Jeetje dit wist ik ook niet pfff heftig zeg. Eef, wat een mijlpaal, eindelijk een knuffeltje gekocht . Y30, spannend hoor, je meisje achterlaten op een kdv. Ik zal, als ik weer ga werken, dat ook moeten doen denk ik. Maar hier heb je maar 1 x p jaar instroom. Dus in september. Dan is hij 8 mnd en is op zich wel fijn, dan is ie al wat groter. Nu moet ik er nog niet aan denken . Ik oefen wel om hem achter te laten bij een lieve buuv/vriendin, dat voelt beter dan bij schoonouders , en die werken trouwens allebei fulltime. Maar voorlopig heb ik nog geen werk. Eigenlijk wel fijn
@Eef: de knoop is waarschijnlijk voor haar dood nooit strak geweest. Meer als een soort krakeling waardoor de doorstroming verder goed was (had er maar een knik in gezeten die dan tijdens een ctg ontdekt was....). Tijdens het indalen heeft ze 'm waarschijnlijk strakgetrokken, want 5 dagen voor haar dood waren de eerste harde buiken op de ctg te zien en toen ik eenmaal meds kreeg om de bevalling op te wekken is deze wel heel snel op gang gekomen. Dus waarschijnlijk was ze echt al onderweg om geboren te worden en is het toen mis gegaan. Maar dat is allemaal 'waarschijnlijk' En wat goed dat je eindelijk wat gekocht hebt! Ik heb me al een beetje laten gaan Zelfs voor de 20-weken echo al. Het kriebelde zo enorm en ik wilde het ook als een soort wishfull thinking doen; ik móest wel iets gaan kopen want hij wordt gewoon levend geboren, klaar. Dus we hebben al 6 pakjes in maat 50, 3 in maat 56, aankleedkussen, luieremmer, lakentje, knuffels @conejita: heerlijk dat je voorlopig nog even bij je ventje thuis bent! Genieten, dat heb je wel verdiend meis
@eef: goed dat je wat gekocht hebt! Toch weer een drempel over. @daisy: en of deze kleine man er komt, dat moet gewoon! Hier: gister weer een bekaf meisje van de creche gehaald. Haar lekker in de draagzak genomen en toen heeft ze anderhalf uur geslapen. Mama eet dan gewoon laat op de avond een boterham, maakt me allemaal niets uit zolang zij zich maar goed voelt. Was bij mijn zoontje net zo. Je hoort vaak van mensen dat je bij de tweede gemakkelijker bent en zo'n kleintje af en toe maar even moet wachten. Maar ik merk dat ik dat helemaal niet doe, haar babytijd is me net zo dierbaar als die van mijn zoontje. Mama tijd komt over een paar jaar wel weer
Goedemiddag allemaal. Gisteren bij de vk geweest. Ook gevraagd of ze alvast even naar de placenta wilde kijken (eigenlijk zou ze dit pas met 32 weken doen). Helaas nog geen milimeter verschoven, dus nog steeds een paar cm over de bmm heen. Hij kan nog steeds opschuiven zei ze, maar de kans wordt wel kleiner. Keizersnede begint toch wel steeds meer een realiteit te worden helaas.
Hoi meiden, Even geleden dat ik hier geschreven heb. Ik heb het zo druk met ons kleine man. Hij wilt heel de dag vastgepakt worden. Blijkbaar is dat alleen bij mij want bij mijn vriend slaapt hij wel alleen. Daisy, wat een verhaal van D. Ik word daar echt niet goed van. er kan zoveel misgaan! maar goed dat je nu extra goed wordt opgevolgd. Eef, proficiat met je mijlpaal! op jou termijn begon ik ook met alles aan te schaffen. Ik heb het geluk dat ik van kleertjes en zo alles gekregen heb dus moest ik me daar niet druk om maken. Op 32 weken heb ik wel 1 vestje gekocht en dat draagt hij nu het meest . y30, wat gaat de tijd snel (nu ik zelf mama ben)! Je bent al terug aan het werk? Moet niet gemakkelijk zijn geweest de eerste dag je meisje achterlaten? Ik moet pas 16 oktober terug gaan werken! Ik ben van plan om ander werk te gaan zoeken want mijn vriend is verpleger (wisselende uren dus) en ik werk elke zaterdag. Dan zullen we elkaar niet veel zien. Ik heb ook een diploma als leerkracht dus ga ik proberen daarin werk te zoeken en ik denk er ook al jaren over om zelfstandige te worden, dilemma dilemma! Ik heb niet op iedereen geantwoord maar onze kleine man begint hier lastig te doen. Later meer!
Nee, geen ks, maar ik word wel ingeleid. En meteen vanaf het begin van de inleiding opgenomen en aan de ctg gelegd. Zodra ik 1 cm ontsluiting heb krijg ik een inwendig ctg, dus ze gaan hem niet uit het oog verliezen. Ik zat zelf eerst ook aan een ks te denken, maar heb zelf liever een gewone bevalling. Dat is iig voor nu de planning, mocht ik van gedachten veranderen mag ik dat altijd aangeven
Dat vind ik knap van je. Wat dat betreft ben ik een paniekkikker. Wel fijn dat ze zo goed kijken. Hier had ik ook inwendige ctg.
