Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje, wat een schatje!
    Ik zou inderdaad voorzichtig aandoen met tillen na de zwangerschap. Ik had dat beter ook gedaan, maar dan al tijdens de zwangerschap. Dan was ik misschien niet meer dan een maand incontinent gebleven. Dit keer ben ik heel voorzichtig.
    En maak je niet druk over het stoppen met de bv. Ben ik na 6 dagen mee gestopt (hij viel af en ik zag af) en hij is maar heel weinig ziek. Echt een sterk mannetje! En flesje geven genoot ik net zoveel van ( meer zelfs want zonder pijn) en bovendien kon m'n man zo ook af en toe helpen. Geen dag spijt van gehad! Bovendien sliep hij er veel beter mee dan met bv.

Annaenmarie, van harte gefeliciteerd!!!!

Nuage, fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Zo blijkt maar weer dat er uiteindelijk weinig te plannen valt aan de bevalling ;)

Wat geweldig, al die babietjes hier, na al dat lange wachten ! Zo dubbel en dwars verdiend na al dat doorzettingsvermogen!

Daisy, wat leuk, een broertje!

Conejita, wat zwaar om emotioneel zo heen en weer geslingerd te worden tussen je gevoelens, die overigens beide evenveel ruimte verdienen. Natuurlijk snappen we dat het geluk rond Kaleb het verdriet en het gemis rond Noa niet wegnemen.
    Ik hoop dat je snel weer een beetje nachtrust krijgt...

Hier: de verbouwing begint deze week. Alles is afgeplakt en het hele huis zit in dozen. We leven nu de komende maand met z'n drieën in een kamertje. Ik zie zo op tegen de periode erna. Dan moet ik de komst van de baby voorbereiden maar in plaats daarvan heb ik een heel huis om schoon te maken, geen keuken, alle spullen her en der in dozen, etc.... Ik probeer er maar niet teveel over na te denken, maar dat lukt niet vaak :(

2. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Annemarie! Wat een goede berichten allemaal hier op het forum!! Heerlijk, zo verdiend

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik heb wel 5 a 6 weken gewacht met het langer tillen van mijn zoontje, die is al 17 kilo. Maar maxicosi tilde ik wel hoor.

Haar armpje is gelukkig al een tijd weer heel. Je kunt wel duidelijk zien dat het een litteken blijft (althans komende jaren, hopelijk niet altijd).
    Ik moet 5 april weer werken. 25 maart 1e wenochtend op de creche, toch weer lastig. Vond ik bij zoontje ook toen.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Annaenmarie: Gefeliciteerd!! Heerlijk dat hij er nu is.

5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Annaenmarie: van harte gefeliciteerd! Gun jezelf alle tijd om te wennen aan de kleine en zorg goed voor jezelf.

@Conejita: vervelend van de krampjes. Je zit nu wel echt op een piekmoment, dus de kans is groot dat het snel weer af gaat nemen. Maar ik herinner me ook nog wel hoe vermoeiend het kon zijn.

@Eef: herkenbaar. Wij zijn eigenlijk chronisch aan het verbouwen en het gaat ook niet lukken om alles af te krijgen voordat de baby er is. En juist die onrust in huis is het laatste waar je behoefte aan hebt in deze fase :D Ik begin ook echt poets- en weggooi drang te krijgen, terwijl ik helemaal niet zo poetserig ben van mezelf.

@MM85: ik heb even gemist hoe je echo was geloof ik...maar te horen aan je positieve toon verwacht ik dat alles goed was.

Ik ben vandaag weer even op controle geweest en alles is goed. Kindje groeit goed, bloeddruk in orde en eigenlijk voel ik me ook wel goed.

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: zo'n rot combi, klussen/verhuizen en zwanger zijn.
    Zoals je weet hier ook ervaring mee. Zit niets anders op dan ff door buffelen, ik vond het ook beroerd!

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: super dat alles goed is!

8. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lief Minty dat er aan denkt. De echo was goed. Het waren er eerst twee. Nu een lege vruchtzak en een goed groeiend vruchtje dat precies op schema lag. Heel erg spannend, maar begin nu te geloven dat we iig een kans hebben deze ronde.. Ben morgen 10 weken zwanger.. Met 12 weken krijgen we een nieuwe echo.

Fijn dat je je goed voelt en dat de baby het goed doet!

9. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn MM85! Ik had dat ook: een lege en een gevulde vruchtzak. Rond 14 weken was de lege vruchtzak opgelost.

10. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Toevallig Minty dat jij dat ook had. Goed te lezen dat het rond de 14 weken vanzelf was opgelost. Voelde je je toen ook minder beroerd, aangezien een vruchtzak in eerste instantie ook hcg produceerd, toch?

11. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, ik was erg misselijk in het begin, al vrij snel na de test. Ik was echt bang dat het heel erg zou worden, maar rond een week of 7 stabiliseerde het gelukkig. Wel veel gespuugd, maar het stopte eerder dan bij de zwangerschap van onze dochter.

