Ik zal het gaan missen! Ja bijna, zo goed als. Moet echt m'n vluchtkoffer gaan pakken en zeiltje in m'n bed leggen enzo, mis ook nog wat spullen. Nog een week of 3
Hoi allemaal. De 20-weken echo was goed. Kindje lag mooi o schema en we hebben haar goed kunnen zien. Zoals jullie lezen: het is een meisje! Een complicatie: ik heb een placenta praevia. Hij ligt 2 cm. over de baarmoedermond heen. Het kan nog wegtrekken, maar de verloskundige zei ook de we rekening moeten gaan houden met een keizersnede.
Wat leuk een meisje! En super dat ze er helemaal goed uit zag! Wel jammer van de placenta, maar gelukkig bestaan er evt keizersnedes.
@Daisy: jij ook gefeliciteerd met de goede echo! Je hebt het eerste trimester achter de rug. @Eef: sterkte met wachten. Maar het zit vast helemaal goed.
@daisy; wat fijn eerste trimester gehad, en wat een mooie echo foto! @mamadeluxe: mooie foto, lief he dat roze, vind ik hier ook zo schattig. En fijn dat ze aankomt. @minty: super fijn een goede 20 weken echo! M.b.t. Placenta previa, ik heb dit bij mijn zoontje gehad. En in dermate dat ik er met 16 weken een bloeding van kreeg, en men het toen zag. In het z'huis gaf men aan dat het met 30 weken bijna altijd gemigreerd is. Wat zoveel betekent als verplaatst doordat je baarmoeder oprekt en weg schuift van de uitgang goede kans dat dat bij jou ook nog wel gebeurd. @eef: sterkte met afwachten. @nuage: van de medicatie en tests heb ik alleen de prednison nog over. Is niet veel ongeveer 45 x 5 mg, maar als je even een PB stuurt met adres dan stuur ik het op.
@ will92, bij jou ging de bevalling ook vlotjes ! @ Daisy, Proficiat met je goede echo! @ Nijntje, Zoals ze al hier hebben aangehaald de grote van je buik zegt niets over de grote van je kindje. Je moet niet veel aankomen des te gemakkelijker voor achteraf. Ik ben ook maar zo'n 7 kg aangekomen. Mijn buik is mega want als mensen vragen hoever ik ben verschieten ze er van hoelang ik nog moet gaan maar ik ben klein en dan toont alles veel groter en ons kindje is gewoon gemiddeld. @ mamadeluxe, wat een mooi meisje heb je! Ik ben blij voor je dat alles goed gaat! @ eef, ik vind dat je wel lang op je nipt test moet wachten. Ik vraag me af wat voor nut heeft dat nog want je bent al zover in je zwangerschap? Ik check ook nog elke keer dat ik geen bloed verliest. Ik heb ook lang niets durven te kopen. We zijn pas begonnen toen ik week 32 was en toen moest ik voor 2 weken het ziekenhuis in. Ik vind het nog altijd eng dat ik al die spulletjes in huis heb maar je moet er ooit aan beginnen. ER zal een dag komen dat je je er klaar voor voelt. Moet niets forceren! @ Nuage, word je op 36 weken al ingeleid? Mijn vluchtkoffertje staat sinds de zaterdag al klaar. Ik heb echt veel te veel ingepakt voor de kleine. Kon echt niet kiezen. Alles is zo schattig @ Minty, proficiat met je 20 weken echo! Wat minder van je placenta praevia maar goed dat ze het tijdig weten hè. Moet je niet extra rusten? Hier gaat alles zijn gangetje. Nog altijd een ADHD kind in mijn buik. Ik had nu echt gedacht nu hij minder plek in mijn buik heeft hij rustiger zou zijn. Over het algemeen houdt hij me 's nachts niet meer wakker daar ben ik wel blij om en ik blijf maar zwanger hè echt absurd!
Hier: eindelijk een goede dag voor mijn kleine meid, en dus voor mama Nadat de krampen sinds zondag avond weer erg heftig waren en ze heel erg schreeuwde van de pijn, en dit maandag en dinsdag ook nog zo was, heb ik dinsdag de osteopaat weer gebeld. Omdat ze ook zoveel spuugt en spuug wegslikt wilde hij eerst dat ik toch naar de kinderarts ging. Maar omdat het ook een paar dagen wat beter was gegaan, vroeg hij wat ik voor zondag gegeten had, en hier zaten volgens hem toch wat dingen bij waar een kind met geprikkelde darmen (en dat heeft ze inmiddels helaas) last van zou hebben. Dus nu mag ik sinds dinsdag middag bijna niets meer eten (even heel extreem) maar gister dacht ik al dat het iets makkelijker ging en vandaag is echt de beste dag in tijden, ik klop het af en hopelijk zet de goede lijn nu ook door.
