Wat knap Eef dat je nog naar een pretpark gaat met dit termijn! Moet je nog 6 weken prikken na de bevalling? Ik moest dat eigenlijk wel maar was er zo klaar mee dat ik het maar 1 week heb gedaan. Ik kon het niet meer opbrengen. Minty: ik heb de boba 4g draagzak. Is te gebruiken vanaf newborn tot 4 jaar oud zowel op buik als rug. Maar als het echt boven de 25 graden is dan kun je niet echt meer dragen geloof ik. Is altijd te warm. Maar die draagzak is zeker een aanrader. Komt ook in mooie printjes. Ja de omeprazol maakt hier groot verschil! Ons mannetje is best tevreden tegenwoordig en huilt uiteraard nog wel eens maar nu gewoon omdat hij moe is of honger heeft. En is snel te troosten. Hoeveel uur op een dag huilt hij ongeveer Nijntje? Gefeliciteerd met Oscar Hopefor2!
@Hopefor2: gefeliciteerd! Wat heerlijk dat hij er is en dat de bevalling zo vlot is gegaan. @Eef: de magische grens van 37 weken! Zal je inderdaad zien dat ze tot 41/42 blijft zitten Ik heb overigens juist het tegenovergestelde: bij dochter veel meer klachten, hoge bloeddruk en veel minder fit. Nu juist bijna geen klachten, op de misselijkheid in het begin na en af en toe wat constipatie. Al begint de buik wel wat in de weg te zitten. Ben benieuwd wanneer ze in gaat dalen. Nog een paar dagen en dan begint mijn zwangerschapsverlof!
hopefor2, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Nuage, Sid is een jongen . Ik heb gevonden wat het probleem was. Bleek dat er uit één borst bijna geen melk uit kwam daarvan dat huilen. Ik heb dat ontdekt toen ik begon met kolven. Ik heb enkele dagen extra gekolft langs die kant en sindsdien is de melkproductie in die borst opgang gekomen . Eef, 37 weken al! Wat gaat het snel! Althans voor mij toch. Dat was hier het geval ook, eerst kans op vroegeboorte en nadien moesten ze me inleiden. komt goed meid! minty, we hebben een draagdoek en een mandoca. De mandoca wordt het meeste gebruikt. Nadeel aan de mandoca is, ik ben zeek klein (1.52m) en dan is het wat moeilijk om te dragen. De schouderbanden vallen af Nijntje, die sprongetjes zijn vermoeiend hè. Sid is gelukkig uit zijn 2 maanden sprongetje. Die heeft lang geduurd. Doorslapen zit hier helaas nog niet in. Onlangs heeft hij wel 6.5u aan een stuk geslapen en toen dacht ik dat hij vertrokken was maar nadien heeft hij een week gehad dat hij om de 2.5u wakker werd. Sinds gisteren slaapt hij weer de eerste deel van de nacht 4u aan een stuk. Zoals vroeger y30, hoe gaat het met de bv? De ruzies zijn wat geminderd maar nog niet 100% van de baan.
Ik vond Sid ook een jongensnaam hoor hihi maar dacht misschien kort voor Sidney fijn dat je de oorzaak hebt gevonden!
Eef, wat fijn dat je er helemaal klaar voor bent, gaat echt opschieten nu. Wel lastig al die kwalen, hopelijk ben je er snel vanaf na de bevalling. En woow nog naar een pretpark met dit termijn! Nuage, weet niet hoeveel uur, want hij huilt niet aaneengesloten. Meestal is hij wel te troosten, maar als je hem weg legt begint hij weer. Tijdens het douchen blijft hij dus de hele tijd huilen en 's avonds is hij niet echt te troosten, tussen 19 en 21 uur ongeveer. Geen huilbaby, maar veeleisdende baby denken wij. Als jouw mannetje huilt omdat hij moe is, gaat hij dan wel slapen als hij in bed ligt? Dit vind ik nog een lastig iets, om hem overdag in slaap te krijgen. Minty, heerlijk bijna verlof. Annaenmarie, wat fijn dat je de oorzaak hebt gevonden en het nu door het kolven beter gaat. A.s. donderdag is mijn laatste verlofdag alweer. Gelukkig heb ik nog een paar weekjes vakantie, ben echt nog niet aan werken toe.
Ik heb een tijdje een huildagboek bijgehouden om het inzichtelijk te krijgen hoeveel hij nou huilde en wanneer. Dat hielp me ook om hem beter te begrijpen. Waar ligt hij als je doucht? Ik heb James gewoon altijd bij me. Ik heb een wippertje speciaal voor in de douche en als ik m daarin leg is hij rustig en kan ik gewoon douchen. Overdag is hij altijd bij me. Hij slaapt meestal bovenop me of in een wippertje. Soms de box. Ik leg hem ook weleens boven maar dan moet hij al slapen of ik moet bij hem blijven tot hij slaapt. Gelukkig huilt hij nu niet zoveel meer sinds z'n medicatie goed is en hij kunstvoeding krijgt. Heb je een draagdoek of draagzak? Dat helpt hier enorm om hem in slaap te krijgen overdag als hij onrustig is. Ik moet volgende week vrijdag beginnen. Vandaag proefmiddag bij de gastouder gehad. Ging goed, ik vond het totaal niet moeilijk. Kijk wel uit naar weer werken, alleen het vroege opstaan niet icm nachtvoeding.
