Nee, nog niet en daar denk ik wel steeds meer aan. Verborgen Reflux. De osteopaat dacht in eerste instantie van niet, maar twijfelt nu ook omdat ze zo blijft spugen. Ga het morgen op het consultatie bureau bespreken. Ze wordt dan ook gewogen, ik hoop zo dat ze nu wel goed aangekomen is!
Wat naar dat K ook zo'n last heeft van krampjes. Het is inderdaad vreselijk naar als ze zo'n pijn heeft en ik niets kan doen. Het bed staat hier al schuin, en ze krijgt maar 1 borst per keer zodat ze niet te veel krijgt en aan de achtermelk toe komt. Verder gebruiken we al 6 weken sab simplex en sinds 2,5 week kamille thee en sinds 2 weken orthiflor start. En dus al twee behandelingen van de osteopaat gehad. Verder houden we haar na het drinken (overdag) een uur omhoog. Niets van dit alles lijkt echt te helpen. Alleen het lichtverteerbaar eten heeft wat verbetering gebracht maar dan alleen voor de krampjes, het spugen blijft.
Annaenmarie, pot tomatenplantjes, op dit moment kleinschalig, de rest vd kas is ook verhuurd. Minty, hoeveel weken na de bevalling hebben jullie het kraamfeest gehouden? Conejita, veel plezier alvast bij de babymassage dinsdag, klinkt leuk. Hopelijk wordt hij er ook rustig van. Y30, ben benieuwd wat ze morgen zeggen op het consultatiebureau.
https://www.bol.com/nl/p/orthica-orthiflor-start-42-gram-voedingssupplement/9200000005143272/ is dit de goede? 42 gram? mijn beste vriendin komt donderdag vanuit nederland op bezoek dus zij kan het meenemen. y30 succes bij consultatiebureau. trouwens, kamillethee mag wel? want ik hoorde over venkelthee dat dat werkte maar toen ik erover ging lezen werd het toch weer afgeraden. jij geeft dus kamillethee? wat voor? en hoe? is dat niet onhandig samen met bv? trouwens, wat doet zo´n osteopaat prcies?
@Nijntje: iets meer dan twee maanden. We hebben de uitnodiging los bij het geboortekaartje gedaan destijds. Wat ben je al ver zeg! Hoe gaat het?
ja goeie deal he. tenminste, vergeleken met wat ik zie op andere sites heb ook afspr osteo gemaakt. kan altijd nog afzeggen. stomme krampjes :x y30 hoe was het?
@conejita, idd ik ga zo opgelucht zijn als hij er is. Kan me nog aktijd niet voorstellen dat ik binnenkirt mdma wordt. Gisteren middag nog langs spoed geweest omdat ik heel de nacht voor weeën heb gehad maar helaas nog alles potdicht. Wel heb ik van een vroedvrouw gehoord dat ze mensen met zwangersvhapsdiabetes rond de 38 weken inleiden. Dan zou dat volgende week ergens zijn. Vind het spannend. Ik moet morgen naar de gyn en dan hoor ik het wel!
Dat is ook als snel Annaenmarie! Nog even en je hebt je kindje in je armen. Even iets heel anders: mag je na een keizersneden je baby in een doek dragen en/of is dat sowieso wel prettig? @Eef: weet je al meer mbt de NIPT? Je zou vandaag toch de uitslag krijgen?
Kamillethee mag i.d.d wel, maakt de slijmvliezen van de maag en darmen wat rustiger. Je geeft 1 a 2 plastic lepeltjes voor iedere voeding. Ik doe dus eerst 10 druppels sab simplex (soort infacol) en dan de kamille thee en dan leg ik haar aan de borst. De orthiflor geeft ik 1 keer per dag en de vitamine k en d uiteraard ook nog. Osteopaat masseert bepaalde druk punten en heft hiermee bepaalde blokkades op. Klinkt wat zweverig maar zo ervaar ik de behandelingen niet. Ik heb veel succes verhalen gehoord, maar hier dus helaas nog weinig effect.
@conejita: op het consultatiebureau vonden ze net als ik dat het tijd word dat ze goed wordt nagekeken voor verborgen Reflux en koemelkalergie. Ook het feit dat ze overdag niet tot nauwelijks slaapt, vond het cb iets om hierin mee te nemen. Waarom slaapt ze niet, heeft ze ergens last van. Morgen afspraak huisarts hopelijk een vlotte verwijzing. Ik heb verder de vaccinatie iets laten uitstellen, nu volgende week donderdag. Het idee is dat ik voor die tijd bij de kinderarts ben geweest, maar of dat lukt?
