@eef: dat is inderdaad wel een opluchting. Gelukkig niets ernstigs. @nuage: mooi dat het geen navelbreuk is. Reflux is balen we hebben hier waarschijnlijk de verborgen variant, maar met een hele ouderwetse kinderarts was jbpm en heel veel rechtop de enige "behandeling" uiteindelijk lijkt ze er nu over heen groeien. Eerder spuugde ze o.a. heel veel als je haar verkleede en wastte. Nu niet meer. Ze wil alleen nog steeds niet plat liggen na het eten Vaak pas na 1,5 uur. Maar eerder lukte het overdag helemaal niet, dus ook dat is al een hele verbetering. @ Nijntje: M.b.t. Afbouw jbpm, ik denk net als jij gewoon steeds iets minder in de fles. En dan hopen dat het hier wel goed gaat Hier: kleine meid rommelt met de BV. Sinds een week drinkt ze maar uit 1 borst en niets eens leeg, en dan stopt ze. Dus ik moet steeds na kolven, s ochtends steeds te laat op het werk (want moet sinds kort ook naar creche brengen, en de combi kost heel veel extra tijd). Als ik dan kolf kijkt ze erg naar de melk, dus laatste 3 dagen in fles aangeboden en dan drinkt ze het zo op. Leg ik haar weer aan, wegert ze weer Ik hoop dat het bij het sprongetje hoort en snel weer over gaat. Anders misschien toch maar helemaal over op KV. Beetje jammer, maar ga niet zo veel blijven kolven, kost te veel tijd. Ook 's avonds na de late voeding is het geen pret, dan wil ik gewoon naar bed.
Hier ook de verborgen variant, hij spuugt bijna nooit. Mijn huisarts heb ik alleen hoeven bellen kreeg direct omeprazol voor hem. Topvent.
Kinderarts was anti maagzuur remmers, was volgens hem niet goed omdat je je maagzuur nodig hebt om allerlei vitamines en mineralen op te nemen. En hij gaf nog een reden maar die weet ik niet meer. Maar goed zoals ik al zei ouderwetse (en autoritaire) kinderarts.
Y30, wat vervelend dat je dochtertje ineens geen borst meer wil.. Wist niet dat dit kon horen bij een sprongetje . Missch even kijken op de website van lalecheleague?
Ja, dat schijnt te kunnen, maar van mijn zoontje ken ik het niet. Die was op een gegeven moment wel klaar met de BV (met 5 maanden) hij wilde om zich heen kijken (kon dan met tepel in zijn mondje in 1 keer zijn hoofdje om draaien, au) maar dat merk ik nu bij haar niet zo. Ik kijk het nog ff aan, vind dat stoppen met BV altijd zo'n ding, toch het tweede loslaten na de creche, of zoiets.
Bij mijn zoontje toen nog van 5 maanden tot 7 maanden gekloft maar dat zou ik nu niet meer redden qua tijd. Toch stuk drukker met twee
@Y30: ik zou het ook niet weten. Misschien vaker aanleggen, maar dat heb je vast al geprobeerd. En het vooral jezelf niet te zwaar aanrekenen als je toch overstapt op poedermelk. Je hebt in ieder geval een periode gegeven: het moet geen marteling/worsteling worden, daar wordt niemand blij van.
@y30, wat lastig dat je dochtertje rommelt met de borstvoeding. Ik heb geen tips. Sid doet ook lastig. Sinds een paar weken weent hij tussen de voedingen door. Vooral overdag. Waarom weet ik niet en ook vooral thuis. Hij is ook een onrustige slaper en slaapt het liefst als ik hem vastpak wat best vermoeiend is. @conejita, tetradoek=hydrofiele doeken Ik zou het ook niet pikken als mijn schoonmoeder zoiets zou doen. Goed dat je er iets van hebt gezegd anders denken die dat ze alles mogen. Hier: gaat het zo zo. De laatste tijd veel ruzie met mijn vriend. Hij ziet niet in dat hij meer moet doen nu Sid er is dus alles ligt aan mij. Hij is altijd wel vrij lui geweest. Na de bevalling heeft hij wel alles moeten doen omdat het niet anders kon en zeer lief van hem maar nu denkt hij dat hij veel doet. Kan er zo kwaad van worden. Dit is altijd een issue geweest in onze relatie.
@annaenmarie: wat vervelend! Ook wel echt zo'n mannen ding volgens mij. Hier komt ook bijna alles op mij neer. Hij doet vaak moeilijk.
