Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Y30: na mij komt Daisy nog, maar die is ook al een aardig eind onderweg. Of ook MM85 nog? Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet meer helemaal zeker.

@Eef: wat gek dat je al over de 40 weken zit, maar nog niet op he uitgerekende datum. Tellen ze in Frankrijk anders? Of begint mijn hersenverweking nu echt serieuze vormen aan te nemen? :D

@Conejita: mbt slapen: doe wat voor jou goed voelt. Er is geen juiste manier en anderen weten het altijd beter. zvolg je eigen (moeder) gevoel.

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    @Conejita: Een oppasmoeder is hier erg gangbaar. Je brengt daar je kindje naar toe en vaak zijn er dan nog 1 tot 3 andere kindjes. Het is wel een fijn systeem want ze zijn er niet alleen maar ook weer niet met 30 andere kindjes. Mijn zoontje zat er met een meisje die net een week ouder was. Ze waren haast broertje en zusje, altijd samen spelen. Nu zitten ze samen in de klas en zijn ze nog onafscheidelijk :)

En ik hoop dat het inleiden bij mij dan ook zo goed mag verlopen als bij jou!

y30, fijn dat ze weer beter is. Hopelijk blijft het jou en je zoontje bespaart!!
    Goed idee van dat nieuwe clubje. Maar inderdaad, Daisy en Mm85 volgen ook nog!
    Er is al een lange wachtlijst voor januari. Ze vullen alle plekken op in september. Dus vanaf dan is het hopen op een plekje omdat mensen bijvoorbeeld verhuizen, maar dat gebeurt natuurlijk niet zo veel.

@Minty, je bent nog helemaal bij hoor :-D Hier ga je tot de 41 weken voordat je overtijd bent. Alleen wachten ze dan vaak niet langer dan een paar dagen met inleiden. In Nederland wachten ze wel wat langer dacht ik, maar misschien vergis ik me? Vandaag weer gepoetst. En vanavond was de wasbak verstopt en heeft m'n man die ontstopt waarbij ik de hele badkamer opnieuw kon schoonmaken. Hopelijk zakt ze zo alsnog een beetje naar beneden :-D
    Kan jij nog lekker slapen met je dikke buik? Ik echt niet meer. En als ik wil omdraaien, dan doet m'n bekken echt pijn. Ik ben het nu echt wel beu...ook dat maagzuur! Kindjes bij school vragen geregeld of ik een voetbal in m'n buik heb...haha...!!

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik meld me even :)

Ik lees nog steeds mee maar ben niet echt superactief op het forum, zit nu vooral in een fb groepje met meiden die in aug uitgerekend zijn. Was reuzebenieuwd of Eef al bevallen was maar nog niet zie ik.
    Ik ben zaterdag 30 weken dus het gaat echt enorm opschieten! We hebben ook al een datum voor inleiden maar die zet ik vanwege meelezers niet online ;) in ieder geval voor de 39 weken, dus ik mag al echt gaan aftellen. Momenteel zijn we een weekje op vakantie in Centerparcs, lekker er even tussenuit nu ik nog soepel loop enz haha. Maar mn buik begint behoorlijk te groeien. Ik ben nu iets meer dan 8 kg aangekomen en ons boefje beweegt heerlijk in mijn buik.
    Volgens mij is hij vorige week goed gaan liggen en ook wat in gaan dalen want ik heb twee dagen flinke buikpijn gehad, wat echt op indalingspijn leek. Sindsdien voel ik ook vooral wat schopjes bovenin (helaas minder harde schoppen dan daarvoor vanwege mn placenta die daar ligt, maar nog steeds de hele dag door gelukkig).

4. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ook ik lees zo af en toe mee, merk dat met nog maar 2 maanden werk voor de boeg de druk toeneemt op alles wat af moet.. Fijn dat het met jullie goed gaat en wat spannend Minty en Eef zo dichtbij. Ik ben nu 23 weken en heb dus nog een heel stuk te gaan, maar aan de andere kant er ook al een stuk op zitten. Gelukkig is ze heel erg beweegelijk en krijg ik iedere dag de bevestiging dat ze leeft, waardoor ik er steeds een beetje meer in kan geloven.

5. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ Y30, blij om te horen dat je kleine meid beter is want het is zo zielig als die mannekes ziek zijn. Ik heb er schrik voor als Sid in september naar de crèche gaat. Tot nu toe is hij nog niet ziek geweest maar hij is ook nog maar 14w. Het gaat echt snel. Spijtig dat destijds de zwangerschap niet zo snel ging!

Ik vind het geen slecht idee om na alle bevallingen een ander clubje op te richten!

@ conejita, fijn dat je plaats heb bij kdv. Dat is een zorg minder!
    Van leren inslapen ik zou me daar niet druk in maken want dat leren ze toch op het kdv. Geniet nu even van de moederschap. Ze zijn snel groot. Ik probeer Sid nu en dan alleen te slapen. Alleen als ik er zin in heb anders hou ik hem heel de dag vast. We hebben hier allemaal zoveel moeite moeten doen om een kindje te krijgen dus mag hij/zij ook verwend worden hè, alle zo denk ik er over!

@ Eef, ook ik ben ingeleid. Ik moet zeggen ik had wel 3 cm ontsluiting. Ik vond het verschrikkelijk omdat het allemaal zo snel ging. Een uur na het opsteken van het pilletje had ik al om de 10 min rugweeën en ze hebben mijn vriezen ook nog moeten breken omdat hij maar niet indaalde. Ach, uit ervaring weet ik dat iedereen een bevalling anders ervaart. Misschien heb je niet veel last of komt hij/zij nog vanzelf.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben ook ingeleid, maar hier gebruiken ze die pillen niet meer. Je krijgt een ballonkatheter om ontsluiting te creeëren en daarna weeënopwekkers en je vliezen breken. Als het niet hoefde had ik nooit ingeleid en misschien heb ik er eigenlijk wel spijt van dat ik het heb gedaan deze keer. Maar goed achteraf kijk je een koe in z'n kont.

7. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: nee, dat lekkere slapen begint steeds meer tot het verleden te behoren. Vooral het draaien in bed en het nachtelijke plassen zijn niet echt mijn hobby. Al mag ik verder fysiek niet klagen hoor. Ik heb weinig klachten. Mijn buik is ook gigantisch. Ik ben net als jij vrij klein en slank, dus het is nu echt van: 'waar gaat die buik heen?' Een maand geleden dachten veel mensen al dat ik bijna uitgerekend was, dus dat zegt wel genoeg haha!

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @daisy en MM85: sorry sorry dat ik ff niet meer had bedacht dat jullie ook nog mee schreven. Nou dan stel ik bij deze voor om na de bevalling van MM85 als hekkensluiter:) een nieuw topic aan te maken.

Wie weet alvast een leuke naam;)

9. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Y30, geeft niets hoor. Schrijf ook maar af en toe mee. Als de behoefte groot is aan een aparte mama-pagina, gewoon doen hoor! Wat mij betreft prima. Duurt nl nog een behoorlijke poos voordat ik ben bevallen. Hoop dat ik daar dan af en toe iets mag posten wanneer ik nog zwanger ben... en daarna natuurlijk mee mag schrijven.

Lieve groetjes!

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Sorry ff heel kort. Beetje druk hier, volgende week weer werken dus snel laatste dingetjes regelen...

Eef, dit weekend wordt je ingeleid toch? Wil je heel veel succes wensen. Hopelijk gaat het alles goed en heb je snel je kleine in je armen!

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Daisy, wat heerlijk dat het zo goed gaat! Geniet van het verdiende weekje vakantie!!