hey Daisy wat fijn dat alles lekker gaat! genieten eventjes. Minty ik heb een hele fijne draagzak, Marsupi (Breeze: zomerversie), echt héél praktisch, licht, niet duur, kan al vanaf 3.5 kilo. echt een aanrader! ik gebruik ´m elke dag en mijn man kan hem ook gewoon aan/om. wat heerlijk, bijna verlof! haha Nijn, geen pijl op te trekken? herkenbaar. Kb heeft wél regelmaat: gewoon helemaal nooit doorslapen . overdag in slaap krijgen is hier ook lastiger. ik doe het eigenlijk met de boob . aanleggen in de slaapkamer, liedje zingen, donker maken en hij vertrekt. dan wegleggen en hopen dat hij even blijft slapen (meestal maar 45 min, als ik erbij slaap wel 2 uur). of in de draagzak (zeker 1x per dag) hoe doe jij het? spannend dat je weer moet werken, gelukkig nog even vakantie! wat ga je doen qua opvang? Nuage, jij ook alweer werken volgende week. Fijn dat het goed ging bij de gastouder. hier heb je dat nauwelijks. het bestaat wel, maar erg weinig nog. lijkt mij ook een fijne oplossing. Hopefor2 gefeliciteerd met je zoon! 2,5 u en thuis bevallen, super hoor! geniet van je ventje. Eef, de laatste loodjes, je moet erdoor heen, sexy of niet . klinkt niet heel aangenaam, je kwaaltjes. sterkte! doemscenarios ook niet fijn, het is en blijft toch spannend hoor, zo naar het einde toe he. fijn dat je niet meer hoeft te prikken! vraagje voor de bv moeders: slapen jullie kindjes ook in aan de borst en leg je hem of haar dan weg? het werkt hier prima om hem half slapend weg te leggen. het enige nadeel is dat ´s nachts of ´s avonds wanneer hij onrustig is, (ook hier een sprongetje,die van 4 mnd) echt vaak de borst wil, gewoon om rustig te worden. soms word ik er wel een beetje gek van . ik probeer met een speentje en dat lukt soms wel, soms niet. ik zou wel een andere manier willen aanleren van in slaap vallen, maar aan de andere kant denk ik: hij is nog zo klein... en ik ben ook fulltime beschikbaar, ga pas werken als hij 7 of 8 maanden is. hoe doen jullie het? herkenbaar? tips?
Nuage, met douchen ligt hij meestal in bed, maar heb ook een aantal keer de wipstoel boven naast badkamer (wipstoel past niet goed in badkamer, is maar 1x2 m) en box beneden geprobeerd. Overdag krijg ik hem meestal maar 1x per dag in zijn bedje en dat hij ook echt een uur slaapt. Verder is hij overdag bij ons tot wij naar bed gaan. Dacht dat het niet normaal was, maar is dus bij jou ook zo. Ik blijf het gewoon proberen in z'n bedje, de aanhouder wint hoop ik Wij hebben een mei-tai en daar slaapt hij wel in, maar het is me nog niet gelukt om het huishouden te doen als hij daarin zit Als ik hem eruit haal, wordt hij wakker, is dat bij jou ook? Spannend dat je volgende week weer mag werken. Hopelijk laat hij snel die nachtvoedingen vallen. Conejita, das niet fijn die regelmaat van K., nooit doorslapen. Ik probeer hem ook te laten slapen na een voeding (fles), vaak valt hij vanzelf in slaap maar dan moet je wel blijven zitten. Blijf gewoon proberen hem erna in bed te leggen.
@Conejita: dochter viel ook vaak in slaap aan de borst, vooral toen ze nog heel klein was. Nadeel was dat ze dan vaak maar weinig dronk en al snel weer trek kreeg...en dus weer wakker werd. Overdag niet zo erg, maar tijdens de nachten soms wel frustrerend. Op een gegeven moment ging dit volgens mij wel beter, maar ik herinner het me niet zo heel goed meer.
Hey meiden, net alles bijgelezen hopelijk vergeet ik niemand. @hoop: GEFELICITEERD met Oscar! Super snel zeg! @eef: jeetje al 37 weken, fijn laatste stukje. @nijntje: heel herkenbaar hoor dat van sprongetje naar sprongetje. Hier rommelt het ook vaker dan qua sprongetjes zou "moeten". @conejita: ja in slaap vallen aan de borst, ik vind het wel makkelijk. Tijdens sprongetjes doet ze het steevast een paar dagen niet en dan moet ik maar zien hoe ik haar in slaap krijg. @weer werken: succes allebei, vond het best ff wennen. Hier:BV nog steeds niet op orde soms drinkt ze wel beide kanten netjes, maar ook heel vaak zit ik na te kolven. Ik heb een gesprekje gehad met mijn baas (omdat ik er steeds te laat door kwam) en nu mag ik 's ochtends wat later starten. Sinds dien nog niet nodig gehad.