Ja, de gyn en ik hebben ook echt de voor- en nadelen naast elkaar op een rijtje gezet en uiteindelijk voelt een vaginale bevalling beter. Mocht hij een dip krijgen kunnen we altijd nog voor een spoedkeizersnede gaan. Het scheelt nu ook dat hij groter is dan zn zusje en meer voeding uit de placenta lijkt te kunnen halen, wat me weer een fijner gevoel geeft over de navelstreng. Maar mocht hij op een gegeven moment minder goed groeien kies ik misschien alsnog voor een ks. Het voelt iig fijn dat ik uit beide opties gewoon mag kiezen van de gyn.
@daisy: fijn dat de keuze bij jou ligt. Inwendig ctg ken ik van mijn zoontje is i.d.d. Wel een veilig plan. @annaenmarie: wat heerlijk pas werken in oktober! En spannend nieuwe carrière uitstippelen. Hier: geen nieuws. Gaat wel lekker. We zijn bijna altijd thuis i.v.m. Klus werkzaamheden, momenteel ligt de tuin helemaal op de schop om een kind vriendelijke tuin te maken, met Speeltoestel/ zandbak eigen moestuintje etc. Mijn zoontje helpt mee, hij vindt het super. En nu ik werk, geniet ik extra van het veel thuis zijn met de kids. Kleine kan gewoon lekker in haar ritme zonder gedoe.
@ Daisykesie, ik heb ook een inwendige ctg gehad omdat de kleine in het vruchtwater had gekakt. Alles stond klaar voor een spoed keizersnedes maar uiteindelijk toch gewoon bevallen. Idd wel fijn dat die keuze bij jou ligt! @ y30, het is idd niet slecht dat je veel thuis bent. Goed voor de kleintjes. Wat fijn dat die binnenkort een speelgebied hebben. Hier ook veel thuis. Ik maak elke dag wel een kleine wandeling. Door het veel platliggen moet ik terug in conditie geraken.
Y30, heerlijk je meisje bij je dragen na zo'n dag. Geniet ervan! Hoop dat ze snel went (en de mama ook ) Wat leuk van de tuin! Lekker genieten van de momenten samen! Dais, het klinkt alsof ze je goed in de gaten houden. Erg fijn. Ik zou dan toch ook voor een natuurlijke bevalling gaan denk ik. Dapper ben je hoor! Anneenmarie, wat gaat het snel he! Hier ook bezig met bedenken wat ik wil kwa werk. Gister een gesprek gehad op een kdv Nederlands -Engels en leek me hardstikke leuk (heb vroeger als leidster gewerkt) maar ik wil liever iets later beginnen.. Niet nu al. Hier verdien je ook zo weinig dat part time werken niet echt veel oplevert. Ik zou het meer voor mezelf doen dan om er echt veel aan over te houden. Dan dus liever na de zomer. Het ziet ernaar uit dat er dan ook vacatures komen bij dat kdv (nu alleen invalwerk) dus we gaan het zien! Minty wat jammer dat je placenta nog niet verschoven is en je rekening moet houden met een ks. Ben je erg teleurgesteld? Nuage hoe gaat het met jouw kleine man? Eef met jou ook alles goed nog? Hier gaat het beter. De krampjes zijn bijna weg en dat maakt enorm verschil. Ik durf nu meer met hem op pad dus zit dan ook niet zoveel alleen thuis met hem. Echt fijn. Het brak me wel een beetje op. Nu nog meer genieten dus en lekker afspreken met vriendinnen die ook net zijn bevallen.
Y30, ik vroeg me dat inderdaad af, of je bij de tweede nu makkelijker bent. Ik vind het wel fijn om te lezen dat dat dus niet perse zo hoeft te zijn! Minty, jammer dat de placenta niet op de goede plaats zit. Maar ach, een keizersnede heeft ook zo z'n voordelen Ik vind het erg lastig dat ik niets kan plannen voor de opvang van m'n zoontje. Had ik een datum, dan kon ik wat regelen. Ik was wel opgelucht toen hij zei dat ze in een stuit lag. Nu ligt ze inmiddels goed dus is de ks van de baan. Bovendien zie ik op tegen net zo'n bevalling als de vorige. Hopelijk is ons meisje sterk, want als het weer zo loopt zal het voor haar ook zwaar zijn. Ik zou het in jouw geval dan wel willen weten zodat je weet wat je te wachten staat. Een inwendige ctg? Hoe werkt dat? Is dat zoveel beter? Conejita, fijn dat het beter gaat met de kleine man en dat je nu makkelijker de deur uit durft met hem. Bovendien moet het bij jou nu ook heerlijk lenteweer zijn! Hier de 7 maanden echo gehad en alles was goed. Achteraf denk ik dan weer "heeft hij wel goed gekeken? Het ging wel snel...zou hij niks over het hoofd hebben gezien?" Maar goed, moet er maar op vertrouwen! Nog een vraagje, met name voor y30 en Nuage. Ik ben NL met verlof tijdens de zomervakantie. De baby is zo'n 1 maand als de school van m'n zoontje dichtgaat. Ik heb 3 opties: OF 2 maanden lang alleen voor m'n zoontje en dochtertje zorgen. OF hem zo'n 4 dagen per week naar een oppas brengen tot bijvoorbeeld 13uur OF hem een dag of 3 per week de hele dag naar het kinderdagverblijf brengen. Ergens voel ik me schuldig om hem hele dagen op het dagverblijf te zetten. Aan de andere kant houdt hij dan wel contact met andere kindjes en zal school in september niet weer helemaal wennen zijn. En ik vraag me af hoe zwaar het is, hele dagen alleen voor de twee kids zorgen een maand na de bevalling. Jullie een mening nu jullie de tweede net hebben gekregen?
