Minty, mijn ouders komen straks een week logeren. Dat samen met de vermoeidheid en de verbouwing.... Reken er maar op dat het vaak "gezellig" gaat zijn! :-D Conejita, ik heb ook geen tip. Wat m'n zoontje fijn vond, was een lapje over zijn gezicht. Ik had een heel klein plat knuffeltje daarvoor. Was nl wel heel voorzichtig, dat hij niet zou stikken ofzo. Dat was toen een tip van een vriendin. Daisy, dit gaat gewoon helemaal goed komen!!
@Conejita: dochter sliep overdag in het begin ook niet graag in haar bedje. Wat ik vaak deed was haar of een uurtje liggend op mijn borst laten slapen, en dan pakte ik zelf ook meteen mijn rust. Of ik ging met haar wandelen en meteen even wat boodschappen doen. In de wagen was ze meestal zo vertrokken. Meestal deed ze korte slaapjes. Later werden ze langer en sliep ze ook in haar eigen bed. @Eef: heftig je ouders een hele week over de vloer. Dat is vaak net te lang he?
Hey meiden, Toch even fijn om te lezen dat jullie het herkennen v de slaapjes. Idd dat meeslapen doe ik nu ook. Kb slaapt dan wel lang, 3 uur of zo. In de draagdoek ook lang. Kinderwagen 20 min. Oef, je ouders een week over de vloer Eef, hoezo eigenlijk? komen ze rond de uitgerekende datum? Ik had ze rond de geboorte over de vloer, was ook too much. Zagen zij ook in gelukkig . Komen ze helpen? Dat is wel fijn dan. Mijn vader heeft veel klusjes gedaan. Dat is een beetje het nadeel van in het buitenland wonen; je bent veel alleen en met bezoek is het dan weer in ene heel intensief. Zo ervaar ik het tenminste.
Vanwege de afstand is het eigenlijk altijd een week en ook altijd te lang. Ik ben altijd opgelucht als ze weer weg zijn. En normaal werk ik nog wel overdag! Mijn vader is niet handig dus voor de werkzaamheden hebben we er niet zo veel aan. Integendeel. Mijn moeder kookt altijd en doet de boodschappen. Dat is wel fijn. Alleen staat daar tegenover dat je ' savond en in het weekend gezellig moet kletsen en allerlei vragen en bemoeienissen moet accepteren. En daar heb ik altijd moeite mee. Of dat er altijd iets mankeert: bed ligt niet lekker, leeslampje te fel, kamer te somber, etc... Liever kook ik zelf snel om ' savonds lekker op de bank te kunnen ploffen. Dit keer ben ik bovendien zelf ook de hele dag thuis dus dat gaat niet makkelijk worden. En ben ik moe en gestrest door de werkzaamheden en dus heb ik n kort lontje op het moment! Ze komen ook voor de bevalling. Dat is wel fijn want iemand moet toch voor ons zoontje zorgen. Ze gaven zelf aan te begrijpen dat we bij thuiskomst weer met ons gezinnetje wilden zijn. Voor mijn zoontje had ik toen ze 2 weken na de bevalling kwamen, iets gehuurd voor ze. Dat vonden ze wat vreemd maar accepteerden het wel. Alleen zal het moeilijk inschatten worden wanneer de bevalling eraan komt en wanneer ze dus moeten komen. Om ze hier 2 weken van te voren al in huis te hebben vind ik echt te veel! De bedoeling was alles af te krijgen voor de bevalling maar dat gaat niet lukken. De keuken hebben we opgegeven. De oude zit er nog dus gebruiken we die gewoon. De tweede kinderkamer moet in de oude keuken komen dus die is dan ook nog lang niet af. Ik verwacht dat we daar pas eind van de zomer weer aan toekomen. Het aannemersbedrijf is 2 weken later begonnen dan gehoopt en mijn man kreeg promotie dus kan hij de geplande vakantiewerk niet meer opnemen voor te klussen. Alleen in de weekenden, dat schiet niet op! Wel kunnen we hopelijk volgende week weer in huis slapen. Nu slapen we met z'n 3-en in een aangebouwde studio. Zoontjelief slaapt dus niet voor 22u en is erg moe en lastig. Ik moet het hele weekend voor hem zorgen terwijl mijn man klust en dat is op het moment erg vermoeiend! Conejita, ik wilde er zelf niet aan beginnen en ben toch overstag gegaan en het hielp supergoed: het speentje.
Overigens zorgen m'n ouders wel altijd supergoed voor m'n zoontje en kan ik hem echt met een gerust hart aan ze toevertrouwen. Dat is dan wel weer super fijn!
Poeh Eef: dat is echt nog een forse verbouwing! Bij ons is het niet zo grondig. We hebben boven een muur uitgebroken en een nieuwe geplaatst met inbouwkasten. Nu toe aan het schilder- en behangwerk. Verder Moeten de gang en trap nog bekleed worden, is er nog een dakkapel dat afgetimmerd moet worden en zijn we bezig met een paar schotten in onze slaapkamer. De badkamer is gelukkig bijna af.
