Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje, geen ervaring mee en ook wel veel de boot afgehouden. Wilde eigenlijk niemand in de kliniek zien en ook daarna de eerste dagen, 2-3 weken zelfs erg rustigaan gedaan. Moeten mensen maar begrip voor hebben.

Y30, ik heb zelf maar een paar dagen borstvoeding gegeven dus weet er weinig van, maar kan je niet een beetje afwisselen? Zodat je het eens met andere melk kunt proberen? Weet van anderen dat je met borstvoeding ook veel krampjes kunt hebben, maar of het dan beter gaat met andere melk, dat weet ik niet. Als afwisselen kan zou het het proberen misschien waard zijn?

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Y30: zou het koemelk allergie kunnen zijn? Een vriendin van mij heeft dit bij 2 van haar 3 zoontjes gehad. Die hadden ook ontzettend veel krampjes en ook allemaal eczeem. Ze heeft toen zelf een koemelk arm dieet gevolgd voor zes maanden, zodat ze borstvoeding kon blijven geven en is daarna op koemelkvrije poeder overgestapt?
    Wellicht heeft de kinderarts hier al op getest...

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: wij hebben het wel gedaan en het is goed bevallen. De belangrijke mensen komen sowieso ook wel op bezoek en de mensen waar je wat minder mee hebt (allebei vrij grote familie) kun je uitnodigen voor het feest. Ik weet overigens niet of we het nu weer gaan doen. Bij een tweede schijnt er sowieso minder bezoek te komen.

@Marjol: ik zie dat je een goede eerste echo hebt gehad. Gefeliciteerd! Hoe voel je je?

@Y30: is (verborgen) reflux al uitgesloten? Vervelend dat ze er zo'n last van heeft.

4. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi dames!

Even mijn ei kwijt en wil in mijn eigen topic met de andere dames ze niet bang maken.

Ik merk dat ik inmiddels de week doorgekomen ben en echt op 1 dag tien keer van blij in ontroostbaar schiet.. Ik heb vannacht zelfs een paniek aanval gehad omdat ik droomde dat het wederom een missed abortion was. Nu heb ik a.s. vrijdag een echo met 6 weken precies. Zo bang niets te zien of net als vorige keer een grote vruchtzak met een mini vruchtje.

Blegh ik wil kunnen genieten en word hier alleen maar geirriteerd en gestrest van ! :(

5. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

die eerste weken zijn vreselijk he? Ik durfde zelf niet met 6 weken, zo bang dat het een paar dagen zou verschillen en er daarom niks te zien zou zijn. Hopelijk gewoon een prachtige echo!!
    Het is zo moeilijk om je angst opzij te zetten maar voor mij hielp soms om te blijven onthouden dat de kans dat het goed zou gaan groter is. Maar dat is moeilijk idd....

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Bedankt daisy, Ja wat mij onzeker maakt het is het hele feit missed abortion... oplopende testen etc geen bloed wel buikkrampen gehad maar alles voelde zo echt. De kwaaltjes werden erger ipv minder. Voel me nog steeds zo belazerd door mijn eigen lichaam dat ik nu telkens denk je wat is er nu anders niet eigenlijk behalve dat ik geen buikpijnen heb soms even maar niet zo heftig als toen. Maar ik mocht eigenlijk maandag als komen met 5 weken 3 dagen, maar had daar inderdaad al zoiets bij van nou beetje vroeg vind je niet.. Maarja als het niet goed is beter snel weten als in de hoop blijven en er pas over een week of 5 achterkomen..:(

7. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ja het is zo gemeen. Mijn eerste miskraam was ook een missed abortion. Met 6, 8 en 9 weken een goede echo, kindje deed het super. En kwaaltjes bleven. Met de termijnecho ineens geen kloppend hartje meer. Je voelt je dan zo in de maling genomen!
    Gelukkig is de kans dat het nog een keer gebeurd altijd kleiner dan dat het goed gaat...dus hou daar aan vast meis. En hopelijk straks meteen een goede echo ;)