Heel herkenbaar qua man helaas... het is hier ook onderwerp van vele ruzies. Als Sid huilt wat doet hij/zij dan? Sorry ik twijfel opeens heel erg of je nou een meisje of een jongen hebt! Maar wat gebeurt er? Overstrekken? Hikken? Spugen?
Anneenmarie, wat vervelend dat Sid nu huilt tussen de voedingen door. Krampjes misschien? Hier ook een erg aanhankelijk jongetje, sliep net weer in eigen bedje (cosleeper) ipv op mij (ivm krampjes) maar nu door verkoudheid niet lekker in z'n vel en weer zwaan kleef aan. Idd vermoeiend. Wat vervelend, van die mannen. Mijnes is natuurlijk ook niet perfect, maar dit herken ik niet. Ja ben ook blij dat ik het gezegd heb tegen sch mdr. Ik heb geen reactie gekregen. Nog een paar fotootjes gestuurd van Kb, maar daar nu ook geen zin meer in. Verwachtingen flink naar beneden geschroefd. Mijn man staat gelukkig achter me, hoewel hij het probleem niet zo ziet. Conflictvermijdend vind ik dat. Iedereen houdt zijn mond maar omdat "ze nou eenmaal zo is". Ja dikke doei! Ik houd mijn mond dus niet. Voelt toch goed om een grens aan te geven. Het is heerlijk rustig nu van hun kant . heerlijk al een week of twee sch familie-vrij Hoe gaat het eigenlijk met jou, Dais?
Gaat momenteel wel goed eigenlijk Vanmiddag een groeiecho gehad en hij is met alles heel mooi gemiddeld. Daarna ook nog even gevoeld en ook dat was allemaal mooi gemiddeld. Hij zou nu ongeveer 888 gram moeten wegen. En ik voel hem dagelijks flink schoppen, ondanks mn voorliggende placenta. Heel fijn dus dat alles nu even gaat 'zoals het zou moeten' Over 3 weken weer een groeiecho. En qua spulletjes hebben we ook zo'n beetje alles in huis. Zn kamertje is bijna klaar, dus het gaat allemaal goed zn gangetje nu. Echt even genieten
Schiet ook alweer lekker op Daisy! Fijn dat alles nu goed gaat en dat je een beetje kunt genieten. @Eef: hoe gaat het met jou? Jebent al bijna aan de beurt!
Nog een vraagje. Ik heb zelf een Ergobaby draagzak die erg fijn is, maar pas vanaf 6 maanden gebruikt mag worden. Ik heb wel een baby insert besteld, maar vermoed dat iets luchtigers ook wel fijn is vd zomer. Hebben jullie nog tips voor draagdoeken of (halve) draagzakken?
Y30, vervelend dat de bv minder goed gaat. Geen tips, maar was zelf zo blij toen we overgingen op kv, dat ging zoveel beter. Annaenmarie, herkenbaar die ruzies thuis. Hier ook hoor en hij doet echt bijna niks meer thuis behalve afwassen. Maar dat is niet omdat hij lui is, hij is altijd druk bezig (werk), maar snapt niet dat hij nu minder tijd heeft ofzo... Maarja ik ben ook elke dag thuis, dus logisch dat ik het huishouden alleen doe. Alleen wil ik daar dan dus geen gezeur over horen...! In het begin hadden we echt meer ruzie dan dat het gezellig was, maar nu gaat het echt steeds beter en is het vaker gezellig. Hopelijk gaat het bij jullie ook zo. Je leven is zo enorm verandert en dan weinig slaap, was echt even moeilijk. Kleine heeft ook veel huilmomenten, dus werkt ook niet altijd mee. Minty, heb zelf een mei tai en die is best warm merk ik. Ik lees vaker over draagdoeken van bamboe in de zomer, deze zijn minder warm. Hier gaat de kleine van sprongetje naar sprongetje lijkt wel. Is hij net uit de ene, gaat het een weekje goed en dan begint de volgende alweer (dit weekend 12 wkn), nu dus weer veel huilperiodes. Hij is er gewoon schor van. De 1e 5 weken weet ik nog zo goed, toen huilde hij zo weinig en toen begonnen de sprongetjes en begon het. Maar het zal wel normaal zijn, we doen ons best Regelmaat heeft hij ook nog steeds niet, de ene nacht slaapt hij door en de andere wil hij weer een voeding rond 3 uur.