Het lijkt me inderdaad wel heftig, dat als je familie dan komt dat je er ook meteen een week aan vastzit. Best vermoeiend volgens mij. En inderdaad: dat verplichte gezellige kletsen...leuk voor af en toe, maar niet een week lang iedere avond. Dat vind ik ook altijd van op vakantie gaan met (schoon) familie. Ik heb dan op een gegeven moment wel genoeg gekletst Is je zoontje dicht bij de uitgerekende datum geboren Eef?
Idd een pittige verbouwing en ook echt irritant dat ze ook nog klagen over dingen. Gelukkig één groot voordeel; dat ze zo fijn voor je zoontje zorgen. Voor de rest: sterkte . Speentje, ja gebruikt hij soms al. Al trekt hij ook regelmatig een heel vies gezicht als ik het aanbied . Ik ga het gewoon blijven proberen, straks weer met de puckababy die ik heb gekocht op mp. Ik houd me er aan vast dat hij er op een gegeven moment wel aan toe zal zijn. Eerst was het ook drama in de kinderwagen en in de auto; en in ene met drie maanden was het oké. Alsof er een knop was omgegaan.
Lieve allemaal, Fijn om te lezen dat alle zwangere dames zich goed voelen en dat alle kleintjes het goed doen (op slaapproblemen en krampjes na). Wilde laten weten dat ik morgen 17 weken zwanger. Ongelooflijk maar het gaat goed. We hebben inmiddels te horen gekregen dat we een meisje krijgen. Ze is al grotendeels nagekeken (20 weken echo is over 2 weken), maar nu al veel gezien en het is allemaal goed. Wij zijn heel erg dankbaar...Zonder dit forum geloof ik niet dat ik nu zo ver zou zijn, dus dankjewel allemaal. x
Nou Minty, dat klinkt toch ook niet verkeerd als verbouwing! Verwacht je of is het de bedoeling dat het klaar is als de baby komt? Mijn zoontje is een kleine 2 weken voor de uitgerekende datum geboren. Daar ga ik dus nu ook wel vanuit, hoewel dat niets hoeft te zeggen! En je dochtertje?? Conejita, natuurlijk komt het goed. Maar dat neemt niet weg dat het best zwaar is af en toe, als ze niet willen slapen en/of eten. Wel apart. Ik dacht eigenlijk dat alle kinderen graag in de kinderwagen lagen! Niet dus...weer iets geleerd ! MM85, van harte gefeliciteerd meid! Ook een meisje !! En nog in goede gezondheid...meer willen we toch niet he! Hoe voel je je? Veel kwaaltjes? En lukt het je om er van te genieten? Ik vraag me dan toch weer af of het de prednisolon is die gewerkt heeft. Mijn huidige gyn gelooft er niet in, maar het lijkt bij jou ook wel weer te toevallig te zijn. Ennuh...durf je de banner niet aan of geen behoefte aan? Dat was voor mij echt een mijlpaal...haha... Vandaag was mijn laatste werkdag. Ik zou eigenlijk vrijdag nog gaan werken, maar de school is dan dicht dus moet ik op mijn zoontje passen. Het was een lange dag, van 8.30 tot 19.30 maar ik heb alles wel zo'n beetje kunnen afronden zodat ik de boel netjes achterlaat voor mijn collega's. Alleen viel het thuiskomen tegen. Ik moest nog gewoon koken, de keuken opruimen en de vieze spullen van mijn zoontje. Toen ik m'n man duidelijk maakte dat het 21u was en dus bedtijd voor ons zoontje, kreeg ik te horen dat hij alles al gedaan had die avond. Tot nu toe nog geen ruzie gehad ondanks de verbouwing, maar deze zit me toch even goed verkeerd. Ik laat hem volledig met rust voor de verbouwing, maar al de rest is dus al weken voor mij (fulltime voor zoontje zorgen, koken, boodschappen, wassen, schoonmaken, voorbereidingen voor de baby, administratie, etc) en dan dat te horen krijgen....vanavond zijn we even niet "on speaking terms". Leuk, zo'n laatste werkdag !
@Eef: ik snap dat dat even verkeerd valt ja. Hopelijk nu weer bijgelegd? Dochter is twee dagen voor de uitgerekende datum geboren, maar nu komt de kleine waarschijnlijk iets eerder ivm placenta en geplande keizersnede. We hopen hier voor de tijd alles af te hebben En dan liggen er nog steeds een paar dingen hoor, maar die hebben geen haast.
