Minty, fijn dat je je (redelijk) goed voelt. eindelijk! dais, fijn, weer goede echo! en wat lief dat V ging zwaaien. snap dat de bevalling ook nogal spannend is voor jou. wel fijn dat de gyn je zo gerust kon stellen. zo belangrijk is dat, dat je je gezien en gehoord voelt he. een natuurlijke bevalling is natuurlijk uiteindelijk wel fijner. maar wel wat spannender inderdaad. fijn ook dat jeje niet druk maakt over je buikje. straks kunnen ze toch ook de baby gaan voelen met de handen? hoe groot ie is ongeveer? op metingen van echo´s vertrouw ik niet zo, ze zitten er zo vaak naast. ik denk dat een combinatie met voelen met de handen wel aan te raden is. (sorry ik heb een dingetje met groei en babies en echos) als navelbreuk niet oplost dan operatie . op internet lees ik dat je tot het derde jaar kan wachten ermee. ik vind 1 jaar wel heel klein nog. en ik hoop dat het gewoon bijtrekt. ben bang dat hij het zelf veroorzaakt heeft door al zijn "gepers" maar ja, arm kind kan er ook niks aan doen. gelukkig is het nu niet pijnlijk of gevaarlijk of zo. btw ik heb een draagzak Marsupi Breeze (zomerversie) gekocht: heel fijn! Kb verzet zich ook minder als bij de Tricotslen en deze is niet duur. tis een ergonomische draagzak. een aanrader! zit fijn en is makkelijk om te doen. Kb slaapt er nu in as we speak
Ik weet eigenlijk niet hoe groot hij nu is. En voelen doet ze ook niet. Ik dacht daar gister ook nog aan toen ik weer thuis was. Nou is dit wel 1 van de beste gyns in het zkh gelukkig en zij is ook 1 van de weinige die een GUO mag doen. Ik ben daarom heel blij dat hij de volgende echo zo goed gemeten gaat worden. Ze zei ook wel dat ze hem dan echt heel uitgebreid gaat opmeten, vooral het buikje, omdat dat bij D* wat achterbleef. En vanaf 28 weken elke keer een groeiecho. Ik ga vragen of ze dan idd ook gaat voelen. Nu zit de placenta ervoor, dus voorlopig istie nog te klein om hem zelf te kunnen voelen denk ik hihi. Gelukkig kwamen de echo's + de waren grootte van V & D* allebei overeen, wat me wel vertrouwen in de echo's geeft. Maar extra voelen kan nooit kwaad Hopelijk hoeft je ventje geen ingreep, want idd...hij is nog zo klein. Maar idd, het is gelukkig niet gevaarlijk
@Conejita: jammer dat je nu een beetje stress hebt over het navelbreukje. Maar het komt toch best veel voor? Ik zou proberen me er niet te druk over maken. En inderdaad, misschien trekt het vanzelf wel weg. Ernstig is het in ieder geval niet ! @Daisy: wat gaat het hard zeg! Alweer bijna 20 weken! Wow. Heerlijk. Ik heb zelf al snel een erg zichtbare buik gehad en men denkt ook elke keer dat ik al verder ben. Maar ik ben klein en tenger. Mijn collegaatje die op de dag af net zo ver is, kon het tot vorige week ongeveer nog wel verbergen eigenlijk!! Zij is ook klein maar iets steviger. Maar die baby zit er toch echt wel hoor! En ik weet zeker dat haar babietje niet onderdoet voor de mijne want die zat bij de 20 weken echo behoorlijk onder het gemiddelde. Ik heb het idee dat al die metingen niet veel voorstellen. Zeggen ze dat hij groot wordt, dan klopt het meestal wel. Maar als ze het over kleine babies hebben, valt het vaak reuze mee. Die van mijn schoonzus was zgn erg klein en ze dachten dat hij lang zou blijven zitten. Uiteidelijk is ze bevallen voor tijd, van een baby van 3,4 kg! En zo heb ik nog collega's met "kleine" buikjes die bevielen van babies van rond de 4kg!!! @Missbunny: heb op het andere forum al gereageerd. Hoop echt dat hij gaat blijven plakken dit keer !! @Minty, fijn dat je je goed voelt! Ik krijg ook steeds vaker honger...ook 's nachts. Gisternacht nog gekokhalst van de honger. Haha....De weegschaal kan ik door de werkzaamheden in huis niet bij (zit achter lagen plastic) maar dinsdag heb ik weer een controle. Ben benieuwd hoeveel ik nu ben aangekomen.
