Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier ook een medela swing. Wat betreft het lenen/ 2e hands kopen, je kunt voor iets van 30 euro een set kopen bij medela van alle onderdelen die je om hygiene redenen liever nieuw hebt ;)

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: handkolven werkt volgens mij alleen als je van jezelf een sterk toeschietreflex hebt. De electrische kolven stimuleren eerst dit reflex, en dan lukt het wel.

3. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hoi meiden,

Ik heb deze morgen al 2 keer proberen te sturen maar lukte niet op mijn smartephone.

Het was een helse week. Ik heb een zeer pittige en zware bevalling gehad . Een bevalling ingaan zonder conditie is echt geen lachertje. Het is wel vlot gegaan op zo'n 11uurs was hij maar ik heb veel bloed verloren en daardoor veel ijzer verloren. Vorige week een infuus gehad en moet nu ongeveer beginnen werken dus ik ben veel moe en heb last van hoofdpijnen en zo maar volgende week ga ik al met kine beginnen dus ik hoop dat ik dan meer fut krijg. De eerste dagen wisselde geluk en verdriet elkaar af maar sinds de vroedvrouw (woendsdag-vrijdag) geweest is gaat het veel beter. Zij is echt op tijd gekomen want anders was het niet goed gekomen. Na 9 dagen beginnen we onze draai te vinden. Hij drinkt goed. Hij slaapt goed dus ik mag niet klagen.

@ Nuage, hoe heet je kindje? Ik hoop dat je een vlotte bevalling hebt gehad.

Ik lees later wel eens wat jullie allemaal geschreven hebben. Ik heb veel last om te concentreren.

@ alle mama's ik hoop dat alles goed gaat met jullie, jullie baby'tjes en zwangerschappen.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat klinkt niet fijn. Wat is er gebeurt?

Ik heb ook veel hoofdpijn maar ik denk dat dat nog komt van de 5 (!) ruggenprikken die ik heb gehad.

Mijn zoon heet James :)

5. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ nuage, jeetje, 5 ruggenprikken? Hoe komt dat? Ik denk dat ik vooral hoofdpijn hebt van het hard persen. Vandaag heb ik weinig last gehad.

Kort na het opsteken van de weeën opweker kreeg ik al om de 10 min rug weeën. 4,5uur later epidurale. Dan extra baxter gekregen voor weeën op te wekken maar kindje reageerde daar niet goed op. Bij elke wee ging zijn hartslag naar beneden. Omdat hij in het vruchtwater had gekakt. Gezien door het breken van mijn vliezen (zeer pijnlijk) moest de bevalling ineens heel snel gaan want alles stond klasr voor een keizersnede maar het is op de val reep toch gewoon gelukt.

Een leuke naam James!

6. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Oh rugweeen zijn echt vreselijk! Ik ook bij beide bevalling rugweeen en dan om de minuut. Maar wel een stuk korter dan jou, duurde bij V 4 uurtjes en bij D* 5.5 uur.

En 5 rugprikken...bij D* heb ik er ook 5 gehad. Eerst 4 epidurale omdat het elke keer of niet lukte of niet genoeg zijn werk deed. En uiteindelijk was de 5e een spinale, die wel goed werkte.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Precies zo, na 4 uur weeën om de 2 minuten van de weeënopwekkers kon ik niet meer. Ontsluiting was niet verder nog steeds 3 cm. Toen ruggenprik gevraagd. Eerste 3x lukte niet. Pas toen andere arts kwam lukte de 4e. Weeen opvangen ondertussen was erg zwaar. Uiteindelijk nog 4 uur later begon z'n hartslag te dippen en stijgen. Ontsluiting nog steeds 3 cm!! Werd direct keizersnede. En daarvoor dus nog een ruggenprik nodig. Ze noemen het failed induction.

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    .. Mag ik vragen waarom bij jullie de ruggeprik niet lukte? Bij mij trouwens ook niet hoor, maar ik dacht dat dat aan mij lag, omdat ik in een weeënstorm zat en echt niet goed stil kon zitten.
    Ik ben uiteindelijk zonder ruggeprik bevallen. Hels vond ik het.

Anneenmarie, fijn dat je je iets beter voelt en dat je ventje het zo goed doet.
    Die hoofdpijnen had ik idd ook heel erg. Eerder (bij Noa) geen last fan gehad. Veel rust nemen waar je kan. Lukt dat een beetje?

9. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Volgens de anesthesist heb ik een rare rug 😜 (leuk ook om te horen terwijl je een weeenstorm hebt en je van je overleden kindje moet bevallen). Blijkbaar is mijn rug op die plek een beetje scheef waardoor ze er telkens naast zat.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had een anesthesist in opleiding. Pas toen de "echte" kwam zat ie er zo in. Maar ik denk dat het komt doordat ik wat dikker ben. Al had ik vorige keer geen probleem ermee. Ik vond het ook heel moeilijk stil te zitten tijdens de weeën dat vond ik echt hels, maar ja je moet wel als ze in je rug zitten. Was echt het ergste uur van de bevalling.

11. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Annaenmarie: wat vervelend dat het zo naar was. Gelukkig dat het goed gaat met de kleine, dat maakt veel goed. En onthoud: er zijn maar weinig vrouwen die in de eerste kraamweek op een roze wolk zitten; het is vaak vooral aanpassen en afzien.

