Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: wat heerlijk voor jullie!!

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #2602 conejita, 24 feb 2016
    Laatst bewerkt: 24 feb 2016
    Ik hoop ook dat het vlotjes gaat. Elke dag dat je meisje zich niet fijn voelt is er een te veel.
    Mag ik vragen, waarom een plastic lepeltje?

Wat fijn dat je eerder terecht kan! Het is idd niet veel wat ze is aangekomen, mijn zoontje is een hele kilo aangekomen in 4 weken. Ik hoop en duim dat je snel de juiste diagnose en hulp krijgt!

Nijn, die steken had ik ook ja. Spannuuuuund :)

Anneenmarie, zo dat is echt een mijlpaal, gewoon zonder cerclage nu! Maar wat enorm heftig en confronterend dat je weer bevestigd krijgt dat je gyn van toen gefaald heeft :(. Het is toch ongelofelijk he. Je bent echt een mega dappere mama!

Eef, wat een goed nieuws! Soms is het gewoon de moeite waard om wat geld uit te geven. Blije verwachting, eindelijk! :)

Massage was leuk, K sliep dus we hebben nog niet geoefend. Alleen theorie zeg maar. Maar de therapeute zei dat K missch krampjes kan hebben vanwege stress van mij? Bijv van de laatste maanden vd zwangerschap? :(:(
    Toen ze weg was moest ik huilen (K had ook flinke krampen en was ook aan t huilen). Ik voelde me zó rot, alsof het mijn schuld was.
    Gevraagd of een lieve buuv effe langs wilde komen, om K vast te houden zodat ik ff kon koken, maar ook om ff te praten. Dat was wel fijn.
    Mijn zus zei ook: bijna alle babies hebben krampjes, hebben ze allemaal stress?
    Ik vond het achteraf eigenlijk niet kunnen dat ze dat zomaar zegt.
    Zal eens vragen waar ze dat op baseert..

Donderdag ga ik naar de osteopaat met hem. Ben benieuwd.

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh ja nog ff wat grappigs: ik ging na de massage"les" even oefenen met K, toen hij wakker was, en ik pak de olie en smeren. Ik denk wat een raar spul! Zo plakkerig! Was het baby shampoo :D haha die flesjes lijken op elkaar :D. Dus meteen in badje gedaan. Daar werd ie zó relaxed van dat ie meteen van alles liet lopen op de handdoek :p.
    Lekker bezig :p
    Hij sliep wel als een roosje daarna

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: bijna alle baby's hebben inderdaad krampjes en bijna alle zwangere vrouwen hebben af en toe te maken met stress. Het is net zo'n dooddoener als zeggen dat vrouwen niet zwanger worden omdat ze er teveel mee bezig zijn. Nou, ik was er ook heel veel mee bezig, ook bij onze dochter en dat ging in een keer goed. Laat je niet gek maken hoor!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, wat spannend dat de cerclage eruit is, hopelijk komt hij nu snel! Wel een moeilijk moment om te horen dat de vorige gyn het niet goed gedaan heeft. Lijkt me zo heftig wat je hebt meegemaakt. Zo bijzonder om dan nu zo ver te zijn!

Eef, wat super dat de uitslag goed was! Nu kan je hopelijk een beetje gaan genieten!

Conejita, haha lekker ingesmeerd met shampoo :D
    Wat een rot opmerking dat hij er last van kan hebben door jouw stress, dat lijkt me niet hoor. Ga je er wel nog vaker heen?
    Succes morgen bij de osteopaat, hopelijk helpt het hem.

Y30, wat fijn dat je vandaag al terecht kan, hopelijk kan de arts helpen.

6. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @conejita, Dank je wel voor je compliment. Zo voel ik me soms toch niet hoor!

Wat is dat gezever van de therapeute ivm K zijn krampjes dus dan krijg ik binnenkort een kind die heel de tijd krampjes heeft. Ik heb zoveel stress gehad tijdens deze zwangerschap. Dat is toch normaal dat jij ook stress hebt gehad. Niet te veel van aan trekken en misschien een ander zoeken.

Wat grappig dat je K met shampoo hebt ingesmeerd :)

y30, hoe was het bij de arts?

Het is zeker zeer confronterend om weer met je neus op de feiten te drukken dat er destijds een medische fout is gebeurt maar ik probeer er zo weinig me bezig te zijn. Ik heb er destijds hard om gerouwd. Ik krijg mijn meisje toch niet terug. Mijn laatste energie moet ik voor deze zwangerschap gebruiken.