Grrr Eef ik snap dat die verkeerd valt! Verbouwing is zo stressvol pff Leuk is anders he . Kb la g niet graag in de wagen nee, nu met 3 mnd is er een knop omgegaan of zo en is het inene oké, maar langer dan 20 min erin slapen, Ho maar! Ik ga nu met de puckababy aan de slag, zal wel met beleid moeten want Kb is een echte warrior . Nog wat, ik heb nog 14 spuitjes heparine liggen. Maar vind het ook een beetje raar om ze zomaar op het mk topic aan te bieden. Maar weggooien vind ik ook zonde, missch kan ik er iemand nog een "plezier" mee doen. Tips?
@ Nijntje, ik vergeet hier ook te antwoorden. Nu dacht ik er ineens aan dat het weer een eeuwigheid geleden dat ik hier geschreven heb! Sid krijgt volgende week dinsdag zijn eerste vaccinatie. Ik ben benieuwd! Oei, beginnende verzakking! Kun je er iets aandoen? @conejita, Hier ook een onrustige slaper. Slaapt overdag alleen als ik heb vastpak. Heel soms 30 min. in de box. 's nachts valt het goed mee. De eerste deel van de nacht goed dan weer onrustig maar dat is sinds kort. Ik heb de boek van 'oei ik groei' en blijkt dat rond deze periode (7-9w) normaal is dat hij zo hangerige en klagerig is. Ik warm zijn bedje ook altijd voor en dat werpt zijn vruchten wel af. Ik ben zo blij dat Sid vanaf dag 1 zijn speentje gebruikt. Ik zou anders soms niet weten hoe ik hem dan moet troosten. Raar dat Kaleb niet in de wieg wilt slapen. Sid vind dat juist heerlijk. Tip van een vriendin: moet een tetradoek opgerold tegen zijn wangetje leggen! @ Eef en Minty, verbouwen en zwanger zijn. Lijkt me geen goede combinatie maar komt wel goed zeker? @ MM85, proficiat met je termijn en met je dochter! @ Eef, pff wat kut dat je laatste werkdag zo moet eindigen. Heb je het uitgepraat met je man? Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje. Ben sinds vorige week met een cursus begonnen om catering te gaan doen in bijberoep. Echt leuk!
Rot zeg Eef, helaas herkenbaar. En nu met 2 kids is het nog erger geworden. Het is even heel zwaar, maar we komen er wel doorheen. Ik zwaai even dames hier nog steeds erg druk met de vaak huilende kleine en de niet luisterende brutale 3 jarige.
@eef: hopelijk is de lucht weer geklaard, heel herkenbaar hoor, wij hebben ook groots verbouwd tijdens mijn zwangerschap en de afgelopen 6weken is de hele tuin er uit geweest (was letterlijk alleen nog maar zand) en helemaal aangepakt. Enerzijds heerlijk dat mijn man alles zelf kan, anderzijds komt alles inderdaad op mij aan. En dat het dan soms knalt omdat je beiden drukt bent is hier ook veel gebeurd. Maar we zijn nu aan het genieten van de mooie tuin, kleine in de buitenbox dus dat is wel fijn. @nuage: nog geen verbetering dus...HMMM hopelijk na het 8 weken sprongetje. @MM85: fijn dat je al zo ver bent en alles goed is! Heb je al een echt meiden pakje gekocht? Hier: weer regelmatig nachtvoedingen de laatste weken, en ander sprongetjes gedrag, dit 4e sprongetje duurt lang. Verder maandag voor 4 maanden check naar CB. Ben benieuwd of ze iets beter gegroeid is, al heb ik me voorgenomen het meteen weer los te laten als dit niet het geval is.
Anneenmarie wat fijn dat alles goed gaat en die cursus klinkt leuk . Wat is dat, een tetradoek? Kb slaapt nu in de puckababy in zijn bedje steeds 45 min overdag, of iets langer, maar dan wel met borst ertussen door en erg rommelig. Hij kan nog niet echt zelf weer in slaap vallen na die eerste slaapcyclus. Maar hij is wel vrolijk als ik hem eruit haal, en als hij, meestal na max 1.5 u weer moe is, doe ik precies hetzelfde ritueeltje en ik kan hem nu al makkelijker wegleggen. Beter voor mijn rug (hoef niet steeds te dragen) en heb wat meer ademruimte. Succes morgen met de vaccinatie! Ik ga deze maand denk ik beginnen... Y30 klinkt heerlijk zo genieten in de tuin! Jij ook succes vandaag, laat je weten hoe het was? Het spugen, is dat nu minder? Nuage, wat naar dat je zoontje veel huilt. Pittig lijkt me hoor. En een dreumes erbij. Sterkte! Kb nu trouwens verkouden, snotterig. Tips? Zo'n baby neuszuigertje, mag dat gewoon nu al? Een vriendin v mij zei van niet namelijk. Op internet vind ik er niets over.
Dankjewel voor alle lieve felicitaties Wij hebben inderdaad al wat gekocht.. Leuk om de eerste spulletjes te kopen, alhoewel wij het toch heel erg spannend blijven vinden. Maar goed dat geldt/gold voor ons allemaal. Nu op naar de 20 weken echo volgende week..