Misschien dat het bij mij ook komt door mn voorliggende placenta? Dara kwam iemand in mn zw.clubje mee. Dat mijn baarmoeder daardoor eerst naar achteren groeit. Want ik best slank (63 kg met 171 aan begin zwangerschap), maar mn buik blijft redelijk klein hihi. Hier twee foto's, 1 van als ik nog niet gegeten heb en 1 van na het eten En wie weet vinden jullie 'm helemaal niet zo klein hahahaha. Maar als ik het vergelijk met veel andere buikjes uit mn clubje dan lijkt ie zo mini (Edit: hij is trouwens wel groter dan bij D* op die termijn)
@Daisy: hij is inderdaad nog niet zo groot, maar een collega van me is 20 weken, ook vrij slank en heeft ongeveer hetzelfde buikje. Het ligt volgens mij meer aan de kracht van je buikspieren. Als ze sterk zijn, dan groeit je buik minder hard. @Eef: ik begin ook echt meer trek te krijgen. Hoe gaat het met de verbouwing?
Dais, fijn dat jouw metingen vd echo's wel altijd klopten. Idd maakt het ook wel uit of je een goede gyn hebt. Wow wat ben jij slank je beebje zit gewoon lekker verstopt. Grootte vd buik zegt idd niet veel. Maar zoals ik zei, ik heb er een dingetje mee. Nuage het is een bolletje waar een kuiltje moet zitten. Je kunt het indrukken en je voelt dan wat weefsel, wel raar gevoel. Ja, komt het vaak voor? Dat wist ik niet. We gaan er nu een bandje omheen doen. Mijn man is opgegroeid in Ecuador en daar doen ze dat bij alle kinderen. Baat het niet dan schaadt het niet.
Annaenmarie, hopelijk ga je je snel beter voelen door het infuus. Vervelend zeg dat je zoveel bloed bent verloren. Kraamweek is idd een hel, daar was ik zelf ook totaal niet op voorbereid. Had het liever van te voren gehoord van mensen, want dacht nu steeds dat je op een roze/blauwe wolk hoorde te zitten. Mizz Bunny, wat spannend dat je weer zwanger bent. Conejita, wat naar dat K een navelbreuk heeft. Heb er geen ervaring mee, hoop iig dat hij er geen last van heeft. Daisykesie, super dat de echo weer goed was! En wat spannend bijna de 20 weken echo. Fijn ook dat je gyn de kleine zo goed in de gaten gaat houden met de ctg. Mijn placenta lag ook voor en had ook zo'n kleine buik. Ben alleen zelf nog kleiner (1.60 en dacht 53 kg) en baby was gewoon netjes 50 cm bij 39+3. Wilde ook altijd een dikke buik en die kreeg ik echt pas na 30 weken volgens mij. Het verbaast me hoe lang je moet herstellen van een bevalling. Heb nog steeds elke ochtend spierpijn van het persen, m'n onderkant blijft gevoelig en m'n hersenen werken gewoon niet goed. Als ik in een winkel sta heb ik echt moeite om me te concentreren. Kan ook geen beslissingen meer maken. Sinds vandaag zijn m'n armen eindelijk niet meer blauw van het infuus wat ze 5 of 6 keer hebben moeten inbrengen (en uiteindelijk niet hoeven gebruiken..), dus er is toch iets wel hersteld. Baby heeft ook al een paar keer 's avonds onwijs moeten krijsen na bv. Hij is dan echt ontroostbaar en dit duurt soms meer dan een uur, zo zielig. Misschien ook wel krampjes?! Na fv is het nog niet gebeurd (geef nu 2 fv per dag). Heb nu ook een draagdoek in huis, misschien helpt het. Het is een Hop-Tye geworden, een kruising tussen draagzak en doek. Mijn man wilde een zak en ik een doek... Deze heeft een voorgevormd rugpand en de banden moet je dan knopen. Straks maar eens oefenen...