Wat goed Y30! Dat is het dan toch wel waard. Fijn om te horen dat hij bij jpu is weggetrokken. Ik maak me er toch wel een beetje zorgen over.
Eef, wanneer krijg je de uitslag? Hopelijk ben je daarna wat meer gerustgesteld. Enne toiletpapier op bloedverlies checken is bij mij heel lang gebleven. Sinds kort doe ik het volgens mij niet meer echt (bewust). Nu check ik meer of ik m'n slijmprop al aan het verliezen ben, dus zo heb je altijd wat te checken lijkt wel. Minty, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Vervelend van je placenta, hopelijk verandert dat nog en mag je 'normaal' bevallen. En wat leuk een meisje!! Y30, wat heerlijk dat ze een goede dag heeft gehad. Ik hoop echt dat het zo blijft.
Ik verwacht de uitslag na het weekend te krijgen. Mijn gyn zou vandaag of morgen de uitslag moeten ontvangen en maandag is hij terug van vakantie en kan hij me bellen. Tsja, het is laat in de zwangerschap. Ik begin me al af te vragen of ik überhaupt nog de zwangerschap af zou kunnen breken als er trisomie wordt vastgesteld. Dat was wel altijd mijn standpunt maar hoe verder, hoe zwaarder dat idee. Hoop maar gewoon dat alles goed is want ik kan me gewoon niet inleven in het rampscenario. Echos waren niet slecht dus daar hou ik me aan vast. Het is tenslotte vanwege mijn eigen stress dat ik de test heb gedaan. Minty, geweldig dat alles goed gaat! En een zusje! Weet je dochtertje er al van?
@eef: het zit vast goed met die uitslag. Het is zoals je zelf al zegt meer omdat jij de gerust stelling nodig hebt dan omdat er een reden is om problemen te vermoeden. Dus hopelijk komt die geruststelling snel na het weekend. Hier: meisje vanacht weer krampen. Tussen 3 en 6 wakker en er toen maar helemaal uitgegaan. Dit was de eerste keer snachts (sinds kraamweek) eigenlijk niet zo'n prettige ontwikkeling. Hopelijk eenmalig.
Wat vervelend y30. Weten ze waar het door komt? Maagje nog niet helemaal klaar voor eten? Is het misschien een idee om te proberen met speciale anti allergie melk van de apotheek?
Hebben jullie wel eens een kraamfeest gegeven of meegemaakt? Zo ja, hoe was dat? Ik was altijd tegen, vond het een beetje onpersoonlijk en te druk voor een baby. Maar ik heb echt een hekel aan regelmatig bezoek hier in huis en nu begint mijn man er ook ineens tegenop te zien. Hij heeft het doordeweeks al druk genoeg met z'n werk (overdag voor de baas, 's avonds+op zaterdag voor zichzelf) en wilt niet elk weekend bezoek (en sowieso red je het niet met 1 bezoekje per week, dan ben je een jaar bezig...). We hebben dan alleen de zondag vrij en willen ook als gezin natuurlijk wat kunnen doen dan. Nu denken we dus toch aan een kraamfeest... Gewoon 1 zondagmiddag en iedereen uitnodigen. Familie, collega's, vrienden, buren. Dat worden dus wel heel veel mensen. Wij hebben wel een grote 'schuur' die we kunnen gebruiken voor feestjes (tegenover ons huis, waar bedrijf van m'n man+zijn ouders staat), dus het hoeft niet in huis. Directe familie mag natuurlijk wel meteen komen als de baby geboren is
Geen ervaring mee, lijkt me vreselijk. Ik vind bezoek juist wel gezellig. Ze blijven altijd maar even en na 3 weken was iedereen wel geweest zo'n beetje. Wij vonden het wel leuk we hadden verder toch niks te doen eigenlijk.
Ze krijgt BV en dat zou het beste en licht verteerbaarste moeten zijn, maar ik begin ook te twijfelen.
@nijntje: ik heb er ook geen ervaring mee. Heb momenten gehad dat ik het bezoek veel vond maar ook juist dat het wat afwisseling in de verder vrij monotone week bracht. Zoals nuage ook al zegt, verder ook niet veel te doen. Mega druk maar weinig afleiding van dagelijkse baby verzorging
@ y30 wat vervelend dat je meisje krampjes heeft. Heeft ze er nu nog last van? Hopelijk was het maar eenmalig. @ nijntje, ik vind zi'n baby borrel juist heel onpersoonlijk maar iedereen doet er mee wat hij wilt. Ik vind bezoek thuis hebben juist erg plezant. We hebben er jaren over gedaan om onze zoon te krijgen dan wil ik het zo intiem mogelijk beleven. Wat voor zaak heeft je man?