Hebben/hadden jullie ook? Elke morgen/ 's nachts word ik wakker worden of dat er een trein over jullie heeft gereden. Alles doet zo'n pijn dan en ik word altijd wakker met een harde buik. Ik heb dat al een tijdje hoor! Even ging dat goed maar nu is het dubbel zo erg pff. Mijn buik is echt mega!

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, herkenbaar hoor die pijn. Die harde buik gaat over als ik naar het toilet ben geweest en word elk uur/half uur wakker omdat ik anders moet liggen omdat ik zo'n pijn heb. Het zal er wel bij horen denk ik, maar vervelend is het wel. Nog ff volhouden ;)

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja dat v die harde en daardoor pijnlijke buik had ik ook. En dan ná het plassen ging het wel weer.

Ps ik.had alleen één beentje ingesmeerd hoor, niet zn hele lijfje :D

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik krijg juist last als ik geplast heb, dan voel ik m volgens mij zo naar beneden kukelen. Ppff begint nu wel echt zwaar te worden. Nog 2 weken waarschijnlijk.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik neem inderdaad geen koemelk meer sinds een week, maar ook heel veel andere voeding niet meer, dus het is moeilijk te zeggen waardoor de krampjes minder zijn.

Reflux kunnen ze meten via een slokdarm onderzoek al zou ik daar niet blij van geworden zijn.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, haha naar beneden kukelen :D
    Heb zomaar het gevoel dat jij eerder gaat bevallen, of tegelijk zou ook kunnen. Ik word over 2 weken gestript als dat mogelijk is en pas ingeleid met 42 weken, dus over 3 weken. Heb het beleid eens nagevraagd. Heb ineens het gevoel dat het niet vanzelf op gang gaat komen. Eerst willen ze niet blijven zitten en dan wil deze er niet uit ofzo.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Haha dat zou dan nog wel eens echt zo kunnen zijn! Maar ik mag misschien nog tot week 39 wachten. Dus de absolute max hier is vanaf nu nog 3,5 week ongeveer. Dus we lopen wat dat betreft "gelijk".

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: wat vervelend die opmerking van de baby massage docent! En onzin ook.

M.b.t. Plastic lepeltje, staal is nog te hard voor hun mondje. Kunnen ze mondje kapot sabbelen.

Hier: bezoek kinderarts was niet prettig. Oude vent die heel autoritair deed. Al het advies wat we al gehad hadden van cb en huisarts was onzin, en ik was goedgelovig dat ik er wat mee had gedaan.
    Zijn advies was het enige wat werkte en ik moest ander advies laten wat hij wilde geen 2 kapiteins op 1 schip, dan zou hij afhaken.

En zijn advies was Johannes broodpitmeel en ook meteen 2 schepjes. Rustig opbouwen hoefde niet, en krampjes kregen lang niet alle kinderen er van. Alle voeding bouw je normaal rustig op, maar hij vond van niet.

Verder moest ze heel lang rechtop na de voeding, in wippertje of maxi cosi kon geen kwaad was onzin dat dät slecht is voor het ruggetje...

Alles kolven zodat ik weet wat er in gaat, want hij dacht dat ik te weinig BV heb en ze daarom niet aankomt. Wegen voor en na maaltijd mocht ook, dus daar kiezen we voor want fulltime kolven zit ik niet op te wachten (doet mij zeer).

Nou zoals ik zelf al dacht heb ik dus zat. Ze moet van hem 125 ml per voeding, en 1 borst (savonds zelfs) bleek al 130 ml.

Ik zal doen wat hij vraagt om het een kans te geven, maar geef wel eerst 1 schepje johannesbroodmeel in de hoop dat ze dan niet weer vreselijk krampjes krijgt, want daar ging het nou net goed mee.

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Nijntje en Nuage! We kunnen wel een poll maken :D

@Y30: heb je dat weer. Gelukkig weet je dat je genoeg voeding hebt en als het nu een stuk beter gaat met de krampjes, dan zou ik dit dieet nog even blijven volgen. Te weinig voeding en veel spugen klinkt ook niet echt logisch. Maar mogelijk dat ze door het vele spugen misschien teveel voeding weer verliest?

15. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weten jullie eigenlijk of je een draagdoek mag gebruiken na een keizersnede?

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk het wel ik droeg mijn kindje ook gewoon zonder draagdoek.

Inleiden waarschijnlijk rond de 14e ergens, vandaag gehoord :)

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: ze spuugt i.d.d. Heel veel uit.

@nuage: spannend! Nu echt aftellen dus.

18. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ nuage, spannend! Ik ben voor de 16de uitgerekend :).

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, balen van die kinderarts, hopelijk gaat het wel helpen... Gelukkig heb je iig genoeg voeding.

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Er komt hier binnenkort een ware babyboom!

Deel Deze Pagina