@annaenmarie: wat vervelend dat het zo heftig was/is. Wat al gezegd werd zijn de eerste 2 weken i.d.d. Stormachtig. Alle positieve en minder positieve emoties en je hele wereld op zijn kop. Fijn dat je man wat meer verlof kon krijgen. @conejita: tjee wat groeit jouw mannetje goed! Fijn hoor. Navelbreuk ken ik hier ook alleen van mijn vader met flink overgewicht. Doet gelukkig geen pijn, maar ik wist niet dat het vanzelf over kon gaan. Hopelijk gebeurd dat ook. @ruggenprik: hier beide bevallingen met weeenstorm en rottige rugweeen zonder moeten doen. Op het moment dat ik denk nu trek ik het echt niet meer ben ik te ver. De eerste keer 8 cm en de 2e keer 9 cm ontsluiting en tja, dan krijg je 'm niet meer. Beide keren duurde het daarna gelukkig ook niet zo lang meer.
@minty:fijn dat je je beter voelt! @dais: weer een goede echo, super! En i.d.d een heel slank lijntje nog, maar wel een beginnend zwanger buikje. Je moet maar zo denken als je niet zo enorm uitrekt krijg je ook geen striae. Ik zit nu al weken onder het gewicht van voor mijn zwangerschap, maar zal toch nooit meer in bikini kunnen. Zit helemaal onder de brede paarse striemen. Ga maar op zoek naar een mooi badpak voor van de zomer @mis buny: welkom en voorzichtig gefeliciteerd, succes met alle spanning en twijfel van deze eerste weken. Hier: vandaag weer een beetje op de been. Gister en eergister erg ziek geweest door borstontsteking. Hoge koorts en harde plekken niet weg te krijgen. Zo pijnlijk bij het voeden. AB kuur lijkt gelukkig te zijn aangeslagen. Maandag met ons meisje bij de kinderarts geweest voor controle ze was nu 5260 gram en 62,4 cm wat inhoud dat ze in krap 4 weken 540 gram is aangekomen. Weer niet veel dus. Kinderarts (zelfde als vorige keer) rekende niet goed en zij dat ze sinds eind februari een kilo was aangekomen en dat dat helemaal goed was. Gezien de vorige ervaring met hem en dat hij nu ook niets anders deed dat wegen en meten heb ik 'm maar niet tegen gesproken. Behalve dat ze langzaam groeit en nog spuugt (wel veel minder dan eerst) lijkt ze goed in haar vel te zitten. Ik heb haar groeilijn helemaal terug gerekend naar het begin en dan blijkt dat ze gemiddeld 146 gram per week is aangekomen en dat geld ook voor de afgelopen 4 weken dus het zal gewoon haar lijntje zijn. In mijn buik zal ze wel een beetje verwend zijn geweest dat ze zo groot ter wereld kwam wel vreemd gezien mijn vijandige lijf. Maar goed ik laat het even los. Mijn gevoel zegt dat het goed zit, ga proberen daar even op te varen.
@Y30: je gevoel is ook gewoon belangrijk, als jij voelt dat ze zich goed voelt, is dat ook heel veel waard Wat betreft de striae, die heb ik al Maar zie je niet goed gelukkig. Ik heb vooral onder mn navel best wat strepen, maar heb de mazzel dat ze licht van kleur zijn en in de zomer bruinen ze ook mee. In de winter zijn ze wel zichtbaar als ik het heel erg koud heb haha, dan worden ze een beetje paars/roze Maar het valt gelukkig nog mee na 2 zwangerschappen, dus hopelijk geeft deze zwangerschap niet extra veel strepen. Dat is misschien idd wel een voordeel aan niet zo'n megagrote buik. Ik heb mijn striae ook voornamelijk door de druk tijdens het persen gekregen.
Ik lig weer eens wakker... Voornamelijk van de honger. Maar eenmaal wakker begint malen over de werkzaamheden ook weer. Ik hoop echt dat ze op tijd klaar zijn en dat ik dan nog even tijd heb om voor te bereiden... Kleertjes wassen enzo Daisy, sluit me aan bij wat is gezegd: mooi slank lijntje en inderdaad, sterke buikspieren houden de buik in bedwang. Ik heb die niet dus grote buik en komende striemen. Ook niet zwanger zet m'n buik meteen op na het eten of bij ongesteldheid.
