Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    @Will. Ja zit bij mij zeker in m'n hoofd. Heb altijd een wens voor drie Kids gehad. Maar na alle drama is mijn man daar wel van terug gekomen. We zitten nu op een punt dat we het niet bespreken totdat Oscar in ieder geval een jaar is. Ook voor mezelf wil wel de juiste beslissing nemen ook qua kosten studie etc.
    Maar die wens en kriebels had ik na m'n dochter ook inderdaad en nu weer hihi en m'n man zegt dan ja jij hebt ze straks weer na de derde haha.

@ Minty. Hier ook niks extra's in huis. Supermarkten etc zitten zo dichtbij en alles is zo gehaald. Wel meteen ossenworst en filet americain en extra fruit gehaald hihi.

@slapen ik begin er ook al mee zelf in slaap laten vallen wat meestal wel lukt maar in de ochtend en avond is hij snel oververmoeid heel gek zo gebeurt en dan is het even huilen totdat hij eraan toegeeft. Hij valt alleen 9 van de 10x in slaap aan de borst. Dan even slapen en dan wakker. Dus de ria blom methode lukt nog niet helemaal hihi. Komt vanzelf. Net als de meer uren slapen snachts nu pakt hij gemiddeld 3.5 uur.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @hopefor2: fijn dat alles goed gaat. Jij hebt al wel heel snel weer kriebels;)

Hier: zoontje is gelukkig alleen nog maar aangemeld hoor voor school. Hij gaat in januari pas wennen.

3. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Annaenmarie: ik kruis de banden van de Manduca. Misschien helpt dat bij jou ook zodat ze niet meer afvallen?
    Verder al een beetje een evenwichtige taakverdeling gevonden met je man?

Nijntje, wanneer moet je weer aan de slag? Zie je er erg tegenop?

Nuage, hoe is het voor jou gegaan? Nu je eerste volledige werkweek?

Annaenmarie, Conejita en Nuage, wat spannend al die (eventuele) veranderingen! 16 weken is lang maar je zult zien dat je er ook zo weer helemaal in zit. Raar is dat.

Will, ik had even echt geen zin meer aan gerommel aan m'n lijf. Negen maanden lang zit iedereen maar aan je, vervolgens had ik een lang herstel van de bevalling en was ik pas na 2 maanden niet meer incontinent. Ik had wel nog tot 4 maanden na de bevalling training van de sluitspier met een verloskundige die dan ook weer "aan je zit". Ik was het daarna zo beu dat sex echt onderaan m'n lijstje stond! Toch wisten we al zeker dat we nog een tweede kindje wilden. Pas na een jaar begonnen we over de tweede. En drie maanden later was ik weer zwanger (eerste miskraam). Ik heb lang echt gebaald van het groeiende leeftijdsverschil door de miskramen. Maar nu ik zie hoe zwaar ik het dit keer vond (de eerste keer was het puur genieten), ben ik blij dat m'n zoontje al een beetje "zelfstandig" is.
    En een derde keer zie ik niet meer zitten. De miskramen, zwanger met al andere kids in huis....ik vind het wel goed zo.

Minty, ik weet ook niet meer hoe we dat toen deden. Volgens mij deed ik gewoon boodschappen, te voet, met de kinderwagen. Of was dat pas na 2 weken? Dan is het gewoon even twee weken pasta eten met saus uit potjes en dan weer boodschappen doen. Ik geloof inderdaad dat ik de eerste twee weken thuisbleef omdat ik m'n plas niet kon ophouden en omdat het december was en ik m liever een paar daagjes ouder had voor zijn eerste uitstapje ;)

MM85: gefeliciteerd meid dat alles zo goed gaat!!!

Ik geloof dat mijn zoontje erg makkelijk was. Die lag heel veel in de box, rond te kijken. Hij viel daar ook gewoon in slaap. Of in de kinderwagen, of in de auto...(dan sliep hij gerust 4 uur aan een stuk!!). Ik had m ook in een wippertje in de douche en dan keek hij gewoon rustig rond. Ik ben bang dat ik niet 2x zoveel mazzel kan hebben en dat het nu meer afzien zal zijn! Oh, en voor het avondritueel; wij brachten m al zingend naar bed. Altijd hetzelfde liedje. Geen slaapliedje overigens, maar iets vrolijks. Dat werkte zo goed dat we hem daar ook mee in slaap kregen in het vliegtuig bijvoorbeeld. En ja, het speentje :(
    De oppasmoeder zette heel z'n reiswiegje in het bedje bij haar thuis, zodat hij aan het bedje kon wennen vanuit zijn vertrouwde reiswiegje.