@Nijntje: het hoort erbij hoor. Zeker in de eerste vier maanden huilen ze gewoon veel en net wanneer je denk iets van een ritme gevonden te hebben, wijzigt het weer. Dochter had ook continu perioden van wel/niet doorslapen. Geen touw aan vast te knopen. Vervelend van de ruzies en irritaties. Ik ben benieuwd hoe dat straks hier gaat. Ik herinner me dat we het na de geboorte can onze dochter toch wel een tijdje zwaar hebben gehad.
He meiden, Ik praat niet meer echt mee in deze groep. Maar wilde jullie wel even laten weten dat ik maandag bevallen ben van een kern gezonde zoon! Hij heeft Oscar weegt 3450 gram en ben na wat dagen flinke voorweeen te hebben gehad door strippogingen thuis bevallen in 2,5 uur. Ik wens jullie allemaal het allerbeste en voor degene die nog zwanger zijn sterkte in de zomer en straks met de laatste loodjes! liefs
Y30, vervelend dat de borstvoeding niet goed verloopt. Misschien een kwestie van even doorbijten? Ik weet er weinig van, ik was na een week al gestopt. Nuage, hoe gaat het met je mannetje? Huilt hij nog zoveel of gaat het beter sinds de maagzuurremmer? Annaenmarie.... Mannen....tsja....die van mij doet op het moment veel. Weliswaar niet in het huishouden maar in de verbouwing. Maar als dat straks klaar is en ik ook weer ga werken, verwacht ik ook zeker weer de nodige ergernissen....Ik heb de oplossing ook nog niet gevonden. En m'n moeder na 40 jaar ook nog niet voor m'n vader :-D Daisy, wat goed dat het nu even heerlijk genieten is en dat je mannetje het goed doet! Minty, ik heb de Manduca. Het blijft natuurlijk warm omdat je ze tegen het lijf draagt maar ik vond hem wel fijn. Hij lijkt veel op de ergobaby, maar de baby-insert is niet zo warm. Wel weer een dure aanschaf. Dan zou je m misschien op marktplaats kunnen vinden? Nijntje, ik weet eigenlijk niet meer hoe het voor m'n zoontje was. Hij was erg makkelijk geloof ik maar had wel elke avond een huiluurtje. Dat zou met nr2 nog wel eens vies tegen kunnen vallen :-D Hopefor2: van harte gefeliciteerd!!!! Hier: ik ben er helemaal klaar voor. Ik ben nu precies een maand voor de uitgerekende datum en het zou dus geen prematuurtje meer zijn. En de werkzaamheden zijn verre van klaar maar we wonen terug in het huis. En ik heb m'n koffer bijna helemaal klaar. Voor m'n zoontje had ik alleen het zuur. Dit keer is het erg anders : zwaar misselijk in het begin, vaginale spataders, opgezwollen voeten, altijd het zuur en zittend slapen, jeukende en pijnlijke huid van de striemen, tintelende en pijnlijke vingers (carpaal tunnel syndroom), bloedende aambeien, bekkenpijn.... Ik wil m'n lijf nu wel terug voor mezelf...haha. Vandaag een dagje naar een pretpark geweest voor m'n zoontje die op het moment erg lastig is. Hij kan zijn woede niet anders uiten dan door te slaan, schoppen, gooien met dingen, etc. Ik denk dat het hem allemaal erg ongerust maakt, de veranderingen. Hij heeft een leuke dag gehad en het ging voor mij ook redelijk goed. Alleen zit ik nu weer met olifantenvoeten en het gevoel dat er twee hamlappen tussen m'n benen zitten (van de spataders).... How sexy!! :-D En ik begin toch weer te stressen over of alles wel goed is en blijft met ons meisje. Ik zie weer doemscenario's en durf ook niet de laatste voorbereidingen te doen. Wel heb ik 2x per week een monitoring, dus dat helpt goed om me gerust te stellen. Hoe dan ook, ze mag van mij nu komen! Helaas is er nog geen wee te bekennen, ondanks dat ik nooit uitrust.....zul je zien...eerst wilden ze niet blijven zitten en nu is ze niet naar buiten te krijgen! :-D Oh... En ik ben gestopt met de medicijnen. Dat kwam precies overeen met het bloedverlies van vorige week dus dat kwam goed uit. Heeeeeeerlijk om niet meer die prikken te hoeven zetten!!!