Y30, op je eigen gevoel afgaan hoor! Nijntje, ik heb er wel een goede herinnering aan maar ben ook de "ellende" niet vergeten: huilbuien door de hormonen, hechtingen, incontinent.... Vooral dat laatste had ik wel eerder willen weten. Niemand had me daarvoor gewaarschuwd. Heeft je man genoeg vrije dagen om je te kunnen helpen? Nuage: even navragen bij volgende controle? Maar ik geloof echt dat het geen kwaad kan hoor. T
Ik begrijp je heel goed Eef. Hier moet ook nog zoveel gebeuren... Het liefst zou ik alles nu meteen zelf gaan doen. Maar ja, werken, voor dochter zorgen, huishouden en dan is bij mij de energie vaak ook wel weer op. Dochter vraagt ook veel aandacht de laatste tijd. Gaat ook huilen als ik wegga bij het naar school brengen. Dat ben ik echt helemaal niet gewend van haar. Het heeft vast met de komst van de baby te maken, dus ik probeer haar er wel veel bij te betrekken.
Hier ook helemaal onder de striemen hoor.. Inclusief mn benen en ook wat op mn rug . Wat betreft het gewicht en de lengte, je dochter is tg wel erg lang dan? J. is iets ouder natuurlijk maar die groeit heel weinig in de lengte.. Ng maar 58,5 cm dus een heel eind onder het gemiddelde. Gewicht wel precies opt gemiddelde, iets van 5800 dacht ik. Misg steekt zij veel energie in de lengte groeien dan?
Ah Minty, je stelt me gerust. Op het moment is m'n zoontje ook erg lastig. Laatst kreeg ik een schop (!) van hem. Ik heb m meteen apart gezet maar toen ging hij tegen de deur schoppen en krijsen. Uiteindelijk heb ik m in de badkamer gezet (we wonen op het moment met z'n 3-en in 1 kamer met mini-badkamer) en daar bleek een sleutel op de deur te zitten. Heeft hij zichzelf opgesloten!! Ik was zo boos dat ik niet eens in paniek raakte. Heel kalm heb ik m weten uit te leggen wat hij moest doen. Na 5min was de deur weer open. Maar goed, erg stout dus: de verbouwing, de baby en mijn dikke buik waardoor ik minder met m kan spelen, dat zal moeilijk voor m zijn. Als jij zegt dat je dochtertje er ook last van heeft.... En die is al wat ouder bovendien... Wat voor verbouwen doen jullie dan? Moet het af zijn voor de komt van de baby? Ik zorg echt minder voor m'n zoontje nu. Wel altijd voor z'n eten, z'n kleren, naar school brengen etc. Maar douchen, aankleden en wc, dat is behoorlijk fysiek. Dat doet m'n man dus. Gehurkt met de dikke buik of tillen, dat gaat me te zwaar af...
Hier ook een ondeugend meisje....en een paar weken geleden was het ook heel veel huilen. Ik herken het van toen ik zwanger van D* was, toen was ze ook zo gevoelig en dwars. En nu is het ook nog zo dat ze vanaf het moment dat ze doorhad dat ik zwanger ben, ze ook met de basisschool begonnen is = extra dwars En dan ook nog eens een hoop brutale dingen van klasgenoten overnemen whaha. Soms dus wel lekker dat ze op school zit en ik even voor mezelf heb
Wat fijn dat het herkenbaar is! Het is volgens mij echt een vorm van aandacht vragen. Ze voelen het gewoon, lijkt wel, dat ze straks de aandacht moeten gaan delen. Dochter zit ook regelmatig op de trap: niet luisteren, grenzen zoeken en overschrijden, brutaal zijn. Niet alle verbouwingen zijn nodig voor de komst vd baby (hebben vorig jaar een jaren 30 huis gekocht in originele staat), maar hoe meer er af is, hoe beter natuurlijk. Gelukkig hebben we ondertussen alle grote verbouwingen al gedaan, maar er liggen vooral nog veel kleine klusjes en er moet nog veel schilderwerk gedaan worden.