Nu is dat makkelijke babietje van toen alleen nu soms een erg lastige kleuterpuber! Gisteren wilde hij maar niet luisteren. Hij heeft zelfs geprobeerd me nat te spuiten met de tuinslang. Toen dat niet lukte, kreeg ik dan maar een klap. Heb hem hardhandig in de hoek moeten zetten, want anders ging hij gewoon niet. En daar ging hij tegen de deur staan schoppen. S Avonds lag hij weer zo lief te slapen. Ik vind het jammer dat hij in de laatste momenten met z'n 3-en zo vervelend is. Ik had er graag nog wat meer van genoten.

Ik moet nu nog 2 weken. Hopelijk komt ze eerder. Ik wil weer een beetje energie! Wel hadden we onze buren vrijdagavond over de vloer. Krijg ik zaterdag een telefoontje: hun jongste heeft de waterpokken! Dat heeft mijn zoontje helaas nog niet gehad. Niet alleen zouden we ons zoontje naar hun brengen mocht de bevalling s nachts beginnen. Maar nu moeten we ook ons zoontje weghouden bij z'n zusje tot we zeker zijn dat hij het niet heeft. En de incubatietijd loopt tot 21 dagen! Ik baal daar zo ontzettend van. Al maanden proberen we hem goed voor te bereiden zodat er geen jaloezie komt. En vrijdagmiddag was hij zo lief bezig met z'n knuffel op het voedingskussen. Hij gaf z'n knuffel de fles, kusjes, een speentje.... En nu moet ik hem gaan uitleggen dat hij de eerste 2-3 weken niet bij z'n zusje in de buurt mag komen omdat hij misschien ziek is. :'-(
    Ze zeggen dat de baby de eerste 3 weken beschermd is maar ik lees genoeg verhalen over babies die het toch kregen in de eerste weken.....

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh Eef, dat is echt balen zeg!! En ook veel gedoe erbij, terwijl je al genoeg aan je hoofd hebt.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier heeft het buurmeisje waterpokken maar ze speelt hier gewoon. Maar J is nu 12 weken. Wat ik heb begrepen zijn baby's er nauwelijks ziek van als jij het zelf maar hebt gehad vroeger. Dan krijgen ze antistoffen mee en hebben ze er niet veel van. Ze worden alleen zelf niet immuun dus krijgen ze het later weer. En de bescherming duurt 12 weken. Dus ik zou dat eerlijk gezegd z'n gang laten gaan. Als jij het maar wel al hebt gehad, want zo niey dan is het wel gevaarlijk voor de baby.

Ik had vandaag tweede werkdag. Heerlijk! Alleen daarna 2 kids ophalen en dan tot middernacht alleen met ze is wel een ding. Het is half 7 ik moet nog beginnen aan eten

6. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nuage: het is dan alles bij elkaar he? Dat is vast nog even wennen en weer opnieuw je ritme vinden. Wel fijn dat werken een goed gevoel geeft. Ik begin zelf in januari pas weer. Dat kwam qua werkzaamheden goed uit en ik vind het ook wel fijn om wat langer de tijd thuis te hebben. Maar wie weet loopt alles wel heel soepel en sta ik na tien weken ook wel weer te springen. Mijn ervaring bij dochter is echter dat ik erg moest wennen en na tien weken echt nog niet klaar was om weer te beginnen.

@Eef: hoe ver ben je nu dan? In je banner sta je al op ruim 39. Duurt niet lang meer! :D

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Je hoort wel vaker dat vrouwen graag weer aan het werk gaan. Ik had dat helemaaaaaal niet en dit keer verleng ik mijn verlof ook tot januari. Maar wil stiekem nog wel langer. Aan de andere kant: het ene kindje is het andere niet. Zo kan ik me nog geen twee weken voorstellen met een huilbaby! :-D

Minty, ik ben uitgerekend voor de 18e en anders word ik de 19e ingeleid. Ik voel nog helemaal niks. Volgens mij wordt het een plakkertje! ;)

Nuage, je stelt me een beetje gerust voor de waterpokken. Ik wil het natuurlijk niet voor m'n pasgeboren babietje, maar zelf heb ik ze gehad dus zou het geen ramp moeten zijn dan.

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Dan zitten we waarschijnlijk heel dicht op elkaar. Ik had vandaag weer een afspraak in het ziekenhuis en hoewel de placenta wel nog wat verschoven is, is het eigenlijk net niet genoeg. Tevens ligt ze overdwars en de kans dat ze nog goed faat liggen is klein. Omdat de placenta zo laag ligt is er in die regio gewoon minder plaats. Kort gezegd: we hebben een geplande sectio op 27 juni. Het is niet mijn ideaalbeeld, maar het is helaas niet anders.