Fijn dat het goed wordt opgepakt Y30! Hopelijk kunnen ze jullie helpen. Iedere baby heeft krampjes, maar het lijkt er bij jouw dochter toch echt wel op dat ze ergens last van heeft.
Annaenmarie, hoe was het bij de gyn? Spannend als je volgende week al ingeleid zou worden hoor. Y30, heb je de verwijsbrief gekregen en een afspraak kunnen maken bij de kinderarts? Hopelijk kan je daar snel terecht, zo vervelend dat ze zo'n last heeft. Ben net weer bij de VK geweest en ben eindelijk weer eens een kg aangekomen. Weegschaal bleef al weken hetzelfde aangeven terwijl m'n buik wel groeide. Ben wel minder gaan eten, zit erg snel vol, misschien is dat het. Had vanochtend trouwens ook steken en een druk van onderen, was echt geen pretje, dacht even dat de bevalling misschien zou beginnen haha. Maar na een paar uur voelde alles weer 'normaal'.
He meiden, ik probeer vanavond weer terug te lezen maar alvast het goede nieuws: nipt was goed! Kunnen gaan nadenken over de voornaam!! Geld over de balk gegooid maar we hadden de geruststelling nodig om te kunnen genieten. Ookal sluit dit uiteraard lang niet alles uit, we zijn nu echt in "blijde" verwachting!
@ Y30, goed dat je morgen voor die verwijsbrief gaat want je wilt ook graag weten wat er aan de hand is met je kleine meid hè! @ eef, proficiat met je goede Nipttest. Zoals je zegt het heeft misschien wel veel geld gekost maar nu ben je gerustgesteld en dat is het belangrijkste. Idd het sluit niet alles uit maar voor nu is het goed. Geniet er van en succes met het vinden van een naam. @ nijntje, Dan gaat het misschien niet meer lang duren? Zo spannend maar alles was ok bij de vk? De gyn heeft vandaag toch de cerclage verwijderd! Wat deed dat verschrikkelijk veel pijn en dan nog te bedenken dat ik nog moet bevallen maar de pijn is normaal blijkbaar omdat dat 24 weken in mijn lichaam heeft gezeten en dan vergroeid zo iets. Ik heb het materiaal mogen zien en dan wordt bevestigt dat mijn vorige gyn een medische fout heeft gemaakt. Deze materiaal was zo stevig en zag er ook helemaal anders uit. Pff waarschijnlijk was ons Anna er nog geweest als hij geen fouten had gemaakt ! 1.5u aan de monitor gehangen want met het verwijderen van de cerclage kan er wee activiteit optreden maar alles was in orde. Vrijdag weer aan de monitor. Voor de rest vind ik het wel ontzettend raar om zonder cerclage rond te lopen. Nu kan hij echt iedere moment komen maar ik kijk er zo naar uit want ik ben het zwanger zijn ontzettend moe! Helemaal vergeten te vragen over het inleiden maar we zien wel! Het was sowieso een overweldigende dag. Subiet de naamkaartjes aan de doopsuiker hangen en nog 13 zakjes vullen en dan zijn we helemaal klaar voor zijn komst!
@annaenmarie: jeetje wat spannend dat je weet dat het nu echt ieder moment kan gebeuren. @nijntje: kan best wel voorpret zijn hoor. @eef: fijn dat goede nieuws! Hier: inderdaad een verwijzing gekregen, huisarts vond m.n. Het feit dat ze zo weinig aankomt een reden om verder te kijken. Ze zit nu pas 716 gram Boven haar geboorte gewicht en is al 7 weken. Ziekenhuis gaf aan dat de afspfaak wel een paar weken kon duren, ze waren druk. Maar toen ik vertelde over het gewicht en spugen konden we morgen al komen op een spoed plek. Verder een vragen lijstje op internet over koemelkalergie ingevuld omdat ik dat ook wel als mogelijke oorzaak zie, en hier kwam inderdad uit dat er een goede kans op was, en de vragenlijst mee te nemen naar de arts.
Annaenmarie...spannend!! Ik ga zo eens kijken op internet hoe zo'n ding eruit ziet. Kan me er niks bij voorstellen. Wel superconfronterend weer wat betreft jullie kleine meisje... Conejita, hoe was de massage? Y30, fijn dat je serieus werd genomen. Hoe wordt dat gecontroleerd, van de reflux? En je dronk toch zelf geen koemelk meer? Nijntje, het gaat nu toch echt niet lang meer duren