    Ik hoop dat je er uit komt met de draagdoeken, veel keus lijkt me.
    Ik haal ook alles van marktplaats hoor ;). Scheelt een hoop geld.

Ik heb een hele lange doek die je vaak moet knopen maar K verzoop erin. Kan dus blijkbaar nu nog niet :D. Heb ook een andere die past wel. Maar nog ff oefenen dat ie ook goed ligt.

K kreunt echt mega hard sjonge jonge :D. Ik ben nu maar effe naar woonkamer verhuisd zodat mijn man n beetje uit kan rusten. Ik heb mijn zusje op bezoek, heerlijk! K heeft kuiltjes in zijn wangen als hij "lacht", net als zij. Helemaal trots en verliefd is ze natuurlijk :).

Nou echt veel meiden die aan het aftellen zijn inderdaad. Echt fijn dat dit topic zo volloopt met zwangeren he.
    Zonnetje hoe is het met jou?
    En mm85?

20. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha over dat kreunen, het is meer knorren bij J. T lijkt af en toe wel of er een varken bij ons op de kamer ligt, zoveel herrie! :$

Deel Deze Pagina