Mm85, fijn dat ze zo goed beweegt! En ik had dat ook, die druk van alles dat af moest. Ik wilde tijdens mijn verlof nog m'n inbox op orde brengen. Uiteindelijk lag ik toen meteen een week in het ziekenhuis wegens het bloedverlies en heb ik nooit meer aan m'n inbox gedacht! :-D Uiteindelijk hebben we nu iets veel belangrijkers te doen!

Annaenmarie, had jij geen ruggenprik dan? Die krijg ik zodra ik aan het infuus ga (als het goed is). Ik maak me meer zorgen over het eerst stadium waarbij je een tampon inkrijgt met een goedje erop die je baarmoederhals moet weken. Dat kan laaaaang duren en dat is zonder pijnstillers.

Vandaag heb ik mijn gyn en een verloskundige gezien. Ondanks dat het goed gaat met mij en de baby en ik nog maar net een kleine cm ontsluiting heb, gaan ze me toch inleiden. Morgen (zaterdag) avond moet ik naar het ziekenhuis voor de tampon en het weken. Dat duurt de hele nacht en als het goed is mag ik dan zondagochtend aan het infuus om de echte weeën op te wekken. Hopelijk is het daadwerkelijk goed en loopt het niet uit op een eeuwig durende bevalling en/of een keizersnede!
    Vanwege mijn voorgeschiedenis laten ze me niet langer doorlopen. Wat het precies uitmaakt weet ik niet. Zelf denk ik dat het beter is aangezien ik toch de medicijnen heb gehad voor de doorbloeding enzo en dat de placenta dus misschien niet heel lang overtijd kan gaan. Bovendien is mijn eigen gyn er op zondag en dat vind ik ook wel fijn. Zo had ik eigenlijk een echo vandaag met een andere gyn maar toevallig kwam hij net voorbij lopen. Meteen neemt hij het over om zelf de echo te doen omdat hij graag zijn eigen patiënten volgt. Dat vind ik wel fijn.

Nuage, die kende ik niet, die uitdrukking van de koe!! :-D Maar inderdaad, liever deed ik het niet. Maar ik heb liever spijt achteraf omdat het pijnlijk en onnatuurlijk was, dan dat ik spijt heb omdat er iets fout is gegaan door het langer wachten. Ik vertrouw maar gewoon op de arts. Raar eigenlijk want dat heb ik al die tijd weinig gedaan en gelukkig maar anders was ik nog niet blijvend zwanger. En nu geef ik me er helemaal aan over.

Minty, zwaar he, die buik! Ik krijg er nu steeds meer opmerkingen over. Mensen vragen of het een tweeling is en of ik nu meteen ga bevallen misschien...haha....Heel het gewicht zit in mijn buik. Wel fijn natuurlijk, maar daardoor heb ik nu wel striemen. :( Het staat echt helemaal strak.

Nijntje, lief van je...bedankt voor het berichtje! Succes met het weer gaan werken (voor het geval ik de komende tijd niet aan berichten sturen toekom).

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Minty, hoe ga je je organiseren met de schoolvakantie van je dochter?

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    I am in!

Naam...Mama's van kanjers... Of kanjers van mama's :D
    Haha grapje

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #3034 conejita, 18 jun 2016
    Laatst bewerkt: 18 jun 2016
    Eef, ja nou "goed" verlopen ;)... Er werd mij beloofd dat ik bij de bevalling van Noa geen pijn zou lijden, maar het ging zo snel dat ze me niet konden bijhouden qua pijnbestrijding en het duurde ook lang voordat de ruggeprik werd gezet. Dus heel veel pijn geleden (weeënstorm) en uiteindelijk ruggeprik kunnen zetten. Hoezo geen pijn lijden :$.

Bij Kb is dit niet eens gelukt en dus bijna natuurlijk bevallen en helse pijnen :). Maar goed, het was wel snel ;).
    Maar als ik zou kunnen bij een volgende wil ik ook aan het infuus en meteen ruggeprik. Vind dat ik wel even genoeg op mijn bordje heb gehad.

