Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #281 conejita, 2 sep 2015
    Laatst bewerkt: 2 sep 2015
    ik lees op internet dat 2000g normaal is bij 33 w. dus het is dan "maar" 155 g minder.
    maar mijn buik was ook klein en ik begin echt steeds meer te geloven dat ze echt fouten hebben gemaakt.

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Y30 knuffel het is ook zo lastig allemaal en al die echos zijn fijn maar geven ook onzekerheid. Zo vaak over de zeik geweest deze keer. Had bijv bij 19 wkn gyn controle en beentje week tekort, 3 keer nagemeten en kwam echt op die meting. Op maandag dus 3 dgn later 20 wkn echo en wat denk je, beentje 3 dgn vooruit gezet!!! Echt arggg het is zo moeilijk dar meten en elk apparaat zelfs in zkh gebruikt andere curve. Houd moed meis is vast echt goed met jullie uk!

Nijn zo blij voor jullie!!!

Rest vd meiden zwaai voor jullie weinig internet hier dus moet snel zijn 😉

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Oh, wat rot. Ik meende dat je zwangerschapssuiker had. Rottige bijwerking dan!

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Toevallig gister tegen gekomen in mijn eigen zoektocht.
    22 weken 500 gram
    28 weken 1000-1200
    En daarna ongeveer 200 gram per week.
    Dus dan kom je i.d.d op 2000 tot 2200 met 33 weken, waarbij meiden vaak wat lichter zijn dan jongens. Dus dan zou ik i.d.d die 2000 aanhouden.

Ze zal dus een paar dagen (4 a 5) achter gelopen hebben qua groei, maar waarschijnlijk geen allarm bellen hebben doen rinkelen:(
    Mocht ze nou eerder in de zwangerschap (erg) voor hebben gelegen qua groei, dan vind ik het alsnog echt een fout!

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    M.b.t. Slapen: na een fijne nacht gister, vanacht weer echt ellende. De klok tussen 1 en 3 sowieso gezien. Daarna in slaap gevallen, maar wel licht en steeds even wakker.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, mooie echo's zeg!
    Wel een moeilijke dag vandaag voor jullie. Gaat het een beetje?

Conejita, hopelijk is het snel vrijdag en gewoon extra controles vragen! Heb je hem vandaag al gevoeld?

Heb vandaag kraamzorg aan moeten vragen. Wat een hoop keuzes. Hopelijk heb ik een goede keus gemaakt, volgens de vk waren ze allemaal goed.

Vanaf wanneer kijken jullie voor babyspullen?
    Gisteravond bij de ikea gingen we dingen voor de zolder kopen en zag ik een schommelstoel die maar 29 euro (normaal 99) was voor ikea leden en dat ben ik! Heb ik altijd al gewild, zo'n stoel op de babykamer. Maar ik wilde eigenlijk voorlopig nog niets kopen, maar kon 'm ook niet laten staan.
    Heb ook wel drang om naar kamertjes enzo te kijken, maar wil nog niets kopen.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: groei heb ik echt geen verstand van sorry! Zie een aantal meiden die er gelukkig meer van weten.
    @nijntje: ja gaat eigenlijk wel goed vandaag. Is nu zo anders allemaal. Kleine meisje beweegt ook volop en dat stelt me enorm gerust. Ook al was Sam zelf nog hartstikke levend bij de geboorte. Het feit dat ik geen last van m'n buik heb is zo fijn!

Wij gaan pas na de 24-25 weken dingen voor het kamertje doen. Vind het nu echt nog te vroeg. Als de 20 weken echo volgende week geweest is ga ik wel wat kleertjes shoppen :).
    Wel grappig trouwens want ik wil ook al heel lang een schommelstoel voor in de babykamer!

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Alle soorten diabetes tijdens je zwangerschap noemen ze zo. Bij mij dus ook. Maar de kans is groot dat ook als het weer weggaat na de prednison te hebben afgebouwd ik het later alsnog krijg. Maar dan hopelijk pas weer bij 28 weken ofzo

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had vorige keer met 15 weken alles al besteld: kamer en kinderwagen. We hoeven nu niet zoveel te doen maar ik denk dat we na de geslachtsbepaling wel gaan beginnen.

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hé meiden, ik zie dat de zorgen hier ook nog steeds niet van de baan zijn voor velen. Sterkte meiden !! En ook genieten he !