@minty: naar dat het waarschijnlijk een ks wordt. @conejita: fijn dat het beter gaat, en jullie nu fijn op pad kunnen. @eef: mooi dat alles weer goed was. M.b.t. Je vraag, misschien moet je die eerste maand even afwachten, dan kun je ervaren hoe het voor jou zelf is. Ik vind het soms heel goed te doen met 2 kids en andere dagen als ze haar slaapjes niet pakt vind ik het pittig. Nu zit ons meisje in de voor ellende van de 4e sprong (oei ik groei), dus veel huilen en amper slapen, en dan ben ik blij dat mijn zoontje ook dagen fijn naar de creche gaat. Dan komt hij lekker aan spelen etc toe. Maar wat ik mij afvroeg als hij al schoolgaand is dan kan hij toch niet meer op de creche terecht? Of bedoel je BSO? Want die kun je vaak ook in de vakantie inzetten kost wel extra. Ik zou indien mogelijk kiezen voor een paar dagen met beide kids en 1 a 2 dagen dat je zoontje wat leuks gaat doen bijvoorbeeld BSO en jij tijd hebt voor de kleine meid.
Ik vind het veel zwaarder dan ik had verwacht. Deze baby is niet zoals mijn dochter. Veel, veel, VEEL meer huilen. (nu ook, terwijl hij al op schoot zit) Ik moet hem soms de hele dag dragen. Mijn dochter gaat 3 dagen per week naar de gastouder net als altijd. Alleen soms wat later dat ik haar breng. Ik heb geregeld dat ze vanaf 17 mei nog 2 middagen kdv erbij krijgt. Vandaag waren ze allebei thuis en ik alleen... ik vind het vreselijk. Sorry ik kan niet anders zeggen.
Trouwens mijn dochter gaat heel graag naar de opvang. Thuis was opeens alles anders maar daar was het vertrouwd voor haar en was die vervelende baby er niet
He meiden, bedankt voor jullie ervaringen. Nuage, wat naar dat hij veel huilt. Mijn zoontje huilde ook haast niet en ik ben bang dat de tweede dat dus wel gaat doen. Daar ben ik namelijk niet zo goed tegen bestand Maar als ik jullie zo lees, is fulltime de twee thuis zwaar en bovendien niet altijd leuk voor de oudste. Ik ga dus kijken met de oppas of zij hem 3 a 4 keer per week een ochtend kan opvangen zodat hij lekker kan spelen. Dan haal ik m s middags na het eten op want hij doet toch nog een middag dutje. Dat kan hij dan thuis doen. Die andere optie van hele dagen is inderdaad geen crèche maar ik denk dat het overeenkomt met wat je BSO noemt. Hier noemen ze dat dagverblijf en het is alleen voor schoolgaande kinderen. Door voor de oppas te kiezen ben ik alleen nog een beetje bang dat in september de eerste schooldagen weer erg wennen en zwaar worden...
Zijn daar ook andere kindjes? Anders zou ik voor de hele dagen kiezen op de bso. Fay gaat in oktober voor het eerst naar school en daarom heb ik haar programma nu ook uitgebreid. En ze doet het goed, thuis moet ze steeds stil zijn omdat haar broertje eindelijk slaapt dus die is blij als ze de deur uit is denk ik. Geldt voor mij ook ik zit m'n verlof af te tellen! Kan niet wachten.
Ja, er zijn daar andere kindjes. Haar zoon, andere oppaskids en ook nog vaak vriendinnen met kids. Lees ik het goed: je hebt zin om weer aan het werk te gaan? Dat hoor je wel vaker. Ik zou in september weer moeten maar ik neem ouderschapsverlof tot januari. Weet m'n baas nog niet Maar misschien krijg ik er spijt van... Bij een huilbaby bijvoorbeeld....
Nuage: wat vervelend dat het zo zwaar is. Hopelijk zit hij snel weer wat beter in zijn vel. Het blijft een machteloos gevoel, zo'n huilende baby, zonder dat je precies weet wat je eraan kunt doen. Ik neem overigens ook ouderschapsverlof op tot januari...