Ja een oppasmoeder lijkt mij ook fijn. Dat is hier nog nauwelijks. Ze zijn er wel, maar veel duurder en nog verder weg omdat er maar weinig zijn. Ben dus wel blij met mijn plekje op het kdv.

Anneenmarie, nee je hebt gelijk hoor, lekker veel knuffelen en "verwennen " :). Maar weet je, hij wordt steeds moeilijker met inslapen, raakt oververmoeid, krijgt huilbuien af en toe hierdoor (echt heel erg overstuur) dus er moet iets veranderen. Het probleem is dat hij maar 45 min per keer slaapt maar veel meer nodig heeft. Dus heeeel veel slaapjes en steeds maar mij nodig hebben. Uiteindelijk zit ik de halve dag in de slaapkamer met een oververmoeid kind aan de borst (want zo valt hij nu in slaap) die wel wil slapen maar het niet kan.
    Dus ik ga volgde week beginnen en doorzetten met zelf in slaap laten vallen. Vind het ook fijner dat ie het van mij leert.
    Was eigenlijk al begonnen maar ben nu niet lekker en erg emotioneel steeds vanwege Noa's naderdende datum. Dus even de tijd hiervoor nemen en dan dinsdag beginnen.
    Ik zat gisteravond gewoon huilend om Noa op bed, met Kb in de draagzak (als ik het echt niet meer weet gaat ie daar in) in een donkere kamer. Zat er even helemaal doorheen. Heb gevraagd of mijn man wat uurtjes vrij kon nemen vandaag en dat kon gelukkig.

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #3035 conejita, 18 jun 2016
    Laatst bewerkt: 18 jun 2016
    Eef het gaat dus vandaag beginnen voor je!? Spannend! Ik duim voor je! Hoop dat het een beetje vlotjes gaat.

Minty, jij bent dus een wandelende buik:D? Ik was nooit zo dik maar het lijkt me wel extra zwaar idd. Nog even!

Nijn, alweer werken, hoe kijk je er tegen aan?

Annemarie, wanneer begin jij en hoevaak gaat Sid naar het kdv?

Daisy en Mm85, heerlijk he, een druk bewegende baby in de buik. Dat geeft zoveel goede moed!

Nuage, ja, toch spijt achteraf?

Ok, hoe noemen we ons nieuwe clubje en waar zetten we m neer? :)

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Rainbow mama's?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dubbel he Eef. Ik had eerst wel gevraagd naar geen inleiding enzo en mijn arts was nog vrij relaxed maar puntje bij paaltje wilde ik het zelf. Angst overheerst.

Helaas lopen inleidingen vaak uit op veel meer ingrepen en meer pijnbestrijding. Bij mij dus ook, daardoor weer een keizersnede gehad en nu mag ik niet meer normaal bevallen.

18. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: ik heb een positief verhaal mbt inleiden. Toen ze de gel hadden ongebracht om de baarmoedermond te verweken (had eerste zwangerschap hoge bloeddruk, dus met 40 weken ingeleid) begon de rest vanzelf. Wel hevige weeen gehad, maar pijnstilling was niet nodig. Een uur of 10 later was dochter al geboren. Zet hem op he! Ik denk aan je.

19. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte Eef! We denken aan je!

20. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Pffff.... Heb de tampon met goedje dat de baarmoederhals moet weken al zeker 10 uur in en nog geen wee te herkennen aan de horizon. Ze gaan pas verder na 2 uur flinke weeën/pijn. En ik voel niks! Na 24uur krijg ik een tweede tampon. We zullen zien. In ieder geval bedankt voor jullie aanmoedigingen! M'n collegaatje, uitgerekend voor dezelfde dag, ligt nu beneden te genieten van haar zoontje die gister hier geboren is. Best frustrerend...haha!

Deel Deze Pagina