Wat betreft de ruggenprik: wat een gedoe zeg! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar stilzitten tijdens weeen lijkt me sowieso niet te doen. Niemand kon mij zelfs maar aanraken of aanspreken op dat moment :D Op mijn rug liggen was ook echt geen optie geweest: ik moest ze echt op handen en knieen opvangen.

12. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Ik ben blij dat mijn ruggenprik direct gelukt is want bevallen zonder verdoving grrr

Daisy, das minder als je te horen krijgt dat je een rare rug hebt. Daar wordt nu rekening mee gehouden bij deze bevalling?

Nuage, ik vond het ook verschrikkelijk stilzitten tijdens de prik maar eens de verdoving. Heerlijk gewoon! Bevallen is geen kinderspel!

Conejita, ik kan genoeg rust nemen hoor! Ik heb geluk dat mijn vriend nu alles doet. Hij heeft een paar dagen extra verlof genomen omdat ik het echt niet zag zitten dat hij nu vrijdag al ging werken en dan direct 4 lates. En ik heb ook kraamhulp :).

13. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Minty, ik vond het ook verschrikkelijk dat iemand me aanraakte. Enigste wat hielp was douchen.

Nu weet ik (nu ik met vriendinnen er over praat) dat de kraam week hel is. Al maar goed dat je het niet van te voren weet want dan begon niemand aan kinderen!

14. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hallo dames

Ik zou mij ook willen aanmelden voor deze club.
    Ben Mizz Bunny, 33 jaar en heb een prachtig dochtertje van 2 en 5 vroege miskramen doorgemaakt.

Vandaag ben ik er onverwacht achtergekomen dat ik opnieuw zwanger ben en weet niet wat ik er van moet denken. Kan het aan de ene kant niet geloven maar de test liegt er niet om. Vind dit de verschrikkelijkste tijd, het weten maar er niet op durven vertrouwen en blij zijn.

15. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff spannend zeg!! Het blijft een hele moeilijke tijd die eeste weken.. Sterkte iig!

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Spannend Mizz Bunny! Ik duim voor je

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik werd boos tijdens de weeënstorm, omdat er precies gebeurde wat ik juist niét wilde. Je moest niet in mijn buurt komen :D.
    Die ruggeprik waren ze te laat mee :( (waar ik al bang voor was van tevoren)

Anneenmarie fijn dat je rust kan nemen meis. En tis zeker niet allemaal rozengeur.

Mizz bunny, welkom hier. Hoop dat het dit x goed gaat... Spannend.

Gister kinderarts geweest en Kb heeft een navelbreuk :(. Hopen dat het vanzelf bijtrekt dit jaar. Ze zei verder dat hij "enorme" was :D. Hij weegt nu 5.5 kilo en is 55 cm. We zijn nog niet begonnen met vaccinaties omdat hij nog steeds erge last heeft van zijn buikje. Binnenkort toch maar weer naar de osteopaat.
    Iemand ervaring met navelbreukje?

18. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

geen ervaring met een navelbreuk, maar snap dat je er van schrikt. Zeiden ze nog wat ze doen als het niet bijtrekt dit jaar? Ik ken het eigenlijk alleen van mijn schoonvader omdat hij veel te dik was en hij kreeg er een ingreep voor. Maar hoe het gaat bij een baby, geen idee. Wel fijn dat hij zo goed groeit meis! :D

Hier gister weer een echo gehad en alles was goed. V was ook mee en kleine broer heeft nog naar dr gezwaaid haha :D
    Over 2.5 week de 20-weken echo!

19. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: hier ook geen ervaring mee, maar er is inderdaad een ingreep voor. Ik snap dat je nog even wacht met de vaccinaties. Ik zit daar sowieso aan te denken.

@Daisy: wat fijn weer! Schiet al op he?

@Missbunny: voorzichtig gefeliciteerd en welkom. We weten helaas allemaal hoe het voelt. Hopelijk nu een plakkert.

Hier weinig nieuws. Mijn buik groeit als kool, dus hopelijk de baby ook. Verder heb ik veel trek, af en toe wat rugpijn en bandenpijn, maar mag op het moment niet klagen.

20. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Minty: ja echt fijn dat ik nu richting die 20 weken ga :)
    Gister met de gyn ook nog even kort over de bevalling gehad en gelukkig heeft ze me wat gerust kunnen stellen. Ik twijfelde een beetje of ik evt niet een geplande keizersnede wilde doen omdat D* dr knoop is strakgetrokken tijdens het indalen. Maar ik weet dat een keizersnede ook niet ideaal is. Ze zei dat ik, zodra ik word ingeleid, opgenomen word en meteen aan de CTG gelegd word. Zodra ik dan 1 cm ontsluiting heb krijg ik een inwendige CTG zodat ze het hartje niet meer uit het ook kunnen verliezen. Ze zei letterlijk "zodra je ingeleid wordt laten we hem niet meer gaan" en dit geeft toch wel een enorm goed gevoel. Ik wil ook gewoon heel graag 'normaal' bevallen en dit geeft een stuk meer zekerheid.

En ja, groeit je buik zo hard? Hier nog maar een heel klein buikje, 's ochtends kan die zelfs bijna plat. Maar volgens de gyn is dat geen reden tot bezorgdheid, want boefje ziet er gewoon goed uit. Bij D* had ik ook zo'n klein buikje en zij bleek bij de 20 weken echo een te kleine buikomtrek te hebben, dus heb liever een joekel van een buik nu :p Maargoed, bij de 20 weken echo gaan ze hem extra goed opmeten en tot nu toe zag hij er gewoon goed uit :)

Deel Deze Pagina