@ y30, helpt het misschien ook niet om haar anders aan te leggen? Met die borst dat minder werkt helpt om Sid in rugbyhouding aan te leggen! @ Nijntje, pff binnenkort terug gaan werken. Wat gaat de tijd snel! Wanneer begin je weer? Normaal gezien zou ik afgelopen donderdag zijn begonnen met werken omdat ik 6 weken verlies omdat ik van tevoren thuis heb gezeten. Ik weet niet of ik jullie dat al vertelt heb maar ik heb ontslag genomen op mijn werk. @ slapen, overdag slaapt Sid ook grootste deel van de tijd bij mij. Als hij alleen slaapt max 45min. Bij mij kan dat soms oplopen tot 3 uurs. Ik laat hem na de bv even in de box dan is hij max 30 min. rustig en dan kan ik even wat doen. Er is deze middag een wonder gebeurt. Hij is een ander half uur stil geweest in de wipstoel. Heeft zelfs even geslapen. Ik had een kookprogramma opstaan conejita, ik laat Sid eigenlijk nooit aan de borst slapen. Ook al probeert hij dat . 'S nachts kan ik hem nadien in zijn bedje leggen en dan slaapt hij verder overdag niet . Opvoeden is niet gemakkelijk! @ Nuage, jij ook gaan werken! Heb je er zin in? Al zo snel?
Waarom heb je ontslag genomen? Ik kijk er wel naar uit eigenlijk, heerlijk om weer even mezelf te zijn. Ik hoor allen voor 1 juli of ik een vast contract krijg of werkloos ben. Dus vind het wel spannend.
@nijntje: ben ook wel benieuwd wat de reden was om ontslag te nemen. @nuage: oe spannend. Is er reden om geen vaste aanstelling te krijgen? Bedoel, gaat het goed of heeft het bedrijf het zwaar.
In mijn verlof is er iemand weggegaan omdat zijn werkzaamheden ophielden en ik had een mailtje dat we met 3 bladen stoppen. Nou werk ik vooral voor onze internettak maar ik deed ook redactie voor de bladen, dus ik vind het niet prettig. En er is een fulltimer aangenomen die mij nu vervangt maar die niet weggaat als ik terug kom. Al heb ik gehoord dat hij totaal niet bevalt, dus dat biedt voor mij weer perspectief. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten, 16 weken weg zijn is gewoon echt lang ik heb het gevoel dat ik zoveel heb gemist!
Ik heb ontslag genomen omdat ik geen 2 weekenden per maand vrij kreeg en mijn collega wel. Mijn vriend werkt ook 2 weekenden en dan zouden we onze Sid altijd naar familie of vrienden moeten doen en door de week is Geert een dag thuis en ik ook dus we zouden elkaar nooit zien met zijn wisselende uren en dat wilde ik niet. Ik zou nu wel regelmatig in het weekend moeten werken omdat ik catering gaat doen in bijberoep maar dan kan ik beslissen of ik hem al dan wel of niet meeneem. Vind het wel spannend allemaal maar ik heb er zin in! @ nuage, voor welke bladen werk je? Lijkt me een leuke job! Ik hoop voor je dat je je job blijf behouden!
Dan begrijp ik het helemaal dat je die beslissing hebt genomen! Ons bedrijf richt zich op de volwassen entertainment zeg maar
@annaenmarie: die keuze snap ik dan inderdaad ook heel goed. Wel fijn dat je iets hebt om op terug te vallen. @nuage: hmm valt inderdaad weinig van te zeggen zo te horen. Maar hopen op het beste.
Spannend, Nuage, ik hoop dat je een vast contract krijgt! Anneenmarie, stoer dat je voor jezelf hebt gekozen. Met frisse moed iets doen wat je leuk vindt klinkt als een goede keus. Opvoeden is zeker niet makkelijk he. Heel intensief maar ook genieten. Bij jullie slapen ze dus ook kort, en niet al te gemakkelijk. Toch fijn om te lezen . Ik ga met 5 mnd (of na dit sprongetje) wel beginnen met "trainen" om zelfstandig in slaap te leren vallen denk ik. Mijn man heeft eindelijk de juiste schroeven voor het ledikant kunnen vinden, dus dan gaat ie straks overdag ook op eigen kamertje, en als ie uit de Co-sleeper gegroeid is naar zijn eigen kamer. (Dit wordt wennen voor mij!) Ik heb qua werk drie dingen lopen: óf op een Nederlands-Engels kdv als leidster, of als English teacher voor jonge kinderen hier op een talenschool, óf in een Nederlandse winkel. Vind het ook wel spannend en vooral ook lastig te besluiten wat ik wil! Het is allemaal met ingang van september dus ik ben lekker nog even "vrij". Echt heel fijn, ik merk dat ik een stuk tot rust kom, na de heftige periode ook na Noa's overlijden. Ik heb dit echt even nodig.
Heerlijk dat je alle tijd hebt om bij te tanken en je vol te richten op K. Ik zou van de 3 banen de eerste het leukste vinden denk ik. Als ik bij ons op de creche kom denk ik ook vaak dat dat toch ook een fijne baan moet zijn.