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Minty heb een eerste echo gehad waarbij de hartslag perfect was. 150 slagen per minuut, maar de meting was ipv 7+4 eerst 6+6 en toen 6+2 dus dat maakt aan de ene kant heel zenuwachtig aan de andere kant als de gyn in 1 minuut tijd al zo'n verschil meet, heeft hij ook niet best gemeten. Hij deed ook niet heel erg zijn best om een goede meting te doen aangezien de hartslag zo goed was en dat vond hij het belangrijkste. Bij de laatste miskraam was de hartslag te traag en een week later dan ook geen kloppend hartje meer. Deze weken zijn hel zeker omdat het al zo vaak is misgegaan. Volgende week vrijdag hebben we weer een echo, mocht die goed zijn, kom ik wellicht hier meeschrijven. Vindt het nog zo eng.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #2569 conejita, 21 feb 2016
    Laatst bewerkt: 21 feb 2016
    Marjol wat enorm spannend, ik hoop dat je hier mee mag gaan schrijven (mag altijd maar je snapt 'm).

Kraamfeest of bezoek: ik vind bezoek wel leuk, maar ik heb bijv een babyshower gehad ná de geboorte, vanuit de kerk georganiseerd, samen met nog wat moeders en babies en dat was ook wel erg leuk en makkelijk.
    Maar té druk moet het niet worden inderdaad. Missch beslissen als je kindje geboren is? Wie weet voel je dan heel duidelijk waar je behoefte aan hebt.

Y30 hier ook een kind met krampjes :( zielig he. Ik geef ook bv en ga nu even stoppen met melkproducten, kijken of dat helpt.
    K huilt als ik hem neerleg, dus is erg intensief nu. Maar het is maar even zo. Soms lijkt weer ff beter te gaan, maar dan begint het weer. Een vriendin v mij zei ook missch heeft ie reflux maar ik denk gewoon krampjes eerlijk gezegd. Ik draag nu ook maar soms is niks goed. Ga denk ik volgende week mijn lieve buuvs aanbod aannemen om af en toe even een uurtje te komen om hem vast te houden zodat ik bijv kan koken of zo.
    Dinsdag babymassage :).

Trouwens wat ik lees en hor over krampjes is dat het er helaas bij hoort, omdat de darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld zijn. Met 6 weken is de piek en daarna wordt het minder. Het is ontzettend naar he, Y30, als je ziet dat je kindje zoveel pijn/last heeft. Je voelt je zo machteloos. Ik laat K soms op zijn buikje slapen (beentje een beetje opgetrokken, kontje omhoog), of naast of op mij, whatever nodig is, want als ie (of ik) oververmoeid wordt ben je nog verder van huis. Mijn vriendin zei ook, bij (e.v. reflux) dat je het hoofdgedeelte van het bedje wat kunt verhogen door een opgerolde handdoek eronder te leggen. Dat schijnt verlichting te geven. Goed de borst laten leegdrinken schijnt ook goed te zijn, dan komt ze aan de vette melk toe.
    Ik probeer ook maar van alles :).
    Hoe gaat het nu?

Nuage, wat spannend nu! Vluchtkoffer haha :D
    Minty, een dochter, joehooee!
    Eef, sterkte met wachten op de uitslag.
    Dais, heb je het al op fb gezet? Aan anderen verteld?
    Annemarie, zo ontzettend blij voor jou dat je zoontje zo ver is gekomen, wat ga jij straks enorm opgelucht zijn als je je zoontje in je armen hebt!
    Je meisjes zul je altijd missen, maar straks mag je eindelijk een kindje verzorgen. Zo mooi is het.

Sorry als ik mensen ben vergeten.
    Fijne dag allemaal

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb probiotica gehaald van Orthica speciaal voor moeder en kind. Ik gebruik het nu maar de kleine kan het straks ook krijgen door wat gekolfde melk heen. Dat helpt onwijs met het opbouwen van de juiste darmculturen en dus ook de buikkrampjes. Verder heb ik met Infacol en babymassage goede ervaringen.

Ik zou ook zeker een lactatiedeskundige vragen langs te komen. Deze kan nog veel meer advies geven en kijken of de baby goed drinkt en niet bijvoorbeeld lucht meekrijgt.

11. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Marjol: ik zou maar niet te veel waarde hechten aan die snelle metingen. Ik had het bij mijn eerste echo van deze zwangerschap ook. Toen was ik 7+2 en zei ze dat alleen de gartactie van belang was. Ze heeft het niet echt opmeten naar schatte het zo'n 6,5 week. De echo daarna, met 9 weken, lag wel op schema. En ja, die eerste maanden zijn waardeloos!