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    "Fijn" mm85, dat de beruchte kwaaltjes er zijn. Ik was ook behoorlijk misselijk met overgeven. Vond het super naar. Maar als het dan een dagje beter ging was het paniek! Hier ging het rond de 4 maanden beter (niet meer overgeven) en rond de 5 was de misselijkheid vervangen door andere kwaaltjes;)
    Wanneer weer een echo?

13. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een lieverds zijn jullie toch om zo mee te leven steeds. Afgelopen weekend echt heel beroerd geweest. Hoef niet te spugen maar afgelopen weken wel 24 uur per dag misselijk en snachts iedere paar uur wakker.. maandag een hele goede dag en gisteren ging het ook beter. Inderdaad meteen veel zorgen. Nu heb ik het idee dat ik minder klachten (met name minder misselijk) heb nu dan voor het weekend maar eens neer dan gisteren. Ben nu 10 weken en een dag. Vrijdag was de echo goed. Dinsdag na Pasen (28e), dus over twee weken een nieuwe echo. Maak me toch wel zorgen dat de misselijkheid iets minder lijkt te zijn. Nog wel behoorlijk aanwezig. Kan het al minder worden door de stabilisatie, ook al is het pas 10 weken. Nog twee weken wachten vind ik echt lang..

Hopelijk gaat het met jullie goed.

14. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Bij mij schommelde de misselijkheid ook MM85 en idd ook elke keer paniek als het een keer minder was. Terwijl je er juist van moet genieten :p
    Ik ben nog steeds misselijk, al lijkt het sinds maandag iets minder te zijn. Wel nog elke ochtend en avond incl kokhalzen, maar het is korter zeg maar.

@Eef: jeetje, je gaat gewoon alweer richting de 30 weken! Wat gaat dat snel ineens (al ervaar je dat zelf misschien niet zo?).

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij was 1 van de dipjes toen ook tegen de 10 weken. Veel gezicht op internet waarbij ik las dat je dan net de hormoonpiek voorbij ging. Dat stelde me enigszins gerust. Toch hing ik een dag of 3 later toch weer boven de wc pot en baalde ik dat ik er niet van genoten had. Bij 3 maanden ongeveer gaf ik niet meer elke dag over (op die enkele goede periode na) maar om de dag. En geleidelijk werd het minder vaak.

Daisy, inderdaad. Zit nu aan de 27,5 weken. Ik ben vandaag echt moe (maar dat kan ook de verbouwingsstress zijn) En de zwangerschapsjeans beginnen te veel te spannen. Toch durf ik weer niet goed te shoppen... Stel je voor dat.... Stom he, die angst blijft toch wel.

Jij alweer 4 maanden. Ben je nog echt erg misselijk? Verder veel andere kwaaltjes? Weet je dochtertje er al van?

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: bij mij blijft het af en toe ook sluimeren hoor. Maar vervelend he, dat dat dan net niet lekker zit. Ik herken het. Ik heb ook een heel leuk rokje, maar het bovenste randje zit net te strak.

@MM85: ik had soms ook even een paar betere dagen. Dan waren mijn borsten ook weer wat minder gevoelig. Ook ik werd er erg onrustig van. Met een week of 12,13 stopte het overgeven bij mij. Maar met een maand of vier was de misselijkheid pas echt weg.

Ik begin trouwens vreselijke nesteldrang te krijgen. Ik ben van alles aan het weggooien en ik wil ook aan de slag met de babykamer. Dat is nu namelijk nog een kantoor. Ook ben ik me aan het verdiepen in een kolf. Het lijkt me toch wel erg makkelijk. Hebben jullie ervaring met kolven? Ik heb tijdens de vorige zwangerschap wel heel af en toe een geleende kolf gebruikt (maar vod dat toch niet zo'n fris idee), maar ik ben toen gestopt met bv zodra ik aan het werk ging. Eigenlijk niet echt nodig gehad dus. Maar nu lijkt het me voor mijn dochter erg leuk om af en toe een flesje te kunnen geven, en ook wel handig als ik even de deur uit wil en nog door wil gaan als ik weer ga werken.

17. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Minty: ik heb de Medela Swing. Medela gebruiken ze hier in het zkh dus die werd mij aangeraden. Handig ding, niet al te groot of te duur en doet zijn werk :)

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb ook een Medela. De pump in Style maar die maken ze niet meer. Topding.

19. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de Ardo Calypso heel tevreden over!

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, nog van harte gefeliciteerd!! Hopelijk gaat alles goed met jullie.

Eef, succes met verbouwen!

Minty, ik heb een avent handkolf geleend, maar vind deze niet werken (er komt niets uit, maar kan ook aan mij liggen ;) )

MM85, volgens mij heb ik ook nog niet gereageerd op je echo, maar wat fijn dat hij goed was!!

Deel Deze Pagina