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: inderdaad niet te veel zorgen om maken. Alleen het vocht van pokken is besmettelijk. Daarom mag je ook weer vliegen als de pokken korstjes hebben. Als je zoontje pokken krijgt kun je hem altijd alsnog bij de baby weg houden. Maar wat nuage zegt klopt ook, als baby krijg je het heel licht en ben je daarna niet immuun. Zoontje kreeg een paar pokjes als baby, en als dreumes zat hij helemaal onder.

Fijn dat je een datum hebt.

@ nuage: mooi dat het werken goed bevalt

10. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Sinds een kleine 2 weken heb ik over het algemeen een gemakkelijk kind in huis. Ik zou maar afkloppen want wie weet is het zo weer afgelopen. Hij slaapt +- overdag 2 keer alleen. Eigenlijk is hij een vrij gemakkelijk. Je kunt hem echt overal mee naartoe nemen. Lacht veel, je weet wanneer hij moe wordt,.... Ik vind dat ik dit verdiend heb na al de miserie van de afgelopen jaren :)

@ Minty, eigenlijk had ik al vrij rap na mijn bevalling weer zin om terug te gaan werken maar als ik het effectief had moeten doen had ik het denk wel moeilijker gevonden. Vind het nu ook wel heerlijk om heel de zomerperiode thuis te zijn. Financieel is het natuurlijk wel wat minder maar dat neem ik er graag bij.

@ Eef, bijna 40w. Misschien ben je nu aan het bevallen :)

@ Nuage, het werken al wat meer gewoon?

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Kwam ff zwaaien:)

Hier: kleine meid voor het eerst ziek. Koorts, snotneus. Ze slaapt nauwelijks. Zo sneu

12. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook even een zwaai.

@Eef: al een baby in zicht?

@Y30: beterschap!

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Niet leuk Y30...en ook als ze groter worden blijft het niet leuk he. Ik ben altijd in de stress...bedenk me de ernstigste dingen en ben dan 100% alert! En dan te bedenken dat ze zo vaak ziek zijn....;)

Minty, niks hier. Af en toe een niet pijnlijke harde buik en verder niks. De 18e, de uitgerekende datum moet ik naar het ziekenhuis. Ik zou dan de 19e worden ingeleid. Volgens mij gaat het daarop uitkomen. Hij wilde me niet na datum laten rondlopen, maar waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien alleen maar omdat hij dan dienst heeft, mijn gyn, en hij zelf de bevalling wil doen. Maar ik vind het wel best. Gister sliep ik pas om 1uur. Ik was helemaal gestrest dat het misschien alsnog fout zou gaan...knoop in de navelstreng ofzo. Ik kon me wel tig doemscenario's inbeelden met fatale afloop. Dus hoe eerder ze er is, hoe beter!
    Welke dag is je keizersnede gepland?

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar Eef. Ik lag vannacht ook zeker een uur wakker met ongeveer dezelfde zorgen. Bij mij ligt het kindje niet goed en is daardoor ook niet ingedaald. Daardoor ben ik ook bang dat mijn vliezen breken en de navelstreng klem komt te zitten. Daar kan ik me dan ineens zo druk over maken. Of inderdaad, over een knoop, of iets anders naars. Het is echt van de laatste week dat ik meer begin te piekeren, daarvoor kon ik het redelijk goed loslaten. Voor jou nog een paar dagen! Zet hem op en kom maar lekker klagen als je het even zwaar hebt :D

Mijn keizersnede is gepland op 27 juni. Ondertussen heb ik er wel vrede mee en ben ik ook wel blij dat ze iets eerder komt. Het lijkt mij ook niets om te lang over datum te lopen, dan zou ik volgens mij alleen maar meer gaan piekeren.

15. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nuage: jij gebruikte tijdens de zwangerschap toch Orthica orthiflor start? Heb jij dat na de geboorte ook meteen aan je zoontje gegeven? Hoe zijn je ervaringen? Ik ben er nu zelf mee begonnen en wil het ook graag aan de baby geven, zeker omdat ik een keizersnede krijg. Maar ik vind het wel een beetje eng. Er staat ook dat het voor de 6 weken alleen op advies van een deskundige mag.

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Y30, wat zielig he. Hoop dat ze snel opknapt!
    Kb ook al ziek geweest. Huilen de hele nacht, koorts, overgeven, snot, hoest.
    Nu is hij beter en gebruikt hij zijn (nep!)hoest om aan te geven dat ie aandacht wil ;). Meneer de clown :D

Minty en Eef, laat die babies maar komen he!