@Conejita: vervelend van de krampjes. Het hoort er helaas ook een beetje bij. Ik liet dochter overdag vaak een uurtje op mijn buik slapen in die tijd. Dan pakte ik meteen ook even mijn rust.

@Nuage: ik vind dat ook wel het proberen waard. Vanaf welke termijn ben je hiermee begonnen?

Ik zit toch wel wat te piekeren over de placenta praevia. De dingen die ik op internet lees maken me niet echt blij. Hopelijk komt het nog goed.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben er nu 2 weken mee bezig maar was er eerder mee begonnen had ik het geweten want m'n stoelgang is zoveel beter geworden nu. Normaal drink ik elke dag Roosvicee Laxxo maar met de diabetes kan dat niet.

Placenta Previa is ook wel spannend dat begrijp ik. Hoe kijk je naar een eventuele keizersnede?

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nuage zou je me een linkje of zo kunnen sturen waar je dat hebt gekocht?
    Ik wil dat dan ook graag gaan gebruiken want dit vind ik echt niet leuk.
    Lactatiedeskundige ook goed idee ja. Moet volgende wk weer naar t ziekenhuis.

Minty ik hoop dat het geen problemen zal opleveren voor je. Ik weet er eigenlijk niet veel van maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt toch.

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Minty, die van mij lag erg laag en kruipt steeds verder omhoog. Hij lag niet voor de opening, maar het kan dus wel, dat steeds verder omhoog kruipen. Ik had er toen ook over gelezen, maar behalve dat het bloedingen kon geven (stress uiteraard!) en dat je waarschijnlijk een keizersnede krijgt als het niet omhoog kruipt, zag ik niet veel enge dingen. Wanneer is de volgende echo, zodat ze kunnen kijken of er verbetering in zit?

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het heet Orthiflor Start van het merk Orthica. Ik heb via internet een verkooppunt opgezocht in de buurt en heb het dus in de winkel gekocht, maar het kan zeker ook online gekocht worden.

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: de bloedingen kunnen zo heftig zijn dat het de bevalling opwekt of dat het kindje eerder gehaald moet worden. Wel is het zo dat deze kans het grootst is als de placenta er helemaal overheen ligt. Gelukkig is het bij mij maar een paar cm. Maar dan nog betekent bloed meteen een ziekenhuisopname en bedrust.

@Nuage: ik vind een keizersnede best wel eng, om eerlijk te zijn. Maar ik ben wel blij dat ik er nu een beetje op ben voorbereid. Een spoedkeizersnede lijkt me nog veel enger.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden,

Kom straks bijlezen, maar even een vraagje;

We hadden het laatst over babydragers. Heeft iemand ervaring met de bandolino poplin? Wordt aanbevolen voor jonge baby's en lijkt erg makkelijk in gebruik.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De keizersnede zelf vind ik dan weer minder eng dan bevallen hihi maar ja de keizersnede heb ik al meegemaakt en de bevalling niet. Wil nu wel weten eigenlijk hoe het allemaal gaat gebeuren, zit echt af te tellen.

19. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Hoi allemaal,
    kom hier weer eens even kijken! Alles goed met iedereen?

Mindy toevallig las ik wat je geschreven had over de placenta. Ik heb dit ook gehad bij mijn dochter en hij lag echt voor de uitgang zeg maar, maar ook met een latere echo was het allemaal prima. Gewoon omhoog gegroeid. Zou proberen er voor nu nog niet zo druk om te maken en het even te laten voor wat het is tot de volgende echo, maar dat is mijn advies :)

Hier alles goed! nog 6 weken werken! Nu al zin in verlof ondanks het een veel makkelijkere zwangerschap is dan met mijn dochter. Afgelopen week zijn we vrij geweest en hebben aan het babykamertje gewerkt. Erg leuk geworden met mintgroen en grijs :)

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nee, de kinderarts heeft haar hier nog niet voor gezien, alleen toen voor haar armpje.

Maar verdraag zelf slecht zuivel en eet het dus nauwelijks, dus dat kan het haast niet zijn. Sinds dinsdag (sinds het voedingsmiddelen weglaten)heb ik helemaal geen zuivel gehad, maar goed ook veel andere dingen niet, het gaat wel iets beter. Maar ik eet ook bijna niets meer, alleen heel licht verteerbaar spul.

Deel Deze Pagina