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nee inderdaad gingen er geen alarmbellen rinkelen.
    Geen idee of ze eerder in de zs voor lag met groei. Wat bedoel je daar precies mee?
    Ja, toch, 155 g verschil met wat "normaal" is, is idd dan vijf dagen achter of zo. Daar zouden ze dan later toch nog op terug moeten komen, om het te checken?
    Kijk, ik weet dat er toch niets meer aan te doen is, maar ik wil gewoon weten of ik nou gek ben of dat ik gewoon met een kluitje in het riet word gestuurd.
    Sorry, het houdt me gewoon ff heel erg bezig. :(

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Misschien is het verstandig dit vrijdag met je gyn te bespreken conejita. Mij lijkt 155 gram achter niet heel schokkend, maar heb er echt geen verstand van en weet dus niet of dat een normale variatie is of niet. Dan kan je ook gelijk met je gyn een plan maken voor controles de rest van je zw enzo zodat dat niet meer continue door je hoofd spookt.

Hier even goed van slag. Een goede collega van mij is een week of 7-8 geleden bevallen, en nu blijkt ze hodgkin te hebben. Vandaag heeft ze de uitslag van de scan gehad en het is ook nog eens uitgezaaid. Ben er even kapot van :(.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn, wat leuk een schommelstoel. Gewoon lekker je gevoel volgen hoor kwa inkopen. Iedereen is daar weer anders in.
    Ik merk dat ik ook al zin heb om het kamertje in te richten :)... Ook omdat ik er dan weer even lekker positief mee bezig ben. Dat verdwijnt soms naar de achtergrond en dan is shoppen voor de kleine wel echt een leuke activiteit om weer eventjes te benadrukken hoe leuk en mooi het ook is dat we een kleintje verwachten.

Ik heb nog veel van Noa maar meubels hadden we nog niet omdat we toen gingen verhuizen. Maar heb eigenlijk al zin om de kleertjes in een kast te leggen inderdaad! :D
    Vandaag voelde ik me zo rot, ik zag toen de schattige rompertjes hangen die ik laatst had gekocht en heb ze naast me op het kussen gelegd en er zelfs een kus op gegeven. Verlang zo naar mijn kindje....

Madelein ik heb er echt geen "last" van bij jou dat je een meisje krijgt. Vind het juist leuk en best toevallig dat we nu allebei een kindje vh andere geslacht krijgen inderdaad.
    Is deze dag wel te doen voor je?

Y30 hoe voel jij je? En de rest vd meiden? Cullen? Michha?
    Nuage jij volg week de uitslag he. Voel je je een beetje ontspannen na de echo van gister?

Sorry als ik iemand vergeten ben.
    OZ fijne vakantie!

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Jee Madelein wat heftig.... Dit zijn zulke vreselijke berichten :(

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een verschrikkelijk verhaal Madelein!

Ik ben best gerust eigenlijk, alleen die gekke plekken op m'n buik staan me niet aan. M'n lijf doet raar. Vandaag helaas nog geen antwoord van de gyn en internist die zouden overleggen. De internist kreeg de gyn niet te pakken. Hopelijk morgen meer duidelijkheid en heb al te horen gekregen dat de internist mij dinsdag al wil zien ipv in december pas.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, wat een rot nieuws zeg :( Zo'n nare ziekte, bah!

Conejita, wat leuk dat je nog meubeltjes mag kopen. Lijkt me zo leuk om alles uit te zoeken, maar ook eng...

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik heb alleen het ledikantje van mijn schoonzus en had een Co sleeper gekocht voor Noa. Verder alles nog kopen idd. Maar ik denk dat we daar nog wel even mee wachten hoor...
    Het zal dus wel de eerste x zijn dat ik een babykamertje inricht.
    Ik had ooit al bedacht dat ik wat stokken wil gaan schilderen en daar zelf kleine knuffelbeestjes op wil zetten, soort van jungle thema :). Missch kan ik daar wel vast mee beginnen ;). Ideetjes op pinterest of zo :).
    Ook therapeutisch bezig zijn is dat ;)

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: ik zit idd ook af en toe kijken naar decoratie dingetjes. Heb een leuk ding gezien voor boven de commode, een vilten wolk met gekleurde druppels eruit aan linten. Die ga ik over een paar weken maar eens maken. Idd positieve dingen doen :).
    Vandaag gaat het wel goed. Dit uur is wel moeilijk, Sam is om 22.05 geboren. Raar idee dat ik dan nu lag te bevallen. Maar ik probeer er niet te veel bij stil te staan.

Idd vreselijk bericht. Het leven is zo oneerlijk soms!!

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Is logisch dat het je bezig houd!! Snap ik heel goed, zeker nu je weer zwanger bent. Wat ik bedoelde is stel dat ze bij de 12 en 20 weken echo een paar dagen groter was dan termijn. Bijvoorbeeld 3 dagen voor, en dan met 33 weken in eens 5 dagen achter, dan vindt ik dat er wel allarm bellen af hadden moeten gaan, bij de gyn.

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: wat vreselijk! Hoezo van je roze wolk af geschopt worden:(
    M.b.t. Dit uur, dikke knuf!

@nuage: hopelijk hoor je morgen wat. Verder goed dat die afspfaak dinsdag al is.

Deel Deze Pagina