Kb is toegelaten op het kdv hier, wat heeeel fijn is want er waren meer kindjes dan aanmeldingen. Het is ook erg betaalbaar, en op 2 min afstand. Het begint pas in september en hij mag ook later beginnen (hier is het van sept tot juli). Dat is fijn want ik heb nog geen werk. Voor de Engelse les was ik aangenomen maar het is na vijfen en dat is totaal niet handig met een baby. Dus nu afwachten op de andere twee opties.
    Vind het wel spannend om hem weg te gaan brengen ... Maar denk dat hij het wel leuk gaat vinden. Hij is heel makkelijk en sociaal en vrolijk. Onze buurkinderen gaan er ook heen allemaal.

Ik zit nog met een dingetje... Het leren zelf in slaap te vallen. Aan de ene kant wil ik het doorzetten, aan de andere kant vind ik hem nog te klein en vind ik het normaal dat hij mij nog nodig heeft om in slaap te vallen en wil ik hem deze geborgenheid nog bieden.
    Wrsch als ik het echt zat ben, ben ik wel gemotiveerd om het door te zetten. Ik hang er nu nog tussen in.
    Moederschap best lastig soms!

17. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    27 juin, dat schiet ook al flink op dan!!

Gisteren heb ik de verloskundige weer gezien. Ze heeft me weer een beetje gerust gesteld over de navelstreng enzo. Het zou toch allemaal wel echt aardig zeldzaam zijn dat dat slecht afloopt.
    Het ziet er wel naar uit dat ik toch ingeleid zal worden en dat het via de lange weg zal moeten (vooraf primen).
    De baarmoederhals is wel kort, maar het hoofdje is nog niet gezakt en drukt dus nergens op. Ik heb dus nog 0,0 ontsluiting! En ik zit nu al op 40 weken en 3 dagen.
    Ik heb al gelezen dat het inleiden op die basis best vaak alsnog op een keizersnede kan uitlopen. Dus eerst lange tijd afzien, en dan toch nog een keizersnede. Dat vind ik maar niks! Ik had liever wel al wat ontsluiting gehad. Dan mag je (hier dan toch) meteen aan het infuus en met een ruggeprik. Dan kan het wel snel gaan.
    Ik heb net dus maar weer gestofzuigd en gedweild...in de hoop dat...!, :-D

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Fijn Conejita, dat je hem naar het kinderdagverblijf kan brengen straks! Ik had ook een positief antwoord gekregen maar omdat ik haar pas in januari zou brengen, ben ik m'n plek kwijt. Nu moet ik dus na de geboorte gaan zoeken naar een oppasmoeder voor januari. Wel jammer want het dagverblijf zit vast aan de school waar m'n zoontje op zit dus dat was super handig. Maar ja, ik heb niet gepland 4 extra maanden vrij te nemen om vervolgens m'n baby hele dagen weg te brengen! Misschien krijg ik er wel ontzettend spijt van :-D

Ik ben benieuwd welk baantje je uiteindelijk zult krijgen. Mij leken ze alle 3 niet verkeerd!

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    eef wat fijn dat je gerustgesteld bent (een beetje).
    je gaat hier ook met de verkeerde mensen om ;) , dat je zo´n dramatisch einde in je hoofd hebt.

oh wat jammer dat je nu idd je plek kwijt bent, maar idd niet voor niks vrij genomen! hoop dat je een fijne oppasmoeder vindt. hier heb je maar heel weinig gastouders. is dat bij jullie wel gangbaar? of wil je een oppas aan huis?

dat scenario van eerst heel lang weeën en dan een ks klinkt idd niet fijn in de oren. maar ik ben 2x ingeleid en bij mij ging het supersnel!
    vanaf de eerste echte weeën en dat mijn vliezen braken was Noa met 6, en Kb met 1 (!!) uur geboren.
    Maar ik had al een beetje ontsluiting bij aankomst in het ziekenhuis.

wat spannend allemaal! je huis is in ieder geval schoon :)

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eefje en minty: wauw nu is het echt af tellen voor jullie allebei!
    Jullie zijn de laatste zwangeren hier toch?

Is het een idee om na jullie bevalling een nieuw clubje te beginnen om gewoon wat moeder dingen uit te wisselen? :)

@conejita: fijn dat je een KDV plekje hebt!
    @eef: kun je nu geen plekje reserveren voor januari dan? Zo druk daar?

Hier: kleine meid wel weer beter, nu papa ziek en mama al 2 dagen keelpijn dus ik zal ook nog wel volgen. Zo fijn al die besmettings bronnen op de creche;)

Deel Deze Pagina